Kiskereskedelem cikkek


Itt a legdrágább üzletet bérelni

Itt a legdrágább üzletet bérelni 

Hong Kong kiskereskedelmi ingatlanjai a legdrágábbak a világon. A jelentős mennyiségű turista és a helyiek folytatódó vagyonosodása erősíti a nemzetközi divat- és luxusmárkák keresletét az első osztályú üzlethelyiségek iránt - derül ki a CBRE legfrissebb kutatási eredményeiből.
Megpirongatta a Spar-t a GVH

Megpirongatta a Spar-t a GVH 

Jogsértő beszállítói szerződések miatt 50 millió forint, a versenyhivatali eljárás ismételt elhúzása miatt pedig 35 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-re.
Nagyot buktak a boltok

Nagyot buktak a boltok 

Az áprilisi kiskereskedelmi forgalom volumene 2,7 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakától, az esztendő első négy hónapjában 0,7 százalékos visszaesést mértek a statisztikusok. A csökkenésben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek, az üzemanyagtöltő állomások, valamint a bútor- és műszakicikk-üzletek eladásainak visszaesése játszott meghatározó szerepet a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint.
Jót tett a kiskereskedelemnek a hőség és az EB

Jót tett a kiskereskedelemnek a hőség és az EB 

A kiskereskedelmi forgalomban a hőség alatt nő az ásványvíz-, sör- és jégkrémeladás. Az elmúlt napok meleg időjárása miatt lényegesen emelkedett a nyári szezonális termékek iránti kereslet.
Így védi a törvény a beszállítókat

Így védi a törvény a beszállítókat 

Az Országgyűlés megszavazta a tisztességtelen forgalmazói magatartás tilalmáról szóló törvénymódosítást. A jogszabály pontosítja a mezőgazdasági és élelmiszeripari beszállítók és a kereskedők közötti fizetési határidőket és a beszerzési ár alatti értékesítés szabályait. A törvényben új rendelkezésként jelenik meg a diszkriminatív árazás tilalma.
Bajban lesznek a műszaki boltok

Bajban lesznek a műszaki boltok 

A háztartási gépeket előállító és forgalmazó vállalkozások lehetnek az idén várhatóan 2,7 százalékkal csökkenő lakossági fogyasztás vesztesei, ugyanis egyes termékcsoportok iránt már az év első hónapjaiban is 10 százalékkal esett a kereslet – derül ki az Atradius Hitelbiztosító legfrissebb iparági előrejelzéséből. Az Atradius szerint a hipermarketekkel küzdő, kis alapterületű műszakicikk-üzleteket különösen rosszul érinti majd a zsugorodó fogyasztás.
Kereskedelmi parkot építenek Győrben

Kereskedelmi parkot építenek Győrben 

Mintegy 3-400 munkahelyet teremthet az a kereskedelmi park, amely 8-10 milliárd forintból épület meg Győr dél-délnyugati szélén - mondta a városi közgyűlés pénteki ülésén Borkai Zsolt polgármester.
Irány London!

Irány London! 

London visszaszerezte osztatlan első helyét a világ nemzetközi kiskereskedelmi célpontjai között – derül ki a „Mennyire globális a kiskereskedelem?” című kutatásból. A CBRE idei vizsgálata szerint Budapest is javított a helyezésén.
Van élet a plázák után?

Van élet a plázák után? 

Az elmúlt ötven évben Amerikában a bevásárlóközpontok közösségi helyekből a régi vásárlói szokások emlékhelyeivé változtak át. Úgy tűnik, mégsem a bevásárlóközpontoké a jövő?
Új alapokra helyeznék a kereskedelmet

Új alapokra helyeznék a kereskedelmet 

Megkönnyíti a vásárlók és a kereskedők közötti kommunikációt az az NFC technológián alapuló rendszer, amely a héten mutatkozott be az egyik hazai áruházlánc új budapesti boltjában.

Nem az élelmiszeren spórol a magyar 

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 4 százalékkal emelkedett 2010. december és 2011. november között az előző év azonos időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató kedden.

Miért változnak folyton az árak? 

Az áruk átárazásának jelentősége megváltozott: a korábban pusztán a hibák korrigálására irányuló lépésből mára olyan stratégiai eszközzé vált, amellyel a kereskedők a forgalom növelését segítik elő. Az ároptimalizálást végző szoftver alkalmazások pontosan meg tudják határozni az egyes áruk leárazásának optimális idejét és mértékét, akár még a földrajzi és demográfiai adatokat is képesek figyelembe venni.

Csak a 22. Magyarország 

A kihívásokkal teli fogyasztói környezet és a növekvő arányú online vásárlás ellenére a nemzetközi kereskedők továbbra is jelentős terjeszkedést terveznek 2012-ben – derül ki a Milyen aktívak a kiskereskedők Európában? című elemzéséből. Magyarország viszont veszített vonzerejéből.

Ilyennek kéne lennie a jövő boltjának 

Még legalább hároméves válságra, az internetes áruházak további térhódítására és a fogyasztás újabb csökkenésére rendezkednek be a magyar üzletek - hangzott el a háromszáz vezető részvételével Siófokon megrendezett Laurel Retail 2011 kereskedelemszakmai konferencián. 

"Most nehéz és jövőre sem lesz jobb" 

Továbbra is nehéz helyzetben a kereskedelmi szektor, amit mind a magas euróárfolyam, mind a dízelár lefelé húz. A kormányzat átfogó stratégiát készítene, a szakmabeliek leginkább a nehéz környezetet és a feketekereskedelem még mindig magas arányát csökkentenék.

Átalakulás előtt a hazai plázák 

A következő években a megváltozott vásárlói igények és piaci trendek következtében a hazai üzletközpontok a piaci pozíciójuk stabilizálása vagy növelése érdekében várhatóan revitalizációba, átalakításba fognak, hogy vonzóbbak legyenek a vásárlók és így a bérlők szemében.

Csak ételre költünk többet 

Az előző havi pozitív adat után kismértékű csökkenés mutatkozik a hazai háztartások kiskereskedelmi keresletében. A szektort Európában is lassulás jellemzi: az Eurozónában 0,4, míg az EU27-ben 0,2%-kal esett vissza a kiskereskedelmi volumen.

Plázába a gazdagok és a fiatalok járnak 

Ötből mintegy két honfitársunk elsősorban különálló boltokban vásárol, bár sokszor kényszerűségből - derül ki a GfK Hungária bevásárlóközpontokról szóló idei felmérésének eredményeiből. A plázákat főként a fiatalok, a magas jövedelműek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők látogatják.

Elsősorban a nőknek szól... 

A közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében - többek között ez derült ki a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Report felmérésből. A kutatás arra is rámutatott, hogy egyre kevesebben kérdőjelezik meg az online vásárlás biztonságosságát, ugyanakkor a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya még mindig visszatartó erőt jelent.

Kicsivel nőtt a belső fogyasztás 

Májusban 0,5%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene áprilishoz képest, míg a múlt év azonos időszakához képest 0,7%-os volt a növekedés. Ez az elmúlt nyolc hónap legmagasabb értéke.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei

Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei  

Teljessé vált az NFC elven működő érintésmentes fizetési lehetőségek palettája a Gránit Banknál.

Pénzszerzés

Nem állnak jól a magyarok a megélhetés terén

Nem állnak jól a magyarok a megélhetés terén 

Az évekig tartó pénzügyi nehézségek után jelentősen nőtt azok aránya Európában, akik időben fizetik számláikat.

Adózás

Nagyot változtak az adóperek szabályai

Nagyot változtak az adóperek szabályai  

Az új szabályok közül kiemelkedik a Kúria jogkörének bővítése.

Infokom

Már a vásárlásainkat is a mesterséges intelligencia irányítja

Már a vásárlásainkat is a mesterséges intelligencia irányítja  

A magyarok 20 százaléka szerint az AI nagyobb hatással van a költéseire, mint tavaly, és a trendet a Z és Y generációk vezetik.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo