Kimarad a nyaralás? Nem is baj

Túl sok a munka, vagy túl kevés a pénz, ezért kimarad idén a nyaralás? Mindenki a vízparton, Ön pedig az íróasztal mögött? Nem rózsás helyzet. Összeszedtünk pár mókás dolgot, hogy lássa, ennek is van jó oldala!

Egy vállalkozó esetében a szabadság olykor több gondot okoz, mint amennyi „nyereséget” hoz az embernek. Lássunk pár dolgot, ami miatt lehet, hogy jobban megéri az irodában maradni.

1. Ha húzós időszakban megy az ember szabira, a többiek neheztelni fognak

Ha a csapat éppen egy nehéz és fontos projekten dolgozik, vagy épp a nyár a főszezon a cégben, és ügyfelek tömegei lihegnek minden kolléga nyakában, nem jó ötlet elmenni szabadságra akkor sem, ha nem a mi területünkön van „fennforgás”. A csapatban betöltött szerepünk szempontjából biztos, hogy negatív hatása lesz.

Kép: PP archív

2. Ha uborkaszezon van, tiszta pénzkidobás

Miért fizetnénk ki súlyos pénzeket, hogy elutazzunk valahova, ha éppen az üzlet is szinte leáll a nyári kánikulában? Végezzük el, amit nagyon muszáj, de lehetőség szerint érkezzünk később, és lépjünk le hamar. Ha korán kezdünk, még a kánikula előtt érdemben tudunk dolgozni, és ha korán elhagyjuk az irodát, a délután szinte felér egy kis nyaralással. (Ez segíthet elkerülni a nyári munkaundort – de van más ötletünk is!)

Munka nyaralás közben? Még jó is lehet!
Ki akarna dolgozni a nyaralás alatt? Nos, ha megfordítjuk a dolgot, máris jobban hangzik: nyaralás munka közben. Erre teremt lehetőséget a legújabb őrület, a „jobbatical”.
3. A szabi alatt is dolgozunk

Ha az okostelefonok révén a pihenés alatt is elérhetőek maradunk – legalább részben –, biztosak lehetünk benne, hogy fontos jelentések érkeznek, amelyekre muszáj lesz rápillantani, vagy hogy ránk csörög egy olyan ügyfél, akit nem lehet lerázni. Így viszont úgysem lehet teljesen kikapcsolódni. Ha viszont tényleg eltűnünk legalább egy hétre, százszámra várnak majd az olvasatlan e-mailek és elvégzendő feladatok, és pár nap alatt úgy elfáradunk, mintha soha nem is lettünk volna szabadságon. (Pedig ha nem a főnök kér, hanem önként dolgozunk a szabadság alatt, akkor bizony nem jár kárpótlás.)

4. Egy csomó pénzünk lesz másra

Nyaralni semmiképpen nem olcsó dolog. Még ha visszafogottan választunk is, biztos, hogy többet költünk, mint itthon. Ha nem utazunk el, jelentős összegeket is spórolhatunk – hosszabb távon akár annyit, ami segíthet beindítani a vágyott startup cégünket, így később lehetőséget teremt a nyaralásra. Nem is beszélve arról, hogy mindennap, amikor nem dolgozunk, veszteség. Nem szerzünk új ügyfelet, nem végzünk el kiszámlázható munkát.

5. Nyaralni kimerítő

A nyaralás sokszor szinte fárasztóbb, mint a mindennapok. Kisgyerekek mellett egyetlen percünk sem lesz arra, hogy feltett lábbal üldögéljünk, bármennyire készülünk is. A városnézésnél lejárjuk a lábunkat, a sok buli miatt pedig álmosabbak leszünk, mint amikor a munka miatt kell korán kelni. Kinek kell ez, ugye?

6. Egyébként is kipihentek vagyunk

Ha ahogy már régóta tervezzük, megvalósítottuk a munka és magánélet egyensúlyát, valójában nincs is szükségünk erre az egész felhajtásra. Ugye?

Valójában persze fontos, hogy mindenkinek legyen lehetősége a pihenésre. Itt mutatunk három indokot, hogy miért fontos a szabadság, és adunk néhány tippet, hogyan kerülhetjük el a veszteségeket az idő alatt, amíg pihenünk.

Korlátlan szabadság? Van, ahol beválik
Miközben a többség azon sakkozik, hogy kevéske szabadságát hogyan ossza be az évre, vannak cégek, ahol nem számolják, ki hány nap szabadságra megy. És megéri nekik.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo