Kiskereskedelem cikkek


Irány London!

Irány London! 

London visszaszerezte osztatlan első helyét a világ nemzetközi kiskereskedelmi célpontjai között – derül ki a „Mennyire globális a kiskereskedelem?” című kutatásból. A CBRE idei vizsgálata szerint Budapest is javított a helyezésén.
Van élet a plázák után?

Van élet a plázák után? 

Az elmúlt ötven évben Amerikában a bevásárlóközpontok közösségi helyekből a régi vásárlói szokások emlékhelyeivé változtak át. Úgy tűnik, mégsem a bevásárlóközpontoké a jövő?
Új alapokra helyeznék a kereskedelmet

Új alapokra helyeznék a kereskedelmet 

Megkönnyíti a vásárlók és a kereskedők közötti kommunikációt az az NFC technológián alapuló rendszer, amely a héten mutatkozott be az egyik hazai áruházlánc új budapesti boltjában.
Nem az élelmiszeren spórol a magyar

Nem az élelmiszeren spórol a magyar 

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 4 százalékkal emelkedett 2010. december és 2011. november között az előző év azonos időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató kedden.
Miért változnak folyton az árak?

Miért változnak folyton az árak? 

Az áruk átárazásának jelentősége megváltozott: a korábban pusztán a hibák korrigálására irányuló lépésből mára olyan stratégiai eszközzé vált, amellyel a kereskedők a forgalom növelését segítik elő. Az ároptimalizálást végző szoftver alkalmazások pontosan meg tudják határozni az egyes áruk leárazásának optimális idejét és mértékét, akár még a földrajzi és demográfiai adatokat is képesek figyelembe venni.
Csak a 22. Magyarország

Csak a 22. Magyarország 

A kihívásokkal teli fogyasztói környezet és a növekvő arányú online vásárlás ellenére a nemzetközi kereskedők továbbra is jelentős terjeszkedést terveznek 2012-ben – derül ki a Milyen aktívak a kiskereskedők Európában? című elemzéséből. Magyarország viszont veszített vonzerejéből.
Ilyennek kéne lennie a jövő boltjának

Ilyennek kéne lennie a jövő boltjának 

Még legalább hároméves válságra, az internetes áruházak további térhódítására és a fogyasztás újabb csökkenésére rendezkednek be a magyar üzletek - hangzott el a háromszáz vezető részvételével Siófokon megrendezett Laurel Retail 2011 kereskedelemszakmai konferencián. 
"Most nehéz és jövőre sem lesz jobb"

"Most nehéz és jövőre sem lesz jobb" 

Továbbra is nehéz helyzetben a kereskedelmi szektor, amit mind a magas euróárfolyam, mind a dízelár lefelé húz. A kormányzat átfogó stratégiát készítene, a szakmabeliek leginkább a nehéz környezetet és a feketekereskedelem még mindig magas arányát csökkentenék.
Átalakulás előtt a hazai plázák

Átalakulás előtt a hazai plázák 

A következő években a megváltozott vásárlói igények és piaci trendek következtében a hazai üzletközpontok a piaci pozíciójuk stabilizálása vagy növelése érdekében várhatóan revitalizációba, átalakításba fognak, hogy vonzóbbak legyenek a vásárlók és így a bérlők szemében.
Csak ételre költünk többet

Csak ételre költünk többet 

Az előző havi pozitív adat után kismértékű csökkenés mutatkozik a hazai háztartások kiskereskedelmi keresletében. A szektort Európában is lassulás jellemzi: az Eurozónában 0,4, míg az EU27-ben 0,2%-kal esett vissza a kiskereskedelmi volumen.

Plázába a gazdagok és a fiatalok járnak 

Ötből mintegy két honfitársunk elsősorban különálló boltokban vásárol, bár sokszor kényszerűségből - derül ki a GfK Hungária bevásárlóközpontokról szóló idei felmérésének eredményeiből. A plázákat főként a fiatalok, a magas jövedelműek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők látogatják.

Elsősorban a nőknek szól... 

A közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében - többek között ez derült ki a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Report felmérésből. A kutatás arra is rámutatott, hogy egyre kevesebben kérdőjelezik meg az online vásárlás biztonságosságát, ugyanakkor a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya még mindig visszatartó erőt jelent.

Kicsivel nőtt a belső fogyasztás 

Májusban 0,5%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene áprilishoz képest, míg a múlt év azonos időszakához képest 0,7%-os volt a növekedés. Ez az elmúlt nyolc hónap legmagasabb értéke.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Pénzszerzés

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban 

Január elsejével lép hatályba a kedvezményes adózású lakhatási támogatási rendszer.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo