Négy tipp, hogy elkerüljük az útdíjbírságot

Magyarországon több mint 3,5 millió itthon regisztrált jármű fut, amelyek nagy részét érinti az úthasználati díj. A díjköteles kategóriába tartozó több mint 6500 kilométernyi utat, autópályát, autóutat, és főutat pedig a személyautóktól a legnagyobb kamionokig minden járműtípus használja. Ezért érdemes mindenkinek szem előtt tartani néhány egyszerű lépést az e-útdíj bevallását illetően.

Kép: MTI

A sikeres útdíj bevallása a nagy használati arány folytán elsősorban az áruszállítást végzők számára kiemelkedően fontos. Esetükben több szereplő együttes, pontos munkája szükséges, kezdve a járművezetőktől, a bevallási közreműködőkön át egészen a diszpécserekig. Az elektronikus útdíj bevallására háromféle mód áll rendelkezésre: viszonylati jegy megvásárlása, szivargyújtóról működtetett, úgynevezett OBU eszközök használata, vagy a közúti fuvarozásban rendkívül népszerű, beépített fedélzeti egységek alkalmazása. Íme, néhány tipp a WebEye Magyarországtól, amire érdemes odafigyelni a gördülékeny útdíj bevalláshoz!

Néhány kiegészítő készülék zavarhatja a fedélzeti egységek működését.

Indulás előtt mindig győződjön meg a készülék zavartalan működéséről! A DVD lejátszók, TV tunerek, FM transzmitterek, illetve más, hasonló berendezések befolyásolhatják a fedélzeti egység megfelelő működését. Ez nem azt jelenti, hogy a járművezetőknek nélkülözniük kell a fent felsorolt eszközöket. Ám fontos, hogy minden ilyen készüléket teszteljen le használat előtt és győződjön meg róla, hogy valóban nincs hatással a fedélzeti egység működésére.

Ki nem találná, mire lehet hitelt felvenni
Hitelkonstrukció készült a fuvarozó vállalkozások számára, amely segít áthidalni az útdíjfizetés okozta nehézségeket. Az egyéves futamidejű forgóeszközhitelt a KAVOSZ, a VOSZ irodáiban és a kamaráknál igényelhetik a vállalkozások.
A GPS technológiát használó rendszerek betöltődése némi időbe telik.

Minden indulás előtt bizonyosodjon meg róla, hogy a fedélzeti egység rendszere megfelelően betöltött és üzemkész! Ez minden esetben, de leginkább a készülék áramtalanítása után fontos. Amennyiben beépített egységgel rendelkezik, úgy a jármű áramtalanítása – például villamossági karbantartás – után fokozottan figyeljen, hogy az eszköz rendben újraindult-e. Amennyiben szivargyújtóról működtethető OBU egységgel rendelkezik, úgy annak kihúzása, illetve újra csatlakoztatásakor fordítson erre figyelmet! Ellenőrizze továbbá a biztosítékok állapotát, és hagyjon legalább 10 percet indulás előtt arra, hogy a készülék biztosan készen álljon a pontos működésre.

Ne mulassza el aktualizálni a tengelyszám beállítást!

A környezetvédelmi besorolás és a megtett út hossza mellett a tengelyszám alapján kerül megállapításra az útdíj mértéke. Amennyiben a tengelyszám frissítése szükséges, minden esetben várja meg indulás előtt a HU-GO által küldött sms, illetve e-mail visszaigazolást az átváltás sikerességéről. Amennyiben ezek nem érkeznek meg, akkor a beállított tengelyszám nem hatályos, ez pedig büntetést vonhat maga után.

Mindig győződjön meg róla, hogy elegendő keret áll rendelkezésére HU-GO folyószámláján az úthasználathoz!

Bár ez magától értetődőnek tűnhet, a mindennapi sűrű operatív feladatok között előfordulhat, hogy a HU-GO folyószámla nem kerül feltöltésre – tévedésből, esetleg félreütemezésből fakadóan –, ezáltal a rendszer nem tudja levonni az útdíjat. Ez nem-fizetésnek minősül, amely büntetést vonhat maga után. Az egyenleg rendszeres ellenőrzésével elkerülhetők az ehhez hasonló kellemetlenségek.

Napi félmilliós büntetést lehet megspórolni a bírságriasztóval
A fuvarozók több mint tízezer, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben (HU-GO) regisztrált folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót július 15-e óta, de ez csak fogyasztók 15 százalékát jelenti, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo