Kiskereskedelem cikkek


Kétszámjegyű drágulás a boltokban - mennyibe fáj egy családi nagybevásárlás?

Kétszámjegyű drágulás a boltokban - mennyibe fáj egy családi nagybevásárlás? 

A Privátbankár.hu legfrissebb Árkosár-felmérése szerint továbbra sem fékez az élelmiszerárak emelkedése: augusztus után szeptemberben is kétszámjegyű áremelkedést mértünk. Több mint 13 éve havi rendszerességgel publikált árkörképünk az ősz első hónapjára újabb történelmi csúcsra ért.
Rengeteg eladó tűnt el a boltokból a járvány alatt

Rengeteg eladó tűnt el a boltokból a járvány alatt 

Bár a boltok forgalma már kedvezően alakult, az eladók létszáma nagy zuhanást mutatott a koronavírus-járvány alatt.
Mit hozott a boltokban a járvány utáni újranyitás?

Mit hozott a boltokban a járvány utáni újranyitás? 

A kiskereskedelmi üzletek júniusban már járványügyi korlátozások nélkül lehettek nyitva az egész országban, így forgalmuk volumene a nyers adat szerint 0,8 százalékkal bővült, naptárhatástól megtisztítva lényegében nem változott az előző év azonos időszakihoz képest - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal.
A boltokba menekült Európa a koronavírus elől?

A boltokba menekült Európa a koronavírus elől? 

Meglepően nagy növekedést hozott a bedurvuló járvány a kontinens kiskereskedelmében.
Elmondták a Sparnál, mit okozott nekik a járvány

Elmondták a Sparnál, mit okozott nekik a járvány 

10 százalékkal emelkedett tavaly az árbevétel.
Ezt a szektort is pofon vágta a koronavírus Magyarországon

Ezt a szektort is pofon vágta a koronavírus Magyarországon 

Megérkezett a májusi kiskereskedelmi adat, amelyen már érezhetően látszik a koronavírus hatása.
Új árháborúba kezdett az Aldi és a Lidl

Új árháborúba kezdett az Aldi és a Lidl 

Elkezdődött a üzletláncok árháborúja Németországban. A három százalékos német Áfa-csökkentés nagy vonzerő, jó propaganda, ennek ürügyén új és új akciókkal ígérnek egymás alá. De még rá is tesznek egy lapáttal.
Lassan rázódhat vissza a kiskereskedelem

Lassan rázódhat vissza a kiskereskedelem 

Feltéve, ha nem lesz a koronavírus-járványnak erős második hulláma.
Marad a kiskereskedelmi különadó - több szabály változott

Marad a kiskereskedelmi különadó - több szabály változott 

Megjelent a Magyar Közlönyben a kiskereskedelmi különadóról szóló törvény, amely június 10-én lépett hatályba. Az idén május 1-jétől ideiglenesen bevezetett különadó ezzel állandó adónemmé vált, és változtak az eljárási szabályok.
Veszélyhelyzet után - milyen segítségekkel élhetnek a kiskereskedők?

Veszélyhelyzet után - milyen segítségekkel élhetnek a kiskereskedők? 

Az idén májustól újra bevezetett kiskereskedelmi különadó és a boltok jelentős részére március közepétől május közepéig vonatkozó nyitvatartási korlátozás számos kiskereskedőt hátrányosan érintettek. Vannak azonban olyan állami támogatások, adózási és pénzügyi kedvezmények, amelyeket e szektorban is lehet alkalmazni. A Deloitte ezek közül gyűjtötte össze a legfontosabbakat, amelyekből több a veszélyhelyzet után is elérhető marad. 

80 ezer boltos lélegezhetett fel 

Mintegy nyolcvanezer kereskedőnek jelent könnyebbséget, hogy az egész országban megszűnt a kijárási korlátozás, és a vásárlók a korábban érvényes nyitvatartási rend szerint látogathatnak el bármelyik üzletbe.

Közel 300 olyan település van Magyarországon, ahol egyetlen bolt sincs 

A legfrisebb statisztika szerint tíz év alatt 25 ezerrel, egy év alatt kétezerrel csökkent a boltok száma. Több a bolt nélküli település is. Változtak a vásárlási szokások.

Padlót fogtak a játékgyártók - rajtuk már a gyereknap sem segít? 

A koronavírus járvány okozta korlátozások súlyosan érintették a hazai játékkereskedőket, az idei évet már a gyereknap körüli vásárlások sem menthetik meg.

Boltbezárások, visszaeső forgalom - mi lesz a kiskereskedelemmel? 

A koronavírus miatti gazdasági visszaesés boltbezárásokat, a legmagasabb és a legalacsonyabb vásárlóerejű települések között tovább mélyülő szakadékot eredményezhet. A kiskereskedelmi forgalom visszaese sincs kizárva, ha több munkanélküli lesz, mint amivel most számolnak.

Soha nem látott átrendeződések a kiskereskedelemben 

A koronavírus miatt hozott kijárási korlátozások hatással vannak valamennyi kiskereskedelmi piacra, a munkaerő kiesik, a fogyasztói szokások változnak, átalakítva egyúttal az értékesítési csatornákat is.

Kell most bérleti díjat fizetni? Kihívás előtt a boltosok 

A koronavírus járvány terjedésének megállítása érdekében hozott rendelkezések komoly kihívás elé állítják a nem napi fogyasztási cikkeket értékesítő üzleteket - például a ruhaboltokat. Bár 15 óráig nyitva tarthatnak, a kijárási korlátozás értelmében lényegében tiltott a látogatásuk. Felmerül tehát a kérdés, hogy ilyen helyzetben is kötelesek-e bérleti díjat fizetni? 

Felesleges megrohamozni az élelmiszerboltokat! 

A mások mellett a Tesco-t, a Spart és az Aldit is a tagjai között tudó OKSZ megismételte a pár héttel ezelőtti közlését, miszerint az ugyan előfordulhat, hogy a lerabolt polcokat késedelemmel tudják csak visszatölteni az áruházakban, de élelmiszerben nem lesz hiány, és felesleges bespájzolni.

Megnyomja a víruspánik a kiskereskedelmi adatot 

Elemzők szerint a járvány keltette felvásárlási pánik pár hónapig még segítheti a kiskereskedelmi forgalom növekedését.

Hasít a lakberendezői piac 

A tartós fogyasztási cikkek forgalmában némi hangsúlyeltolódás történt az elmúlt pár évben, élre került a bútor és a lakásfelszerelés, valamint az építőanyag. Mindezt a megugró bérekkel, valamint a családtámogatásokkal magyarázzák a szakértők. Hiába van több jövedelme valakinek, annál többet már nem fog élelmiszerre költeni, mint tette korábban.

Őrült sok pénzt hagytak a magyarok a boltokban 

Hasít a hazai kiskereskedelem: 17 ezer üzleti egységben közel 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok 2019-ben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2018-as összesített éves forgalom mértékét. A bolttípusok körül őrzi vezető szerepét a diszkont.

Megvan, mi menthetné meg a hazai kiskereskedőket 

Öt év alatt közel 20 ezerrel csökkent a hazai kiskereskedelmi üzletek száma a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint. A sarki boltok megszűnésével járó folyamatot lelassíthatja a Schneider Electric és a Scale Computing új, közös megoldása.

Holnaptól nagy változás jön a boltok húspultjaiban 

Január 15-től, szerdától nemzeti zászlóval is kötelező feltüntetni a nagyobb boltok húspultjaiban kapható nem előrecsomagolt, friss sertéshúsok származási helyét - közölte Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke.

Meglódult a boltok forgalma az év végén 

A tavaly novemberi kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint 6,8 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 7,3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét az előző havi 6,2 százalék után - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Újra tömve vannak a bevásárlóközpontok   

Ugyan már vége a karácsonynak, nem csitul a kereskedelemben a beszerzési láz.

Minden eddiginél többet költöttünk karácsonykor 

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) várakozása szerint decemberben a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom túllépheti az 1200 milliárd forintot, a szervezet 5 százalék körüli növekedésre számít az előző év azonos hónapjához képest.

Hogy lesznek nyitva a boltok az ünnepek alatt? Itt a lista 

Az üzletek december 24-én általában délig, illetve 14 óráig várják a vásárlókat, december 31-én viszont akár 18-ig is nyitva tartanak - közölték az MTI által megkérdezett áruházláncok.

Kinyitották pénztárcájukat a magyarok 

Stabilan bővül a lakossági költekezés az ünnepek előtt, a kereskedők szerint a ma kezdődő bronzhétvégére már látszik, hogy az év végén sem fogják vissza drágább beruházásaikat a családok - írja a Magyar Nemzet.

Leáll a munka? Valamire készülnek a kereskedelemben dolgozók 

Már három, a magyar piacon meghatározó áruházláncból jelezték a dolgozók, hogy az év végi szezon után hajlandók határozott lépéseket tenni a munkaerőhiány okozta helyzetük megoldásáért - írja a Magyar Nemzet.

Komoly munkaerőhiánnyal kezdődik az ünnepi szezon a boltokban 

Megkezdődött az év legforgalmasabb időszaka a kiskereskedelemben.

Forradalmi dolgok zajlanak a hazai töltőállomásokon 

Beugrani egy benzinkútra ma már sok esetben nem csak tankolást jelent. A magyarországi kúthálózatok is sorra ismerik fel a kiskereskedelemben rejlő további lehetőségeket, olyan szolgáltatásokat kínálva, amelyek megkönnyítik az emberek mindennapjait, jelentsen ez egy gyors bevásárlást, egy étkezést vagy akár egy üzleti találkozót.

Sokmillió euróért átalakítják a Westendet 

Jelentősen megújul az idén húszéves budapesti Westend bevásárlóközpont, az átalakulásra több millió eurót fordítanak - közölte a tulajdonos West End Magyarország Zrt.

Hol úsztuk meg a legolcsóbban az őszi nagybevásárlást? 

Áremeléssel indították az őszt a hazai hipermarketek: mind az előző hónaphoz képest, mind éves szinten is drágulást tapasztaltunk az októberi Árkosár-felmérésünkben. Ugyan szeptemberhez képest csak néhány forinttal került többe, de most is 20 ezer forintot jelentett egy átlagos családi bevásárlás. Vaskos áremelkedés volt a gyümölcsosztályon. Hol és mennyiért adják a sütnivaló tököt? Mennyiből jön ki egy hiperolcsó borozás? Megnéztük.

Online kereskedelem Magyarországon: így (ne) indítsunk webshopot 

Közhely, hogy az online kiskereskedelmi szektor ugrásszerűen növekszik, de mit jelent ez a kereskedők szemszögéből? Mennyi webshop lehet az országban, melyek a fő trendek, és hogyan érdemes belekezdeni az online értékesítésbe? Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ. 

17 éves mélypontra zuhant Kínában az ipari termelés növekedésének üteme 

A kiskereskedelmi bővülés is dögrováson volt augusztusban. Az okok: gyengülő belföldi kereslet, és persze az USA-val vívott kereskedelmi háború.

Kiskereskedelem: bruttó 220 ezres kezdő fizetés alatt már biztosan nem lehet dolgozót találni jövőre 

Véli egyöntetűen a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének és a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke. Mindketten gyors bértárgyalásokra és 10-12 százalékos ágazati fizetésemelésre számítanak.

Arattak a boltosok 

Több mint 5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban. Az élelmiszerek az átlag alatt, a nem élelmiszerek pedig bőven az átlag felett szerepeltek. Az üzemanyagok szintén.

Hiába a sok vásárló, ha nincs munkaerő 

Országszerte emelkednek a fizetések, többek között ennek hatására közel 10 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma. A szupermarketek tulajdonosai ennek ellenére sincsenek könnyű helyzetben. Az egyre nagyobb bérigények megnehezítik a kereskedők dolgát.

Százezer liter krémet és szérumot szív be a magyarok arcbőre 

Lendületben a bőröregedést célzó arcápolási termékek piaca: 2018. április és 2019 márciusa között ötmilliárd forintos értékbeli forgalmat bonyolított, leginkább a drogériákban. Emellett a 9% százalékos növekedés mellett a mennyiséget tekintve 3 százalékkal bővült a ránctalanító/liftinges hatással kecsegtető termékek forgalma, ez 865 ezer liternyi krémet, szérumot vagy éppen olajat takar. Az öregedés ellen leginkább a márkákat hívják segítségül a nők: az értékbeli forgalom közel kilencven százaléka gyártói márkás – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.  

Ezért várják a májust a virágosok 

Az anyák napja az egyik legfontosabb nap a virágkereskedelemben, azonban a középiskolai ballagások miatt megoszlik a forgalom. A piaci szereplők becslése szerint a kínálatban ilyenkor mintegy 20-30 százalék körüli a hazai virág aránya, a többi importáru – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara piaci körképéből.

A magyar kosárban is több a zöldség 

Az utóbbi években egyre fontosabb mérlegelési szempont az élelmiszervásárlásnál, hogy egészséges termékeket fogyasszunk, így a zöldségek és a gyümölcsök is még jobban előtérbe kerülnek.

Nem kell új panaszkönyv, a régit is lehet tépkedni 

Az új uniós adatvédelmi előírások miatt módosulnak a vásárlók könyvével kapcsolatos szabályok, azonban ez a gyakorlatban mindössze annyit jelent, hogy a fogyasztók a jövőben már nem láthatják egymás bejegyzéseit és adatait. A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben a kereskedőknek emiatt nem kell új vásárlók könyvét beszerezniük - hívta fel a fiygelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Beindul a sonkakommandó 

A magyar családok nyugodt húsvéti készülődését szolgálja az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt, az üzletekre és az ünnepi vásárokra is kiterjedő országos fogyasztóvédelmi vizsgálat.

Jönnek a kuponos napok, ráugrunk a kozmetikumokra 

Dekorkozmetikumra 2018-ban, 7 százalékos éves szintű értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 13 milliárd forintot költöttek a magyarok. Sminkszert leginkább a drogériákban vásárolunk, és a fogyasztók négyötöde a gyártói márkák mellett teszi le a voksát. Az értékbeli dobogóra az alapozók, szempillaspirálok és körömlakkok kérezkedtek fel. A népszerű kuponos napok kimutathatóan megjelennek a dekorkozmetikumok értékesítési forgalmában: tavaly áprilisban 40 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Nagy plázakutatás: a divat viszi a prímet 

A legtöbb pláza helyi igényeket szolgál ki, országos jelentőségű csak kevés van és csak Budapesten. A vásárlók körében az elsődleges vásárolni kívánt termék a ruházati cikk, cipő és a különféle kiegészítők – derült ki a GFK Hungária átfogó kutatásának adataiból.

Ebben jók vagyunk a régióban 

Globálisan behúzta a kéziféket a gazdaság, ami leképeződött a magyar kiskereskedelmi mutatókban is, de még így is vezet a régióban a napi fogyasztási cikkek hazai piaca.

Alig marad ideje magukra a magyar nőknek 

Százból 84 nőnek kedveskedik párja nőnap alkalmából. A párkapcsolatban élő magyar nők hatvan százaléka kap valamilyen segítséget a házimunkában: a férfiak leginkább a bevásárlásban segítenek és kiürítik a szemetet. Ettől függetlenül a nők zöme több mint 8 órát tölt hetente házimunkával, és „énidőre” egyötödüknek csupán heti egy-két óra jut, derült ki a Nielsen 2019 februárjában a nőnap kapcsán 800 fő megkérdezésével végzett országos, reprezentatív felméréséből.

A mai napon a virágosok a legboldogabbak 

A hazai virágüzletek napi forgalma megtöbbszöröződik a nőnapon. A tapasztalatok szerint jellemzően legalább 1000 forintért vásárol egy-egy vevő virágot, jellemzően hazai termesztésű fréziát, jácintot, nárciszt, illetve az örök klasszikus rózsát, gerberát, szegfűt – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.

Valentin-nap: egyre többet költünk szeretteinkre 

A Mastercard adatai alapján a szeretteinkre fordított költések aránya 3 százalékkal nőtt az elmúlt 3 évben, a többség (30%) pedig az utolsó pillanatban, február 14-én vette meg a Valentin-napi ajándékot kedvesének. Ezzel szemben a magyarok pár nappal hamarabb gondoskodnak az ajándékról, és egyre gyakrabban lepik meg virággal vagy ékszerrel szívük választottját.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?

Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak? 

Egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek.

Költségkímélés

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik  

A magyarok harmada nem tud bejáratott, megbízható szakemberhez fordulni otthoni műszaki probléma vagy egyéb váratlan javítást, szerelést igénylő helyzet esetén.

Pénzszerzés

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok 

A 13. havi nyugdíj kifizetésének módosítása emberiességi aggályokat is felvet.

Klímablog

Fontos pályázat rajtol: így szerezhet cégének akár 1 milliárd forintot energiatárolásra

Fontos pályázat rajtol: így szerezhet cégének akár 1 milliárd forintot energiatárolásra 

Hamarosan elindul a pályázat a vállalkozásoknak a Jedlik Ányos Energetikai Programon belül.

Társadalom

Megtámadták Magyarföldet

Megtámadták Magyarföldet 

Tömeges betelepülés miatt meg kell ismételni Magyarföldön az időközi választást.

Infokom

Gigabefektetés a Google-nél

Gigabefektetés a Google-nél  

A technológiai óriás 5 milliárd fontot fektet be Nagy-Britanniában a következő két évben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo