etikus üzlet

brand, brandépítés, etikus üzlet, kommunikáció, konferencia, márka, márkaüzenet, narratíva, piac & profit, problémamegoldás, szolgáltatás, történetmesélés

A legjobb márkák az érzelmeinkre hatnak

Kriston László

Nem igazán racionális döntés az, hogy mely márkákat szeretjük. A brand ma nem más, mint élmény. Az élményt pedig történetekkel kell megteremteni, nem érveléssel. Mert az érvek rögtön ellenállást szülnek, vitahelyzetbe tesznek. Ha viszont mesélünk, az emberi lélek egy mélyebb, irracionálisabb, emocionálisabb alapú rétegét érintjük meg. Az élelmes cégek és cégvezetők az érzelmeken keresztül közelítenek meg minket. Erről is szó esett a Piac & Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.

Tovább olvasom »
etikus üzlet, fenntartható fogyasztás, közösségi gazdaság, közösségi termelés

Százmilliós piac a tyúklízing és a zöldségrészesedés

piacesprofit.hu

Csak ez elmúlt 3 évben 359 milliárd forintot költött a hazai lakosság egészséges, környezetkímélő és etikus élelmiszerre. Ezen belül egyre növekvő szegmenst, 213 millió forintot jelent a közösségi mezőgazdaságból származó élelmiszer. A Tudatos Vásárlók Egyesülete képzésekkel segíti ennek a piaci szektornak a további erősödését.

Tovább olvasom »
befektetés, etikus üzlet, felelős vállalat, hatásbefektetés

Üzletiesedő világmegváltás

Kriston László

A hatásbefektetők pontosan akarják látni, hogy mit kapnak a pénzükért, hány ember életére van pozitív hatással a vállalkozás vagy projekt, amibe fektetnek, és közben profitra is számítanak. A hatásbefektetők 2007 és 2015 között 40 milliárd dollárt invesztáltak világjobbító célokra, a hozam azonban még mindig kérdéses.

Tovább olvasom »
etikus üzlet, siekrsztori

A megfontolt hipszter

Timár Gigi

A Warby Parker alapítói a tömegek számára elérhető szemüvegeket akartak készíteni úgy, hogy a cégük problémákat oldjon meg ahelyett, hogy újabbakat kreál. Minden eladott termék után egyet a rászorulók kapnak, van ingyen ebéd és ingyen szállítás. Az ötletből öt évvel a cég indulása után milliárdos és ikonikus üzlet lett úgy, hogy egyelőre csak Amerikában értékesítenek.

Tovább olvasom »
etikus működés, etikus üzlet, innováció, üzleti etikai díj

Húzóerő az innováció

Piac & Profit Kiadó Kft-2

Bármibe vágjanak bele, legyen az a cég életében a legapróbb lépés, egy napi rutinfeladat, a tisztességes hozzáállás alapvető elvárás. Etikusság oda és vissza, ez lenne az optimális üzleti rendszer a Geochem Kft. ügyvezetője szerint. Ebből egy jottányit sem enged, különösen mivel szerinte ez a záloga a fizetőképes keresletet jelentő exportpiacra-jutásnak.

Tovább olvasom »
cégvezetési tanácsok, etikus üzlet, etikus vállalat, sikersztori

„Engedjétek szörfözni az embereimet!”

Timár Gigi

Egy „őrült szörfös” találta ki és tette világhírűvé a világ legzöldebb túraruhamárkáját. A Patagonia története bizonyítja, hogy az elvekben való magabiztos hit sikerre vihet egy vállalkozást. Még akkor is, ha a cég – elsőként a világon – egész oldalas hirdetésben üzeni a vásárlóinak, ne vásároljanak, az alkalmazottak pedig akkor mennek szörfözni, ha akarnak.

Tovább olvasom »
etikus üzlet, korrupció, visszaélés

Ne bírjuk a korrupciót – de az ajándék, az más

piacesprofit.hu

Globálisan tízből négy cégvezető elképzelhetőnek tartja, hogy akár etikátlan eszközökhöz is folyamodjon cége pénzügyi terveinek teljesítése érdekében – állapítja meg az EY Globális Visszaélési Felmérésének 2016-os kutatása. Általános elvárás az átláthatóság, de a magyar vezetők jelentős része szerint egy kis ajándék azért még belefér…

Tovább olvasom »
etikus cég, etikus üzlet, satrtup, sikersztori, ügyfélszolgálat, üzleti etika

Az etika mint kockázatcsökkentő tényező

kfarkas

Szerencsére egyre több vállalkozó tekinti az üzleti siker feltételének a tudás és rátermettség mellett az etikus működést is. Közéjük tartozik a néhány év alatt startupból harminc országban szolgálató vállalattá növő Comforce Zrt. is.

Tovább olvasom »
családbarát munkahely, énmárka, etikus üzlet, helyi adó, kkv finanszírozás, magazin, munka-magánélet egyensúly

Elmondjuk, mire adnak olcsó hitelt

PP

A márciusi Piac & Profitban többek között megszólal a BÁV-vezér, bemutatunk magánélet-barát munkahelyeket, elmondják a bankok, mire adnak olcsó hitelt vállalatoknak és szó van a lapban a hazai egészségügy problémáiról is.

Tovább olvasom »
etikus üzlet, felelős vállalat, kudarc, társadalmi felelősségvállalás, üzleti modell

Kettőt fizet, egyet kap – így is lehet eladni

Timár Gigi

Még egy olyan egyszerű termék is, mint a hátizsák, lehet a társadalmi felelősségvállalás eszköze. Kovács Bori formatervező eredetileg diplomamunkának készítette a Cókmókot, majd a projekt startupszerű növekedésnek indult. De úgy tűnik, a küldetéstudat és a jó termék sem elég a sikeres vállalkozáshoz.

Tovább olvasom »