Kiskereskedelem cikkek
A digitális átállás dobta meg a forgalmat
Az idei második negyedévben a műszaki tartós fogyasztási cikkek értékesítése 14 százalékkal bővült Magyarországon a megelőző év azonos időszakához viszonyítva a piac adatait összesítő GfK TEMAX mutatószám szerint. E növekedés legjavát az egyébként két számjegyű növekményt generáló szórakoztató elektronikai és a telekommunikációs piac, valamint az a fotópiac adta, amelynek az eladásai nem egészen tíz százalékkal gyarapodtak.
A tavaszi hideg betett a jégkrémpiacnak
Lassan lendül be a jégkrémpiac, hiszen a hosszan elhúzódó tél, a hűvös időjárás nem kedvezett a családi dobozos jégkrémek forgalmának és emiatt némi visszaesés tapasztalható a tavalyi év első feléhez képest. A diszkontok részesedése erősödött, a szupermarketek megőrizték harmadik helyüket, ám részesedésük visszaesett. A többség kedvence továbbra is a hagyományos csokoládés és a vaníliás ízesítés.
Rossz jel: nyár elején visszaesett a kiskereskedelem
A két előző hónap növekedése után júniusban csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene az egy évvel korábbihoz képest. A naptárhatástól megtisztított adatok szerint a forgalom 0,4 százalékkal maradt el a tavaly júniusitól, a kiigazítatlan nyers adatok szerint 0,9 százalékos volt a csökkenés - jelentette az első gyorsbecslés alapján hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Trafik: három a magyar igazság?
A korábban eredménytelennek nyilvánított pályázatok helyeire a nemzeti fejlesztési miniszter újabb dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultságokat hirdetett meg. Az immár harmadik körre azért van szükség, mert 35 koncesszió még mindig nem kelt el.
A kiskereskedőknek és a fogyasztóknak is megtakarítást hoznak új Uniós szabályok
A pénzforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó új szabályok a fogyasztóknak és a kiskereskedőknek kedveznek. Biztonságosabb és olcsóbb lesz az internetes fizetés és alacsonyabbak lesznek a bankközi díjak.
Újra népszerűsítik a dinnyét
Megkezdődött a dinnye promóciója. Tíz éve a magyar görögdinnye termőterülete még elérte 10 ezer hektárt, Magyarország pedig a világ harmadik legnagyobb dinnyeexportőre volt, 2010-re azonban a termőterület 5 ezer hektár alá csökkent.
Túl a mélyponton a kiskereskedelem
Mérsékelten korrigálta a Központi Statisztikai Hivatal a július elején közölt előzetes májusi kiskereskedelmi adatot. Az eladások 2,2 százalékkal bővültek az esztendő ötödik havában, a korrekciót a nem élelmiszer jellegű termékek és az üzemanyagok fogyasztásának a gyorsbecslésben közöltnél lassabb növekedéséből okozta.
Itt a lista! Ezeken a helyeken egyhamar nem lesz trafik
Eredménytelennek kellett nyilvánítani több mint húsz körzetben a másodszorra kiírt pályázatot a trafikos koncessziók elnyerésére. Közben folyamatosan ellenőrzik a már megnyílt dohánykereskedelmi egységeket.
Szigorúan ellenőrzött trafikok
Ellenőrzéssorozatba kezdett a Fogyasztóvédelmi Hatóság, miután napvilágot látott, hogy a trafikok jelentős részében kérdés nélkül szolgálnak ki fiatalkorúakat. Az ND Zrt. szerint a probléma fennáll, de javul a trafikosok fegyelme.
Azt sem tudjuk mit veszünk
Még a patikai vásárlók körében sem egyértelmű a gyógyszer fogalma, nagy a tudatlanság az egészségügyi termékek vásárlóinak körében.
A kormány padlóra küldi a kiskereskedőket
A trafiktörvény bevezetésével sok olyan cég kerülhet nehéz helyzetbe, ahol eddig az egyéb termékek mellett cigarettát is értékesíthettek, mivel számukra egy kismértékű forgalomkiesés is végzetes lehet.
Éjfélkor lekerül a polcokról a cigaretta
A koncessziós jogot nem nyert trafikok, boltok, szórakozóhelyek csak július 16-ig - vagyis hétfő éjfélig - árusíthatnak cigarettát, azok, akik ezt a rendelkezést megszegik, súlyos büntetésre számíthatnak.
Beindult a lakossági fogyasztás
Májusban tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom. A 2,5 százalékos bővülés elsősorban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem, illetve az üzemanyag-értékesítés emelkedésének volt köszönhető. A pozitív trend elemzői várakozások szerint az esztendő hátralévő részében is megmaradhat.
Bizakodhatnak a kereskedők
A fogyasztói várakozások az ország gazdasági helyzetének rövid távú optimista megítélése okán ugyan erőteljesen javultak, de a vásárlási hajlandóság egyelőre még stagnál. A munkanélküliségre és inflációra vonatkozó várakozások számottevően nem változtak, a család reáljövedelmének prognózisát és a hitelfelvételi kedvet illetően némiképp nőtt a borúlátás mértéke.
OKSZ: a fogyasztás elérheti idén a tavalyi szintet
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a fogyasztás a gyenge évkezdés ellenére elérheti, egyes területeken pedig meg is haladhatja az előző évi szintet. A szervezet ugyanakkor a trafikrendszer veszélyeire is felhívta a figyelmet.
Jól megy az ital-nagykereskedőknek
Az ital-nagykereskedelmi vállalkozások piacára egyre többen léptek be az elmúlt években, a korábbi időszakban elért teljesítményük alapján ez nem is meglepő, igaz, az árbevételük lendületes emelkedése tavalyelőtt megtorpant. Az összesített eredményük is visszaesett, ennek ellenére az eredményük végig a pozitív tartományban maradt – derül ki a Bisnode üzleti információszolgáltató friss elemzéséből, amely szerint az érintett cégek legfrissebb bedőlési indexe jobb az országos átlagnál.
Nem is eszünk sok chipset
Ha ropogtatásról van szó, a magyarok leginkább a tejfölös ízeket kedvelik, a németek viszont a magyar paprikára voksolnak. A franciák és az angolok sósan szeretik a chipset, míg a lengyelek igazi ínyencek, ha burgonyaszeletekről van szó. A kontinensünkön Norvégiában fogy a legtöbb chips, míg mi magyarok igazán mértéktartóak vagyunk.
A vásárlók ösztönzésének 7 módja
Az online kiskereskedelem évi több mint 10 százalékos bővülése visszahat a fizikai boltokra is, hiszen a vásárlási döntés folyamata alakult át. Az információszerzést, az ajánlások begyűjtését, a termékleírást, a hírnevet és az árazást is befolyásolja az új technológia. Mindebből pedig az következik, hogy az eladók számára még fontosabbá vált, hogy stratégiailag befolyásolni tudják vevőik döntését, méghozzá az interneten.
Beindult a fogyasztás áprilisban
A várakozásokat meghaladó mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint.
Jól kezdődik az év a kereskedőknek
2013 első negyedévében a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon. Ez a növekedés elsősorban az IT szektor eredményeinek köszönhető, de a háztartási kis- és nagygépek, illetve a szórakoztató elektronikai cikkek iránti keresletben is mérsékelt bővülés volt megfigyelhető.
Kárpótolnák a hoppon maradt trafikosokat
A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. várja a dohánytermékek kiskereskedelmének átengedésére vonatkozó nyilvános koncessziós eljáráson egyetlen jogosultságot sem nyert, dohánytermék-kiskereskedelemmel foglalkozó magánszemélyek jelentkezését.
Jeges tea helyett az olcsóbb szörpöt kortyolja a magyar
Az alkoholmentes hideg üdítőitalok szegmensének tavalyi nyertese – az ásványvíz mellett – a kiadós és kedvező áron elérhető szörp volt. A drágább üdítőitalok piaca megérezte a vásárlók kényszertudatosságát.
Fagyi és jégkrém is lehet a trafikokban
A parlament költségvetési bizottsága tovább bővítené a trafikokban kapható termékek körét, lehetővé téve, hogy fagylaltot és jégkrémet is árulhassanak.
Az üzletek forgalma is befagyott márciusban
Nagyot esett márciusban a kiskereskedelmi forgalom: éves összevetésben 2,8 százalékos zsugorodást mutatnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma publikált előzetes adatai. Az adat rosszabb a vártnál, mindezzel együtt a piaci szereplők a tavalyinál mérsékeltebb, 0–1 százalék közötti csökkenésre számítanak az esztendő egészében.
Trafikbotrány: lesz kompenzáció?
Úgy tűnik a kormány meghallotta a trafikpályázatokkal összefüggő felháborodás hangjait. A régóta döntően dohánytermékek értékesítéséből élő trafikosoknak felajánlják a pályázatok újraértékelését - közölte Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár. Az ilyen vállalkozások számát a politikus alig százra becsüli. Számukra - úgy tűnik - lesz tehát megoldás, ennél azonban talán többre lenne szükség...
Jól megy a virágbiznisz – vagy mégsem
A virágkereskedelemben érdekelt cégek árbevétele 2003 óta több mint 300 százalékkal 26 milliárd forint fölé nőtt, közben pedig az ezzel foglalkozó, mérleget leadó cégek száma több mint a duplájára emelkedett. Azonban a válság hatása is látványos, a tíz évvel ezelőtt mért minimális, 0,33 százalékos bedőlési mutató a múlt évben már 6,6 százalékos volt.
Legyen Ön is trafikos 2.0!
Megjelent a dohánytermékek kiskereskedelmi jogosultságának átengedésére kiírt nyilvános koncessziós pályázat új kiírása azokra a településekre, amelyekre a korábbi pályázaton senki nem jelentkezett, vagy a pályázat eredménytelen lett.
A miskolci nagybanin razziáztak az ellenőrök
A jelek szerint még mindig nem tanultak a nagybani piacokon árusító kereskedők az elmúlt hónapok példáiból, az ellenőrök a miskolci piacon is tonnaszámra foglaltak le azonosíthatatlan zöldséget és gyümölcsöt.
Trafik: nyertesek és vesztesek
Nagyobbat szakíthatnak a cigarettaárusításon a trafikkoncessziók nyertesei, Lázár János ugyanis hétfőn már 12 százalékos árrés bevezetését lengette meg a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvény módosításával kapcsolatban. Ugyanakkor egyre erősebb azoknak a „trafikkárosultaknak” a hangja, akik az üzletüket, megélhetésüket veszítik el a nyár közepén, és a pályázat újbóli kiírását követelik. A nyertesek és vesztesek vitája mellett azonban a legrosszabbul a fogyasztók járnak, akik az eddigi 44 ezer kereskedelmi egység helyett alig ötezer trafikban vásárolhatnak majd dohányt, a magasabb árrés miatt jóval drágábban.
Tovább mélyül Európa észak–dél irányú megosztottsága
Ha az északi országok forgalmi adatai ellenpontozni tudják a nehézségekkel küzdő déli államok forgalmi mutatóit, 1,9 százalékkal bővülhet az európai kiskereskedelem 2013-ban.
Itt a lista, ahol nyílhatnak a nemzeti trafikok!
Kihirdették a dohányboltokra kiírt koncessziós pályázat eredményét, 5415 dohánybolt nyílhat meg. A nyertesekkel 30 napon belül megkötik a szerződést, ezután még van egy kis idő, hogy beszerezzék az engedélyeket, és július 1-jétől meg is kezdhetik a működésüket.
Nem lesz sikertörténet a trafiktörvény
A jelenleg dohánytermékeket is áruló kiskereskedelmi egységek szinte biztos bevételcsökkenéssel néznek szembe, a dohány-nagykereskedők pedig több ezer kockázatos vevőt kaphatnak a „trafiktörvény” júliusi hatálybalépésével. Az elárusítóhelyek számának drasztikus csökkenése a feketepiac részesedését növelheti, a dohánytermékek alacsony árrése miatt pedig az alacsonyabb forgalmú trafikok létjogosultsága is kétséges.
Import gyümölcsre és zöldségre vadásznak a hatóságok
Fokozottan vizsgálja a hazánkba külföldről érkező zöldségeket és gyümölcsöket a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). A NAV szakembereivel közös mélységi ellenőrzések során az elmúlt hetekben 5 szállítmányt – több mint 60 tonna terméket – zároltak a hivatal szakemberei.
Ruházati üzletet indítana? Irány az Árkád!
Egyedülálló kezdeményezésként az Árkád bevásárlóközpont egy különleges startup-zónát fog kialakítani, ahol elsősorban kezdő magyar – ruházati termékeket kínáló – üzletek jelennek meg.
Alakul a kiskereskedelem
Februárban, éves összevetésben 1,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint. Elemzők biztatónak értékelték a közölt adatot.
Mindenkinek hoz csokit a nyuszi
Még a legszegényebb családok is vesznek csokoládét az ünnepekre, sonka minden negyedik háztartás asztalára kerül. A legtöbben még mindig a csokinyuszit veszik, de hódítanak a krémes töltött csokicsodák is.
Dohánybolt nélkül maradhat a fél ország
Eredménytelennek nyilvánította a nemzeti fejlesztési miniszter 1417 település esetében a Nemzeti Dohányboltok létrehozására kiírt pályázatot, mert senki sem akart trafikot nyitni a kistelepüléseken.
Élelmiszer kiskereskedelem: átépítés alatt
Érdemi tulajdonosi átrendeződések zajlottak le Magyarországon az élelmiszer kiskereskedelmi piacokon 2012 júniusa és 2013 februárja között, melyhez kapcsolódóan a GVH számos engedélykérést megvizsgált a Marketinginfó összeállítása szerint.
Hiába minden: a válság kiütötte a fogyasztást
Nem volt könnyű helyzetben a napi fogyasztási cikkek hazai kiskereskedelme 2012-ben. A háztartások kiadásai évek óta változatlanok, a fogyasztókat a gazdasági körülmények egyfajta kényszertudatosságra ösztönözték.
Továbbra is jó üzlet az ásványvíz
Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Egyre nő a hozzáadott értéket tartalmazó termékek piaci szerepe: hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz.
Még mindig vannak gondok a jótállással és a szavatossággal
Továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén, a fogyasztók még mindig nem kapnak megfelelő tájékoztatást jogaikról, ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) továbbra is indokoltnak tartja a téma átfogó ellenőrzését.
Elértük a gödör alját?
Tovább zsugorodott a kiskereskedelem tavaly az utolsó hónapban. Az éves összevetésben 2,1 százalékos csökkenés ugyanakkor alacsonyabb annál, mint amit előzetesen vártak. Ráadásul az idén a piac szűkülésének üteme tovább csökkenhet. Mindezzel együtt sokat elárul a helyzetről az a tény, hogy a 2012-es teljes éves forgalom 10 százalékkal maradt el a 2005-östől.
Jöhet az energiaital a nemzeti trafikokba
Elfogadta a Parlament a trafiktörvény módosítását, így a dohányboltok - a már korábban elfogadott szerencsejáték-termékek mellett - szeszes italt, energiaitalt, kávét, ásványvizet, üdítőitalt, valamint újságot is árulhatnak, és egyébként akár már májusban megkezdhetik működésüket.
Webshopra fel kkv-k!
Webshop nélkül nehezen boldogul egy kis- és középvállalat a végfelhasználói piacon, de az internetes kereskedelem immár a vállalatok közötti üzletkötésekben is egyre nagyobb teret hódít. A magyarországi kkv-k webshopjai azonban többségükben még mindig nem felelnek meg a fogyasztóvédelmi szabályozásnak, drágán fejleszthetők és gyakran a legalapvetőbb marketing fogásokat sem hasznosítják - fogalmazták meg a Piac&Profit által szervezett Kkv-Akadémia előadói.
Valentin-napkor fellendül a kiskereskedelem
A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint a februári Valentin-nap a táblás csokoládék és pralinék iránti keresletet akár 70 százalékkal is megnövelheti a januári időszakhoz képest. A gyártók és forgalmazók erőteljes kommunikációval, egyedi csomagolásokkal és árkedvezményekkel igyekeznek megnyerni termékeiknek a vásárlókat.
Veszélybe sodorhatják a kisközérteket a "nemzet trafikjai"
Az új dohányboltok kínálatának szerény mértékű bővítését nem kifogásolja az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ), a trafiktörvényhez benyújtott új módosító javaslat viszont veszélyezteti sok élelmiszer-kereskedelmi kisvállalkozás létét.
Robbant a mobilvásárló piac Magyarországon
Robbanásszerű növekedésnek indult a mobileszközökön keresztüli vásárlás Magyarországon. A Vatera üzemeltetőjének oldalain tavaly csaknem elérte a 29 milliót az ilyen eszközökről érkező látogatószám, amely ötszörös növekedés 2011-hez képest, miközben az átmenő forgalom mobilon 200 millió forintról csaknem egymilliárd forintra emelkedett tavaly.
Karácsonykor sem a Jézuska hozta a pénzt, hanem a marketing
Négy szűk esztendő után kismértékben javult a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2012-ben - derül ki a Marketing Commando 2013 januárjában végzett 2000 fős online felméréséből.