Kiskereskedelem cikkek

Így használják a magyarok a SZÉP-kártyát
Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás. A boltok is nyitottak az új fizetési eszközre.

Vesszük az üzemanyagot, de nagyon
2022. márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene – jelentős bázishatás eredményeként – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 16,2 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit.

Mi várhat még ebben az évben a kiskereskedelmi szektorra?
2022-ben sem dőlhetnek hátra a kiskereskedelmi szektor szereplői – az elmúlt két év kihívásai után a változó vásárlási szokásokhoz és fogyasztói elvárásokhoz történő adaptálódás kulcsfontosságú a növekedés fenntartásához.

Súlyos veszteség és nagy gond a cégek: egyre több a visszaélés
A kiskereskedelmi ágazatban még sosem volt ilyen magas a csalásokból és visszaélésekből származó veszteségek szintje. A termék visszaváltás a kereskedők éves bevételének 12 százalékába kerül, amelyből 8 százalék visszaélés. Tízből hét kiskereskedő pedig 1,62 százalékos éves veszteséget szenvedett.

Járvány, korlátozások: így plázáztak a magyarok 2021-ben
A pandémia ellenére is inkább személyesen vásároltak a magyarok a hazai plázákban, többségük pedig már nem csak hagyományos vásárlási céllal kereste fel a bevásárlóközpontokat – többek között ez derült ki az Indotek Group által készített, nem reprezentatív felmérésből. Hazánkban a legkiterjedtebb plázaportfólióval rendelkező ingatlanpiaci társaság a portfóliójába tartozó plázák közül 16 bevásárlóközpont esetében vizsgálta a vásárlási és plázalátogatási szokásokat. A felmérés többek között a látogatás gyakoriságát, az eltöltött idő mennyiségét, az online és személyes vásárlás közötti megoszlást, valamint az alternatív vásárlási helyszíneket vizsgálta.

Olcsóbb lesz a Tesco a nyugdíjasoknak
Keddenként kedvezményesebben vásárolhatnak.

Nagy változás jön az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál - ezt minden vevő észre fogja venni
Május 2-ától a vásárlók az eMAG online platformján keresztül érhetik el a két márka termékeit és szolgáltatásait.

Mennyire érződik a magas infláció az üzletek húsvéti forgalmán?
Erős húsvéti forgalomra számítanak az áruházláncok, idén kelendőbbek lehetnek az olcsóbb és az akciós termékek.

Elképesztő mértékben nőtt a kereslet a használt cikkek iránt
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 9,8 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit. A használtcikk-üzletekben 50 százalékkal nőttek az eladások.

Melyik áruházláncot szeretik legjobban a magyarok?
A 2020-ban kirobbant koronavírus-járvány a feje tetejére állította a világot: a járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte az élelmiszerláncokat, az áruházak felé fordított rendkívüli figyelem pedig 2021-ben sem csökkent. A megváltozott élethelyzetben, a folyamatosan változó korlátozások közepette szinte társadalmi eseménnyé vált a bevásárlás, az ezzel kapcsolatos problémákat, változásokat és élményeket pedig idén is előszeretettel vitattuk meg az interneten.
Kijött a tavalyi számokkal a Spar
A vállalat a pandémia ellenére 791,8 milliárd forint forgalmat realizált a tavalyi évben, amely 7,2 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest.
Az IKEA is reagált a háborúra
Az intézkedések nem csak Oroszországra, Fehéroroszország is vonatkoznak.
Razzia az árstop miatt: kik akadtak fent az ellenőrzésen?
Jó hír, hogy csak elvétve akad csak gond az árak csökkentésével.
Több mint 10 százalékkal nőtt az üzemanyagok forgalma
2021. decemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 6,7, naptárhatástól megtisztítva 6,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 2,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,7, az üzemanyag-kiskereskedelemben 11,5 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Magyarország első okosplázájában csak beírod a mobilodba mit szeretnél és már láthatod is hová parkolj, az utat a bolthoz, és a választékot
Az Etele Plazát választották az Év legjobb kiskereskedelmi projektjének a kelet-közép-európai régióban. A Futureal által megvalósított bevásárló- és szórakoztatóközpontot a 14. alkalommal megrendezett nemzetközi EuropaProperty CEE Retail Awards and Marketplace díjátadón ismerték el, amelyen kifejezetten a kiskereskedelmi ingatlanfejlesztéseket értékeli a zsűri.
A 2020-as bukta után a magyar kiskereskedelem újra csúcsközelben
3,8 százalékkal emelkedett novemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma az előző év azonos időszakához képest.
2021-ben is nyögte a pandémia hatásait a magyar kiskereskedelem
Ahogyan 2020, úgy 2021 is rendkívüli év volt minden szempontból, ami egyetlen szektorral, így a magyar kiskereskedelemmel sem kivételezett. A tavaszi boltzártól a berobbanó inflációig: összeszedtük az év legfontosabb mozzanatait.
Siessen, ha utolsó pillanatra hagyná a vásárlást! Ekkor zárnak december 24-én a boltok
Már délben lehúzzák a rolót.
Beszolgáltatási kötelezettség és magasabb adó – ezt kapták karácsonyra a nagy üzletláncok
Hétfőn este benyújtották, majd kedden a parlament meg is szavazta azt a törvénymódosítást, aminek a célkeresztjében a 100 milliárd forintnál nagyobb forgalmú élelmiszerkereskedelmi láncok állnak.
Még hátra van egy hónap, de milyen évre számíthatnak a kereskedők?
Csúcsot dönthetnek a webáruházak.
Céges védőoltás: elárulta a Spar, mit lépnek
Az áruházlánc nem teszi kötelezővé a koronavírus elleni védőoltást, de annak felvételére buzdítják dolgozóikat.
Átverős akciók, spórolás - miért nem jön be a Black Friday a magyaroknak?
Ez lesz már a hetedik éve, hogy ránk köszöntött az eredetileg amerikai fogyasztási ünnep, a Black Friday. Ami lassan hagyományosan a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét is jelenti. Ugyanakkor hiába a felhajtás és a reklámáradat: kevesen vannak, akik kifejezetten a Fekete Péntekre időzítik az ünnepi vásárlást - sokan ugyanis csalódtak az akciókban, minden harmadik magyar átverésnek tartja.
Vásárlási láz: nem kell az évvégi hajrára várni ahhoz, hogy tömeg legyen a boltokban
A kiskereskedelem minden részterületén erős növekedés volt szeptemberben, az online közben tovább hasít.
Egy porszívó és egy kávéfőző simán jöhet - hogyan vásárolunk elektronikai cikkeket?
Elsősorban ár alapján választanak elektronikai eszközt a magyarok, a termék márkája közepesen meghatározó szempont, míg dizájnja szinte alig – derül ki az Euronics Műszaki Áruházlánc nemrégiben készült belső kutatásából, amelynek során a cég saját dolgozói körében mérte fel a magyarok elektronikai cikkekkel kapcsolatos vásárlási szokásait. A felmérés eredményeiből kiderül, hogy milyen elektronikai termékeket keresnek leginkább a hazai vásárlók és mi alapján döntenek egy-egy eszköz mellett.
Előbb zárhatnak a boltok karácsonykor
Egységes iparági álláspont kezd kialakulni az idei szenteste napján érvényes kiskereskedelmi nyitvatartásról. Az ágazati képviselők 2021-ben várhatóan azt javasolják, hogy szenteste az üzletek a jelenleg érvényes 14 óra helyett délben zárjanak be - írja a Magyar Nemzet.
Jön a karácsony: több száz embert vesz fel a Tesco
500 áruházi kollégát terveznek felvenni a bolti és online területek ellátására.
Nagyot ment a Tesco az elmúlt hónapokban
Javuló üzleti adatokról számolt be szerdán Londonban közzétett féléves eredményjelentésében a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat tájékoztatója szerint a cég nyereségessége javult a közép-európai térségben is.
Bolt helyett online: ennyire jött be a fiataloknak a netes vásárlás
A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatja azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.
Kiürülhetnek a boltok? Bajban a britek
A legnagyobb brit élelmiszeripari szakmai szervezet vezetője szerint most már olyan méreteket ölt a munkaerőhiány a szektorban, hogy javulás kilátása nélkül állandósulhatnak az egyre érzékelhetőbb hiányok a brit élelmiszer-kiskereskedelemben.
A járvány után: megjött a magyarok kedve a pénzszóráshoz?
Az emelkedő fogyasztói árak ellenére is egyértelműen többet költekezünk most, mint korábban.
Béremelés jön Amerika legismertebb kiskereskedelmi mamutjánál
A Walmart amerikai áruházlánc 1 dollárral, 12 dollárra emeli az órabérminimumot.
Kitört a nyár, és megjött a magyarok kedve a vásárláshoz?
Júliusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 2,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 3,0 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
Eladóhiánnyal küzdenek a boltok, míg a magyar dolgozókat külföldre csábítják?
Egyre kevesebbet fogják kérdezni a boltban, lehet-e két dekával több, vagy kevesebb, hiszen az adatok szerint nincs, aki kérdezzen – írja közleményében a blokkk.com.
Lenyomta a Lidl a Tescót
A hitelfizetési moratóriumnak is köszönhetően, stabilan megállta a helyét itthon a lakossági vásárlóerő a pandémia évében, olyannyira, hogy az áruházláncok forgalma - a Tesco kivételével - tovább nőtt, a nyereség után pedig több cég tízmilliárd forintos osztalékokat utalt át a külföldi részvényeseknek - írja a Magyar Nemzet.
Mit vásároltak a magyarok, mikor kitört a nyár?
Júniusban a nyers adat szerint 6,2 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelemi forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
A járvány után: nehézségekbe ütköztek a budapesti boltok
Az ingatlanvadászat, a járvány előli költözködés is megjelenik a kiskereskedelemben, hiszen a főváros környékének és a balatoni megyék boltjai májusban a járvány előtti időszakhoz képest is nagyot ugrottak. Budapesten a helyzet azonban még mindig nem az igazi, ráadásul úgy tűnik, hogy a fővárosiak egy része ragaszkodik az online vásárláshoz.
Kilőtt az online vásárlás a pandémia alatt
A pandémia alatt mintegy felével nőtt azoknak a száma, akik főbevásárlásaikat hosszútávon is online tervezik elvégezni, és negyedével csökkent azoké, akik továbbra is elsősorban üzletekben vásárolnának - derül ki a világ vezető logisztikai vállalata, a UPS 2021-es Smart E-commerce Report című jelentéséből. A kutatásban Európa-szerte 10 ezer fogyasztót kérdezett meg, arra keresve a választ, hogy a közelmúltban lezajlott világjárvány milyen hatással bírhat az e-kereskedelem fogyasztói keresletére az elkövetkező évek során.
Fordulatot hozott a boltokban a korlátozások feloldása
Egyértelműen látszik a kiskereskedelem áprilisi adatain a boltzár feloldásának hatása.
A játék kiskereskedelemet is megviselte a járvány
2020 első felében a játékkiskereskedők alkalmazottjaik közel 40 százalékát voltak kénytelenek leépíteni, és a javuló helyzet ellenére is a koronavírus előtti szint még nagyon messze van.
Fejlesztések segítik az újlipótvárosi kereskedelmet, épül sok lakás is
Újabb infrastrukturális és kereskedelmi fejlesztések lesznek Újlipótvárosban, ahová - bár nem olcsó környék, de - sok budapesti szeretne költözni.
Bolt helyett webshop - így rendeltünk online a járvány alatt
Gyakrabban rendeltünk online az elmúlt egy évben, inkább készpénzmentesen fizettünk, futárral szállíttattuk ki és a legnépszerűbb kategória a ruházat volt, de háztartási kis- és nagygépekre is nagy volt az online kereslet – derült ki egy friss kutatásából. Két év alatt megduplázódott, 6 százalékról 12 százalékra nőtt a legalább hetente online vásárlók aránya a 18-79 éves magyarok körében. A készpénztől való elfordulásban némi visszarendeződés érezhető 2020-hoz képest, ám a korábbi évekhez viszonyítva még így is alacsonyabb szinten látszik stabilizálódni a kizárólag készpénzes megoldásokat preferálók aránya.
Újraindulás a boltokban: ebből a pofonból sokáig tart felállni
A ruházati boltok forgalma még egy darabig biztosan nem lesz a régi, ám a fokozatos újranyitáshoz nagy reményeket lehet fűzni.
A korlátozások alatt: hogy esett vissza a boltok forgalma?
Márciusban a nyers adat szerint 1,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2,0 százakkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakihoz képest. Az előző hónaphoz viszonyítva 0,8 százalékkal nőtt a szezonális és naptárhatástól megtisztított forgalom - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
Sajátos fogyasztótípust hozott létre az online kereskedelem robbanásszerű növekedése
Az új technológiák iránti nyitottságának köszönhetően Közép- és Kelet-Európa e-kereskedelme a globális átlag feletti ütemben bővült az elmúlt évben, így a régió akár az európai piac mozgatórugójává is válhat. Az online értékesítési felület létrehozása azonban még nem garantálja a kis- és középvállalkozások sikerét a digitális világban.
Csalódást keltő adat jött a hazai boltokból
Az előző hónaphoz képest 1,2 százalékkal, tavaly februárhoz mérten 5,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelem forgalma.
Kinyitottak a boltok: így lehet mostantól vásárolni az egyes üzletekben
A legtöbb, az elmúlt egy hónapban zárva tartott üzlet kinyitott, miután Magyarországon a beoltottak száma meghaladta a 2,5 milliót. A boltokban 10 négyzetméterenként egy vásárló tartózkodhat, ennek ellenőrzése a kereskedők feladata, amit különböző módon oldanak meg, és vannak olyan nagyáruházak, amelyek ennél is szigorúbb létszámkorlátot tartanak be.
Idén elmarad a húsvéti roham az üzletekben?
Emelkedik a forgalom az üzletekben a húsvéti időszakban a szokásoshoz képest, de az ünnepi felfutás idén sem lesz olyan nagy, mint a járvány előtt - mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.
Boltzár alatt: megugrott a webáruházak forgalma
Miközben a március 8-i boltzár két héttel ezelőtt indult, de a kormány hosszabbításra kényszerült.