Négy tipp, hogy elkerüljük az útdíjbírságot

Magyarországon több mint 3,5 millió itthon regisztrált jármű fut, amelyek nagy részét érinti az úthasználati díj. A díjköteles kategóriába tartozó több mint 6500 kilométernyi utat, autópályát, autóutat, és főutat pedig a személyautóktól a legnagyobb kamionokig minden járműtípus használja. Ezért érdemes mindenkinek szem előtt tartani néhány egyszerű lépést az e-útdíj bevallását illetően.

Kép: MTI

A sikeres útdíj bevallása a nagy használati arány folytán elsősorban az áruszállítást végzők számára kiemelkedően fontos. Esetükben több szereplő együttes, pontos munkája szükséges, kezdve a járművezetőktől, a bevallási közreműködőkön át egészen a diszpécserekig. Az elektronikus útdíj bevallására háromféle mód áll rendelkezésre: viszonylati jegy megvásárlása, szivargyújtóról működtetett, úgynevezett OBU eszközök használata, vagy a közúti fuvarozásban rendkívül népszerű, beépített fedélzeti egységek alkalmazása. Íme, néhány tipp a WebEye Magyarországtól, amire érdemes odafigyelni a gördülékeny útdíj bevalláshoz!

Néhány kiegészítő készülék zavarhatja a fedélzeti egységek működését.

Indulás előtt mindig győződjön meg a készülék zavartalan működéséről! A DVD lejátszók, TV tunerek, FM transzmitterek, illetve más, hasonló berendezések befolyásolhatják a fedélzeti egység megfelelő működését. Ez nem azt jelenti, hogy a járművezetőknek nélkülözniük kell a fent felsorolt eszközöket. Ám fontos, hogy minden ilyen készüléket teszteljen le használat előtt és győződjön meg róla, hogy valóban nincs hatással a fedélzeti egység működésére.

Ki nem találná, mire lehet hitelt felvenni
Hitelkonstrukció készült a fuvarozó vállalkozások számára, amely segít áthidalni az útdíjfizetés okozta nehézségeket. Az egyéves futamidejű forgóeszközhitelt a KAVOSZ, a VOSZ irodáiban és a kamaráknál igényelhetik a vállalkozások.
A GPS technológiát használó rendszerek betöltődése némi időbe telik.

Minden indulás előtt bizonyosodjon meg róla, hogy a fedélzeti egység rendszere megfelelően betöltött és üzemkész! Ez minden esetben, de leginkább a készülék áramtalanítása után fontos. Amennyiben beépített egységgel rendelkezik, úgy a jármű áramtalanítása – például villamossági karbantartás – után fokozottan figyeljen, hogy az eszköz rendben újraindult-e. Amennyiben szivargyújtóról működtethető OBU egységgel rendelkezik, úgy annak kihúzása, illetve újra csatlakoztatásakor fordítson erre figyelmet! Ellenőrizze továbbá a biztosítékok állapotát, és hagyjon legalább 10 percet indulás előtt arra, hogy a készülék biztosan készen álljon a pontos működésre.

Ne mulassza el aktualizálni a tengelyszám beállítást!

A környezetvédelmi besorolás és a megtett út hossza mellett a tengelyszám alapján kerül megállapításra az útdíj mértéke. Amennyiben a tengelyszám frissítése szükséges, minden esetben várja meg indulás előtt a HU-GO által küldött sms, illetve e-mail visszaigazolást az átváltás sikerességéről. Amennyiben ezek nem érkeznek meg, akkor a beállított tengelyszám nem hatályos, ez pedig büntetést vonhat maga után.

Mindig győződjön meg róla, hogy elegendő keret áll rendelkezésére HU-GO folyószámláján az úthasználathoz!

Bár ez magától értetődőnek tűnhet, a mindennapi sűrű operatív feladatok között előfordulhat, hogy a HU-GO folyószámla nem kerül feltöltésre – tévedésből, esetleg félreütemezésből fakadóan –, ezáltal a rendszer nem tudja levonni az útdíjat. Ez nem-fizetésnek minősül, amely büntetést vonhat maga után. Az egyenleg rendszeres ellenőrzésével elkerülhetők az ehhez hasonló kellemetlenségek.

Napi félmilliós büntetést lehet megspórolni a bírságriasztóval
A fuvarozók több mint tízezer, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben (HU-GO) regisztrált folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót július 15-e óta, de ez csak fogyasztók 15 százalékát jelenti, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo