Öt tipp, hogy időben fizessen a vevő

A késedelmes számlafizetés még mindig a magyar gazdaság rákfenéje, de tőlünk nyugatabbra sem fenékig tejfel a vállalkozók élete. Most mutatunk öt tippet, amelyekkel ráveheti ügyfeleit, hogy időben – vagy legalább gyorsabban, egyenlítsék ki a tartozásaikat.

Kép: PP

Bár sokat javult a helyzet az elmúlt években, a számlák kifizetésében még mindig nem jeleskednek a magyar vállalakozások. A cégek számláiknak csak 66 százalékát fizetik ki időben – és ha csúsznak, akkor aztán sokat csúsznak, van olyan iparág, ahol 49 nap az átlagos fizetési késedelem. Ne higgyük azt, hogy Nyugaton kolbászból van a kerítés, ott még rosszabb a helyzet, mint azt korábban megírtuk, a nyugat-európai vállalkozások a számláik alig 58 százalékát fizetik ki időben és szeretnek sokat csúszni – a görögök például átlagosan 70 napot.

Az időben fizetett számlák azonban sok vállalkozásnak a túlélést jelenthetik, ezért most csokorba gyűjtöttünk néhány tippet, hogyan lehet rávenni az ügyfeleket a pontos(abb) fizetésre.

Küldjünk több kicsit!

Egy folyamatban lévő projektnél ne egy nagy számlát állítsunk ki a megrendelőnek, hanem a kivitelezés szakaszaiban több kisebbet. Érdemes már a szerződés megkötésénél olyan pontokat kijelölni, ahol az elvégzett munka teljesítését igazolni tudjuk, így azt kiszámlázhatjuk. A megrendelő jól jár, hiszen nem egyetlen nagy számlát kell kifizetnie, ami megterhelheti a kasszáját, hanem több kisebb kiadással jár és mi is könnyebben pénzünknél maradhatunk. Ez azzal az előnnyel is jár, hogy ha a vevő nem fizet, félbeszakíthatjuk a projektet – és kevesebb lesz a veszteségünk.

Alkalmazkodjunk

Ha szükséges, alternatív fizetési csatornákat is felajánlhatunk az ügyfélnek, mint a részletfizetés, kedvezmény, ha korábban fizet, akár előrendelés, vagy bartermegállapodás. Bár ez messze nem olyan jó, mint a készpénz – hiszen egy barterszerződésből nem tudjuk kifizetni a rezsinket, de hosszú távon jobban járhatunk, hiszen így megtarthatjuk az ügyfelünket – már ha még akarjuk.

Így írjunk fizetési felszólítást
Ne fenyegetőzzünk és ne kürtöljük világgá, mennyivel tartozik nekünk az adósunk, de legyünk határozottak és szakszerűek. Mit tegyünk és mit ne tegyünk, ha fizetési felszólításra kerül a sor? Íme a legfontosabb tudnivalók!
Legyünk személyesek!

Jelenjünk meg személyként, ne pedig egy névtelen számlaként. Vegyük fel a kapcsolatot telefonon, küldjünk kézzel írott köszönőlevelet, ha időben megérkezett az összeg, éreztessük az ügyfelünkkel, hogy a megrendelt szolgáltatás, vagy termék mögött nem egy arctalan szervezet, hanem egy – vagy több – élő ember áll.

Küldjünk rendszeresen emlékeztetőket!

Minden esetben a számlázási határidő lejárta ELŐTT küldjünk egy emlékeztetőt az ügyfelünknek a határidő közeledtéről. Ha mégis átcsúszik a határidőn, udvarias levélben azonnal kérjük meg, hogy rendezze a számláját.

Maradjunk konzekvensek

Ne menjünk bele olyan ügyekbe, amikor egy megállapodást utólag módosítana az ügyfél. Nyugodtan hívjuk fel a figyelmét a késedelem jogi következményeire: a behajtási költségátalányra, a késedelmi kamatokra, a fizetési meghagyásos eljárásra és végső esetben akár a felszámolás megindítására is.

Így indítsunk fizetési meghagyásos eljárást
Az egyik leggyorsabb és legköltséghatékonyabb megoldás követelésünk érvényesítésére az elektronikus fizetési meghagyásos eljárás. Ellentmondás hiányában hónapokig tartó bírósági eljárás nélkül, akár három hét alatt jogerős végzéshez juthatunk.

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo