Ön is vesz kabriót, ha nyaralni indul? Úgy látszik, mások igen

A nyári szabadságolások kezdetével párhuzamosan megnövekedett a kabriók, illetve az egyterű autók eladási száma. Az AAA Autó szerint ezek az autók hosszú távon is jó döntésnek számítanak, hiszen jól tartják értéküket a használtautó piacon.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

Az ágazati értékesítési adatok és a tapasztalatok is azt mutatják, hogy nyáron egyértelműen nagyobb a kereslet a nyitott tetejű autók, valamint a keménytetős kabriók iránt. Emellett a nyaralni indulók közül egyre többen vásárolnak nagyméretű, többcélú járműveket, vagy családi egyterűeket.

Nem egyszerű megmondani, hogy a nyitott tetejű autók nyári népszerűségéhez mi járul hozzá nagyobb mértékben: a nyári meleg és a megnövekedett napsütéses órák száma, vagy az emberekben ilyenkor felfokozódott szabadságérzet, azonban az AAA Autó eladási statisztikái alapján a használt autók piacán is egyértelműen nyári slágerterméknek számítanak a nyitott tetejű autók, illetve a keménytetős kabriók.

„Az utóbbi két hónapban láthatóan fokozódott a kereslet a kabriók iránt. A nyitott tetejű autók kínálatunk fontos részét jelentik, annak ellenére, hogy elsősorban nem ezt a típust keresik a vásárlók. Kivételt képeznek ez alól az olyan régóta népszerű autók, mint a Mercedes SLK vagy a Volkswagen Eos modellek, amelyeket elsősorban azok a vásárlók keresnek, akik egy igazán egyedi autót szeretnének. Az eladási statisztikák alapján a keresett kabrió modellek még a Bentley Continental GTC, a Porsche 911, valamint a Mini Roadster John Cooper Works” - mondta KarolínaTopolová, az AAA AUTO vezérigazgatója.

A nyaralások miatt többen vásárolnak egyterű családi járműveket is. Az egyterűek megugró népszerűsége azzal is magyarázható, hogy az emberek a költséges, távoli nyaralóhelyek meglátogatása helyett egyre inkább hazájuk vagy a környező országok kedvelt üdülőhelyeit keresik fel autóval, és átalakuló utazási szokásaikhoz jobban passzolnak a több helyet kínáló, tágasabb egyterűek. A legnépszerűbb modellek a Renault Scenic (a Mégane Scenic és a Grand Scenic egyaránt), a Ford Fusion, az Opel Zafira, a Ford C-Max (a Focus C-Max és a Grand C-Max egyaránt), illetve a Citroen C4 Picasso, beleértve a C4 Grand Picasso-t is. Az eladott egyterűek 46 százalékát dízelmotor hajtja, 22 százalékuk pedig akár 7 utas szállítására is alkalmas.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek nyáron is inkább hitelre vásárolnak, de kevésbé használt, kevesebb kilométert futott autókat keresnek, amelyek vezetett szervizkönyvvel rendelkeznek, illetve első vagy második tulajdonostól származnak. A nyári hónapokban egyértelműen megnövekszik a beépített klímával rendelkező autóeladások száma is.

Kabrió százötvenezerért? Itt a szezon
Lényegesen több kabriót hirdetnek meg ilyenkor, a nyári szezonban kapósabbak is ezek a járművek. 77 millióért is vehetünk ilyen használt autót, de van a piacon százötvenezerért is.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo