Kocsi helyett is szolgáltatást vásárolunk

Komoly tartalékok vannak még a hazai flottalízingpiacon, mivel a lízingelt flotta komoly költségcsökkentő tényező lehet, de a fókusz az eszközről egyre inkább a szolgáltatásokra és az élményre helyeződik.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A vállalatok egyre inkább felismerik, hogy bizonytalan gazdasági környezetben a közvetett költségek lefaragása és a céges források értéktermelő tevékenységekre fordítása jelentheti a különbséget a csődhelyzet és a növekedés között – hangsúlyozta Vincent van der Meijden, a Business Lease ügyvezető igazgatója.

Az operatív lízing adó-, kockázati és költségszempontból a leghatékonyabb flottamegoldás, amelyet a gépjárműadótól mentes elektromos autók használata még vonzóbbá tehet, mert elősegíti a legmodernebb, alacsony károsanyag-kibocsátású és alacsony fogyasztású autók elterjedését.

Az operatív lízing hozzájárul a vállalatok növekedéséhez, hiszen így a céges autók nem kötik le tárgyi eszközként a vállalat forrásait, nem terhelik a beruházási keretet, és nem rontják a befektetések megtérülési mutatóját, viszont havi költségként elszámolhatók, így a társasági adóalapot csökkentik. Az operatív lízingnél egyszerűbb és gyorsabb a hitelbírálati folyamat, és mivel nincs önrész, a tőkehiány sem jelent akadályt. Az autó árának áfatartalmát a bérbeadó visszaigényli, a számítás alapját a gépjármű nettó vételára és a regisztrációs adó képezi, azaz a bérbevevő nem finanszírozza az áfát, ugyanakkor a havi bérleti díj áfája üzleti használat arányában visszaigényelhető.

Így kell megfizetni 2015-ben a cégautóadót
Mennyi cégautóadót kell fizetni 2015-ben? Mikor úszhatjuk meg idén a cégautóadó fizetését? Íme a legfontosabb tudnivalók ezzel az adónemmel kapcsolatban.
A magyarországi vállalatok által lízingelt gépjárművek száma 2014 végén meghaladta a 75 ezer darabot, ami a forgalomban levő cégautóknak mindössze a 15 százalékát teszi ki. Ez pedig azt jelzi, hogy még jelentős bővülési lehetőségek vannak a magyar flottalízingpiacon. Ahhoz, hogy ez az arány Európában jellemző szintre emelkedjen, a finanszírozóknak a többletlikviditás mellett a szolgáltatásokkal kell vonzóbbá tenniük a lízingkonstrukciót a tulajdonlásnál, hiszen a partnerek elsősorban nem eszközt, hanem szolgáltatást vásárolnak – véli Vincent van der Meijden,.

Ma már minden szolgáltató szektorban elengedhetetlen az ügyféligények egyre teljesebb kiszolgálása: a lízingelt autóflották esetében elengedhetetlen garantálni a járművek megfelelő műszaki állapotát, mérsékelni kell az üzemeltetési költségeket, és egyre több esetben a vezetési élmény is hozzáadott értékként jelentkezik. A személyre szabható alkalmazások növelik a flotta kihasználtságát, valamint költségcsökkenést eredményeznek a vállalatok és a járművezetők számára. Az applikácók segítségével a partnerek nyomon követhetik az autóflotta általános helyzetét, könnyedén menedzselhetik a szervizigényeket.

Minden cégnek kell a megújuló
Akár beszállító lenne egy nagy gyártócégnél, akár a költségeit akarja csökkenteni, a jövőben egyetlen cég sem kerülheti meg a megújuló energiaforrások használatát. Segítségükkel ugyanis javíthatja a versenyképességét, csökkentheti a költségeit és az ökológiai lábnyomát.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo