Túl drága a költségelszámolás

Minden egyes útiköltség-elszámolás elkészítése átlagosan 20 percnyi munkát igényel, és átlagosan 53 euróba kerül, holott lehetne csökkenteni a költségeket – derült ki a HRS és a GBTA közös tanulmányából.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: EU-OSHA

Az utazási költségek elszámolása az egyik legjelentősebb költséggel és legtöbb idővel járó teher a vállalatok számára. Ez a következtetése egy közelmúltban megjelent tanulmánynak, melyet a GBTA Foundation és a HRS készített, és amelynek keretében több mint 500 utazási ügyintézőt kérdeztek meg a világ minden tájáról. A tanulmány szerint a szállásfoglalást is tartalmazó üzleti utakról készített valamennyi útiköltség-elszámolás elkészítése átlagosan 20 percet vesz igénybe, és 53 euró feldolgozási költséggel jár. A folyamatba emellett gyakran csúszik hiba: körülbelül minden ötödik igénylés tartalmaz hibát, és minden javítás további 18 percet és 47 euró költséget jelent.

Németországban, ahol 175,8 millió üzleti utat bonyolítottak le tavaly a VDR üzleti utakra irányuló elemzése (VDR Business Travel Analysis) szerint, önmagában a feldolgozás költsége milliárdokra rúghat – és emellett ez jelentős időráfordítást is igényel az utazó munkavállalóktól is. Most jön a csavar: mivel ezek közvetett költségek, gyakran nem ismerik fel. „Amikor megtakarítási lehetőségek után kutatnak, a legtöbb vállalatnál csak a közvetlen költségekre figyelnek, mint például a vonatjegy, a repülés vagy a szállodai szoba ára. Sokkal nagyobb költségmegtakarítási lehetőséget rejt azonban az útiköltség-elszámolás feldolgozásának javítása. Ennek a kulcsa pedig egy automatizált és digitalizált folyamat, amely kiiktatja a kézi adatbevitel és a csatolt bizonylatok szükségességét” – mondja Tobias Ragge, a HRS ügyvezető igazgatója.

Hogyan (ne) ügyeskedjen a kisvállalkozás?
Sok kisvállalkozás úgy kíván enyhíteni adóterhein, hogy költségként számol el jó néhány, tevékenységéhez egyébként nem kapcsolható beszerzést. Tippeket adunk arról, mit ne vegyünk semmiképp cégünk számára, „adóoptimalizálás” céljából.
Európa még mindig papíron dolgozik

Európában 81 százalékos részesedéssel még mindig igen elterjedt a papír alapú bizonylatok beadása. A mobilbizonylatok, mint például az olyan okostelefonnal lefényképezett bizonylatok, amelyeket az észak-amerikai vállalatok többsége (61%-a) elfogad, Európában még mindig csak a mezőny elenyésző részénél (16%-nál) vannak jelen. A beszkennelt igénylések – amelyek Észak-Amerikában alapvetőnek számítanak 84 százalékos előfordulással – az európai vállalatoknak csupán 40 százalékánál vannak jelen. Ráadásul a költségek elektronikus (azaz például e-mailben történő) igénylése csak az európai vállalatok 33 százalékánál van gyakorlatban, jelentősen lemaradva Észak-Amerikától (62%), Latin-Amerikától (56%), valamint az ázsiai és csendes-óceáni térségtől (41%).

Lemaradnak a szállodai szállás centralizált kifizetésében

Ezzel szemben a legtöbb vállalat profi módon kezeli a repülőjegy-foglalást. Erre a célra kétszer gyakrabban használják a közvetlenül a vállalaton átfutó fizetési módokat (pl. a vállalati hitelkártyát), mint a szállásfoglalás lebonyolításakor. Szállásfoglalás esetén azok a gyakoribb fizetési módok, amelyeknél a munkavállaló előre fizet, majd visszaigényli az összeget a munkáltatójától. A digitális fizetési megoldások jelenléte mellett az előre fizetés népszerűtlen módszerei már nem tarthatóak tovább, az adatok pedig közvetlenül a vállalat számviteli rendszerében rögzülnek. A részletes információk és a jó minőségű adatok lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy kiadásaik között további megtakarítási lehetőségekre bukkanjanak. Tobias Ragge szerint: „a vállalkozástulajdonosoknak érdemes holisztikusan szemlélni a szállodai tartózkodást – a foglalástól a bejelentkezésen és fizetésen át egészen a számlázásig és archiválásig. A folyamat egyes lépései óriási megtakarítási lehetőségeket rejtenek.”

CSAK ÓVATOSAN A SZÁMLÁKKAL!
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a számlát kibocsátó vállalat adószámának az ellenőrzése. A vizsgálat pillanatok alatt elvégezhető, ugyanis az adóhatóság honlapján nyilvánosan lekérdezhető, hogy egy adószámot felfüggesztettek, esetleg töröltek-e.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo