Még mindig a multik a nyerők, de erős a bérnyomás

A fogyasztói kereslet növekedése hajtja a kiskereskedelmi láncok növekvő árbevételét, ám az eredményességük szempontjából számos kockázati tényező felerősödik a magyar piacon – olvasható az Euler Hermes Hitelbiztosító legfrissebb iparági elemzésében.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A növekvő bérek, a terjeszkedéshez felvett hitelek, illetve a beszállítói hálózat struktúrája miatt egyre nehezebb nyereségesnek lenni, emiatt az Euler Hermes előrejelzése szerint szinte mindegyik kereskedelmi láncnál átszervezések várhatók idén.

Tavaly az élelmiszer-értékesítés 2,6 százalékkal nőtt a GKI adatai szerint. Az Euler Hermes iparági elemzése arra kereste a választ, folytatódhat-e a konjunktúra 2018-ban is. A hitelbiztosító elemzéséből kiderült, hogy továbbra is a nemzetközi kiskereskedelmi láncok uralják a magyar piacot.

Kép:Pixabay

A magyar élelmiszerkereskedelmi piacot 60 százalékban a nemzetközi láncok uralják árbevétel alapján számolva. A Tesco piacvezető pozícióját még senki nem veszélyezteti, árbevétele stabil, ahogy az országosan legtöbb üzlettel rendelkező, értékesítés alapján negyedik helyezett Spar-é is. A német kereskedelmi láncok - Lidl, Aldi, Penny Market - ellenben számottevően tudták növelni árbevételüket, bár az utóbbi két vállalat még nem tudta megközelíteni a kizárólag hipermarketeket üzemeltető francia Auchan-t.

GfK: mérsékelt növekedés várható a kiskereskedelemben
A kiskereskedelmi forgalom idei növekedése várhatóan elmarad a korábbiaktól és a térség más országaiban végbemenő növekedéstől – írja a GfK piackutató. A vásárlás körülményeiben korábban látott trendek továbberősödtek, a kereskedelmi csatornák közül pedig a diszkontok és drogériák forgalma nőtt számottevően.
Az Euler Hermes összehasonlította a Magyarországon jelen lévő multivállalatok nemzetközi pénzügyi adatait is, amelyből kiderül, hogy a globális erősorrend eltér a hazaitól. Nemzetközi viszonylatban a dinamikus növekedést produkáló, a Lidl-t is tulajdonló Schwartz Group érte el a legmagasabb árbevételt a vizsgált kereskedelmi láncok közül, őt követi a szintén német Aldi, míg a magyar piacon aranyérmes Tesco nemzetközi szinten a német láncok mögött végzett.

A belföldi társaságok stratégiájában egyre nagyobb kihívást jelent a munkaerőhiány kezelése, illetve a meglévő munkaerő megtartása. A magas bérnyomás miatt még nehezebb lesz nyereségesnek lenni. Az Euler Hermes elemzői szerint valamennyi magyarországi láncnál racionalizálás, átszervezés várható, amely egyrészt a boltszámok csökkentését, üzletek eladását vagy a nyitva tartás korlátozását eredményezheti.

 

 

Véleményvezér

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.
Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo