Az Olimpiai pályázat támogatása adókedvezményének mértéke, felhasználásának módja illeszkedik a tao törvényben már alkalmazott adókedvezményekhez. A törvény gyakorlatilag annyiban tér el a törvényjavaslattól, hogy a támogatás teljesítését nem kell 30 napon belül bejelenteni a NAV-hoz. A törvény értelmében az adóévben az olimpiai pályázat lebonyolításáért felelős nonprofit gazdasági társaság (továbbiakban: „Pályázat Lebonyolító”) részére az olimpiai pályázat lebonyolításával összefüggésben felmerülő költségek támogatására visszafizetési kötelezettség nélkül nyújtott:
- támogatás,
- juttatás,
- véglegesen átadott pénzeszköz és
- térítés nélkül átadott eszköz könyv szerinti értéke, valamint
- a térítés nélkül nyújtott szolgáltatás bekerülési értéke alapján,
E támogatás után adókedvezmény utoljára a támogatás naptári évét követő 6. naptári évben lezáruló adóév adójából vehető igénybe – hívta fel a figyelmet Vizer József, az RSM-DTM adómenedzsere legfrissebb blogbejegyzésében. Az adókedvezmény érvényesítéséhez a Pályázat Lebonyolítóval kötött támogatási szerződésre, a Pályázat Lebonyolító által kiállított támogatási igazolásra, valamint a támogatásnak a szerződés megkötésétől számított 30 napon belüli teljesítésére van szükség.
Hamar kimerül a keret érdemes gyorsan igénybe venni az adókedvezményt!
A törvényjavaslat alapján a naptári évtől eltérő üzleti évet választó tao alanyok a többi adóalannyal azonos (vagy akár előnyösebb) helyzetbe kerülnek, ugyanis az új előírásokat már azok hatálybalépésének adóévében is alkalmazhatják a társasági adóalanyok, függetlenül attól, hogy a naptári évvel azonos, vagy attól eltérő üzleti évet alkalmaznak.
Azon túlmenően, hogy e támogatási forma esetén sem részesülhet a támogató ellenszolgáltatásban, még a realizálható megtakarítás mértéke is megegyezik a korábban és jelenleg is adható előadó-művészeti szervezetek és filmalkotások, valamint a látvány-csapatsport támogatása során elérhető megtakarítás nagyságával, mely attól függően, hogy a támogató adóalapjából mekkora rész esik a 10 százalékos, illetve a 19 százalékos adókulcs alá, 2,5 százalék és 4,8 százalék között mozoghat. A jogalkotó mindezt azzal éri el, hogy a támogatás összegének 75 százalékát adóalap növelő tételként kell figyelembe venni a támogatás évének társasági adó kötelezettségének számítása során.