Jelentős kedvezmény az elektromos autósoknak

Komoly adóelőnyökkel járhat jövőre elektromos autót vagy plug-in hibridet venni. Nulla forint lesz az ilyen autót vásárlóknak nemcsak a gépjárműadó, hanem a regisztrációs adó, az átírási illeték, a cégautóadó is.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kedvezményre jogosult autók zöld rendszámot kapnak
Kép: MTI

A Jedlik Ányos terv végrehajtása kapcsán – a legkorszerűbb környezetvédelmi követelményt teljesítő gépjárművek elterjedését közvetett eszközzel is segítve – a kizárólag elektromos meghajtású gépjárművek mellett a többi környezetkímélő gépjármű üzemeltetéséhez is gépjárműadó-mentességet biztosítana a kormány – olvasható a kedden beterjesztett az adózás rendjéről és más adótörvények módosításáról szóló javaslatban. (Ahol egyébként az is kiderült, hogy megéri majd jó adósnak lenni.) Nulla forint lesz az ilyen autót vásárlóknak nemcsak a gépjárműadó, hanem a regisztrációs adó, az átírási illeték, a cégautóadó is.

Ebbe a körbe tartozik majd az elektromos gépkocsi (azaz a tisztán elektromos gépkocsi, a külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi (plug-in hibrid gépkocsi), valamint a növelt hatótávolságú hibrid elektromos gépkocsi) és nulla emissziós gépkocsi regisztrációsadó-mértéke.

A magyar kormány 2014 elején a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vezetésével indította el a Jedlik Ányos Terv kialakítását, amelynek célja a hazai elektromobilitás térnyerésének elősegítése, az EU-célkitűzésekkel összhangban. A kezdeményezés keretein belül már a második tervváltozat készült el, amelynek iparági és államigazgatási egyeztetése a közeljövőben esedékes. Az eddig ismert tervek szerint a kormány ambiciózus célokat tűzött ki: 2020-ig a hazai gépkocsik 5 százaléka már elektromos hajtással közlekedne. Ez nagyságrendileg több mint 150 ezer elektromos autót jelentene 2020-ra, ami összehasonlításképpen csak úgy teljesülhet, ha 2020-ig a Magyarországon átlagosan évente értékesített 60-70 ezer új személyautó közel fele az elektromos hajtású típusok közül kerülne ki. (Itt olvashat a tervről részletesebben.)

A Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódóan a kormány kommunikált várható intézkedési terve

  • Megkülönböztető rendszám bevezetése a különféle plug-in hibrid, illetve elektromos autók esetében
  • Radikális áfakulcs-csökkentés ezekhez a járműtípusokhoz és az infrastruktúra telepítéséhez
  • Parkolási és útdíjkedvezmények meghatározása
  • Buszsávok használatának engedélyezése
  • Lehetővé tenni, hogy a töltőberendezések üzemeltetői is értékesíthessenek villamos energiát. Ehhez szükséges a villamosenergia-törvény megváltoztatása
  • Töltőberendezések telepítéséhez kapcsolódó hatósági eljárásrend kialakítása
  • A kormányzat és a központi költségvetési szervek gépjárműállományának optimalizálása plug-in hibrid és elektromos meghajtású gépjárművekkel
Minden cégnek kell a megújuló
Ha egy cég autót üzemeltet, kiszállítást végez, vagy cégautónak használja, akkor igen komoly megtakarítást érhet el egy vállalkozás a megújuló energiák révén. Egy hagyományos jármű kilométerenkénti költsége jelenleg Magyarországon 30 forint, míg ha saját napelemmel megtermelt energiát használunk az elektromos autó töltésére, ez a költség 4 forint körülire szorítható le.
 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo