Kiskereskedelem cikkek


Soha nem látott átrendeződések a kiskereskedelemben

Soha nem látott átrendeződések a kiskereskedelemben 

A koronavírus miatt hozott kijárási korlátozások hatással vannak valamennyi kiskereskedelmi piacra, a munkaerő kiesik, a fogyasztói szokások változnak, átalakítva egyúttal az értékesítési csatornákat is.
Kell most bérleti díjat fizetni? Kihívás előtt a boltosok

Kell most bérleti díjat fizetni? Kihívás előtt a boltosok 

A koronavírus járvány terjedésének megállítása érdekében hozott rendelkezések komoly kihívás elé állítják a nem napi fogyasztási cikkeket értékesítő üzleteket - például a ruhaboltokat. Bár 15 óráig nyitva tarthatnak, a kijárási korlátozás értelmében lényegében tiltott a látogatásuk. Felmerül tehát a kérdés, hogy ilyen helyzetben is kötelesek-e bérleti díjat fizetni? 
Felesleges megrohamozni az élelmiszerboltokat!

Felesleges megrohamozni az élelmiszerboltokat! 

A mások mellett a Tesco-t, a Spart és az Aldit is a tagjai között tudó OKSZ megismételte a pár héttel ezelőtti közlését, miszerint az ugyan előfordulhat, hogy a lerabolt polcokat késedelemmel tudják csak visszatölteni az áruházakban, de élelmiszerben nem lesz hiány, és felesleges bespájzolni.
Megnyomja a víruspánik a kiskereskedelmi adatot

Megnyomja a víruspánik a kiskereskedelmi adatot 

Elemzők szerint a járvány keltette felvásárlási pánik pár hónapig még segítheti a kiskereskedelmi forgalom növekedését.
Hasít a lakberendezői piac

Hasít a lakberendezői piac 

A tartós fogyasztási cikkek forgalmában némi hangsúlyeltolódás történt az elmúlt pár évben, élre került a bútor és a lakásfelszerelés, valamint az építőanyag. Mindezt a megugró bérekkel, valamint a családtámogatásokkal magyarázzák a szakértők. Hiába van több jövedelme valakinek, annál többet már nem fog élelmiszerre költeni, mint tette korábban.
Őrült sok pénzt hagytak a magyarok a boltokban

Őrült sok pénzt hagytak a magyarok a boltokban 

Hasít a hazai kiskereskedelem: 17 ezer üzleti egységben közel 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok 2019-ben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2018-as összesített éves forgalom mértékét. A bolttípusok körül őrzi vezető szerepét a diszkont.
Megvan, mi menthetné meg a hazai kiskereskedőket

Megvan, mi menthetné meg a hazai kiskereskedőket 

Öt év alatt közel 20 ezerrel csökkent a hazai kiskereskedelmi üzletek száma a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint. A sarki boltok megszűnésével járó folyamatot lelassíthatja a Schneider Electric és a Scale Computing új, közös megoldása.
Holnaptól nagy változás jön a boltok húspultjaiban

Holnaptól nagy változás jön a boltok húspultjaiban 

Január 15-től, szerdától nemzeti zászlóval is kötelező feltüntetni a nagyobb boltok húspultjaiban kapható nem előrecsomagolt, friss sertéshúsok származási helyét - közölte Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke.
Meglódult a boltok forgalma az év végén

Meglódult a boltok forgalma az év végén 

A tavaly novemberi kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint 6,8 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 7,3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét az előző havi 6,2 százalék után - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Újra tömve vannak a bevásárlóközpontok  

Újra tömve vannak a bevásárlóközpontok   

Ugyan már vége a karácsonynak, nem csitul a kereskedelemben a beszerzési láz.

Minden eddiginél többet költöttünk karácsonykor 

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) várakozása szerint decemberben a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom túllépheti az 1200 milliárd forintot, a szervezet 5 százalék körüli növekedésre számít az előző év azonos hónapjához képest.

Hogy lesznek nyitva a boltok az ünnepek alatt? Itt a lista 

Az üzletek december 24-én általában délig, illetve 14 óráig várják a vásárlókat, december 31-én viszont akár 18-ig is nyitva tartanak - közölték az MTI által megkérdezett áruházláncok.

Kinyitották pénztárcájukat a magyarok 

Stabilan bővül a lakossági költekezés az ünnepek előtt, a kereskedők szerint a ma kezdődő bronzhétvégére már látszik, hogy az év végén sem fogják vissza drágább beruházásaikat a családok - írja a Magyar Nemzet.

Leáll a munka? Valamire készülnek a kereskedelemben dolgozók 

Már három, a magyar piacon meghatározó áruházláncból jelezték a dolgozók, hogy az év végi szezon után hajlandók határozott lépéseket tenni a munkaerőhiány okozta helyzetük megoldásáért - írja a Magyar Nemzet.

Komoly munkaerőhiánnyal kezdődik az ünnepi szezon a boltokban 

Megkezdődött az év legforgalmasabb időszaka a kiskereskedelemben.

Forradalmi dolgok zajlanak a hazai töltőállomásokon 

Beugrani egy benzinkútra ma már sok esetben nem csak tankolást jelent. A magyarországi kúthálózatok is sorra ismerik fel a kiskereskedelemben rejlő további lehetőségeket, olyan szolgáltatásokat kínálva, amelyek megkönnyítik az emberek mindennapjait, jelentsen ez egy gyors bevásárlást, egy étkezést vagy akár egy üzleti találkozót.

Sokmillió euróért átalakítják a Westendet 

Jelentősen megújul az idén húszéves budapesti Westend bevásárlóközpont, az átalakulásra több millió eurót fordítanak - közölte a tulajdonos West End Magyarország Zrt.

Hol úsztuk meg a legolcsóbban az őszi nagybevásárlást? 

Áremeléssel indították az őszt a hazai hipermarketek: mind az előző hónaphoz képest, mind éves szinten is drágulást tapasztaltunk az októberi Árkosár-felmérésünkben. Ugyan szeptemberhez képest csak néhány forinttal került többe, de most is 20 ezer forintot jelentett egy átlagos családi bevásárlás. Vaskos áremelkedés volt a gyümölcsosztályon. Hol és mennyiért adják a sütnivaló tököt? Mennyiből jön ki egy hiperolcsó borozás? Megnéztük.

Online kereskedelem Magyarországon: így (ne) indítsunk webshopot 

Közhely, hogy az online kiskereskedelmi szektor ugrásszerűen növekszik, de mit jelent ez a kereskedők szemszögéből? Mennyi webshop lehet az országban, melyek a fő trendek, és hogyan érdemes belekezdeni az online értékesítésbe? Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ. 

17 éves mélypontra zuhant Kínában az ipari termelés növekedésének üteme 

A kiskereskedelmi bővülés is dögrováson volt augusztusban. Az okok: gyengülő belföldi kereslet, és persze az USA-val vívott kereskedelmi háború.

Kiskereskedelem: bruttó 220 ezres kezdő fizetés alatt már biztosan nem lehet dolgozót találni jövőre 

Véli egyöntetűen a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének és a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke. Mindketten gyors bértárgyalásokra és 10-12 százalékos ágazati fizetésemelésre számítanak.

Arattak a boltosok 

Több mint 5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban. Az élelmiszerek az átlag alatt, a nem élelmiszerek pedig bőven az átlag felett szerepeltek. Az üzemanyagok szintén.

Hiába a sok vásárló, ha nincs munkaerő 

Országszerte emelkednek a fizetések, többek között ennek hatására közel 10 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma. A szupermarketek tulajdonosai ennek ellenére sincsenek könnyű helyzetben. Az egyre nagyobb bérigények megnehezítik a kereskedők dolgát.

Százezer liter krémet és szérumot szív be a magyarok arcbőre 

Lendületben a bőröregedést célzó arcápolási termékek piaca: 2018. április és 2019 márciusa között ötmilliárd forintos értékbeli forgalmat bonyolított, leginkább a drogériákban. Emellett a 9% százalékos növekedés mellett a mennyiséget tekintve 3 százalékkal bővült a ránctalanító/liftinges hatással kecsegtető termékek forgalma, ez 865 ezer liternyi krémet, szérumot vagy éppen olajat takar. Az öregedés ellen leginkább a márkákat hívják segítségül a nők: az értékbeli forgalom közel kilencven százaléka gyártói márkás – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.  

Ezért várják a májust a virágosok 

Az anyák napja az egyik legfontosabb nap a virágkereskedelemben, azonban a középiskolai ballagások miatt megoszlik a forgalom. A piaci szereplők becslése szerint a kínálatban ilyenkor mintegy 20-30 százalék körüli a hazai virág aránya, a többi importáru – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara piaci körképéből.

A magyar kosárban is több a zöldség 

Az utóbbi években egyre fontosabb mérlegelési szempont az élelmiszervásárlásnál, hogy egészséges termékeket fogyasszunk, így a zöldségek és a gyümölcsök is még jobban előtérbe kerülnek.

Nem kell új panaszkönyv, a régit is lehet tépkedni 

Az új uniós adatvédelmi előírások miatt módosulnak a vásárlók könyvével kapcsolatos szabályok, azonban ez a gyakorlatban mindössze annyit jelent, hogy a fogyasztók a jövőben már nem láthatják egymás bejegyzéseit és adatait. A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben a kereskedőknek emiatt nem kell új vásárlók könyvét beszerezniük - hívta fel a fiygelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Beindul a sonkakommandó 

A magyar családok nyugodt húsvéti készülődését szolgálja az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt, az üzletekre és az ünnepi vásárokra is kiterjedő országos fogyasztóvédelmi vizsgálat.

Jönnek a kuponos napok, ráugrunk a kozmetikumokra 

Dekorkozmetikumra 2018-ban, 7 százalékos éves szintű értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 13 milliárd forintot költöttek a magyarok. Sminkszert leginkább a drogériákban vásárolunk, és a fogyasztók négyötöde a gyártói márkák mellett teszi le a voksát. Az értékbeli dobogóra az alapozók, szempillaspirálok és körömlakkok kérezkedtek fel. A népszerű kuponos napok kimutathatóan megjelennek a dekorkozmetikumok értékesítési forgalmában: tavaly áprilisban 40 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Nagy plázakutatás: a divat viszi a prímet 

A legtöbb pláza helyi igényeket szolgál ki, országos jelentőségű csak kevés van és csak Budapesten. A vásárlók körében az elsődleges vásárolni kívánt termék a ruházati cikk, cipő és a különféle kiegészítők – derült ki a GFK Hungária átfogó kutatásának adataiból.

Ebben jók vagyunk a régióban 

Globálisan behúzta a kéziféket a gazdaság, ami leképeződött a magyar kiskereskedelmi mutatókban is, de még így is vezet a régióban a napi fogyasztási cikkek hazai piaca.

Alig marad ideje magukra a magyar nőknek 

Százból 84 nőnek kedveskedik párja nőnap alkalmából. A párkapcsolatban élő magyar nők hatvan százaléka kap valamilyen segítséget a házimunkában: a férfiak leginkább a bevásárlásban segítenek és kiürítik a szemetet. Ettől függetlenül a nők zöme több mint 8 órát tölt hetente házimunkával, és „énidőre” egyötödüknek csupán heti egy-két óra jut, derült ki a Nielsen 2019 februárjában a nőnap kapcsán 800 fő megkérdezésével végzett országos, reprezentatív felméréséből.

A mai napon a virágosok a legboldogabbak 

A hazai virágüzletek napi forgalma megtöbbszöröződik a nőnapon. A tapasztalatok szerint jellemzően legalább 1000 forintért vásárol egy-egy vevő virágot, jellemzően hazai termesztésű fréziát, jácintot, nárciszt, illetve az örök klasszikus rózsát, gerberát, szegfűt – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.

Valentin-nap: egyre többet költünk szeretteinkre 

A Mastercard adatai alapján a szeretteinkre fordított költések aránya 3 százalékkal nőtt az elmúlt 3 évben, a többség (30%) pedig az utolsó pillanatban, február 14-én vette meg a Valentin-napi ajándékot kedvesének. Ezzel szemben a magyarok pár nappal hamarabb gondoskodnak az ajándékról, és egyre gyakrabban lepik meg virággal vagy ékszerrel szívük választottját.

Ezentúl ki kell tépni a bejegyzést a panaszkönyvből 

A kereskedelmi törvényt is hozzá kell igazítani az uniós adatvédelmi rendelethez, ezért hamarosan minden kereskedőnek ki kell tépkednie a bejegyzéseket a panaszkönyvből. De eldobnia nem szabad, minden lapot meg kell őrizni.

Boldogok a vendéglősök: többet, többször, többért eszünk étteremben 

Sokkal gyorsabban nő a vendéglők forgalma az élelmiszerboltokénál, ebből is látszik, hogy átrendeződik az élelmiszerfogyasztás. Öt esztendő alatt a kétszeresét ugrották a vendéglők növekedési ütemben az élelmiszerboltokénál.

Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg? 

Az e-kereskedelem alig egy évtized alatt a semmiből a kiskereskedelem jelentős ágazatává nőtte ki magát, és a folyamatnak még nem látni a végét. A tendencia globális, és a magyar online piac sem maradt ki belőle.

Bődületes összeget tapsoltuk el a boltokban 

18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét. A mennyiségi eladás 1 százalékkal emelkedett. A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, és a diszkont a legnépszerűbb bolttípus - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Újabb magyar ügy kerül az Európai Bíróság elé 

Az Európai Unió Bírósága elé idézik Magyarországot, mert a Bizottság szerint a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kiskereskedelmi értékesítésére vonatkozó magyar jogszabályok nem egyeztethetők össze az uniós szabályokkal.

Lasszóval kell fogni a bolti eladókat tőlünk nyugatra is 

Soha ennyi bolti eladót nem kerestek még az uniós tagországokban. Németországban hatalmasat ugrott az eladókeresési láz, és van Brexit-hatás is a boltos munkaerőpiacon. A fizetés csábító: nyugaton kétszerese a magyar átlagnak.

Mit kezdhetünk a felesleges karácsonyi ajándékkal? 

Karácsonyt követően rengeteg ajándékról derül ki, hogy felesleges. Ruházati termékek esetében a méretezés lehet a fő gond, de szintén igen gyakori, hogy több helyről is ugyanazt a játékot kapja ajándékba a gyerek. Más esetben az ajándékozó egyszerűen csak rosszul méri fel az igényeket. Vajon a hibátlan termékek visszavihetők-e a boltba? Ha igen, milyen határidővel, és a levásárlás mellett választható opció-e a vételár-visszatérítés? Ebben segít eligazodni a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég alábbi összefoglalója.

A zselés szaloncukor egyszerűen nem tud kimenni a divatból 

A csokoládés-trüffeles vagy a zselés szaloncukrot szeretik a magyar vásárlók? Az édes vagy a száraz pezsgő országa vagyunk? A legtöbb háztartásban mákos, netán diós bejgli kerül karácsonykor az asztalra? Célegyenesébe kanyarodik a karácsonyi készülődés, ebből az alkalomból megnéztük, tavaly hogyan alakultak az eladások a legkeresettebb ünnepi termékekből.

Az év végi hajrá nem ér véget az ünnepekkel 

A karácsony közeledtével felpörög az online vásárlás is, a hazai webshopok éves forgalmuk 35-37 százalékát realizálhatják ebben az időszakban. Az év végi hajrá azonban nem ér véget az ünnepekkel, hiszen kezdetét veszi a termékek cseréjének, visszaküldésének időszaka, az Egyesült Államokban például tavaly az interneten vásárolt áruk csaknem 30 százalékát vitték vissza az üzletekbe.

Gusztustalankodás a hipermarketben, avagy undor a marketingben 

Egy friss neuromarketing kutatás szerint egyáltalán nem mindegy, hogy milyen árukat teszel egymás mellé. Egy kevésbé vonzó termék könnyen ronthatja egy vonzó termék megítélését, ha túl közel kerülnek a polcon egymáshoz. A tudatalatti undort kiváltó termékek ronthatják a fogyasztó más termékről kialakított véleményét.

Az alacsonyabb áfa miatt olcsóbb lesz a tej? 

Jövő év, január elsejétől 5 százalékra csökkent az UHT-tejek áfája - figyelmeztetnek az Írísz Office adótervezői. Vajon ez azt jelenti, hogy olcsóbb lesz a tej a boltokban?

Nehéz lesz a Tesco árufeltöltőnek ha otthagyja az állását 

 Átszervezésbe kezd a Tesco az árufeltöltői pozíciókban, sajtóértesülések szerint ezért néhányan ott is hagyhatják az állásukat, de ezzel nem járnának jól. Az egyszerű árufeltöltőket ugyanis a Tesco fizeti a legjobban – derült ki a blokkk.com adatgyűjtéséből.

Beütött a karácsony a magyar vásárlóknál 

Az elmúlt három évben lelkesedés tekintetében szinte semmi sem változott: idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni – derül ki a Cofidis Hitel Monitor most közzétett adataiból.

Egyre gyilkosabb a verseny a fogyasztóért 

Tovább erősödik a hazai kiskereskedelemben tapasztalható konjunktúra, az élelmiszer mellett az egyéb fogyasztási cikkekre is egyre többet költenek a magyarok. A kiskereskedelmi forgalom felfelé ívelő ciklusa azonban a végéhez közeledik, az immáron hatodik éve tartó fogyasztásbővülés az idénre prognosztizált 4,5 százalékával várhatóan eléri csúcspontját. A jelenlegi dinamikus növekedés mellett így már egy esetleges recesszióra is fel kell készülni – figyelmeztet az Euler Hermes Hitelbiztosító legfrissebb iparági jelentésében.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Egyre kevésbé bízzák a véletlenre a nyugdíjas éveket a magyarok

Egyre kevésbé bízzák a véletlenre a nyugdíjas éveket a magyarok 

Nemcsak az öngondoskodás egyik alappillérét jelentő nyugdíjbiztosítások, de a kockázati életbiztosítások is egyre népszerűbbek valamennyi korosztályban.

Pénzszerzés

Győrffy Dóra: Közgazdászként szkeptikus vagyok Magyar Péter elképzeléseit illetően

Győrffy Dóra: Közgazdászként szkeptikus vagyok Magyar Péter elképzeléseit illetően 

A Klasszis Klub Live 5. évfolyamának 79. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.

Jogi kisokos

Mit tehetünk, ha üzleti partner nem fizet?

Mit tehetünk, ha üzleti partner nem fizet? 

Az üzleti világban gyakran előfordul, hogy az üzleti partner nem fizeti ki a lejárt tartozását vagy nem fizeti vissza az adott kölcsönt.

Gazdaság

Javult a hangulat az olajpiacon

Javult a hangulat az olajpiacon  

Enyhültek a keresleti félelmek az olaj piacán az új vámmegállapodás után.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo