Ami most nagyon megy: sör, üdítő, jégkrém

Közel 750 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. május között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriából; 4 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve 3 százalékkal emelkedett a bolti eladás.

„Mind értékben, mind mennyiségben átlag felett bővült a legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer közül a sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, továbbá hűtött szeletes édesség kiskereskedelmi értékesítése” – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. -  „Szénsavas üdítőitaloknál csaknem minden gyártó eladása nőtt, így a kereskedelmi márkáké, valamint az olcsóbb, úgynevezett B márkáké is. Gyümölcslénél leginkább a 100 százalékos gyümölcstartalmú kereskedelmi márkás termékeknél regisztráltunk kiemelkedő növekedést a 401-2 500 négyzetméteres csatornában”.

Mellettük figyelemre méltó, kétszámjegyű növekedést ért el mind értéket tekintve, mind mennyiség szempontjából például a bitter, energia- és sportital, sós keksz valamint chips is, egyik hat hónapos időszakról a másikra. Bitternél a márkás italok fejlődtek jelentősen, miközben a kereskedelmi márkák forgalma is enyhén emelkedett.

„Regionálisan értéket tekintve az északkeleti, mennyiség szempontjából a délkeleti megyékben emelkedett legnagyobb mértékben az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma” – állapítja meg Barta Mónika.

Részben a vasárnapi nyitvartartás tilalmának hatására az eladáshelyek piaci pozíciójának koncentrációja most megtorpant: „A 400 négyzetméternél nagyobb, modern bolttípusok értékben mért piaci részesedése ugyanúgy 67 százalékot ért el legutóbb december-május között, mint egy évvel korábban. Ugyanis a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek forgalma 2 százalékkal kisebb lett, mint a tavalyi hasonló periódusban. Emiatt piacrészük 29 százalékról 28-ra csökkent. Viszont a szupermarketeket valamint diszkontokat magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna értékben mért forgalma 7 százalékkal bővült, és ezáltal piaci részesedése 38 százalékról 39-re változott”.

Szintén az átlagnál nagyobb, 5 százalék plusz bevételt értek el december-májusban a hagyományos kis boltok közül az 51-200 négyzetméteresek.

Többet vásárolunk, és ez így is marad
Nőtt a kiskereskedelmi forgalom a KSH friss adatai szerint, és az MTI által megkérdezett szereplők stabil emelkedésre számítanak. A növekvő munkaerő-kereslet és a banki elszámoltatás mellett nem elhanyagolható az online kasszák bevezetésének hatása.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo