Virul a benzinkút-turizmus Luxemburgban

Nemcsak a kelet-európai polgárok járnak a határon túlra olcsóbban tankolni, Luxemburgban is dívik a benzinturizmus. A szállítmányozó cégek is direkt itt haladnak át kamionjaikkal, hogy olcsón tudjanak üzemanyagot szerezni. A miniállamban ugyanis jóval alacsonyabb az üzemanyagadó, mint másutt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Luxemburg nem tervezi, hogy változtatna üzemanyag-árpolitikáján, közölte az ország környezetvédelmi minisztere 2015-ben, pedig próbálnak nyomást gyakorolni rá. Az ugyanis, hogy immáron legalább három ország polgárai járnak a miniállamba feltölteni autóik tankját régóta szálka az Európai Bizottság szemében. Különösen azért, mert a szomszédos országok kormányai úgy vélik, a luxemburgi üzemanyag olcsósága az alacsony üzemanyagadónak köszönhető, ami beillik egy nem hivatalos benzinártámogatásnak.

Kép:Pexels

Nemcsak az átlagpolgárok használják ki az olcsóságot, hanem a szállítmányozási vállalatok is, melyek direkt úgy tervezik útvonalaikat, hogy a kamionok áthaladjanak Luxemburgon és ott olcsón jussanak üzemanyaghoz. Ha egy teherautó 1000 literes tankját kell teletölteni, azt 120 euróval olcsóbban tehetik meg a cégek Luxemburgban, mint Németországban. Ez pedig olyan jelentős különbség, amiért megéri akár kitérőt is tennie a szállítmányozó vállalatok kamionjainak.

Az Eurostat adatai szerint a félmilliós lakosú Luxemburgban 2014-ben közel egymilliárd eurója származott a kormánynak az üzemanyagadóból, míg a 80 millió lakossal bíró Németországnak például 31 milliárd euró (előbbinél 34 cent, utóbbinál 53 cent volt abban az évben az üzemanyagadó átlaga).

Az EU már 2007-ben tervbe vette, hogy valamiféle adót ró ki Luxemburgra a benzinturizmus megfékezése érdekében, de azóta sem történt semmi hathatós lépés.

Forrás: Reuters, FT

Tízből egy sofőr bérét meg lehetne spórolni
Több mint 1 milliárd forint megtakarítást hozhatna iparági szinten a közúti árufuvarozók számára, ha azok a flottaüzemeltető vállalkozások, amelyek még mindig készpénzben fizetik a nemzetközi fuvarjaik során felmerülő üzemanyag valamint autópálya díjakat, készpénzkímélő fizetési módra térnének át.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo