Kiskereskedelem cikkek

Legyen Ön is trafikos 2.0!
Megjelent a dohánytermékek kiskereskedelmi jogosultságának átengedésére kiírt nyilvános koncessziós pályázat új kiírása azokra a településekre, amelyekre a korábbi pályázaton senki nem jelentkezett, vagy a pályázat eredménytelen lett.

A miskolci nagybanin razziáztak az ellenőrök
A jelek szerint még mindig nem tanultak a nagybani piacokon árusító kereskedők az elmúlt hónapok példáiból, az ellenőrök a miskolci piacon is tonnaszámra foglaltak le azonosíthatatlan zöldséget és gyümölcsöt.

Trafik: nyertesek és vesztesek
Nagyobbat szakíthatnak a cigarettaárusításon a trafikkoncessziók nyertesei, Lázár János ugyanis hétfőn már 12 százalékos árrés bevezetését lengette meg a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvény módosításával kapcsolatban. Ugyanakkor egyre erősebb azoknak a „trafikkárosultaknak” a hangja, akik az üzletüket, megélhetésüket veszítik el a nyár közepén, és a pályázat újbóli kiírását követelik. A nyertesek és vesztesek vitája mellett azonban a legrosszabbul a fogyasztók járnak, akik az eddigi 44 ezer kereskedelmi egység helyett alig ötezer trafikban vásárolhatnak majd dohányt, a magasabb árrés miatt jóval drágábban.

Tovább mélyül Európa észak–dél irányú megosztottsága
Ha az északi országok forgalmi adatai ellenpontozni tudják a nehézségekkel küzdő déli államok forgalmi mutatóit, 1,9 százalékkal bővülhet az európai kiskereskedelem 2013-ban.

Itt a lista, ahol nyílhatnak a nemzeti trafikok!
Kihirdették a dohányboltokra kiírt koncessziós pályázat eredményét, 5415 dohánybolt nyílhat meg. A nyertesekkel 30 napon belül megkötik a szerződést, ezután még van egy kis idő, hogy beszerezzék az engedélyeket, és július 1-jétől meg is kezdhetik a működésüket.

Nem lesz sikertörténet a trafiktörvény
A jelenleg dohánytermékeket is áruló kiskereskedelmi egységek szinte biztos bevételcsökkenéssel néznek szembe, a dohány-nagykereskedők pedig több ezer kockázatos vevőt kaphatnak a „trafiktörvény” júliusi hatálybalépésével. Az elárusítóhelyek számának drasztikus csökkenése a feketepiac részesedését növelheti, a dohánytermékek alacsony árrése miatt pedig az alacsonyabb forgalmú trafikok létjogosultsága is kétséges.

Import gyümölcsre és zöldségre vadásznak a hatóságok
Fokozottan vizsgálja a hazánkba külföldről érkező zöldségeket és gyümölcsöket a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). A NAV szakembereivel közös mélységi ellenőrzések során az elmúlt hetekben 5 szállítmányt – több mint 60 tonna terméket – zároltak a hivatal szakemberei.

Ruházati üzletet indítana? Irány az Árkád!
Egyedülálló kezdeményezésként az Árkád bevásárlóközpont egy különleges startup-zónát fog kialakítani, ahol elsősorban kezdő magyar – ruházati termékeket kínáló – üzletek jelennek meg.

Alakul a kiskereskedelem
Februárban, éves összevetésben 1,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint. Elemzők biztatónak értékelték a közölt adatot.

Mindenkinek hoz csokit a nyuszi
Még a legszegényebb családok is vesznek csokoládét az ünnepekre, sonka minden negyedik háztartás asztalára kerül. A legtöbben még mindig a csokinyuszit veszik, de hódítanak a krémes töltött csokicsodák is.
Dohánybolt nélkül maradhat a fél ország
Eredménytelennek nyilvánította a nemzeti fejlesztési miniszter 1417 település esetében a Nemzeti Dohányboltok létrehozására kiírt pályázatot, mert senki sem akart trafikot nyitni a kistelepüléseken.
Élelmiszer kiskereskedelem: átépítés alatt
Érdemi tulajdonosi átrendeződések zajlottak le Magyarországon az élelmiszer kiskereskedelmi piacokon 2012 júniusa és 2013 februárja között, melyhez kapcsolódóan a GVH számos engedélykérést megvizsgált a Marketinginfó összeállítása szerint.
Hiába minden: a válság kiütötte a fogyasztást
Nem volt könnyű helyzetben a napi fogyasztási cikkek hazai kiskereskedelme 2012-ben. A háztartások kiadásai évek óta változatlanok, a fogyasztókat a gazdasági körülmények egyfajta kényszertudatosságra ösztönözték.
Továbbra is jó üzlet az ásványvíz
Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Egyre nő a hozzáadott értéket tartalmazó termékek piaci szerepe: hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz.
Még mindig vannak gondok a jótállással és a szavatossággal
Továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén, a fogyasztók még mindig nem kapnak megfelelő tájékoztatást jogaikról, ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) továbbra is indokoltnak tartja a téma átfogó ellenőrzését.
Elértük a gödör alját?
Tovább zsugorodott a kiskereskedelem tavaly az utolsó hónapban. Az éves összevetésben 2,1 százalékos csökkenés ugyanakkor alacsonyabb annál, mint amit előzetesen vártak. Ráadásul az idén a piac szűkülésének üteme tovább csökkenhet. Mindezzel együtt sokat elárul a helyzetről az a tény, hogy a 2012-es teljes éves forgalom 10 százalékkal maradt el a 2005-östől.
Jöhet az energiaital a nemzeti trafikokba
Elfogadta a Parlament a trafiktörvény módosítását, így a dohányboltok - a már korábban elfogadott szerencsejáték-termékek mellett - szeszes italt, energiaitalt, kávét, ásványvizet, üdítőitalt, valamint újságot is árulhatnak, és egyébként akár már májusban megkezdhetik működésüket.
Webshopra fel kkv-k!
Webshop nélkül nehezen boldogul egy kis- és középvállalat a végfelhasználói piacon, de az internetes kereskedelem immár a vállalatok közötti üzletkötésekben is egyre nagyobb teret hódít. A magyarországi kkv-k webshopjai azonban többségükben még mindig nem felelnek meg a fogyasztóvédelmi szabályozásnak, drágán fejleszthetők és gyakran a legalapvetőbb marketing fogásokat sem hasznosítják - fogalmazták meg a Piac&Profit által szervezett Kkv-Akadémia előadói.
Valentin-napkor fellendül a kiskereskedelem
A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint a februári Valentin-nap a táblás csokoládék és pralinék iránti keresletet akár 70 százalékkal is megnövelheti a januári időszakhoz képest. A gyártók és forgalmazók erőteljes kommunikációval, egyedi csomagolásokkal és árkedvezményekkel igyekeznek megnyerni termékeiknek a vásárlókat.
Veszélybe sodorhatják a kisközérteket a "nemzet trafikjai"
Az új dohányboltok kínálatának szerény mértékű bővítését nem kifogásolja az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ), a trafiktörvényhez benyújtott új módosító javaslat viszont veszélyezteti sok élelmiszer-kereskedelmi kisvállalkozás létét.
Robbant a mobilvásárló piac Magyarországon
Robbanásszerű növekedésnek indult a mobileszközökön keresztüli vásárlás Magyarországon. A Vatera üzemeltetőjének oldalain tavaly csaknem elérte a 29 milliót az ilyen eszközökről érkező látogatószám, amely ötszörös növekedés 2011-hez képest, miközben az átmenő forgalom mobilon 200 millió forintról csaknem egymilliárd forintra emelkedett tavaly.
Karácsonykor sem a Jézuska hozta a pénzt, hanem a marketing
Négy szűk esztendő után kismértékben javult a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2012-ben - derül ki a Marketing Commando 2013 januárjában végzett 2000 fős online felméréséből.
Már májusban nyithatnak a Nemzet Trafikjai
Szeszes italt, energiaitalt, kávét, ásványvizet, üdítőitalt, valamint újságot is árulhatnának, és akár már májusban megkezdhetnék az árusítást a nemzeti dohányboltok. Így módosítaná a kormány a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvényt.
A nagyi és a menza főztjére vágynak a magyarok
Egy új piac meghódítása előtt a termékfejlesztőknek fontos feltérképezniük annak ízlésvilágát és étkezési szokásait. A magyarok számára még mindig a hagyományos ételek a legfontosabbak, ezektől leginkább más nemzetek konyhái felé kalandozunk el.
Lehet még kevesebbet költeni
Egyre meredekebben zsugorodik a kiskereskedelem: novemberben az éves visszaesés 4,1 százalék volt, a 2012-es esztendő első 11 hónapjában 2 százalékkal csökkentek az eladások a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyorsjelentése szerint.
Kell az energiaital a nemzet trafikjaiba
A nemzeti trafikhálózat hosszútávon csak akkor lehet nyereséges, ha a trafikosok a dohánytermékek mellett energiaitalt és kaparós sorsjegyet is árusíthatnak a Nemzeti Dohányboltok Szövetsége szerint.
Kevesebb kütyüt vásárolunk
A GfK Kereskedelem és Technológia adatai szerint mind az IT szektor, mind a háztartási kis- és nagygépek, de a nyomtatók és multifunkcionális irodaeszközök piaca is zsugorodott 2012 első tíz hónapjában. Kivételt talán csak a legmodernebb technológiát képviselő tabletek és e-könyv olvasók szegmense jelent, ahol az általános keresletcsökkenés ellenére is egyaránt bővült az eladás és a forgalmazott érték.
Élelmiszerkereskedelem: kisebb forgalom, de több költés
Az élelmiszerek, illetve napicikkek forgalma az eladott árumennyiséget tekintve együttvéve 8 százalékkal csökkent 2007-től, miközben csaknem 700 milliárd forinttal többet hagytak az áruházak pénztáraiban a vásárlók.
Fapadosak a hazai boltok
A legfrissebb kimutatások szerint a magyarországi kereskedelmi vállalkozásoknál működő informatikai berendezések mintegy fele megérett a cserére. A szakértők azt tapasztalják, egyre hosszabb ideig használják a cégek a készülékeiket, holott az időben végrehajtott csere komoly megtakarítást, emellett kiszámíthatóbb működést is eredményezne.
Egyre többen főznek otthon: csak értékben nőtt az élelmiszerforgalom
Öt százalékkal, 1370 milliárd forintra nőtt az élelmiszerekből a kiskereskedelem bevétele 2011 decembere és 2012 novembere között az egy évvel korábbihoz képest, miközben mennyiségben változatlan maradt a forgalom a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 kategóriában.
A virsli és a pezsgő uralja a szilveszteri forgalmat
Az év utolsó hónapjában – elsősorban szilveszteri kedveltségüknek köszönhetően – megugrik mind a virsli, mind a pezsgő vásárlása: mindkét kategóriában az átlagnál kedvezőbb forgalomra számíthatnak a kereskedelmi láncok decemberben.
Karácsony: vásárlási láz az interneten
Karácsonyi vásárlási láz uralkodik az interneten, az éves eladások mintegy 40 százalékát ilyenkor realizálják az e-kereskedők – derül ki az eNET–Telekom Jelentés az internetgazdaságról című kutatásának összegzéséből.
A tradicionális játékok reneszánszát hozza az idei karácsony?
A hazai játékpiac változóban van: a játékokra költött összegek csökkentek, a vásárlási időszak lerövidült. A tradicionális játékok szerepe viszont újra felértékelődik, az idényjellegű játékokkal szemben.
Trafiktörvény: belobbizták a lottót
A parlament módosította a szeptemberben elfogadott trafiktörvényt így a dohányboltok a dohánytermékeken kívül sorsolásos játékokat, illetve sorsjegyeket is árulhatnak, valamint sportfogadásokat is lehet majd ott kötni.
Mikulás, karácsony, szilveszter - Édes pillanatok
Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak, hiszen például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária idén húszéves Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.
Márkás termékre diszkontáruházban ne is számítsunk
Egyre homogénebbé válik a láncok termékkínálata, miközben a legintenzívebb vásárlók egyre inkább az alacsonyabb jövedelmű háztartások közül kerülnek ki. A márkatermékek – néhány kivételtől eltekintve – továbbra sem tudtak érdemben terjeszkedni a diszkontok polcain – állítja a GfK Hungária 2012. évi diszkontokról szóló tanulmánya.
Tovább terjeszkednek a kereskedők – Csak nem nálunk
A globális kiskereskedelem szereplői – a többcsatornás értékesítés fejlesztése mellett – tovább folytatják terjeszkedésüket 2013-ban: a CBRE legfrissebb felmérése szerint a kereskedők háromnegyede legalább öt üzlettel bővíti hálózatát, egyötödük pedig az év végéig harminc vagy több üzletet tervez nyitni az európai, közel-keleti és afrikai régióban. Magyarországon viszont drámaian visszaesett az új boltok nyitására irányuló kereskedői kereslet.
Mi kerül az idén a fa alá?
Az ajándékvásárlások terén is tudatosabb hozzáállásra számítanak a vevőktől az idei karácsonyi szezonban a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének szakemberei. A korábbi évek tendenciáinak megfelelően idén is a konyhai kisgépek, szépségápolási és szórakoztató elektronikai termékek iránt nőhet meg a kereslet, de például tavaly a sportruházati termékek értékesítésében is jelentős ugrás volt látható.
Nem vásárol, spórol a lakosság
Szeptemberben a kiskereskedelmi értékesítés volumene éves összevetésben 3,1, az előző hónaphoz képest 0,4 százalékkal csökkent. Az esztendő első kilenc hónapjában 1,5 százalékkal zsugorodott a forgalom a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint. Az év egészére piaci szereplők átlagosan 1,7-2 százalékos visszaeséssel számolnak.
Minimálbér: melyik kezünkbe harapjunk?
Az infláció alatti, 93 ezer forintról 97 ezerre történő minimálbér emelést javasol a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége KISOSZ a 2013-as évre. Antalffy Gábor a szervezet elnöke szerint ennél nagyobb béremelést valószínűleg nem bírna el komoly áldozatok nélkül az amúgy is nehéz helyzetben lévő szektor.
Visszafogott lesz az idei karácsony is
Az idén sem várható, hogy decemberben erőteljes költekezésbe kezdjen a lakosság. A hagyományosan a kiskereskedelem fő szezonjának tekinthető időszakban a költésekben mért növekmény a Gfk Hungária Háztartáspanel felmérése szerint az elmúlt években egyre csökkent, az utóbbi időben pedig stagnál. Az idei szezonra is legfeljebb ez utóbbi tendencia valószínűsíthető.
Itt a pályázat a nemzeti dohányboltokra
Közzétette a nemzeti fejlesztési miniszter a koncessziós pályázati felhívást a dohánytermékek kiskereskedelmére. A részletes feltételek, a pályázat elbírálásának szempontjai és további információk a 2012. december 15-én megjelenő koncessziós pályázati kiírásban lesznek hozzáférhetők.
Lehet még kevesebbet költeni
Tovább zsugorodott a kiskereskedelem: augusztusban az előző évhez képest 2,4, az előző hónaphoz képest 0,2 százalékkal csökkent az értékesítés. Az esztendő nyolcadik hónapjában az eladások volumene 8,3 százalékkal elmaradt a 2005-ös szinttől. Piaci résztvevők az egész évet illetően 1-2 százalék körüli visszaesést várnak.
Már nem is várjuk, hogy jobb legyen
Május óta lényegében változatlan a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke. Az év eleji szerény emelkedést májusban zuhanás, azóta pedig enyhe hullámzás követte. A Gazdaságkutató Intézet (GKI) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint októberben az üzleti várakozások kissé javultak, a fogyasztóiak viszont romlottak.
Dohányfront: kezd puhulni a kormány
A jelek szerint kezd felpuhulni a régió egyik legszigorúbb dohány kiskereskedelmi törvénye, lehet, hogy újságot is árusíthatnak majd a nemzeti trafikokban. Közben a dohánytermelők szerint veszélybe kerülhet a megélhetésük az alacsony felvásárlási árak miatt, miközben a jövedéki adó emelése miatt a fogyasztókhoz egyre drágábban jut el a cigaretta.
Kiskereskedők figyelem! Még lehet pályázni bankjegyvizsgáló gépre
Az elmúlt hetekben jelentősen megnövekedett a Magyar Nemzeti Bank bankjegybiztonsági programja iránt érdeklődők száma. A program keretében a kiskereskedők és szolgáltatók már 7000 forinttól juthatnak a megbízható bankjegyellenőrzést lehetővé tevő UV-A/C készülékhez. Annak érdekében, hogy a felhasználóknak elegendő idejük legyen pályázatuk elkészítésére, a jegybank meghosszabbította a leadási határidőket; így pályázni november 23-ig lehet.
Trafiktörvény: tényleg nálunk a legszigorúbb
Régiós összevetésben is a legszigorúbb és a legkevésbé rugalmas a magyar trafiktörvény, azaz a dohányáruk forgalmának kiskereskedelmi szabályozása. A sok vitát kiváltott szeptemberben elfogadott új szabályozás amellett, hogy még lök egyet a szakadék szélén egyensúlyozó kiskereskedelmen, a feketepiacot is erősítheti.
Ugyanannyit költöttünk, de kevesebbet vettünk
A magyar gazdaság és a fogyasztás stagnálást az első félévben. Szinte minden csatornán emelkedő trendet mutattak a sajátmárkás termékek vásárlásai – derül ki a GfK Hungária idén 20 éves Consumer Panel Services üzletága által publikált legfrissebb Kereskedelmi Analízisek tanulmányból.