Beszerzésfejlesztés? Sok vállalkozó szerint fölösleges ezzel foglalkozni, igaz általában nem azok vélekednek így, akiknek a profitja folyamatosan nő a rossz piaci körülmények között is, mert ők nem csak az értékesítésre, hanem a cég pénzügyi egyensúlyára fókuszálnak! Ez pedig nem csak a bevételeket, hanem a kiadásokat is magában foglalja. Ezért most szakértőnk ad három tippet, amelyeket észben tartva eredményesebben működtethetjük a vállalkozásunkat.
Ne akkor kezdjünk neki a beszerzés fejlesztésének, amikor már üres a kassza!
Az egyik legnagyobb hiba, amit kis- és középvállalkozók elkövetnek, hogy akkor kezdenek el a beszerzésre ránézni, amikor már majdnem késő. Tartoznak fűnek-fának, nem jön a bevétel, és nő a veszteség. Az értékesítés és a beszerzés a mérleg két nyelve. Ha nincsenek egyensúlyban, borul a bili. Ne csak marketing, és értékesítési tervünk legyen, hanem beszerzési stratégiánk is!
Tartsunk velük kapcsolatot, ne csak akkor keressük őket, ha valamire szükségünk van. Legyen partnerlátogatási tervünk, amit év elején elkészítünk és ebben a beszállítóink is legyenek benne, ne csak a vevőink. Minimum az első 10 legnagyobb forgalmú beszállítónkat tegyük bele, és rendszeresen tartsuk velük a kapcsolatot!
Aki nem kér, nem is kap!
Ha már bekövetkezett a baj és nem tudjuk a beszállítóinkat kifizetni, ne dugjuk a fejünket a homokba! Ne abban reménykedjünk, hogy nem tűnik fel nekik a kifizetetlen számla lejárati dátuma, hanem még mielőtt lejárna a fizetési határidő jelezzük, hogy problémánk van és kérjünk fizetési haladékot vagy fizetési átütemezést. Ez még nem a világ vége, sőt növeli a bizalmat irányunkban és ez manapság nagy érték.
Németh Eszter Beszerzésfejlesztési tanácsadó www.hatekonybeszerzes.hu