Költségkímélés cikkek

Kezdenek rájönni a cégek, hogy kiszervezni tényleg olcsóbb
Bár a bérszámfejtés kiszervezését a köztudat még mindig a kisebb cégekhez köti, a nagyobb hazai cégeknek is mintegy harmada él ezzel lehetőséggel. A BDO Magyarország felmérése szerint e döntésben a költséghatékonyság mellett számos szempont, így a szakszerűség, a rugalmasság is szerepet játszott. A válaszadó cégek háromnegyede a bérszámfejtés mellett más tevékenységeket, így a cafeteria kezelését, a könyvelést vagy akár a teljes HR szolgáltatások körét is jellemzően ugyanahhoz a szolgáltatóhoz szervezi ki.

Bezárultak a kiskapuk
Kamionok ezrei róják a sztrádákat, hatalmas árutömegeket mozgatva naponta. Nagyon nem mindegy, hogy mindez mennyibe kerül, és mennyire megbízhatóan, biztonságosan történik. A telemetria segítségével mindkét igény könnyedén kielégíthető.

Hogyan (ne) ügyeskedjen a kisvállalkozás?
Sok kisvállalkozás úgy kíván enyhíteni adóterhein, hogy költségként számol el jó néhány, tevékenységéhez egyébként nem kapcsolható beszerzést. Tippeket adunk arról, mit ne vegyünk semmiképp cégünk számára, „adóoptimalizálás” céljából.

Potom pénzért lehet cégünk Angliában
Milyen dokumentumok szükségesek a cégalapításhoz Angliában? Mit kell tennünk cégalapítás után? Kötelező-e a bankszámlanyitás és ha igen, akkor hogyan? Szabó Éva, az EVLAteam okleveles könyvelője beszélt erről a Piac és Profit Brit-Magyar Üzleti Fórumán.

Egy eszköz mind felett - így spórol nekünk a telefon
Okostelefonnak hívják, de valójában egy mini számítógép az, amit a zsebünkben hurcolunk. Ha ennek megfelelően használjuk, akkor néhány app segítségével számos más eszközt kiválthat egymagában. Ha így nézzük, akár a drágább, de vágyott készülék is belefér...

Spórolás vagy elmaradt haszon?
Ha egy vállalkozás fejlesztésbe kezd, jó eséllyel a legjobb munkaerő kapja a megtisztelő feladatot, hogy az új projektet vezesse. Mégis, sokszor a hatékonyság csökken, a költségek pedig váratlanul nőnek. Mi lehet az ok? Szakértőnk segít!

Így spóroljunk pénzt, ha vállalkozást indítunk!
Egy induló vállalkozásnál nincs fontosabb, mint megfelelően kordában tartani a költségeket, hiszen az induló tőkénk nem végtelen – és sok esetben nem is miénk, hiszen sokan kölcsönből, vagy baráti-családi segítséggel vágnak neki a vállalkozók útjának. Adunk négy tippet, amelyek segítségével pénzt spórolhatunk!

Tréning ajándékba
Sokszor hallani, hogy egy vállalkozás képzi az alkalmazottait, azok mégis lelépnek – akár a konkurenciához. Ez valós veszély, ám ennél csak az árt többet a cégnek, ha nem képezi a kollégákat, és azok maradnak.

Egyelőre félnek a cégek a lakáshitel támogatástól
Az adó- és járulékmentesen nyújtható lakáscélú támogatást a cégek egyelőre mérsékelten alkalmazzák, holott nagy az érdeklődés, és komoly megtakarításokat érhetünk el így a bérköltségeken.

Három trendi spórolós tipp
Érdemes a legújabb trendeket is figyelembe venni, ha olcsón akarjuk üzemeltetni a vállalkozásunkat: így ugyanis nem csak spórolunk, de a partnereink szemében innovatívak és céltudatosak leszünk. Ezért most adunk három trendi költségcsökkentő tippet.
Autóflotta egy kisvállalkozásnak?
Kisvállalkozóként nem is gondolhatunk arra, hogy egy egész autó flotta segítse a munkát - jó, ha egy autó rendelkezésre áll. Legalábbis így volt ez eddig, most azonban a megosztás gazdasága lehetővé teszi, hogy szükség esetén kis városi, de ha kell, akár egy kisteherautó álljon az üzlet rendelkezésére.
Hogyan lehet megbecsülni egy védjegy értékét?
A cégértékelések során számtalanszor előfordul, hogy nem egy teljes társaságot kell értékelni, hanem csak egy-egy adott eszközt: amikor az egyik társaságban levő eszközt (általában immateriális eszköz, vagy technológia, vagy védjegy stb.) egy másik társaságba szeretnénk átvinni vagy apportálni. Ez esetben szükséges lehet az adott eszköz felértékelése.
Így úszhatjuk meg a járulékot és a bejelentést
Megbízási jogviszony keretében akár ingyen is dolgoztathatunk, ráadásul járulékot sem kell fizetnünk. Egyebek közt ebben is különbözik a munkaviszonytól. Összeszedtük a legfontosabb különbségeket a munkaviszony és a megbízási jogviszony között.
Félnek és nem értik a felhőt a magyar cégek
Keveset nyomtatnak a magyar cégek, a legnagyobb költségeket mégis a számlázás és az adminisztrációs folyamatok generálják. A magyarországi cégek mégsem bíznak a felhőmegoldásokban, amelyekkel csökkenthetnék költségeiket.
Rákaptak a cégek az autómegosztásra
A cégek már a hazai közösségi autózás első évében felismerték a CarSharingben rejlő költség- és időhatékonysági lehetőségeket, de az utóbbi időszakban érezhetően nőtt a közösségi autózásra fogékony magánfelhasználók száma is.
Ne fizessük feleslegesen a banki költségeket!
A vállalkozói számlacsomagok lényegesen költséghatékonyabbak és leegyszerűsítik a kkv-k banki ügyeinek intézését, mint ha külön-külön igényelnék az egyes szolgáltatásokat. Érdemes azonban ezeket évente felülvizsgálni.
Nem érdemes az állami nyugdíjra várni
Bár az adatok alapján nem sok állami nyugdíjra számíthat a mai munkavállalók többsége, mégis, ha lehetőségük van rá, inkább a napi költéseket támogató cafeteriaelemeket választják a dolgozók. Nem könnyű tehát a munkáltató helyzete.
Több mint 100 milliárd forintról mondunk le önként
Csak gyógyszerre 13 milliárd forintot költ havonta az aktív korú magyar lakosság – ez derült ki a GKI és a PRÉMIUM Pénztárak közös kutatásából. Ez azt jelenti, hogy akinek van, annak minimum 50 ezer forint az átlagos éves gyógyszerköltsége. Az egészségünk fenntartása tehát nem olcsó mulatság, de a kiadásokat lehet csökkenteni. Nézzük, hogyan!
Így spórolhatjuk meg az iparűzési adó-előleget
Már csak néhány nap van hátra az iparűzési adó (hipa) befizetéséig, ami árbevételtől függően, az új számítási szabályoknak köszönhetően, akár nagyobb teher is lehet egy cégnek, mint a korábbi években. Van azonban olyan lehetőség, amivel legálisan megúszhatjuk a hipa befizetését.
Spóroljunk a patronnal!
A nyomtató festék drágább mint egy francia parfüm, mégis pazaroljuk. Pedig ha a használati szokásainkon változtatunk egy kicsit, jelentős megtakarítást is elérhetünk. Az OKI szakértői adnak tippeket!
Érdemes időnként megversenyeztetni a bankokat
A legtöbb cégvezető, a cég megalapításakor kiválasztja a bankszámlát, megcsináltatja a pecsétet, lejelenti a legszükségesebb helyekre. Telnek- múlnak az évek, és ezzel kapcsolatban nagyon kevesen gondolják, hogy időnként érdemes megversenyeztetni a bankokat. Szakértőnk szerint megéri!
A szerződéseket is karban kell tartani, nemcsak a gépeket!
Az elmúlt hónapokban főszerepet kapott az időjárás, a súlyos viharok komoly károkat okoztak országszerte. A vállalkozásokról kevesebb szó esik, pedig egy természeti csapás jelentős károkat okozhat a vállalati épületekben és a cégek telephelyein is.
A kereskedők is szakítsanak a kockás füzettel
Ha valahol, akkor a kereskedelemben jelent gondot a megfelelő személyzet kiválasztása, főleg ha több üzletben kell gondolkodni, mivel nagy a fluktuáció és a munkatársak is oda-vissza járnak az üzletek között. Ebben az esetben egy papír alapú adminisztráció csak fejfájáshoz vezet.
5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp
Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.
Ezekre ügyeljünk, hogy jó irodát kapjunk!
A megfelelő iroda kiválasztásánál sok olyan szempont van, amelyek befolyásolják a döntésünket, még akkor is, ha nem tűnnek lényegesnek. Összegyűjtöttük azokat, amelyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül irodakeresés során, sőt, szerződés aláírása után sem.
Négy tipp, amivel spórolhatunk a beszerzésen!
Ezer darab toll, amikor csak egy kell? Nem ad kedvezményt a szolgáltató? Pedig lehet spórolni a beszerzésen is, méghozzá nem is keveset. Összeszedtünk négy tanácsot, hogyan!
Céges kocsi kockázat nélkül, ajándék szabadidővel
A flottakezelés tartós bérleti konstrukcióban történő teljes kiszervezése a vállalkozások számára nem csak kényelmes megoldást, hanem jelentős kiadáscsökkentést is jelent.
Így spórolhatnának a marketingen a cégek
Miközben még mindig visszafogják a marketingköltségeiket a magyar vállalatok, amit költenek, azt sem hatékonyan teszik. Tippeket adunk, hogyan csökkentheti még inkább a reklámra fordított pénzeket, miközben növeli a marketing hatékonyságát.
Az innováció versenyelőny, de hogyan kell lekönyvelni?
A számviteli és adójogszabályok is sajátos elemeket tartalmaznak a K+F tevékenység elszámolása, valamint a kapcsolódó adókedvezmények vonatkozásában, ezért fontos áttekinteni az erre vonatkozó szabályokat, amelyek helyes alkalmazásával csökkenthetjük a költségeket.
8 tipp a költséghatékonyabb munkakörnyezethez
Vannak olyan megoldások, amelyek közvetlenül csökkentik a költségeinket. De ha már nincs hol vágni, jöhetnek azok, amelyek a munkakörnyezet és munkafolyamatok átalakításával spórolnak nekünk. Van nyolc tippünk, ami segíthet!
Három szokatlan költségcsökkentési tipp
A legtöbb vállalkozás úgy gondolja, hogy a válság során már ott spórolt ahol tudott és már nemigen szoríthatja lejjebb költségeit. Most azonban bemutatunk három tényezőt, amire csak kevesen gondolnak, pedig komoly megtakarítást jelenthet.
Céges weboldal: 7 kérdés, amit mielőbb tegyünk fel
Cégtulajdonosként honlapot terveztetni sokszor nagyobb kihívásnak tűnik, mint a vállalkozásunkat irányítani. Informatikusokkal tárgyalni laikusként olykor a Himalája megmászásával vetekszik. Sok idegeskedést spórolhatunk meg magunknak, ha néhány kérdést azelőtt tisztázunk, mielőtt megbízzuk a kiszemelt informatikai céget.
Sok kicsi sokra megy: takarékoskodjunk a nyomtatópapírral!
Egy átlagos irodai dolgozó évente közel 10.000 oldalt nyomtat ki. Ha összeadjuk valamennyi munkatárs papírfogyasztását, egy közepes vagy nagyobb vállalatnál már szabad szemmel jól látható tételt jelent a könyvelésben a papír beszerzésének költsége. Olyan funkciókat mutatunk be, amelyek megkönnyítik az irodai munkavégzést, azonban a felhasználók kevéssé ismerik, vagy nem általánosan elterjedt a használatuk.
Így spóroljunk az irodai rezsiköltségekkel!
Egyre több vállalkozás döbben rá, hogy mennyi pénzt pazarol el a nem hatékony irodai működés miatt. Most összegyűjtöttünk néhány tippet, amivel csökkentheti az irodája rezsiköltségét.
Négy tipp, hogy egyszerűbb legyen a cég élete
Az alkalmazások telepítése és felügyelete rendkívül idő- és energiaigényes feladattá válhat, különösen azoknál a szervezeteknél, ahol kevésbé fejlett, nem a legteljesebb funkcionalitást kínáló eszközöket használnak.
A cégnek és a dolgozónak is jó a kölcsönzés
Immár több mint 120 ezer munkavállaló kóstolt bele a kölcsönzötti létbe, a szakemberek pedig idén is jelentős bővülésre számítanak. Az atipikus foglalkoztatási forma elsősorban a fizikai munkakörökre jellemző.
Ki is minősül kkv-nak? Nem egyszerű a helyzet
Az elnagyolt és kidolgozatlan szabályrendszer miatt már évek óta problémát jelent annak értelmezése, hogy egy adott vállalkozás kis- és középvállalkozásnak (kkv) minősül-e. Pedig a kkv-kat megillető kedvezmények miatt a minősítésnek igen komoly következményei lehetnek.
Ezért kell gyakran szervizbe vinni a kamiont
A szállítmányozó, fuvarozó cégek számos alkalommal szembesülnek azzal, hogy a vártnál gyakrabban válik szükségessé járműveik javítása, ami nemcsak jelentős többletkiadásokkal jár, de akár a megbízások időre történő teljesítését is megnehezítheti.
Öt dolog, amit nem gondolt gondolt munkavállalóként
Olyan ez kicsit, mint amikor az iskolapadból azt kívánjunk, bárcsak már dolgoznánk, s ne kellene másnap dolgozatot írni. Munkavállalóként gyakran fog el az érzés minket, hogy a magunk ura szeretnénk lenni, de könnyen fordul a kocka. Amikor végre eljön az idő, hogy kipróbáljuk magunkat és a saját szekerünket toljuk, akkor még, ha csak napokra is, de visszamennénk abba az időbe, mikor még alkalmazottak voltunk. Íme 5 dolog, amiről nem gondoltunk munkavállalóként, hogy igaz lehet.
Telephely-felújítás: 7 dolog, amin garantáltan spórolhatunk
Mint annyiszor az életben, egy felújításnál is megállja a helyét az a mondás, hogy „szegény ember drága cipőt vesz”. Egy olcsóbb ajánlatról könnyen kiderülhet, hogy a végén többe kerül majd, mint a drágábbnak tűnő verzió. Különösen igaz ez, ha hozzászámoljuk az időkiesést, amit a félprofi szakembergárda okoz, és az úgynevezett bújtatott anyagköltségeket, amiket nem terveztek be előre. Összegyűjtöttünk 7 olyan dolgot, amivel garantáltan spórolhat egy telephely-felújításnál.
A kontroll a legfontosabb előny a cégeknek
Egyre fontosabb szempont a cégek életében a mérhetőség, ugyanis jelentős költségeket takaríthatnak meg azok a vállalatok, melyek ellenőrzésük alatt tartják a munkakörnyezetüket. Az M2M megoldások szinte teljes körű átláthatóságot biztosítanak a cégek számára, és a szerteágazó lehetőségeknek köszönhetően a dolgozók és az eszközök mérhetővé, a vagyontárgyak pedig védhetővé válnak, s költséghatékonyság tekintetében is előnyökre tehetnek szert.
Szállítási bizonylatok: mit és hogyan kell ellenőrizni?
Azok a cégek, amelyeknél napi árubeszerzésre van szükség, elengedhetetlen a szállítmány és a hozzá kapcsolódó szállítólevél rendszeres ellenőrzése, összehasonlítása a megrendeléssel. Hogyan, milyen szempontok alapján érdemes mindezt elvégezni a gyakorlatban?
Három tipp a sikeres kiszervezéshez
Az outsourcing hatékony költségcsökkentő lépés lehet egy vállalat esetében, ám könnyen katasztrófához is vezethet. Hogy elkerüljük a bajokat, íme három tipp a sikeres kiszervezéshez!
Kinek éri meg céges kocsit adni?
Egy bizonyos státusz felett még Magyarországon is mindenkinek jár a vállalati kocsi, ám sok olyan dolgozó is van, akinek a munkájához elengedhetetlen, és ez ma már nem is terheli meg annyira a munkáltató pénztárcáját, mint korábban.
A neten spórolhatnának a cégek
A megfelelő, a cég igényeire szabott internetcsomagok kiválasztásával a hazai vállalkozások jelentős összeget tudnának megspórolni. A szolgáltatás aktualizálásával, kombinált csomagok használatával, illetve a megfelelő, olcsóbb technológiára való átállással a cégek átlagosan akár évi 50-100 ezer forintot is megspórolhatnának, de egyes esetekben akár ennek többszörösét is.
Vonzó a cégeknek az alacsonyabb rezsi
Folyamatosan „zöldülnek” a fővárosi irodák: öt évvel ezelőtt jelentek meg az első környezetvédelmi minősítéssel rendelkező irodaházak Budapesten, mára azonban már a fővárosi irodaterület 14 százaléka bír valamilyen zöld tanúsítvánnyal.
Az adófizetésen is lehet megtakarítani
Már elérhető az EFER-rendszer a kis- és közepes méretű vállalatok számára. Az EFER-hez csatlakozott és segítségével az összes adó- és járulékfizetési kötelezettség összevonható, és végül egy utalásként számolja el a bank, így jelentős költséget spórolhat meg a cég.
Kinek éri meg kiszervezni?
Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról, ám nem mindenkinek előnyös belefognia. Bemutatjuk, viszont kinek érdemes.