Költségkímélés cikkek
Milliókat spórolhatunk az „ingyen hitel” változásával
A MNB Növekedési Hitelprogramját alacsony, 2,5%-os kamata miatt eddig is „ingyen hitelként” emlegették a cégek a Bankmonitor szakértői szerint. Június 30-tól továbbkönnyítenek a hitel feltételein, ami még olcsóbb finanszírozást jelent.
Nyolc fontos teendő, mielőtt polcra kerül a termék
Sokáig tartott, de úgy érzi, végre sikerült kifejlesztenie egy igazi újdonságot az piacon. Tesztelték már a barátai, ismerősei, elkészültek a végleges marketingtervek, folynak a tárgyalások az áruházak beszerzési igazgatóival. Íme 8 tanács, hogy a termékét megvásárolják, és a költségei ne vigyék el a hasznot.
Hogyan fizessük be a sárga csekket késedelmi kamat nélkül?
Először is senkit ne zavarjon meg, hogy ma már a sárga csekk sem mindig sárga. Időközben ugyanis megszületett a fehér csekk is. Míg a sárga csekk hivatalos neve a „készpénzátutalási megbízás”, addig a fehér csekket „postai számlabefizetési megbízás” névre keresztelték. Ettől azonban még ugyanaz a szabály vonatkozik rájuk, már ami a befizetést illeti. Az egyszerűség kedvéért továbbra is sárga csekként emlegetem majd e mindenki számára ismerős papír darabot, és kérem, hogy ez alatt a fehér színű példányokat is tessék érteni. A sárga csekk néha becsapós lehet… De miért is? Mire figyeljünk, ha sárga csekken fizetjük a gázt, villanyt, vizet, vagy akár a telefont?
Egyszerűbben védekezhetnek a gazdák
Könnyebbség a hazai gazdáknak: egyszerűbb lett a díjtámogatott biztosítás igénylése. Egy rendeletmódosításnak köszönhetően a biztosító is benyújthatja a gazdák helyett a kötvényeket az MVH részére.
Egyre több cég döbben rá, mennyivel olcsóbb az atipikus foglalkoztatás
Az atipikus, például részmunkaidőben történő foglalkoztatás aránya nőtt a válság előtti szinthez képest, azonban széles körű alkalmazása továbbra sem jellemző Magyarországon. A nők körülbelül kétszer gyakrabban dolgoznak részmunkaidőben, mint a férfiak.
Komoly megtakarítást jelent a közös beszerzés
Lezárult az MLSZKSZ közös gázbeszerzési tendere, ami éves szinten 54 milliós megtakarítást hozott a tagvállalatoknak. Sok kis- és középvállalkozás azonban még most sem foglalkozik kellőképpen energiabeszerzésével.
Van megoldás béremelés helyett
A kisebb cégek jelentős részénél nem könnyű kigazdálkodni a béremelést, pedig a dolgozók szempontjából fontos lenne. Költségkímélő lehetőség a cafeteriakeret emelése. Egy jó konstrukció alkalmas a kulcsemberek megtartására és jutalmazásra is.
Így könyveljük a startupunkat!
A startupcégek rendkívül innovatív – technikai – vállalkozások, gyakran piaci rést is kiaknázó termékeik, szolgáltatásaik a nemzetközi piacon is eladhatóak. Jellegzetességeik miatt adózási, számviteli szempontból nézve is sajátos problémákkal kell szembenézniük.
„Dolgozómegosztás” lenne a jövő?
1:1. Manapság ez a megszokott felállás a munkavállaló és alkalmazó viszonyában, kivéve egyes kivételes szakmáknál. Pedig a „megosztott munkavállaló” hatékony és költségkímélő módszer lehetne rengeteg területen.
Most spórolhatnának a cégek
Sok kis- és középvállalkozás még most sem foglalkozik kellőképpen energiabeszerzésével, pedig a kereskedőváltást érdemes megfontolni, mert jelentős megtakarítás érhető el a piaci verseny élénkülésének köszönhetően.
A papírkosárba szórjuk a pénzt
Egy szervezeten belül nap, mint nap rengeteg dokumentum keletkezik. elektronikusan, mégis csupán egy részük jár be később digitális életutat, többségük ugyanis papírra kerül, és sokuk egyszerűen a papírkosárban végzi.
Ne féljen a kérdésektől!
Képzelje el, mi történne, ha egyik nap a beosztottja odaállítana Önhöz, hogy kitalált egy módszert, amivel hatékonyabban lehetne dolgozni vagy megszüntetni egy felesleges tevékenységet! Támogatná az ötlet megvalósítását, vagy lehurrogná a dolgozóját, féltve az állását és a tekintélyét? Válaszoljon őszintén!
Nyolc tipp, amivel spórolhat cégének
Folyamatosan küzd a piacon maradásért? Kiadásai folyamatosan csak nőnek, miközben a bevételei inkább csak csordogálnak? Íme nyolc lépés, amivel könnyedén csökkentheti kiadásait.
Szükség van zöld cégre!
A környezet megóvása az egész világon nagyon fontos kérdés, a különböző országok kormányai is egyértelműen optimalizálni kívánják a környezet megóvásával kapcsolatos intézkedéseket, ezért egyre nagyobb nyomást gyakorolnak nem csak a vállalkozásokra, de a szakmai szervezetekre, az ellátási láncokra és más szociális és pénzügyi érdekeltekre is ez ügyben.
Minden harmadik vállalkozással veszélyes lehet üzletet kötni
A csaknem 600 ezer magyarországi cég közel egymillió tulajdonosa és cégvezetője szövevényes kapcsolati hálót alkot, s a vállalkozások jelentős része kapcsolódik tönkrement, bedöntött vagy adósságot görgető más cégekhez.
9+1 tipp, ha költözik a cég
Egy cég elköltöztetése nehéz, bonyolult és fáradtságos dolog, ezért a legtöbb vállalkozás sokáig halogatja. Hogy mikor érdemes mégis amellett dönteni, hogy vállaljuk a hercehurcát? Ha a hely, ahol dolgozik a vállalkozásuk, bármilyen szempontból is akadályozza a munkavégzést.
Milliárdokat foghatnának a kis cégek
Akár milliárdos nagyságrendű megtakarítást jelenthetne szektor szinten a kkv-knak a megfelelő nyomtatási technológiák és metódusok használata egy friss felmérés szerint. Adunk néhány tippet, hogyan.
Tízezreket spórolhatnánk, de nem tesszük
Magyarországon az előfizetők kétharmada nem ellenőrzi rendszeresen, hogy elérhető-e a közelében új, kedvezőbb távközlési csomag. Pedig alig negyedórányi befektetett idővel egy-egy távközlési csomag vagy szolgáltató váltásával több tízezer forintot is meg lehetne spórolni.
A költségeket csökkentse, ne a létszámot
A legutóbbi pénzügyi válság egyik legfontosabb tanulsága az volt, hogy óriási hiba tömegével kirúgni a dolgozókat, ha a cég nehéz helyzetbe kerül. Mutatunk helyette néhány technikát, amellyel anélkül is kiutat találhat a bajból, hogy meg kéne válnia a munkatársaitól.
3 trükk: így csökkentsük cégünk banki költségeit!
Itt olvashat pár fogást, amellyel az utóbbi időkben 3–4-szeresére nőtt bankszámlaköltségeket jelentősen visszafoghatja. Lehet, hogy éppen ezzel menthet meg egy munkahelyet vállalkozásában!
A kiszervezés nem mindig hozza meg a kívánt eredményt
A cégvezetők tapasztalatai szerint a céges IT-feladatok kiszervezése nem mindig hozza meg az elvárt eredményeket. A tapasztalatok szerint minél nagyobb költségcsökkentést érnek el, annál inkább háttérbe szorul a modernizáció és a hatékonyság.
Rossz hírünk van a benzineseknek
A piaci árak és a forint árfolyamváltozását figyelembe véve május 28-án, szerdán a benzin ára várhatóan 0-2 forinttal emelkedhet, a gázolaj ára várhatóan nem változik.
Így verheti rá az adósra a költségeket
Amennyiben a vevő 2013. július 1-jétől fizetési késedelembe esik, számlaként – a késedelmes fizetésből adódó követelés behajtásának költségeire – 40 eurónak megfelelő átalány fizetésére kötelezhető. Na de pontosan mikor?
Kevesebb költség, boldogabb dolgozók - ezen is múlhat
Kevesebb túlórapénzt kell fizetni, drasztikusan leesik a betegállományban töltött idő, az irodai papírfelhasználás pedig akár 60 százalékkal is csökkenhet – sok cégtulajdonos álmodozik erről, és feltehetően nem is gondolnak arra, hogy ehhez csak a cég irodáját kell átalakítani.
Öt fontos kérdés az IT kiszervezéséről
Bár sok cégvezető berzenkedik az IT-területek kiszervezésétől, ezzel a gyakorlattal rengeteget lehet spórolni, ráadásul a cég hozzáférhet a legújabb technológiákhoz is.
A cég vesztét okozhatja a költekezés
Egy most alakuló vállalkozás átlagosan 8-9 év működésre számíthat a felmérések szerint, miközben a hazai cégállomány csupán 0,7 százaléka alakult 1990 előtt. A cégvezetők ugyanis gyakran nem figyelnek az egyes vállalati életszakaszokban rejlő veszélyekre.
Egyre több cég esküszik a flottakártyára
Az utóbbi években egyre többen veszik igénybe a flották méretéhez szabott kedvezményeket biztosító szolgáltatásokat, a nagy járműparkkal rendelkező személyszállító vagy fuvarozó vállalatok mellett a kisebb, akár néhány cégautóval rendelkező vállalkozások is.
Olcsóbb és hatékonyabb is, ami zöldebb
A zöld gondolkodásmód bármely vállalkozásban elültethető és követhető, mérettől függetlenül. A kisvállalatok éppúgy meg tudják tenni a magukét a környezet megóvásáért, mint a nagyobb társak. Nem is kell hozzá sok, csak egy kicsivel jobban át kell gondolni az IT-források használatát.
Ha fizetni kéne, de nincs miből
A mai gazdasági helyzetben bárkivel megeshet, hogy valamit nem tud határidőre kifizetni. A megoldáshoz viszont fontos, ne várjuk, hogy maguktól rendeződnek a dolgok! Szakértőnk, Vuray György segít, mit tegyünk ha a NAV-nak, egy szállítónak vagy a banknak tartozunk.
8+1 tipp a rejtett költségek csökkentésére
Az irodai működésnek tulajdonképpen mindegy egyes elemén lehet takarékoskodni, ha jobban megnézzük. A folyamatos, apró változtatásokkal pedig végül jelentős megtakarítást is elérhetünk. Ehhez pedig elsősorban az agyunkra van csak szükség - hogy átgondoltan tegyük amit teszünk.
10 eset, amikor kifolyik a pénz a kezünkből
A cégek többsége ma olyan helyzetben van, hogy minden egyes forint számít. Azok, amelyeket nem kapunk meg, különösen… A Piac&Profit szakértője összeszedte azokat a pontokat az üzleti folyamatainkban, amikor épp kifolyik a kezünkből a pénz, pedig észre sem vesszük.
Többet nyújtana a kamara a cégeknek
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a kamarai hozzájárulás fejében járó ingyenes szolgáltatások bővítésén dolgozik. A regisztrációs díjat március végéig kellett befizetnie a vállalkozásoknak.
Olcsóbban és egyszerűbben is meg lehet úszni a betanítást
Egyre több kkv választja az elearninget, amellyel jelentősen egyszerűsödik és olcsóbbá is válik a betanulás, a kötelező oktatások és a tréningek szervezése, kivitelezése. Ám még mindig sok a félreértés a módszerrel kapcsolatban.
Béreljünk, vagy vegyünk?
A bérlet lényegesen olcsóbb és rugalmasabb megoldás, de a saját tulajdon biztonságosabb, mert nem veszíthetjük el egyik napról a másikra a telephelyünket. Másrészről a tőkénk jobb helyen lenne a főtevékenységünkbe fektetve.
A vezetési stíluson is múlik a károsanyag kibocsátás
Számottevő mértékben csökkenthető a szállítmányozás során a légkörbe kerülő üvegházhatású gázok mennyisége az útvonal alapos megtervezésével, a flottakövető megoldások segítségével, illetve a vezetési stílus megfelelő megválasztásával.
Egyre többen jönnek rá: távmunkával kisebb iroda is elég
Tavaly az egész év során megkötött irodabérleti szerződések felét a 200 négyzetméter alatti irodák adták Budapesten, ami jelzi, hogy jelentősen nőtt az igény a kisebb alapterületű irodák iránt. Az irodaházak nyitnak az új igényekre.
5 eszköz a használhatóbb belső szabályozásért
A minőségirányítás rendszerről gyakran a felesleges adminisztráció jut a legtöbb ember eszébe. Pedig ha jól működik, a cégnek is hasznára válik és a kollégák is örömmel használják majd. A Piac&Profit szakértője ad 5 tippet ehhez.
Negyedével is olcsóbb lehet a bérszámfejtés
Tavaly már meghaladta a félmilliót azon munkavállalók száma, akiknek bérszámfejtését külső vállalkozások végezték. A Trenkwalder adatai szerint ennek ellenére – főként költséghatékonysági okokból – a következő évek további jelentős növekedést hozhatnak ebben a szegmensben, hiszen egy-egy ilyen döntés akár negyedével is csökkentheti a bérszámfejtéshez kapcsolódó kiadásokat. Ráadásul a megtakarítás korántsem az egyetlen előnye a kiszervezésnek.
Vállalati számlacsomagok: melyik, kinek éri meg?
A friss cégeknek nem könnyű. Ugyan több akcióval próbálják a bankok magukhoz kötni már alakulásuk után a vállalkozásokat, de a díjakat jobban ismerve rögtön kitűnhet, hogy csak szélsőséges esetekben számít olcsónak az adott csomag.
Veszélyesen élnek a magyar gazdálkodók
Rejtélyes a magyar gazdák viselkedése, még a szakemberek sem értik. Aszály, árvíz, jégverés, vihar, mind sújtotta az elmúlt években a mezőgazdaságot, ők mégsem élnek az államilag támogatott mezőgazdasági biztosítás lehetőségével, ha pedig kérik, akkor a pénzért nem jelentkeznek. Idén hamarosan újra igényelhetik a támogatást, s ezúttal talán már a pénzt is felveszik.
Így tömje be a lyukakat a cégszámlán
Tipikus hiba a kezdő vállalkozók életében, hogy olyan lelkesen hajóznak a kitűzött céljuk felé, hogy észre sem veszik, amikor süllyed alattuk a bárka. Ha nem akarja, hogy csúfos véget érjen a nagy reményű vállalkozása, nézze át néha a pénzügyeit, és keresse meg a lyukakat a cég költségvetésében.
A jól tervezett amortizáció a sikeres cég titka
A vállalkozók többsége tisztában van azzal, hogy a tárgyi eszközök értékcsökkenésének elszámolása befolyásolja az adóalapot, azonban arra már kevesen gondolnának, hogy a cég sikere is múlhat a jól megválasztott elszámolási módon.
Megéri tudatosan!
Egy vállalkozás pénzügyi stabilitásához kevés egy jó könyvelő. Tudatos, a területen jártas vezetőre van szükség. Szakértőnk tapasztalatai szerint a pénzügyi tudatosság legmagasabb szükséges szintjére eljutni sem ördöngösség. Lássuk az útvonalat!
Mekkora készletet halmozzak fel?
Ha nincs egy fia áru sem a raktárban, miközben vevők jönnek be, hogy Önnél költsék a pénzüket, az annál is rosszabb, mintha be sem jött volna senki a boltba. De a plafonig tornyosuló készletek is keresztbe tehetnek az üzletmenetnek.
Öt trükk kezdőknek a spóroláshoz
A saját vállalkozások nagy többségének közös jellemzője, hogy nem igazán vannak bő lére eresztve. Adunk néhány tanácsot, hogyan kerülje el az induláskor, hogy temérdek pénzt kelljen kiadnia.
A válság igazi nyertese
Nem a mezőgazdaság, nem a bankszektor és nem Kína volt a gazdasági válság nagy nyertese, hanem az atipikus foglalkoztatás. A rugalmas munkavégzésben új utakat nyitott a technológia fejlődése, a cégek költségcsökkentési törekvései, az Y generáció szabadságvágya és az egyébként foglalkoztatási szempontból rigorózus nyugati államok lazuló szabályozása is.
Négy tipp kezdőknek a könyvelés útvesztőihez
Hacsak nem végzett számvitelt, a könyvelés szó hallatán valószínűleg lúdbőrözni kezd a háta. A kezdő vállalkozók számára pedig még inkább ijesztő lehet a könyvelés világa. Adunk néhány tippet az ismerkedéshez a számlákkal és pénzügyi műveletekkel.
Ne veszítsük el a kontrollt a kiszervezés miatt!
Kiszervezni sok esetben tényleg megéri bizonyos tevékenységeket, ugyanakkor a folyamatok milyenségére is mindig nagy hangsúlyt kell fektetni, különösen, ha az befolyásolja a termékünk vagy szolgáltatásunk minőségét. Így csökken a minőségi eltérések vagy az indokolatlan, plusz költségek előfordulásának kockázata.