A felügyelt nyomtatási szolgáltatások (MPS) népszerűsége és piaca meggyőzően növekszik. Az informatikai elemzéseket készítő Quocirca legfrissebb kutatása szerint a nagyvállalatok fele használ valamilyen formában MPS-t, ugyanakkor a kisebb szervezetek körében egyelőre még kevésbé elterjedt ez a nyomtatáskezelési forma – közölte a Lexmark.
A Quocirca becslései szerint 2014-ben az európai kis- és középvállalkozások mintegy 20%-a használt nyomtatási szolgáltatásokat valamilyen formában. Ez meglepően alacsony arány annak ismeretében, hogy számos egyértelmű előnyt kínálnak ezek a szolgáltatások. A kkv-k 75%-a üzleti tevékenysége során igénybe vesz nyomtatást és ugyancsak 75%-ra tehető azon irodák aránya, ahol napi szinten nyomtatnak. (A számlák nyomtatásán is sokat lehet spórolni.)
A do-it-yourself nyomtatási megoldásokkal azonban együtt jár, hogy a kkv-k túl sok időt és pénzt áldoznak például a nyomtatáshoz szükséges készletek időben történő beszerzésére és újra-feltöltésére, a nyomtatási költségek előrejelzésére és menedzselésére, vagy az elkerülhetetlen karbantartási és szerviz-szolgáltatásokra. A felmérések alapján a kkv-k informatikai erőforrásaik 12%-át fordítják átlagosan a nyomtatással kapcsolatos feladatokra.
A Quocirca kutatása alapján a legfontosabb akadálya annak, hogy a kkv-k hasonló megoldásokat vezessenek, nem más, mint az az uralkodó meggyőződés, hogy az MPS drágább, mint a házon belüli megoldás. Egyéb okok közé sorolták a költségelőnyök ismeretének hiányát, valamint azt, hogy a kkv-k általában nem is tudnak arról, hogy az MPS alacsonyabb nyomtatási volumenek esetében is szóba jöhet, a szolgáltatást pedig akár az ügyfél igényeire is lehet szabni.
Ez lehet egy egyszerű eszköz-optimalizálás, de kiterjedhet akár egy több helyszínt magában foglaló kimeneti stratégia megvalósítására is. A kkv-k esetében mindez létfontosságú, hiszen ezek a vállalatok általában nem tudnak pénzt áldozni egy olyan átállásra, amelynek előnyeit nem látják egyértelműen biztosítottnak.