Az érintett, összességében mintegy 20 ezer vállalkozásnak - akik 2017. január 1-től kötelezettek online pénztárgép használatára - majd’ két hónapja van arra, hogy a NAV-tól üzembehelyezési kódot kérjen, illetve beszerezze az átszemélyesítésre alkalmas, modernizált pénztárgépet. Azoknak a vállalkozásoknak, akik nem állandó üzemeltetési helyen nyújtják szolgáltatásukat, - mint például a taxisok – GPS-sel ellátott, hordozható pénztárgépet kell beszerezniük.
A beszerzéshez anyagi segítséget nyújt az állam. Az új, műszaki paraméterekkel bíró pénztárgép beszerzése után 50 ezer forintos támogatás jár, amelyet a vállalkozások legfeljebb öt pénztárgépre vehetnek igénybe. A támogatás igénybevétele gyakorlatilag semmilyen adminisztrációval sem jár; a lehető legegyszerűbb módon történik, a vállalkozónak gyakorlatilag 50 ezer forinttal kevesebbet kell fizetni a pénztárgép megvásárlásakor.
Az a vállalkozó, aki már megvásárolta a pénztárgépét, 2017. március 31-ig egy egyszerű igénybejelentéssel „kérheti” a NAV-tól a neki járó gépenkénti 50 ezer forintos támogatást.
A támogatás iránti kérelmet – a rendelet hatálybalépését követő 8. naptól – a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz lehet majd benyújtani. A támogatás a 2017. január elsejétől kötelezetteknek jár, azaz a gépjármű-javítási, karbantartási tevékenységet; a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet; a motorkerékpár, alkatrész kereskedelmét, javítását; a plasztikai sebészeti tevékenységet; a diszkó, táncterem működtetését; a textil, szőrme mosását, tisztítását, vegytisztítását, vasalását végzőknek, illetve a masszázsszalonoknak, fogyasztó- és karcsúsítószalonoknak, fitnesz-, testépítő kluboknak, valamint a taxisoknak és a pénzváltóknak.