Kiskereskedelem cikkek
Nem ingyen zacskó kell a boldogsághoz
Tavaly év végén nyitott meg az ország első csomagolásmentes boltja, amit a nyitástól hatalmas érdeklődés övez, nemcsak a vásárlók, hanem a befektetők részéről is. Az alapító, Monostori-Kalovits Márk szerint ugyan a betérők először csodálkoznak ezen az alternatív vásárlási módon, de az, hogy csomagolás nélkül nemcsak a környezetért tesznek, hanem a pénztárcájukra is jó hatással van, mindenkit meggyőz a létjogosultságáról.
Hétvégi adó? Ez is egy ötlet
Nyilvánosságra hozta a kiskereskedelmi különadóról szóló törvénytervezetet a lengyel pénzügyminisztérium. A tárca honlapján megjelent tervezet szerint a különadó progresszív lenne, a hétvégi árusításra pluszterheket róna Lengyelországban, és az idén mintegy 0,45 milliárd eurónak megfelelő költségvetési bevételt hozna.
Whisky-t, sajtot, fagyit csak a hiperből veszünk
Mintegy 1540 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. november között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriából; 4 százalékkal többet, mint az előző évi hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve szintén 4 százalékkal emelkedett a bolti eladás.
Köszönjük Black Friday
Elemzők szerint idén is folytatódhat a kiskereskedelmi forgalom növekedése, a novemberi adatokat a mosógépcsere-program és a Fekete Péntek húzta fel.
A drogériákban a tusfürdő volt a legmenőbb termék
Hét százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk forgalma az idén, a tusfürdők, papírzsebkendők és öblítők forgalma viszont kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el. A legtöbbet Budapesten és a keleti országrészben emelkedett a vásárlások értéke.
Idén a hangfal lesz a legmenőbb ajándék a fa alatt
A karácsonyi vásárlás minden évben nagy dilemma elé állítja a családokat. Ki minek örülne? Hogyan vásároljunk úgy ajándékot mindenkinek, hogy kijöjjünk a havi fizetésből? Több gyerekes családban az is kérdés, hogy a kicsik egyénileg vagy inkább közösen egy nagyobb ajándékot kapjanak. Karácsonyi trendkörkép és tippek az okos költéshez a K&H-tól.
Bejglit eszünk és 130 ezret költünk karácsonykor
Tartjuk a hagyományokat a karácsonyi ünneplés során: majdnem minden család állít karácsonyfát, megajándékozza szeretteit, és fogyaszt bejglit – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból. A magyarok egy ajándékra átlagosan valamivel kevesebb, mint 7500 forintot fordítanak, és általában hét embert lepnek meg, egy család átlagosan mintegy 132 ezer forintot költ az ünnepekre minden kiadást figyelembe véve. A kutatás szerint a legnagyobb fejtörést az okozza, hogy ki mit kapjon, és mindezt miből finanszírozzuk.
Adócsökkentés és forrásfelfüggesztés áprilisban
A tavasz óriási maflást hozott Brüsszelből az Orbán-kormánynak, mintegy 700 milliárdnyi forrás kifizetését függesztette fel pályázati szabálytalanságok miatt az Európai Bizottság. Rosszkor jött a hír a Fidesznek, aminek abban a hónapban a körmére égett a vasárnapi zárvatartás és a nemzeti parkok földjeinek ügye is. Részben ennek is köszönhető, hogy már ekkor bejelentették a 2016-os évre tervezett adócsökkentéseket.
Ajándékkal is mellényúlhatunk
Egy hét sincs hátra az ünnepekig, az üzletközpontokban pedig már megkezdődött a szokásos roham, egy felmérés szerint ha ajándékot veszünk szeretteinknek, elektronikai termékkel nem nyúlhatunk mellé, de egy dísztárgy már rizikós ajándék.
Utolsó pillanatban ajándék? 24-én délig van ideje
Változik a korábban megszokott karácsonyi bevásárlás rendje, az új nyitva tartási szabályok szerint december 24-én, csütörtökön legkésőbb 12-kor kötelesek bezárni a boltok, áruházak - hívta fel a figyelmet az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) hétfőn.
A teljes fogyasztásunk tizedét ilyenkor vásároljuk
A december hagyományosan erős forgalmat jelent a kiskereskedelemben, a háztartások az átlagos havi költésüknél mintegy 20 százalékkal többet fordítanak ilyenkor élelmiszerre és háztartási vegyi árura. Ez azt is jelenti, hogy a családok éves FMCG kiadásaik 10 százalékát az év utolsó hónapjában hagyják az üzletek kasszáinál. A karácsonyi ajánlatok és széles árukínálat a hipermarketeknek hoznak a legtöbbet, ugyanakkor a többi csatorna forgalmára is jó hatással vannak az adventi előkészületek.
Karácsonyi szezon: most kezdődik a tánc
Az OKSZ legfrissebb felmérése szerint továbbra is erős forgalomfelfutással lehet számolni az év utolsó hónapjában, ezen belül pedig legnagyobb mértékben a december 12-20. közötti időszakban emelkedik a családi költekezés értéke.
Kétharmados többség a vasárnapi boltzár ellen
A törvény bevezetése után fél évvel a felnőtt lakosság több mint kétharmada, 68 százaléka inkább nem, vagy egyáltalán nem ért egyet a kötelező vasárnapi zárva tartással, ami pontosan megegyezik a szabályozás életbe lépése előtti, márciusi aránnyal.
Idén már tényleg csoki a Mikulás
A csokimikulásokon nem fog múlni az ünnep sikere, a Magyar Édességgyártók Szövetségének jelentése szerint ugyanis már csak elvétve találni a boltokban nem valódi csokiból készült Mikulást. Ezt a Nébih vizsgálata is alátámasztja, idén mindent rendben találtak a télapófiguráknál.
Már azt is megvesszük, amit eddig nem mertünk
Az év hátralévő részében tovább növekedhet a kiskereskedelmi forgalom az elemzők szerint. A következő években a hiteltörlesztések kiszámíthatóvá válása is elősegítheti a lakossági fogyasztás élénkülését – az is belekerül a kosárba, amire eddig nem volt pénz.
A csemegepult lehet a megváltás
Mentesülnének a kiskereskedelemben tervezett kötelező foglalkoztatási kvóta alkalmazása alól azok a nagyáruházak, amelyekben a vásárlók kiszolgálására alkalmas csemegepultokat tartanak fenn.
Nagyon bejött a Black Friday – VIDEÓ!
Ötvenezer vásárló egy óra alatt, egymást taposó vevők a boltokban – sikerként könyvelhetik el a magyarországi kereskedők az első igazi itthoni Black Friday-t. A vásárlási őrület napján volt olyan webshop, amely két hónapi forgalmat bonyolított egy nap alatt.
Nem meglepetés: az okostelefon a húzótermék
A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 harmadik negyedévében 3 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához viszonyítva. A teljes értékesítési összforgalom 125,1 milliárd forintot tett ki. A növekedés fő motorját a telekommunikáció, valamint a háztartási nagygépek jelentették.
Többet ettünk az idén
Közel 1300 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. szeptember között, mennyiséget tekintve szintén 5 százalékkal emelkedett a bolti eladás, állapítja meg a Nielsen felmérése.
Vasárnap is nyitva lennének a Balatonnál
Újra azt kéri a kormánytól a Balaton parti önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség (BSZ), hogy az üdülőrégió üzletei az adventi időszak helyett nyáron tarthassanak nyitva, méghozzá öt helyett nyolc vasárnap és alkalmazottak is dolgozhassanak az üzletekben.
Szédült ötlet a kötelező alkalmazás
„Megint kitaláltak valami szédült dolgot” – ezt Dávid Ferenc a Munkáltatók és Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára mondta az ATV Egyenes Beszéd című műsorában, a kereskedelembe tervezett kötelező dolgozói létszám bevezetése kapcsán. Véleménye szerint kontraproduktív lesz az intézkedés, ráadásul mögöttes okokat sejt.
Bércsökkentést hozhat a kötelező alkalmazás
Bércsökkentés lehet a vége a kormány legújabb ötletének Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke szerint. A Magyar Időkben megjelent jogszabálytervezet szerint átlagosan duplájára kellene emelniük dolgozóik létszámát a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházaknak. A fogyasztóknak biztosan jobb lenne a több eladó, de bár a javaslat elvileg a munkaerőhiány csökkentését is célozná, azt egyelőre nem látjuk, hogyan.
A kormány szabná meg mennyi alkalmazottja legyen a cégeknek
Egy készülő jogszabálytervezet szerint átlagosan a duplájára kell emelniük a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházaknak dolgozóik létszámát - olvasható a Magyar Idők szerdai számában. A kormány a saját hibáját tenné jóvá: a különadókra és a vasárnapi zárva tartásra ugyanis sok kiskereskedelmi egységben elbocsátásokkal reagáltak.
Egy márkából nem lehet megélni
Jelenleg 405 gépkocsi-márkakereskedés működik Magyarországon, 43-mal kevesebb, mint 2013-ban, míg 2011-hez képest 100-zal csökkent a számuk – ismertette a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) idei felmérésének adatait Gablini Gábor, a szakmai szervezet elnöke szerdán budaörsi sajtótájékoztatóján.
Nagy baj lesz az új cigiszabályokból
A Dohányipari Befektetők Magyarországi Szövetsége (DBMSZ) szerint a dohánytermékek egységes csomagolása drasztikus beavatkozás lenne a magyarországi piaci viszonyokba, ugyanakkor nem eredményezné a remélt egészségügyi hatásokat, végső soron a feketepiacot növelné.
Új szabályok jönnek az e-cigikre
Az elektronikus cigarettát csak ott lehet használni, ahol dohányozni is lehet, automatából az ilyen eszköz, illetve az utántöltő patronja sem árusítható, a forgalomba hozatalát pedig fél évvel korábban be kell jelenteni – egyebek mellett ezeket tartalmazza az az egészségügyi jogszabályokat módosító törvénytervezet, amely hétfőn jelent meg a kormány honlapján.
Hiánycikk a szakképzett melós - csökkenteni kellene az adókat
A kereskedelmi vállalkozások versenyképességének fenntartása érdekében az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) a bérterhek csökkentését szorgalmazza , amellyel megítélésük szerint a munkaerőhiány is mérsékelhető.
Ha nyitva lennének az üzletek vasárnap, még többet vásárolnánk
Az előző hónapokhoz képest lassult, de augusztusban is erős volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése a szakértők szerint, akik azt is hozzátették, hogy az olcsóbb üzemanyag továbbra is felfelé húzza a mérleget és ha az üzletek nyitva lehetnének vasárnap is, többet költenének a magyarok.
Ideje elkezdeni gyúrni a karácsonyra
Sokan meglepődtek a híren, hogy Angliában augusztus 4-én megnyílt az idei első karácsonyi vásár. Pedig a kereskedőknek időben fel kell készülniük az év egyik legfontosabb időszakára. Vajon a magyar cégek tudják ezt? Erre a kérdésre kereste a választ az RG Stúdió friss kutatása.
Viszi a saját márkás terméket a magyar
Kereskedelmi márkás élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot a magyar fogyasztók az idei első félévben mintegy 240 milliárd forintért vásároltak, ami 7 százalékkal több, mint tavaly január–június között. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen legfrissebb felmérése.
Búcsút mondhatunk a hagyományos csomagolásnak
Néhány év alatt teljesen átalakulnak az áruházak polcsorai a hagyományos csomagolások visszaszorulásának és az ún. polcrakész megoldások térhódításának köszönhetően, amelyekkel jelentős költségmegtakarítás érhető el.
Boom a bababizniszben
Babaételekből valamint babaápolási cikkekből nálunk is egyre többet adnak el a kiskereskedelemben, és a kereslet bővülése beleillik a kedvező nemzetközi trendekbe. Hazánkban a babaételek bolti forgalma 12 százalékkal nőtt értékben legutóbb december-július között, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Pelenkánál és baba-törlőkendőnél szintén növekedést regisztrált mind értéket, mind mennyiséget tekintve a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe az idei első félévben, a tavalyi első hat hónaphoz képest.
Egyérintős: háromszor annyit fizetünk
Háromszorosára nőtt az egyérintéses vásárlások értéke Európában, idehaza már minden második kártya alkalmas erre a fizetési módra. Idén eddig több mint húszmillió alkalommal fizettünk így – derül ki a Mastercard adataiból.
Mégse volt olyan jó ötlet a szabad vasárnap
Hiába mondja a kormányzat, hogy nem okozott mérhető károkat a vasárnapi nyitva tartás tilalma, a számok mást mondanak. Több ezren már elvesztették állásukat, a kisebb magyar üzletekbe sem sikerült átterelni a forgalmat – vélekedett Vámos György a Napi.hu közlése szerint.
A kánikula felpörgette a kiskereskedelmet
Több mint 1000 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. július között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriából; 4 százalékkal többet, mint az előző évi hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve 3 százalékkal emelkedett a bolti eladás.
Hónapokba került, de kihevertük a szabad vasárnapot
A vártnál gyorsabban nőtt júliusban a kiskereskedelmi forgalom a gazdasági elemzők szerint, elmúlt a vasárnapi zárvatartás okozta sokk, és a munkaerőpiac javulásával az emberek kedve is megjött a fogyasztáshoz.
Kommunista-biznisz: kitüntetés eladó
Kelendők a Rákosi-korszak kitüntetései a gyűjtők és a régiségkereskedők körében. A Kádári éra ugyanilyen elismerései viszont nem számítanak ritkaságnak, ennek megfelelően a kereskedők is inkább a korszak iránt hobbiból érdeklődő, illetve a barátaikat megtréfálni szándékozók számára értékesítik ezeket a plaketteket.
Többet költünk kenceficére
Háztartási vegyi áruval és kozmetikummal az idei első félévben a kiskereskedelem közel 170 milliárd forint forgalmat ért el, ami 6 százalékkal több, mint tavaly január-június között. Mennyiséget tekintve nem változott az átlagos bolti eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven kategóriát mérő Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Hosszú Katinka és Cseh Laci miatt vettünk tévét
Az utolsó nyári hónap elején jelentősen megnőtt az eladott tévékészülékek száma, míg a klímaberendezések eladása valóságos repülőrajtot vett – tájékoztatott az eMAG.
Hűtőt és okostelefont vesz a magyar
2015 második negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 4,9 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához viszonyítva. A növekedés motorját főként a telekommunikáció, valamint a háztartási kis- és nagygépek szektora jelentette, miközben tovább csökkent a fotócikkek, irodaeszközök és az információs technológiai termékek piaca. Jelentős sportesemény hiányában a szórakoztató elektronikai szegmens sem kapott új lendületet – derül ki a GFK legutóbbi tanulmányából.
A benzin húzza a kiskereskedelmet
A júniusi tendenciák alapján folytatódhat a kiskereskedelmi forgalom növekedése a következő hónapokban – vélekednek a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) frissen közzétett adatairól az elemzők, akik ugyanakkor eltérően ítélik meg a növekedés mértékét.
Vasárnapi zárvatartás: még csak most jön az elbocsátási hullám?
Összességében akár 10-15 százalékkal is csökkenhetett a kisebb üzletek forgalma a vasárnapi boltzár miatt. Erre egyelőre csak becslések vannak, de Magyar Nemzetnek nyilatkozó polgármesterek szerint jelentősen átalakultak a vásárlói szokások.
Rákapcsoltak a tévés reklámokra a kereskedők
Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai az idei első félévben 7 százalékkal több nézőt értek el, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapította meg a Nielsen Közönségmérés Kft. összesítése.
Régóta vártuk az alkalmat, hogy vásároljunk
Az elmúlt években elhalasztott vásárlások növelték a kiskereskedelmi forgalmat az elemzők szerint, a vártnál gyengébb élelmiszerforgalom pedig a vasárnapi boltbezárások eredménye. A kiskereskedelmi forgalom volumene 2015 májusában a nyers adat szerint 4,4, naptárhatástól megtisztítva 5,4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest a KSH szerint.
Diákokkal és kismamákkal szúrt ki a kormány
Májusban csaknem háromezer fővel dolgoztak kevesebben a kereskedelemben, mint februárban, az utolsó hónapban, amikor még minden vasárnap korlátozás nélkül nyitva lehettek az üzletek – derült ki a KSH adataiból, amelyeket a Népszabadság közölt.
Ami most nagyon megy: sör, üdítő, jégkrém
Közel 750 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. május között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriából; 4 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve 3 százalékkal emelkedett a bolti eladás.
Ön is vesz kabriót, ha nyaralni indul? Úgy látszik, mások igen
A nyári szabadságolások kezdetével párhuzamosan megnövekedett a kabriók, illetve az egyterű autók eladási száma. Az AAA Autó szerint ezek az autók hosszú távon is jó döntésnek számítanak, hiszen jól tartják értéküket a használtautó piacon.
Letörné a rebellis CBA-k szarvát a kormány
A kormány következetesen kitart a vasárnapi foglalkoztatás tilalma mellett - mondta Kovács Zoltán kormányszóvivő, aki szerint minden ilyen próbálkozást le kell törni. A CBA azzal fenyegette meg a piacosított boltokat, hogy kizárják őket a rendszerből.