Rövidesen megváltoznak a vállalati bankválasztási szokások

Bár még alacsony az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma, de ettől még állóvízről nem beszélhetünk, a bankok piaci részesedése néhány év tekintetében is látványosan változik - olvasható az Opten közleményében.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai pénzintézetek folyamatosan ostromolják ajánlataikkal a hazai vállalkozásokat, melynek eredménye meg is látszik a bankváltásokban. Érdekes módon azonban a magyar cégekre még mindig kevéssé jellemző, hogy különböző szolgáltatásokat különböző bankoknál vegyenek igénybe.

Kép:PP archív

Az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma csupán 1.15 a teljes hazai cégbázis tekintetében, azaz a cégek döntő többségének csak egy pénzintézettel van állandó kapcsolata. A nagyvállalatok körében már valamelyest más a helyzet, de még az 1 Mrd Ft éves árbevételt meghaladó szegmensben sem éri el az átlagos bankkapcsolatok száma a 2-t.

Ráadásul a bankkapcsolatok száma még csökkent is az elmúlt 5 év tekintetében, de az elmúlt 1 évben már állandósulni látszik mindegyik szegmensben. A bankkapcsolatok számának alakulása alapvetően két ellentétes hatásnak az eredménye. Egyrészről a különböző termékek kondíciói jelentős eltéréseket mutatnak pénzintézetenként, amelynek hatására a vállalkozásoknak érdemes bizonyos szolgáltatásokat különböző bankoknál igénybe venni, és ez növeli a bankkapcsolatok számát. Másrészről azonban a pénzintézetek igyekeznek minél több szállal magukhoz kötni ügyfeleiket, és ehhez megfelelő csomagokat kidolgozni, és az ilyen irányú tevékenység csökkenti a bankkapcsolatok számát. Úgy tűnik, a két folyamat egyensúlyban volt az elmúlt 1 évben és ezért nem változott összességében az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma.

Új konstrukciókkal csábítják a bankok a cégeket
A jövő egyre rugalmasabb és csábítóbb – a hagyományos bankszolgáltatásokon túlmutató – konstrukciói közül az elsők már jelenleg is elérhetők a cégek számára kínált bankszámla-szolgáltatások között. Ebből a kínálatból szemezgettünk.
A felszín alatt azonban igenis komoly átrendeződések zajlanak. A piaci versenyben folyamatosan nyílnak és zárulnak a bankszámlák, melynek következtében a bankkapcsolatok pénzintézetek közötti eloszlása is változik.

A teljes cégbázis bankszámlabirtoklásait vizsgálva az OTP, a Raiffeisen és a K&H jó éveket tudhat maga mögött, míg nagyot csökkent a vállalati bankkapcsolatok száma a takarékszövetkezeteknél. Az 1 milliárd Ft éves árbevétel feletti szegmensben az OTP, az UniCredit és a K&H bankkapcsolatainak aránya növekedett a legjobban.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo