A támogatás lehetőséget kínál a társaságok számára a tudatos társadalmi szerepvállalásra ráadásul mindezt adókedvezménnyel honorálja. Hangsúlyozni kell ugyanakkor, hogy a támogatásért cserébe ellenszolgáltatás nem nyújtható, azaz a támogatás közvetlenül nem alkalmas marketing célú megjelenések finanszírozására - figyelmeztet Fajcsák Gábor az RSM-DTM adómenedzsere legfrissebb blogbejegyzésében.
Az igénybe vehető adókedvezmény összege korlátozott, ezért érdemes az adókedvezményre jogosító támogatás összegét pontosan kiszámolni. Bár az adókedvezményre jogosító összeget meghaladóan adott támogatások még további 6 évig felhasználhatóak, de ezen összegek után az adókedvezmény már csak későbbi években jelentkezik jelentősen rontva ezzel az időértékkel korrigált adóelőnyt. Az adókedvezményre jogosító támogatás összegének pontos kalkulációja ezért kiemelt jelentőséggel bír az adóelőnyt illetően.
Az adózó az adóelőlegből történő támogatás esetében a társaságiadó-előleg maximum 50 százalékának felajánlásáról rendelkezhet, feltöltéskor és az éves adófizetéskor pedig már 80 százalékról. Ezért adójóváírás illeti meg, amelynek mértéke a felajánlott adó összegének akár 7,5 százaléka is lehet, ha az adózó legkésőbb az adóelőleg-kiegészítéskor, azaz „feltöltéskor” (naptári éves adózóknál december 20-ig) megteszi a szükséges rendelkezést. Az elérhető kedvezmény mértéke a feltöltési határidőt követően mindössze 2,5 százalék, ezért is fontos a támogatási döntéseket időben meghozni.
A támogatások adóelőnyét érintő további szabály, hogy a támogatás összegét meghaladóan ún. kiegészítő támogatás is fizetendő, mely a korábbi években elérhető adóelőnyt 75 százalékkal mérsékli.