Ami most nagyon megy: sör, üdítő, jégkrém

Közel 750 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. május között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriából; 4 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve 3 százalékkal emelkedett a bolti eladás.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

„Mind értékben, mind mennyiségben átlag felett bővült a legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer közül a sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, továbbá hűtött szeletes édesség kiskereskedelmi értékesítése” – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. -  „Szénsavas üdítőitaloknál csaknem minden gyártó eladása nőtt, így a kereskedelmi márkáké, valamint az olcsóbb, úgynevezett B márkáké is. Gyümölcslénél leginkább a 100 százalékos gyümölcstartalmú kereskedelmi márkás termékeknél regisztráltunk kiemelkedő növekedést a 401-2 500 négyzetméteres csatornában”.

Mellettük figyelemre méltó, kétszámjegyű növekedést ért el mind értéket tekintve, mind mennyiség szempontjából például a bitter, energia- és sportital, sós keksz valamint chips is, egyik hat hónapos időszakról a másikra. Bitternél a márkás italok fejlődtek jelentősen, miközben a kereskedelmi márkák forgalma is enyhén emelkedett.

„Regionálisan értéket tekintve az északkeleti, mennyiség szempontjából a délkeleti megyékben emelkedett legnagyobb mértékben az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma” – állapítja meg Barta Mónika.

Részben a vasárnapi nyitvartartás tilalmának hatására az eladáshelyek piaci pozíciójának koncentrációja most megtorpant: „A 400 négyzetméternél nagyobb, modern bolttípusok értékben mért piaci részesedése ugyanúgy 67 százalékot ért el legutóbb december-május között, mint egy évvel korábban. Ugyanis a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek forgalma 2 százalékkal kisebb lett, mint a tavalyi hasonló periódusban. Emiatt piacrészük 29 százalékról 28-ra csökkent. Viszont a szupermarketeket valamint diszkontokat magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna értékben mért forgalma 7 százalékkal bővült, és ezáltal piaci részesedése 38 százalékról 39-re változott”.

Szintén az átlagnál nagyobb, 5 százalék plusz bevételt értek el december-májusban a hagyományos kis boltok közül az 51-200 négyzetméteresek.

Többet vásárolunk, és ez így is marad
Nőtt a kiskereskedelmi forgalom a KSH friss adatai szerint, és az MTI által megkérdezett szereplők stabil emelkedésre számítanak. A növekvő munkaerő-kereslet és a banki elszámoltatás mellett nem elhanyagolható az online kasszák bevezetésének hatása.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo