Székhely cikkek
Szaporodnak a tulajdonosok lakcímén működő vállalkozások
Közel 200 ezer vállalkozás székhelye egyezik a tulajdonosok lakcímével, de nem csak a mikrovállalkozások száma nő.
Hol működnek a magyar cégek?
Magyarországon a társas vállalkozások jelentős része a tulajdonosok lakcímén működik, ez a koronavírus járvány idején külön nehézség elé is állíthatja a vállalkozók egy részét.
A jövőd is függhet egy postaládától
A 2017. december 31-i adatok alapján több mint fél millió cég létezett hazánkban. Bár egyre több irodaház várja a vállalkozni vágyókat, a cégek jó része még ma is a tulajdonos, ügyvezető, barát, család, ismerős lakásába van bejelentve. Mire kell figyelned a cég székhelyénél? Mi minden múlhat egy postaládán?
Bécsbe csábított startupok
A Wirtschaftsagentur Wien (Bécsi Gazdasági Ügynökség) újra Bécsbe invitálja a leginnovatívabb nemzetközi startupokat. Az ügynökség immár két éve támogatja az érdeklődő vállalkozásokat Start-up Package szolgáltatásával. A csomagot elnyerő nemzetközi startupok két hónapig ingyenesen tesztelhetik magukat a bécsi gazdasági környezetben. Az idei startup csomagra még 2018. január 31-ig lehet jelentkezni.
Fontos határidő a székhelyszolgáltatást igénybevevők részére
Az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2016. évi CXXV. törvény kiegészítette az Art. 16. § (3) bekezdés b) pontját, mely szerint az adózónak székhelyszolgáltatás igénybevétele esetén az állami adóhatósághoz be kell jelentenie a székhelyszolgáltató elnevezését, székhelyét, adószámát, a jogviszony keletkezésének és – határozott idejű jogviszony esetén – megszűnésének időpontját.
Egy év haladékot kapnak a székhelyszolgáltatók
Nagy port kavart a július 1-én életbe lépett igazságügyi miniszteri rendelet, mely a székhelyszolgáltatók számára olyan többletkötelezettségeket állapított meg, amellyel sokuk további tevékenységét ellehetetleníti. Az IM június 30-án közzétett rendelet-tervezete máris módosítaná a július 1-i székhelyszolgáltatásról szóló rendeletet, tisztázva egyes megfogalmazásokat és némileg lazítva az eredeti rendelet szigorú követelményein.
Fellélegezhetnek a székhelyszolgáltatók
A mai napon kiadott rendeletével a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium módosította a székhelyszolgáltatás sok vihart kavart szabályait. A minisztérium korábbi rendelete kimondta ugyanis, hogy 2017. szeptember 1-jétől csak akkor jogosult egy társaság székhelyszolgáltatást nyújtani, ha a szolgáltatás alapjául szolgáló ingatlan a tulajdonában áll.
Bajban vannak a székhelyszolgáltatók
Egy július 1-től hatályos minisztériumi rendelet várhatóan ellehetetleníti Magyarországon a legtöbb, professzionálisan működő székhelyszolgáltató működését. Az új szabályozás ugyanis előírja, hogy székhelyszolgáltatás alapjául a jövőben csak olyan ingatlan szolgálhat, amely a székhelyszolgáltató kizárólagos tulajdonában áll. A legtöbb professzionális székhelyszolgáltató azonban ma Magyarországon bérelt irodában nyújtja ezeket a szolgáltatásokat – összegzi a Jalsovszky Ügyvédi Iroda.
Nehéz lesz olcsó irodát találni
A gazdasági fellendüléssel egyidőben megindult a fejlesztési láz is az irodapiacon, de a kínálat nem képes követni a kereslet növekedését, ezért egyre feljebb kúsznak az irodabérletek árai – hívta fel a figyelmet az Eston International.
A leggyakoribb pályázati buktatók - segítünk elkerülni őket!
Gondosan előkészítettük a pályázatot, szuper stratégiát alkottunk, beszereztünk minden előzetes engedélyt, szükséges iratot. Még ez sem garancia a sikerre. Sorra vesszük azokat a buktatókat, amik bármelyike kudarchoz vezethet.
Egy cég van a lakásában? Így rakhatja ki
Gyakori probléma, hogy a lakás megvásárlása után az új tulajdonos azzal szembesül, hogy az előző tulajdonostól egy, vagy akár több céget is „örökölt”, amelynek székhelye a lakásba került bejelentésre. Az ilyen cégek címére érkező számtalan levél által okozott kellemetlenségen túl, még az is előfordulhat, hogy az adóhatóság munkatársai kopognak be az új tulajdonoshoz a céget keresve. Mit tehetünk, ha az ingatlanba bejelentett cégek önként nem teszik át székhelyüket máshova?
Öt éve nem volt ilyen nehéz irodát bérelni a Belvárosban
Jelenleg összesen 524.000 négyzetméter üresen álló irodaterületből válogathatnak Budapesten az irodát kereső bérlők, ilyen kevés rendelkezésre álló területre az elmúlt 5 év alatt nem volt példa.
A profilváltás járulékos teendői
Profilváltásra egy cég életében általában szükségszerűen, a veszteség csökkentése érdekében kerül sor. Hogyan váltsunk jól profilt? Milyen szabályokra kell tekintettel lennünk? Mire érdemes figyelni? Összeszedtük a legfontosabbakat.
Ezek a leggyakoribb egyéni vállalkozói bakik
A Nemzeti Adó-és Vámhivatal rendszeresen ellenőrzi az adóvisszaigényléseket, a magáncélú pénzfelhasználásokat egyéni vállalkozóknál is. Nem árt készülnünk adóvizsgálatra számítani, ha jelentős összegű a bevételünk, ráadásul magasak a költségei is.
Hogyan rendezzük be jól az irodát?
A kreativitásra, a hatékonyságra, a termelékenységre, de még a munkavállalók kedélyére és idegrendszerére is bizonyítottan jótékony hatással lehet egy-egy, professzionális lakberendező segítségével kialakított irodabelső.
Egyre drágábban juthatunk irodához
Jelentősen nőtt a hazai irodák kihasználtsága, a nagyobb kereslet pedig az árak növekedését indította be a piacon. Aki most szerződik, annak ezért érdemesebb hosszabb távra lekötnie az irodáját.
Eladják az irodát, amit bérelt? Duplán perelhet!
A kereskedelmi ingatlanok piacán gyakori, hogy a felek között bérbe adott ingatlanok cserélnek gazdát. csakhogy az új Ptk. hatálybalépése óta az ilyen ingatlanok eladója az eladással már nem mentesül a bérlővel szembeni kötelezettségek alól.
Ezekre ügyeljünk, hogy jó irodát kapjunk!
A megfelelő iroda kiválasztásánál sok olyan szempont van, amelyek befolyásolják a döntésünket, még akkor is, ha nem tűnnek lényegesnek. Összegyűjtöttük azokat, amelyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül irodakeresés során, sőt, szerződés aláírása után sem.
Közeledik a trendforduló, újra érdemes lesz fejleszteni
Biztató jelek utalnak arra, hogy hamarosan trendfordulóhoz érkezhet az irodapiac; visszaállhat az egészséges bérleti díj szint, ami mellett ismét érdemes lesz fejleszteni. Csak az első félévben több irodát adtak ki, mint 2006-ban.
Öt eset, amikor a társasági szerződést módosítani kell
A társasági szerződést bizonyos változások esetén szinte azonnal módosítani kell. De melyek azok az esetek, amikor ez kötelező a cégek számára? Az alábbiakban összefoglaltunk az 5 legtipikusabbat.
9+1 tipp, ha költözik a cég
Egy cég elköltöztetése nehéz, bonyolult és fáradtságos dolog, ezért a legtöbb vállalkozás sokáig halogatja. Hogy mikor érdemes mégis amellett dönteni, hogy vállaljuk a hercehurcát? Ha a hely, ahol dolgozik a vállalkozásuk, bármilyen szempontból is akadályozza a munkavégzést.
Szembemennek a trenddel a magyar cégek
A legtöbb vállalat inkább a otthon terjeszkedne, és csak másodsorban gondol a nemzetközi piacokra. Nem így Magyarországon, ahol több cég véli jobbnak a lehetőségeket a külföldi piacokon, mint itthon.
Béreljünk, vagy vegyünk?
A bérlet lényegesen olcsóbb és rugalmasabb megoldás, de a saját tulajdon biztonságosabb, mert nem veszíthetjük el egyik napról a másikra a telephelyünket. Másrészről a tőkénk jobb helyen lenne a főtevékenységünkbe fektetve.
Székhely: hol és milyen legyen?
Piacok, erőforrások, logisztika, HR, arculat – számos szempontot figyelembe kell venni a vállalati székhellyel, üzemmel vagy irodával kapcsolatos döntések során. Ezeket a szempontokat tekintette át a Reconcept blog.
Kinek éri meg székhelyet váltani?
Az iparűzési adó csökkentése, akár a 0%-os, kedvező mértékű "adózása" legális, mégsem mindenkinek lehet és érdemes igénybe venni a székhelyszolgáltatók szolgáltatásait.
Hogyan vegyünk céges ingatlant?
A vállalkozók többsége általában túl van egy vagy több ingatlanvásárláson, tehát nem tapasztalatlanok, azonban mindenkit érhet meglepetés. Szakértőnk felhívja a figyelmet néhány buktatóra.
Így néz ki egy cégtemető
Magyarországon gyakori, hogy egy címen sok cég jelenik meg, mert tulajdonosaik szeretnék cégüket távol tartani tényleges és ellenőrizhető ingatlanaiktól. Van olyan cím Magyarországon, amelyet több mint 1800 cég választott székhelyül az elmúlt három évben - írja az Opten sajtóközleménye.
Újabb adminisztrációs kötelezettség: a székhelyhasználat igazolása
Akkor is igazolni kell 2013. február elsejéig a cégeknek a székhelyhasználatuk jogszerűségét, ha abban nem történik változás. Az eljárás ugyan illetékmentes, aki viszont elmulasztja, tetemes bírságra számíthat.
Szabadabban választhatnak székhelyet a cégek
Az Európai Unió Bírósága egy mostani ítéletében megerősítette, hogy a cégeknek általános jelleggel lehetőségük van az EU-n belül nemzetközi székhelyáthelyezésre a jogalanyiságuk megőrzése mellett. Egységes uniós jogi szabályozás hiányában azonban ennek jelenleg még számos tagállamban, így Magyarországon is, nemzeti jogi akadálya van. Ezt támasztja alá a Wolf Theiss Ügyvédi Iroda által lefedett országokban végzett gyors felmérés is.