Kiskereskedelem cikkek

Újabb csapás a multikra: bezáratnák a hipermarketeket
A kormány megtiltaná a napi fogyasztási cikkek értékesítését azon nagyvállalatoknak, amelyek mérleg szerinti eredménye két egymást követő üzleti évben is nulla vagy negatív - ezt is tartalmazza az Országgyűlésnek kedden beterjesztett törvényjavaslat a kereskedelemről szóló törvény módosításáról.

Mit szeretnek a vásárlók?
Az európai vásárlók túlnyomó többsége széles kínálatot és vásárlási élményt szeretne kapni, amikor eldönti, hova megy vásárolni. A tisztaság, árak és kényelem minden vásárló számára a legfontosabb szempontok maradtak, de immár a közösségi élmény a meghatározó tényező a fiatalok számára.

Jöhet az online kassza a fodrászatokba
A kiskereskedelmi szektor után rövidesen a fodrászoknak, kozmetikusoknak, magánorvosoknak is online kasszába kell beruházniuk. A rendelet 60 ezer vállalkozást is érinthet, akik többségükben eddig nem használtak kasszát.

Orosz szankciók: már megjelentek az ügyeskedők
Az Európai Unió és Oroszország közötti szankcióháború legnagyobb vesztesei, a jelentős orosz exporttevékenységet végző cégek, ám mostanra már a belföldre termelő cégek is érzik a válság begyűrűző hatását. Nem könnyű megszabadulni a hirtelen megjelenő árufeleslegtől, így egyre többen élnek különféle trükkökkel.

Népszavazás a vasárnapi nyitvatartásért
Népszavazást kezdeményeznek az üzletek vasárnapi nyitvatartásáért. A jogszabály szerint a kereskedők évente csak öt vasárnap tarthatnának nyitva – ami munkahelyek ezreit sodorja veszélybe és komoly adóbevétel kiesést eredményez.

Három csapás a kereskedőkre
A kiskereskedelmi vállalkozások számára az elmúlt évek számos kellemetlen adózási meglepetéssel szolgáltak. Talán már a feledés homályába vész a kiskereskedelem teljes ágazatát érintő különadó, ami 2010 és 2012 között volt hatályban. A jogalkotói szándék az adóbevételen túl már akkor is nyilvánvalóvá vált: a külföldi kereskedelmi láncok hátrányos megkülönböztetése.

Ha ez a törvény átmegy, vidám lesz a vasárnap
Benyújtották az Országgyűlés elé az üzletek vasárnapi zárva tartását célzó törvényjavaslatot. Eszerint december 24-én is csak délig vásárolhatunk, kivéve, ha találunk egy olyan családi kis üzletet, ahol a tulajdonos családtagjai dolgoznak. A kormányon belül is ellentétes reakciókat váltott ki az újramelegített ötlet.

20 ezren imádkozhatnak az állásukért a keresztény nyitvatartás miatt
Az üzletek vasárnapi zárvatartásának ötlete nem először – és nem is csak hazánkban – vetődött fel. Azonban ha a jogszabály átmegy, húszezren veszíthetik el az állásukat, az állam pedig komoly bevételtől esik el.

Jól ment a dm szekere
Ismét sikeres üzleti évet tudhat maga mögött a dm drogerie markt. Az eredményekről a cég vezetése sajtótájékoztató keretében számolt be ma délelőtt az MTA Kodály-termében. A tájékoztatót Wolfgang Strasser, a dm Kft. ügyvezető igazgatója nyitotta meg.

Egy újabb különadót fizethetünk
Ágazati különadónak minősítette lapunknak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az élelmiszerlánc felügyeleti díj tervezett változását. Vámos György szerint ezt is a fogyasztók fogják megfizetni, mint a tranzakciós illetéket vagy az internetadót.
Akció kell a sok vevőért!
A fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – hívja fel a figyelmet az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető globális cég, a TCC.
Tovább élénkülhet a belső fogyasztás
Szakértők szerint a kiskereskedelmi forgalom a vártnál nagyobb mértékben nőtt augusztusban, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) az év hátralévő hónapjaiban 2-3 százalékos, éves átlagban pedig 3 százalékos emelkedésre számít.
Rekordévet zárt a Rossmann
A tavaly 20. születésnapját ünneplő Rossmann Magyarország Kft. 8,9 százalékos forgalomnövekedésével, azaz 47,5 milliárd forint bruttó forgalmával elérte eddigi legmagasabb eredményét, így továbbra is a drogériapiac legdinamikusabban fejlődő vállalata.
Mit iszunk majd az olcsó szlovák tej helyett?
Kiverte a biztosítékot az olcsó szlovák tej Magyarországon: a minisztérium vizsgálatot indított, a gazdák demonstráltak, a hatóság lefoglalt több tízezer liter tejet. A megüresedett piaci résbe a jelek szerint Csányi Sándor OTP-vezér kezében lévő agrárbirodalom egyik tejmárkája lépne be.
Forradalmi változások a kártyapiacon
Az elmúlt években többszörösére nőtt az előre fizetett, úgynevezett prepaid kártyákra töltött összeg az Egyesült Államokban. A fejlődés a következő években is gyors lesz az előrejelzések szerint nemcsak az USA-ban, hanem világszinten is.
A fesztiválszezon pörgeti a kempingcikkeket
A hagyományos nyaralós termékek mellett több sátor, hálózsák és matrac fogy a sportüzletekben a többnapos könnyűzenei fesztiválok előtt. A fesztiválozók kifejezetten az olcsó termékeket keresik, mert tartanak a lopásoktól és rongálásoktól, míg a túrázók érdeklődése egyre inkább a prémium árucikkek felé fordul.
Kiskereskedelem: visszaütött a statisztika
Látványosan lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése júniusban, akik szerint ez folytatódik a következő hónapokban is a bázishatás kiesése miatt. A kiskereskedelem lassulása a GDP-ben is érezhető lesz.
Rég volt ilyen jó évünk, kérdés meddig marad így
Növekedési szempontból az idei esztendő az elmúlt évekhez képest kiugróan jó lesz. Ezt főként a választási gazdaságpolitika és az EU-támogatások beömlése következtében átmenetileg jelentősen emelkedő belföldi kereslet magyarázza.
Így vásárolunk online!
A magyarok 60 százaléka kettő vagy több eszközt használ a világháló elérésére. A webáruházak látogatóinak jelentős része már most mobilról érkezik és még bőven fejlődési potenciál, viszont a kereskedőkön múlik, mennyire képesek élni vele.
A neten böngészünk, boltban vásárolunk
A magyar vásárlók a családias, lakóhelyük közelében lévő bevásárló-központokat jobban kedvelik, mint az óriásplázákat és szívesen vásárolnak a megszokott, régebbi központokban, minthogy az interneten vegyék meg a kiválasztott termékeket.
Egy éves a trafiktörvény: a vételről szoktunk le, nem a dohányzásról
Az egy éve bevezetett trafiktörvény hatására csökkent a legálisan eladott cigaretták mennyisége Magyarországon. Ez a feketepiac erősödését jeleni – hacsak le nem szokott a cigiről a dohányosok ötöde.
Javul a piac, kisebb lesz a leárazás
Az árzuhanások mértéke és a kiárusításba vont cikkek köre is szűkebb lehet a korábbiaknál a nyári kiárusítások alatt az OKSZ szerint, mivel stabilabb elsősorban a ruházati piac.
Kevesebb sört és chipset vásároltunk
Sörből 8, sós rágcsálnivalóból 6 százalékkal vásároltak kevesebbet a magyar háztartások a 2013 február óta eltelt egy évben az előző év azonos időszakával összehasonlítva.
Élen a netes eladások
Elemzők szerint a vásárlóerő növekedése egyértelműen hat a kiskereskedelmi forgalomra, s az alacsony inflációnak és a piactisztulásnak is szerepe van a forgalom bővülésében. A leggyorsabban a netes értékesítés bővül.
Jól ment a webshopoknak
A magyarországi webáruházak 69 százaléka növelte forgalmát 2013-ban, közülük minden harmadiknak több mint 50 százalékkal nőtt az árbevétele, és csak 7 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről.
Ma ötszáz trafik végleg lehúzza a rolót
Szombaton már nem nyithatnak ki a nemzeti dohányboltok a benzinkutakon és azokban a bevásárlóközpontokban, amelyekben 2500 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzlethelyiség működik egy tavaly novemberi kormányrendelet módosítása értelmében.
Bezáratják, ha túl jól megy a bolt
Jogszabályváltozás miatt módosul a nemzeti dohányboltok létesítésének, illetve a jelenleg is üzemelő ilyen jellegű kiskereskedelmi egységek működtetési rendje. Ennek értelmében bezárnak 200 trafikot, mert túl jól mennek.
Online rendel, személyesen vesz át a magyar
217 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi webáruházak, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százaléka. Nő a mobilos és tabletes értékesítések száma, és továbbra is a személyes átvételt kedvelik a magyarok.
A közvetlen értékesítés nem piramisjáték!
Férfiként irányít egy ötvenezer nővel szinte napi kapcsolatban álló céget, ahol többre megy egy szép szóval, egy kéréssel, mint egy paranccsal, és amelyet semmi pénzért nem hagyna ott. Erről, és a hazai kozmetikai piacon megélt tapasztalatairól Radeczky Zoltánt, az Avon Cosmetics Hungary ügyvezető igazgatóját kérdeztük.
Idén már vásárolni akar a magyar
A gazdasági válság kitörése óta először javult a lakosság hangulata Európában: 12-ből 8 országban bizakodóbbak az emberek, mint tavaly, és várhatóan többet költenek majd. A visegrádi országokban, így nálunk is kiugró a javulás.
Online kassza: megérte?
Jelentősen nőttek a bejelentett bevételek a kiskereskedelmi szektorban, azaz tisztulást hoztak az online kasszák. A rendszer azonban még mindig a gyermekbetegségeivel küzd: a kasszáknak még mindig csak alig a fele van bekötve és a szabályozói hibák miatt tízezrek vesztették el jogosultságukat az állami támogatásra.
Többet költünk, de nehéz megmondani, mennyivel
A statisztikákat is megkavarta a trafikok és az online kassza rendszer bevezetése, a változások miatt a friss adatok nem összehasonlíthatóak a korábbiakkal. Minden esetre fehérített a kassza-rendszer átalakítása a gazdaságon. A régi módszertan szerint közel 6, az új adatok alapján 8,3 százalékkal bővült a kiskereskedelem.
Trafikpályázat ötödszörre is
Hamarosan kiírja az ötödik pályázatot újabb trafikok működtetésére a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. Tegnap jelent meg a nyilvános felhívás, május 8-án kiírják a koncessziós pályázatokat.
A plázastop miatt is ránk piríthat Brüsszel
Kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen a múlt héten az Európai Bizottság a plázastopot elrendelő törvény miatt - derül ki a brüsszeli testület honlapján csütörtökön közzétett információkból.
Sonkára és tojásra utaznak az ellenőrök húsvét előtt
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) az idén is fokozott húsvéti ellenőrzést tart. Az ellenőrök az ár mellett a szavatossági időt, a sonkák pontos címkézését és a tojások kilónkénti árát is ellenőrzik.
Kitúrják a túl jól menő trafikokat
Új helyet kell keresni azoknak a trafikoknak, amelyek plázákban vagy benzinkutaknál működnek. Nem lesz könnyű, mert az új szabályozás szerint május 30-tól nem lehet egymástól 200 méterre két dohánybolt, a forgalmasabb helyek pedig már jellemzően foglaltak.
Padlón az üdítőgyártók
Megállíthatatlannak tűnik az alkoholmentes italgyártó ágazat mélyrepülése, egyre kevesebb üdítőt és gyümölcslevet vásárolnak Magyarországon. A szektor így új munkahelyek teremtése és beruházások helyett 2013-ban is létszámcsökkentésre kényszerült.
A túl alacsony ár senkinek nem jó
A tisztességtelen forgalmazói magatartás hosszú távon magasabb árakhoz, szűkebb kínálathoz, adott esetben környezetvédelmi és emberi jogi problémákhoz vezet a Tudatos Vásárlók Egyesületének a nagykereskedelmi láncok árlenyomó hatását vizsgáló szimpóziuma szerint.
Megrohantuk a boltokat januárban
Az alacsony inflációnak és a növekvő reálbéreknek köszönhetően az idén tovább bővülhet a kiskereskedelmi forgalom. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán közölt első gyorsbecslése szerint az idén januárban 3,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest.
Trafik nélkül maradnak a kistelepülések
Meghosszabbították a koncessziós kiírást új trafikokra, az NDN Zrt. szerint azért, mert túl sok pályázat érkezett, a valóságban azonban még mindig nem tudnak kiadni több száz koncessziót, így továbbra is trafik nélkül maradhat sok kistelepülés.
Növekedésre számíthatunk az iparban s a kiskereskedelemben
Az elemzők szerint az idén számottevően gyorsulhat az ipari termelés, a növekedést mind a nemzetközi, mind a hazai konjunktúra támogatja. A kiskereskedelemben is jók a kilátások.
Kevesebb a lőre
Folyamatosan csökken a kereskedelmi forgalomba kerülő magyar borok élelmiszer-biztonsági kockázata ugyanúgy, ahogyan a külföldi boroké is, a NÉBIH a külföldről érkező borimportot is fokozottan ellenőrzi.
Néha már köszön az eladó, de ez még édeskevés
Az építőanyag-kereskedések 43 százaléka nem felelt meg a kiszolgálás alapvető követelményeinek, a vevők 60 százalékát elveszítik tudatlanságuk miatt. Viszont egyre több eladó már legalább köszön a vevőnek.
Lehetett volna vidámabb is a karácsony
A tavalyi év utolsó időszakában a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe változatlan maradt az őszi értékhez képest. A fogyasztói várakozások mérséklődését hozta a megkérdezettek saját anyagi és az ország gazdasági helyzetének kilátásairól alkotott véleménye, ez utóbbi esetében különösen ötéves távlatban. A pesszimista hangulat kitart mind a munkanélküliség, mind a hitelfelvételi kedv, a család reáljövedelmére és a hitelkamatokra vonatkozó várakozásokra vonatkozóan.
Novemberben többet termeltünk és vásároltunk
Mind az ipari termelésben, mind a kiskereskedelmi forgalomban bővülést hozott a tavaly november a KSH most közzétett adatai alapján. Szakértők szerint a további növekedést csak a fogyasztás bővítése hozhatja meg.
A trafik és az útdíj forralta a hangulatot júliusban
Két olyan intézkedés is hatályba lépett júliusban, amivel a kormány „kihúzta a gyufát" a lakosságnál és a vállalkozóknál: elindult az e-útdíjrendszer és a trafikrendszer. Ráadásul sem a fizetős úthasználat, sem a trafiknyitás nem ment zökkenőmentesen, ami így tovább borzolta a kedélyeket a júliusi uborkaszezon kellős közepén.
Idén többe kerül a karácsony
A magyar lakosság a két évvel ezelőttinél átlagosan tízezer forinttal többet, 54 ezer forintot költ karácsonyi ajándékokra az idén. A karácsonyi szezonból is egyre nagyobb szeletet hasít ki az online kereskedelem.
Feléledt a dunai hiúz!
Még az előzetes adatoknál is nagyobb volt a GDP növekedése a harmadik negyedévben, igaz, hogy elsősorban a mezőgazdaság és az építőipar húzta fel az adatot. A kiskereskedelmi forgalom is kezd magára találni.