Ez a diszkontláncok egyik nagy előnye

A polcrakész csomagolásokkal a boltokon belüli pakolás munkaigényének csökkenését a kiskereskedelmi szektoron belül a diszkontláncok tudják a legjobban kihasználni – hívják fel a figyelmet a Rondo Hullámkartongyártó Kft. szakértői.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Global Payment

A csomagolóanyagok piacát egyszerre jellemzi kiélezett árverseny és a minőségi elvárások folyamatos növekedése. Ebben a helyzetben a csomagolóanyag-gyártók azzal tudnak kitűnni, ha olyan megoldásokkal állnak elő, amelyek a csomagolások funkcionalitásán túl további előnyöket kínálnak a felhasználóknak.

Jönnek a diszkontok!

Az elkövetkező években is a diszkontláncok térhódítása határozhatja meg a kiskereskedelmi piacot Európában. A legnagyobb, kontinensszerte ismert diszkontláncok szakértői a 2015 és 2020 közötti időszakban európai szinten évi 3,5-5 százalékos növekedésre számítanak, ami nagyjából kétszeresen haladná meg a kiskereskedelmi szektor egészére nézve várható évi 2 százalékos növekedést.

A diszkontláncok által kínált alacsony árakat lehetővé tevő költséghatékonyság jelentős részben annak köszönhető, hogy az érintett cégek minden téren igyekeznek a lehető legpraktikusabb megoldásokat alkalmazni. Ebben kínál segítséget nekik az ún. polcrakész, vagy más néven árukész (shelf ready packaging, röviden SRP) csomagolások megjelenése és villámgyors elterjedése az elmúlt években, jelentősen lecsökkentve az áruk bolton belüli pakolásának élőmunkaigényét.

Jelenleg a diszkontláncoknál kapható termékek mintegy 90 százalékát kínálják SRP csomagolásban, míg a kiskereskedelem más szektoraiban a polcrakész csomagolások részaránya nem haladja meg a 40 százalékot – derül ki a Federation of Corrugated Board Manufacturers (FEFCO) elemzéséből. A hullámpapírgyártókat tömörítő szakmai egyesületeket európai szinten összefogó szervezet becslése szerint az SRP csomagolások alkalmazása esetén – mindent egybevetve - mintegy harmadával csökkenthetők a polcok újratöltésével kapcsolatos költségek.

A pénztárcának is megéri a zöld csomagolás
A szabályozási környezet a zöld megoldások felé tereli a csomagolás-felhasználó vállalatokat. A csomagolt termékeket forgalmazó vállalkozások kétharmadának fontos, hogy az általuk felhasznált csomagolószer környezetbarát legyen.
Éles árverseny és növekvő minőségi elvárások

„A csomagolóanyagok piacát egyszerre jellemzi kiélezett árverseny és a minőségi elvárások növekedése. Ebben a helyzetben a csomagolóanyag-gyártók azzal tudnak kitűnni, ha olyan innovatív megoldásokkal állnak elő, amelyek a csomagolások funkcionalitásán túl további előnyöket kínálnak a felhasználóknak”- fejtette ki Sigray Mária, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. A cégvezető kifejtette: ennek egyik módja a gyártási technológia folyamatos fejlesztése, amelyre támaszkodva az elérhető legjobb minőség és a legrövidebb szállítási határidők mellett folyhat az ügyfelek kiszolgálása.

„Hasonlóan fontos az egyre speciálisabb vevői igények kiszolgálása, amelyre jó példa az SRP csomagolások megjelenése, majd a termékpaletta robbanásszerű bővülése. Ráadásul a polcrakész csomagolások kapcsán ma már az igazán felkészült csomagolóanyag-gyártók nem csak a tervezésért és gyártásért felelnek, hanem a nyomtatással kapcsolatos feladatokat is teljes mértékben átveszik megrendelőiktől” – mondta Sigray Mária. Mindez azért fontos, mert a csomagolás az egyik legjobb eszköz arra, hogy a gyártók és forgalmazók az adott termék megvásárlására ösztönözzék a fogyasztókat. Ugyanis a csomagolás a legjobban kihasználható felület az áruval kapcsolatos vevői érzelmek befolyásolására, valamint az adott termék pozicionálására és a márkaépítésre.

Egy korábbi nemzetközi GfK-kutatás is rámutatott: a fogyasztók 45 százalékát a termékek csomagolása befolyásolja leginkább a vásárlói döntések meghozatalában, s csak ezt követi a televíziós reklámok (29 százalék), az újsághirdetések (15 százalék), valamint az óriásplakátok (10 százalék) hatása. „Több felmérés is megerősítette, hogy a fogyasztási cikkek esetén a vásárlói döntések 80 százaléka a vásárlás helyén születik meg. A boltok polcain egy-egy termék sikere legtöbbször alig 2-3 másodperc alatt dől el a fogyasztóknál, így a csomagolás milyensége különös jelentőséget kap a bevásárlások során” – tette hozzá a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

A csomagolást nem lehet a kert végében intézni
Nincs egyszerű helyzetben aki a már meglévő termékét szeretné becsomagolni. Bár sokan nem tudják, de komoly engedélyezési eljáráson kell átesnie annak, aki csomagolóüzemet létesítene.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo