Költségkímélés cikkek

Félnek és nem értik a felhőt a magyar cégek
Keveset nyomtatnak a magyar cégek, a legnagyobb költségeket mégis a számlázás és az adminisztrációs folyamatok generálják. A magyarországi cégek mégsem bíznak a felhőmegoldásokban, amelyekkel csökkenthetnék költségeiket.

Rákaptak a cégek az autómegosztásra
A cégek már a hazai közösségi autózás első évében felismerték a CarSharingben rejlő költség- és időhatékonysági lehetőségeket, de az utóbbi időszakban érezhetően nőtt a közösségi autózásra fogékony magánfelhasználók száma is.

Ne fizessük feleslegesen a banki költségeket!
A vállalkozói számlacsomagok lényegesen költséghatékonyabbak és leegyszerűsítik a kkv-k banki ügyeinek intézését, mint ha külön-külön igényelnék az egyes szolgáltatásokat. Érdemes azonban ezeket évente felülvizsgálni.

Nem érdemes az állami nyugdíjra várni
Bár az adatok alapján nem sok állami nyugdíjra számíthat a mai munkavállalók többsége, mégis, ha lehetőségük van rá, inkább a napi költéseket támogató cafeteriaelemeket választják a dolgozók. Nem könnyű tehát a munkáltató helyzete.

Több mint 100 milliárd forintról mondunk le önként
Csak gyógyszerre 13 milliárd forintot költ havonta az aktív korú magyar lakosság – ez derült ki a GKI és a PRÉMIUM Pénztárak közös kutatásából. Ez azt jelenti, hogy akinek van, annak minimum 50 ezer forint az átlagos éves gyógyszerköltsége. Az egészségünk fenntartása tehát nem olcsó mulatság, de a kiadásokat lehet csökkenteni. Nézzük, hogyan!

Így spórolhatjuk meg az iparűzési adó-előleget
Már csak néhány nap van hátra az iparűzési adó (hipa) befizetéséig, ami árbevételtől függően, az új számítási szabályoknak köszönhetően, akár nagyobb teher is lehet egy cégnek, mint a korábbi években. Van azonban olyan lehetőség, amivel legálisan megúszhatjuk a hipa befizetését.

Spóroljunk a patronnal!
A nyomtató festék drágább mint egy francia parfüm, mégis pazaroljuk. Pedig ha a használati szokásainkon változtatunk egy kicsit, jelentős megtakarítást is elérhetünk. Az OKI szakértői adnak tippeket!

Érdemes időnként megversenyeztetni a bankokat
A legtöbb cégvezető, a cég megalapításakor kiválasztja a bankszámlát, megcsináltatja a pecsétet, lejelenti a legszükségesebb helyekre. Telnek- múlnak az évek, és ezzel kapcsolatban nagyon kevesen gondolják, hogy időnként érdemes megversenyeztetni a bankokat. Szakértőnk szerint megéri!

A szerződéseket is karban kell tartani, nemcsak a gépeket!
Az elmúlt hónapokban főszerepet kapott az időjárás, a súlyos viharok komoly károkat okoztak országszerte. A vállalkozásokról kevesebb szó esik, pedig egy természeti csapás jelentős károkat okozhat a vállalati épületekben és a cégek telephelyein is.

A kereskedők is szakítsanak a kockás füzettel
Ha valahol, akkor a kereskedelemben jelent gondot a megfelelő személyzet kiválasztása, főleg ha több üzletben kell gondolkodni, mivel nagy a fluktuáció és a munkatársak is oda-vissza járnak az üzletek között. Ebben az esetben egy papír alapú adminisztráció csak fejfájáshoz vezet.
5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp
Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.
Ezekre ügyeljünk, hogy jó irodát kapjunk!
A megfelelő iroda kiválasztásánál sok olyan szempont van, amelyek befolyásolják a döntésünket, még akkor is, ha nem tűnnek lényegesnek. Összegyűjtöttük azokat, amelyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül irodakeresés során, sőt, szerződés aláírása után sem.
Négy tipp, amivel spórolhatunk a beszerzésen!
Ezer darab toll, amikor csak egy kell? Nem ad kedvezményt a szolgáltató? Pedig lehet spórolni a beszerzésen is, méghozzá nem is keveset. Összeszedtünk négy tanácsot, hogyan!
Céges kocsi kockázat nélkül, ajándék szabadidővel
A flottakezelés tartós bérleti konstrukcióban történő teljes kiszervezése a vállalkozások számára nem csak kényelmes megoldást, hanem jelentős kiadáscsökkentést is jelent.
Így spórolhatnának a marketingen a cégek
Miközben még mindig visszafogják a marketingköltségeiket a magyar vállalatok, amit költenek, azt sem hatékonyan teszik. Tippeket adunk, hogyan csökkentheti még inkább a reklámra fordított pénzeket, miközben növeli a marketing hatékonyságát.
Az innováció versenyelőny, de hogyan kell lekönyvelni?
A számviteli és adójogszabályok is sajátos elemeket tartalmaznak a K+F tevékenység elszámolása, valamint a kapcsolódó adókedvezmények vonatkozásában, ezért fontos áttekinteni az erre vonatkozó szabályokat, amelyek helyes alkalmazásával csökkenthetjük a költségeket.
8 tipp a költséghatékonyabb munkakörnyezethez
Vannak olyan megoldások, amelyek közvetlenül csökkentik a költségeinket. De ha már nincs hol vágni, jöhetnek azok, amelyek a munkakörnyezet és munkafolyamatok átalakításával spórolnak nekünk. Van nyolc tippünk, ami segíthet!
Három szokatlan költségcsökkentési tipp
A legtöbb vállalkozás úgy gondolja, hogy a válság során már ott spórolt ahol tudott és már nemigen szoríthatja lejjebb költségeit. Most azonban bemutatunk három tényezőt, amire csak kevesen gondolnak, pedig komoly megtakarítást jelenthet.
Céges weboldal: 7 kérdés, amit mielőbb tegyünk fel
Cégtulajdonosként honlapot terveztetni sokszor nagyobb kihívásnak tűnik, mint a vállalkozásunkat irányítani. Informatikusokkal tárgyalni laikusként olykor a Himalája megmászásával vetekszik. Sok idegeskedést spórolhatunk meg magunknak, ha néhány kérdést azelőtt tisztázunk, mielőtt megbízzuk a kiszemelt informatikai céget.
Sok kicsi sokra megy: takarékoskodjunk a nyomtatópapírral!
Egy átlagos irodai dolgozó évente közel 10.000 oldalt nyomtat ki. Ha összeadjuk valamennyi munkatárs papírfogyasztását, egy közepes vagy nagyobb vállalatnál már szabad szemmel jól látható tételt jelent a könyvelésben a papír beszerzésének költsége. Olyan funkciókat mutatunk be, amelyek megkönnyítik az irodai munkavégzést, azonban a felhasználók kevéssé ismerik, vagy nem általánosan elterjedt a használatuk.
Így spóroljunk az irodai rezsiköltségekkel!
Egyre több vállalkozás döbben rá, hogy mennyi pénzt pazarol el a nem hatékony irodai működés miatt. Most összegyűjtöttünk néhány tippet, amivel csökkentheti az irodája rezsiköltségét.
Négy tipp, hogy egyszerűbb legyen a cég élete
Az alkalmazások telepítése és felügyelete rendkívül idő- és energiaigényes feladattá válhat, különösen azoknál a szervezeteknél, ahol kevésbé fejlett, nem a legteljesebb funkcionalitást kínáló eszközöket használnak.
A cégnek és a dolgozónak is jó a kölcsönzés
Immár több mint 120 ezer munkavállaló kóstolt bele a kölcsönzötti létbe, a szakemberek pedig idén is jelentős bővülésre számítanak. Az atipikus foglalkoztatási forma elsősorban a fizikai munkakörökre jellemző.
Ki is minősül kkv-nak? Nem egyszerű a helyzet
Az elnagyolt és kidolgozatlan szabályrendszer miatt már évek óta problémát jelent annak értelmezése, hogy egy adott vállalkozás kis- és középvállalkozásnak (kkv) minősül-e. Pedig a kkv-kat megillető kedvezmények miatt a minősítésnek igen komoly következményei lehetnek.
Ezért kell gyakran szervizbe vinni a kamiont
A szállítmányozó, fuvarozó cégek számos alkalommal szembesülnek azzal, hogy a vártnál gyakrabban válik szükségessé járműveik javítása, ami nemcsak jelentős többletkiadásokkal jár, de akár a megbízások időre történő teljesítését is megnehezítheti.
Öt dolog, amit nem gondolt gondolt munkavállalóként
Olyan ez kicsit, mint amikor az iskolapadból azt kívánjunk, bárcsak már dolgoznánk, s ne kellene másnap dolgozatot írni. Munkavállalóként gyakran fog el az érzés minket, hogy a magunk ura szeretnénk lenni, de könnyen fordul a kocka. Amikor végre eljön az idő, hogy kipróbáljuk magunkat és a saját szekerünket toljuk, akkor még, ha csak napokra is, de visszamennénk abba az időbe, mikor még alkalmazottak voltunk. Íme 5 dolog, amiről nem gondoltunk munkavállalóként, hogy igaz lehet.
Telephely-felújítás: 7 dolog, amin garantáltan spórolhatunk
Mint annyiszor az életben, egy felújításnál is megállja a helyét az a mondás, hogy „szegény ember drága cipőt vesz”. Egy olcsóbb ajánlatról könnyen kiderülhet, hogy a végén többe kerül majd, mint a drágábbnak tűnő verzió. Különösen igaz ez, ha hozzászámoljuk az időkiesést, amit a félprofi szakembergárda okoz, és az úgynevezett bújtatott anyagköltségeket, amiket nem terveztek be előre. Összegyűjtöttünk 7 olyan dolgot, amivel garantáltan spórolhat egy telephely-felújításnál.
A kontroll a legfontosabb előny a cégeknek
Egyre fontosabb szempont a cégek életében a mérhetőség, ugyanis jelentős költségeket takaríthatnak meg azok a vállalatok, melyek ellenőrzésük alatt tartják a munkakörnyezetüket. Az M2M megoldások szinte teljes körű átláthatóságot biztosítanak a cégek számára, és a szerteágazó lehetőségeknek köszönhetően a dolgozók és az eszközök mérhetővé, a vagyontárgyak pedig védhetővé válnak, s költséghatékonyság tekintetében is előnyökre tehetnek szert.
Szállítási bizonylatok: mit és hogyan kell ellenőrizni?
Azok a cégek, amelyeknél napi árubeszerzésre van szükség, elengedhetetlen a szállítmány és a hozzá kapcsolódó szállítólevél rendszeres ellenőrzése, összehasonlítása a megrendeléssel. Hogyan, milyen szempontok alapján érdemes mindezt elvégezni a gyakorlatban?
Három tipp a sikeres kiszervezéshez
Az outsourcing hatékony költségcsökkentő lépés lehet egy vállalat esetében, ám könnyen katasztrófához is vezethet. Hogy elkerüljük a bajokat, íme három tipp a sikeres kiszervezéshez!
Kinek éri meg céges kocsit adni?
Egy bizonyos státusz felett még Magyarországon is mindenkinek jár a vállalati kocsi, ám sok olyan dolgozó is van, akinek a munkájához elengedhetetlen, és ez ma már nem is terheli meg annyira a munkáltató pénztárcáját, mint korábban.
A neten spórolhatnának a cégek
A megfelelő, a cég igényeire szabott internetcsomagok kiválasztásával a hazai vállalkozások jelentős összeget tudnának megspórolni. A szolgáltatás aktualizálásával, kombinált csomagok használatával, illetve a megfelelő, olcsóbb technológiára való átállással a cégek átlagosan akár évi 50-100 ezer forintot is megspórolhatnának, de egyes esetekben akár ennek többszörösét is.
Vonzó a cégeknek az alacsonyabb rezsi
Folyamatosan „zöldülnek” a fővárosi irodák: öt évvel ezelőtt jelentek meg az első környezetvédelmi minősítéssel rendelkező irodaházak Budapesten, mára azonban már a fővárosi irodaterület 14 százaléka bír valamilyen zöld tanúsítvánnyal.
Az adófizetésen is lehet megtakarítani
Már elérhető az EFER-rendszer a kis- és közepes méretű vállalatok számára. Az EFER-hez csatlakozott és segítségével az összes adó- és járulékfizetési kötelezettség összevonható, és végül egy utalásként számolja el a bank, így jelentős költséget spórolhat meg a cég.
Kinek éri meg kiszervezni?
Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról, ám nem mindenkinek előnyös belefognia. Bemutatjuk, viszont kinek érdemes.
Menet közben is kipakolják a kamiont
A szállítmányozásban a legnagyobb kárértékekkel általában a lopások járnak, amelyek többsége szervezett módon zajlik. A vállalkozások a gazdasági válság kitörése óta mégis csak a legritkább esetben biztosítják a szállítmányokat.
Kész csőd egy üzem engedélyeztetése
Felelőtlenség egy üzem kialakítása során csak a beruházás költségével kalkulálnunk előre. Jó néhány engedély szükséges a működés megkezdéséhez. Ezek beszerzése időt, energiát és szép kis summát emészt fel.. Lássuk, mivel célszerű számolnunk, ha nem szeretnénk időközben kifutni a pénzünkből.
E-számla aláírása: íme a legfontosabb tudnivalók!
A jogszabályok értelmében az elektronikus számlát elektronikus tanúsítvánnyal kell aláírni, és időpecséttel kell ellátni. Mi az e-számla? Lehet-e kinyomtatva tárolni? Milyen formátumot fogad el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal? A legfontosabb tudnivalókat összefoglaltuk.
Fényes a felhős jövő
Aki kimarad, az lemarad! Az informatikai fejlesztések területén végképp. Ez az átok régóta sújtja a kisvállalkozásokat, de a virtualizáció megszünteti a hátrányt. Így a céges informatika lépést tarthat az átalakuló igényekkel és innovatív eszközökkel anélkül, hogy egy kkv komoly likviditási problémákat venne a nyakába.
Ipar 4.0, a gyártás jövője
A virtualitás az iparban is mind nagyobb teret hódít, ami nem is csoda, hiszen a modern technológia olyan irányítástechnológiai megoldásokat tesz lehetővé, amelyekkel néhány évvel ezelőtt csak a tudományos fantasztikus filmekben találkozhattunk.
Milliókat spórolhatunk az „ingyen hitel” változásával
A MNB Növekedési Hitelprogramját alacsony, 2,5%-os kamata miatt eddig is „ingyen hitelként” emlegették a cégek a Bankmonitor szakértői szerint. Június 30-tól továbbkönnyítenek a hitel feltételein, ami még olcsóbb finanszírozást jelent.
Nyolc fontos teendő, mielőtt polcra kerül a termék
Sokáig tartott, de úgy érzi, végre sikerült kifejlesztenie egy igazi újdonságot az piacon. Tesztelték már a barátai, ismerősei, elkészültek a végleges marketingtervek, folynak a tárgyalások az áruházak beszerzési igazgatóival. Íme 8 tanács, hogy a termékét megvásárolják, és a költségei ne vigyék el a hasznot.
Hogyan fizessük be a sárga csekket késedelmi kamat nélkül?
Először is senkit ne zavarjon meg, hogy ma már a sárga csekk sem mindig sárga. Időközben ugyanis megszületett a fehér csekk is. Míg a sárga csekk hivatalos neve a „készpénzátutalási megbízás”, addig a fehér csekket „postai számlabefizetési megbízás” névre keresztelték. Ettől azonban még ugyanaz a szabály vonatkozik rájuk, már ami a befizetést illeti. Az egyszerűség kedvéért továbbra is sárga csekként emlegetem majd e mindenki számára ismerős papír darabot, és kérem, hogy ez alatt a fehér színű példányokat is tessék érteni. A sárga csekk néha becsapós lehet… De miért is? Mire figyeljünk, ha sárga csekken fizetjük a gázt, villanyt, vizet, vagy akár a telefont?
Egyszerűbben védekezhetnek a gazdák
Könnyebbség a hazai gazdáknak: egyszerűbb lett a díjtámogatott biztosítás igénylése. Egy rendeletmódosításnak köszönhetően a biztosító is benyújthatja a gazdák helyett a kötvényeket az MVH részére.
Egyre több cég döbben rá, mennyivel olcsóbb az atipikus foglalkoztatás
Az atipikus, például részmunkaidőben történő foglalkoztatás aránya nőtt a válság előtti szinthez képest, azonban széles körű alkalmazása továbbra sem jellemző Magyarországon. A nők körülbelül kétszer gyakrabban dolgoznak részmunkaidőben, mint a férfiak.
Komoly megtakarítást jelent a közös beszerzés
Lezárult az MLSZKSZ közös gázbeszerzési tendere, ami éves szinten 54 milliós megtakarítást hozott a tagvállalatoknak. Sok kis- és középvállalkozás azonban még most sem foglalkozik kellőképpen energiabeszerzésével.
Van megoldás béremelés helyett
A kisebb cégek jelentős részénél nem könnyű kigazdálkodni a béremelést, pedig a dolgozók szempontjából fontos lenne. Költségkímélő lehetőség a cafeteriakeret emelése. Egy jó konstrukció alkalmas a kulcsemberek megtartására és jutalmazásra is.
Így könyveljük a startupunkat!
A startupcégek rendkívül innovatív – technikai – vállalkozások, gyakran piaci rést is kiaknázó termékeik, szolgáltatásaik a nemzetközi piacon is eladhatóak. Jellegzetességeik miatt adózási, számviteli szempontból nézve is sajátos problémákkal kell szembenézniük.