Ez a diszkontláncok egyik nagy előnye

A polcrakész csomagolásokkal a boltokon belüli pakolás munkaigényének csökkenését a kiskereskedelmi szektoron belül a diszkontláncok tudják a legjobban kihasználni – hívják fel a figyelmet a Rondo Hullámkartongyártó Kft. szakértői.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Global Payment

A csomagolóanyagok piacát egyszerre jellemzi kiélezett árverseny és a minőségi elvárások folyamatos növekedése. Ebben a helyzetben a csomagolóanyag-gyártók azzal tudnak kitűnni, ha olyan megoldásokkal állnak elő, amelyek a csomagolások funkcionalitásán túl további előnyöket kínálnak a felhasználóknak.

Jönnek a diszkontok!

Az elkövetkező években is a diszkontláncok térhódítása határozhatja meg a kiskereskedelmi piacot Európában. A legnagyobb, kontinensszerte ismert diszkontláncok szakértői a 2015 és 2020 közötti időszakban európai szinten évi 3,5-5 százalékos növekedésre számítanak, ami nagyjából kétszeresen haladná meg a kiskereskedelmi szektor egészére nézve várható évi 2 százalékos növekedést.

A diszkontláncok által kínált alacsony árakat lehetővé tevő költséghatékonyság jelentős részben annak köszönhető, hogy az érintett cégek minden téren igyekeznek a lehető legpraktikusabb megoldásokat alkalmazni. Ebben kínál segítséget nekik az ún. polcrakész, vagy más néven árukész (shelf ready packaging, röviden SRP) csomagolások megjelenése és villámgyors elterjedése az elmúlt években, jelentősen lecsökkentve az áruk bolton belüli pakolásának élőmunkaigényét.

Jelenleg a diszkontláncoknál kapható termékek mintegy 90 százalékát kínálják SRP csomagolásban, míg a kiskereskedelem más szektoraiban a polcrakész csomagolások részaránya nem haladja meg a 40 százalékot – derül ki a Federation of Corrugated Board Manufacturers (FEFCO) elemzéséből. A hullámpapírgyártókat tömörítő szakmai egyesületeket európai szinten összefogó szervezet becslése szerint az SRP csomagolások alkalmazása esetén – mindent egybevetve - mintegy harmadával csökkenthetők a polcok újratöltésével kapcsolatos költségek.

A pénztárcának is megéri a zöld csomagolás
A szabályozási környezet a zöld megoldások felé tereli a csomagolás-felhasználó vállalatokat. A csomagolt termékeket forgalmazó vállalkozások kétharmadának fontos, hogy az általuk felhasznált csomagolószer környezetbarát legyen.
Éles árverseny és növekvő minőségi elvárások

„A csomagolóanyagok piacát egyszerre jellemzi kiélezett árverseny és a minőségi elvárások növekedése. Ebben a helyzetben a csomagolóanyag-gyártók azzal tudnak kitűnni, ha olyan innovatív megoldásokkal állnak elő, amelyek a csomagolások funkcionalitásán túl további előnyöket kínálnak a felhasználóknak”- fejtette ki Sigray Mária, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. A cégvezető kifejtette: ennek egyik módja a gyártási technológia folyamatos fejlesztése, amelyre támaszkodva az elérhető legjobb minőség és a legrövidebb szállítási határidők mellett folyhat az ügyfelek kiszolgálása.

„Hasonlóan fontos az egyre speciálisabb vevői igények kiszolgálása, amelyre jó példa az SRP csomagolások megjelenése, majd a termékpaletta robbanásszerű bővülése. Ráadásul a polcrakész csomagolások kapcsán ma már az igazán felkészült csomagolóanyag-gyártók nem csak a tervezésért és gyártásért felelnek, hanem a nyomtatással kapcsolatos feladatokat is teljes mértékben átveszik megrendelőiktől” – mondta Sigray Mária. Mindez azért fontos, mert a csomagolás az egyik legjobb eszköz arra, hogy a gyártók és forgalmazók az adott termék megvásárlására ösztönözzék a fogyasztókat. Ugyanis a csomagolás a legjobban kihasználható felület az áruval kapcsolatos vevői érzelmek befolyásolására, valamint az adott termék pozicionálására és a márkaépítésre.

Egy korábbi nemzetközi GfK-kutatás is rámutatott: a fogyasztók 45 százalékát a termékek csomagolása befolyásolja leginkább a vásárlói döntések meghozatalában, s csak ezt követi a televíziós reklámok (29 százalék), az újsághirdetések (15 százalék), valamint az óriásplakátok (10 százalék) hatása. „Több felmérés is megerősítette, hogy a fogyasztási cikkek esetén a vásárlói döntések 80 százaléka a vásárlás helyén születik meg. A boltok polcain egy-egy termék sikere legtöbbször alig 2-3 másodperc alatt dől el a fogyasztóknál, így a csomagolás milyensége különös jelentőséget kap a bevásárlások során” – tette hozzá a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

A csomagolást nem lehet a kert végében intézni
Nincs egyszerű helyzetben aki a már meglévő termékét szeretné becsomagolni. Bár sokan nem tudják, de komoly engedélyezési eljáráson kell átesnie annak, aki csomagolóüzemet létesítene.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo