Az Árkádban egyedülálló módon egy úgynevezett startup-zónát alakítanak ki, ahol kezdő magyar ruházati vállalkozások nyitják meg üzleteiket. Az új boltok szeptemberben nyílnak meg, amikorra az Árkád 1 strukturálisan és esztétikailag teljesen megújul. Magyarország köztudomásúan az infokommunikációs és technológiai startupok világában élenjárónak számít Európában is, hiszen számos innovatív szoftverfejlesztéssel, mobilalkalmazással foglalkozó tehetséges szakember kerül ki hazánkból.
Azonban a forráshiány és a hitelszűke mindig jelentős problémaként merül fel, ezért ha egy-egy nemzetközi szintű kockázati tőkebefektető nem karolja fel az ifjú tehetségeket, akkor nagyon nehezen boldogulnak az üzleti életben. A hazai divatiparban is számos tehetség bontogatja szárnyait, akiknek sokszor nem adatik meg a megjelenés lehetősége, az igényes bemutatkozási helyszín.
Az Árkád Budapest – felismerve ezt az alapvető problémát – egyfajta mentorként kíván a ruházati startupok mögé állni, és mint Budapest legnagyobb bevásárlóközpontja helyszínt biztosít az új kezdeményezéseknek. A bérbeadó tanácsadással, rugalmas kondíciókkal és egyéb eszközökkel segíti a kezdő vállalkozásokat. A bevásárlóközpont igényes és sokszínű bérlői mixe jótékony szinergiahatást eredményez, ami szintén segíti az új ötletek piaci bemutatkozását.
Az újonnan kialakítandó "startup-zónában" négy 72 négyzetméteres, valamint egy nagyobb, 105 négyzetméteres üzlet kerül kialakításra, ahová elsősorban ruházati vállalkozásokat várnak. A kiválasztásnál alapvető szempont, hogy új, hazai vállalkozásokról legyen szó, amelyek hozzáadott értékeket képviselve egyedivé teszik az új üzleteket. Olyan kiskereskedőket várnak tehát, akik nem működtetnek hálózatot, és az Árkádban kialakítandó üzletük mellett maximum egy bolttal rendelkeznek.
Az érdeklődők jelentkezését április végéig várják a [email protected] e-mail címen.