Kiskereskedelem cikkek
Sokmillió euróért átalakítják a Westendet
Jelentősen megújul az idén húszéves budapesti Westend bevásárlóközpont, az átalakulásra több millió eurót fordítanak - közölte a tulajdonos West End Magyarország Zrt.
Hol úsztuk meg a legolcsóbban az őszi nagybevásárlást?
Áremeléssel indították az őszt a hazai hipermarketek: mind az előző hónaphoz képest, mind éves szinten is drágulást tapasztaltunk az októberi Árkosár-felmérésünkben. Ugyan szeptemberhez képest csak néhány forinttal került többe, de most is 20 ezer forintot jelentett egy átlagos családi bevásárlás. Vaskos áremelkedés volt a gyümölcsosztályon. Hol és mennyiért adják a sütnivaló tököt? Mennyiből jön ki egy hiperolcsó borozás? Megnéztük.
Online kereskedelem Magyarországon: így (ne) indítsunk webshopot
Közhely, hogy az online kiskereskedelmi szektor ugrásszerűen növekszik, de mit jelent ez a kereskedők szemszögéből? Mennyi webshop lehet az országban, melyek a fő trendek, és hogyan érdemes belekezdeni az online értékesítésbe? Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
17 éves mélypontra zuhant Kínában az ipari termelés növekedésének üteme
A kiskereskedelmi bővülés is dögrováson volt augusztusban. Az okok: gyengülő belföldi kereslet, és persze az USA-val vívott kereskedelmi háború.
Kiskereskedelem: bruttó 220 ezres kezdő fizetés alatt már biztosan nem lehet dolgozót találni jövőre
Véli egyöntetűen a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének és a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke. Mindketten gyors bértárgyalásokra és 10-12 százalékos ágazati fizetésemelésre számítanak.
Arattak a boltosok
Több mint 5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban. Az élelmiszerek az átlag alatt, a nem élelmiszerek pedig bőven az átlag felett szerepeltek. Az üzemanyagok szintén.
Hiába a sok vásárló, ha nincs munkaerő
Országszerte emelkednek a fizetések, többek között ennek hatására közel 10 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma. A szupermarketek tulajdonosai ennek ellenére sincsenek könnyű helyzetben. Az egyre nagyobb bérigények megnehezítik a kereskedők dolgát.
Százezer liter krémet és szérumot szív be a magyarok arcbőre
Lendületben a bőröregedést célzó arcápolási termékek piaca: 2018. április és 2019 márciusa között ötmilliárd forintos értékbeli forgalmat bonyolított, leginkább a drogériákban. Emellett a 9% százalékos növekedés mellett a mennyiséget tekintve 3 százalékkal bővült a ránctalanító/liftinges hatással kecsegtető termékek forgalma, ez 865 ezer liternyi krémet, szérumot vagy éppen olajat takar. Az öregedés ellen leginkább a márkákat hívják segítségül a nők: az értékbeli forgalom közel kilencven százaléka gyártói márkás - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
Ezért várják a májust a virágosok
Az anyák napja az egyik legfontosabb nap a virágkereskedelemben, azonban a középiskolai ballagások miatt megoszlik a forgalom. A piaci szereplők becslése szerint a kínálatban ilyenkor mintegy 20-30 százalék körüli a hazai virág aránya, a többi importáru – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara piaci körképéből.
A magyar kosárban is több a zöldség
Az utóbbi években egyre fontosabb mérlegelési szempont az élelmiszervásárlásnál, hogy egészséges termékeket fogyasszunk, így a zöldségek és a gyümölcsök is még jobban előtérbe kerülnek.
Nem kell új panaszkönyv, a régit is lehet tépkedni
Az új uniós adatvédelmi előírások miatt módosulnak a vásárlók könyvével kapcsolatos szabályok, azonban ez a gyakorlatban mindössze annyit jelent, hogy a fogyasztók a jövőben már nem láthatják egymás bejegyzéseit és adatait. A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben a kereskedőknek emiatt nem kell új vásárlók könyvét beszerezniük - hívta fel a fiygelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Beindul a sonkakommandó
A magyar családok nyugodt húsvéti készülődését szolgálja az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt, az üzletekre és az ünnepi vásárokra is kiterjedő országos fogyasztóvédelmi vizsgálat.
Jönnek a kuponos napok, ráugrunk a kozmetikumokra
Dekorkozmetikumra 2018-ban, 7 százalékos éves szintű értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 13 milliárd forintot költöttek a magyarok. Sminkszert leginkább a drogériákban vásárolunk, és a fogyasztók négyötöde a gyártói márkák mellett teszi le a voksát. Az értékbeli dobogóra az alapozók, szempillaspirálok és körömlakkok kérezkedtek fel. A népszerű kuponos napok kimutathatóan megjelennek a dekorkozmetikumok értékesítési forgalmában: tavaly áprilisban 40 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
Nagy plázakutatás: a divat viszi a prímet
A legtöbb pláza helyi igényeket szolgál ki, országos jelentőségű csak kevés van és csak Budapesten. A vásárlók körében az elsődleges vásárolni kívánt termék a ruházati cikk, cipő és a különféle kiegészítők – derült ki a GFK Hungária átfogó kutatásának adataiból.
Ebben jók vagyunk a régióban
Globálisan behúzta a kéziféket a gazdaság, ami leképeződött a magyar kiskereskedelmi mutatókban is, de még így is vezet a régióban a napi fogyasztási cikkek hazai piaca.
Alig marad ideje magukra a magyar nőknek
Százból 84 nőnek kedveskedik párja nőnap alkalmából. A párkapcsolatban élő magyar nők hatvan százaléka kap valamilyen segítséget a házimunkában: a férfiak leginkább a bevásárlásban segítenek és kiürítik a szemetet. Ettől függetlenül a nők zöme több mint 8 órát tölt hetente házimunkával, és „énidőre” egyötödüknek csupán heti egy-két óra jut, derült ki a Nielsen 2019 februárjában a nőnap kapcsán 800 fő megkérdezésével végzett országos, reprezentatív felméréséből.
A mai napon a virágosok a legboldogabbak
A hazai virágüzletek napi forgalma megtöbbszöröződik a nőnapon. A tapasztalatok szerint jellemzően legalább 1000 forintért vásárol egy-egy vevő virágot, jellemzően hazai termesztésű fréziát, jácintot, nárciszt, illetve az örök klasszikus rózsát, gerberát, szegfűt – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
Valentin-nap: egyre többet költünk szeretteinkre
A Mastercard adatai alapján a szeretteinkre fordított költések aránya 3 százalékkal nőtt az elmúlt 3 évben, a többség (30%) pedig az utolsó pillanatban, február 14-én vette meg a Valentin-napi ajándékot kedvesének. Ezzel szemben a magyarok pár nappal hamarabb gondoskodnak az ajándékról, és egyre gyakrabban lepik meg virággal vagy ékszerrel szívük választottját.
Ezentúl ki kell tépni a bejegyzést a panaszkönyvből
A kereskedelmi törvényt is hozzá kell igazítani az uniós adatvédelmi rendelethez, ezért hamarosan minden kereskedőnek ki kell tépkednie a bejegyzéseket a panaszkönyvből. De eldobnia nem szabad, minden lapot meg kell őrizni.
Boldogok a vendéglősök: többet, többször, többért eszünk étteremben
Sokkal gyorsabban nő a vendéglők forgalma az élelmiszerboltokénál, ebből is látszik, hogy átrendeződik az élelmiszerfogyasztás. Öt esztendő alatt a kétszeresét ugrották a vendéglők növekedési ütemben az élelmiszerboltokénál.
Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg?
Az e-kereskedelem alig egy évtized alatt a semmiből a kiskereskedelem jelentős ágazatává nőtte ki magát, és a folyamatnak még nem látni a végét. A tendencia globális, és a magyar online piac sem maradt ki belőle.
Bődületes összeget tapsoltuk el a boltokban
18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét. A mennyiségi eladás 1 százalékkal emelkedett. A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, és a diszkont a legnépszerűbb bolttípus - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
Újabb magyar ügy kerül az Európai Bíróság elé
Az Európai Unió Bírósága elé idézik Magyarországot, mert a Bizottság szerint a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kiskereskedelmi értékesítésére vonatkozó magyar jogszabályok nem egyeztethetők össze az uniós szabályokkal.
Lasszóval kell fogni a bolti eladókat tőlünk nyugatra is
Soha ennyi bolti eladót nem kerestek még az uniós tagországokban. Németországban hatalmasat ugrott az eladókeresési láz, és van Brexit-hatás is a boltos munkaerőpiacon. A fizetés csábító: nyugaton kétszerese a magyar átlagnak.
Mit kezdhetünk a felesleges karácsonyi ajándékkal?
Karácsonyt követően rengeteg ajándékról derül ki, hogy felesleges. Ruházati termékek esetében a méretezés lehet a fő gond, de szintén igen gyakori, hogy több helyről is ugyanazt a játékot kapja ajándékba a gyerek. Más esetben az ajándékozó egyszerűen csak rosszul méri fel az igényeket. Vajon a hibátlan termékek visszavihetők-e a boltba? Ha igen, milyen határidővel, és a levásárlás mellett választható opció-e a vételár-visszatérítés? Ebben segít eligazodni a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég alábbi összefoglalója.
A zselés szaloncukor egyszerűen nem tud kimenni a divatból
A csokoládés-trüffeles vagy a zselés szaloncukrot szeretik a magyar vásárlók? Az édes vagy a száraz pezsgő országa vagyunk? A legtöbb háztartásban mákos, netán diós bejgli kerül karácsonykor az asztalra? Célegyenesébe kanyarodik a karácsonyi készülődés, ebből az alkalomból megnéztük, tavaly hogyan alakultak az eladások a legkeresettebb ünnepi termékekből.
Az év végi hajrá nem ér véget az ünnepekkel
A karácsony közeledtével felpörög az online vásárlás is, a hazai webshopok éves forgalmuk 35-37 százalékát realizálhatják ebben az időszakban. Az év végi hajrá azonban nem ér véget az ünnepekkel, hiszen kezdetét veszi a termékek cseréjének, visszaküldésének időszaka, az Egyesült Államokban például tavaly az interneten vásárolt áruk csaknem 30 százalékát vitték vissza az üzletekbe.
Gusztustalankodás a hipermarketben, avagy undor a marketingben
Egy friss neuromarketing kutatás szerint egyáltalán nem mindegy, hogy milyen árukat teszel egymás mellé. Egy kevésbé vonzó termék könnyen ronthatja egy vonzó termék megítélését, ha túl közel kerülnek a polcon egymáshoz. A tudatalatti undort kiváltó termékek ronthatják a fogyasztó más termékről kialakított véleményét.
Az alacsonyabb áfa miatt olcsóbb lesz a tej?
Jövő év, január elsejétől 5 százalékra csökkent az UHT-tejek áfája - figyelmeztetnek az Írísz Office adótervezői. Vajon ez azt jelenti, hogy olcsóbb lesz a tej a boltokban?
Nehéz lesz a Tesco árufeltöltőnek ha otthagyja az állását
Átszervezésbe kezd a Tesco az árufeltöltői pozíciókban, sajtóértesülések szerint ezért néhányan ott is hagyhatják az állásukat, de ezzel nem járnának jól. Az egyszerű árufeltöltőket ugyanis a Tesco fizeti a legjobban – derült ki a blokkk.com adatgyűjtéséből.
Beütött a karácsony a magyar vásárlóknál
Az elmúlt három évben lelkesedés tekintetében szinte semmi sem változott: idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni – derül ki a Cofidis Hitel Monitor most közzétett adataiból.
Egyre gyilkosabb a verseny a fogyasztóért
Tovább erősödik a hazai kiskereskedelemben tapasztalható konjunktúra, az élelmiszer mellett az egyéb fogyasztási cikkekre is egyre többet költenek a magyarok. A kiskereskedelmi forgalom felfelé ívelő ciklusa azonban a végéhez közeledik, az immáron hatodik éve tartó fogyasztásbővülés az idénre prognosztizált 4,5 százalékával várhatóan eléri csúcspontját. A jelenlegi dinamikus növekedés mellett így már egy esetleges recesszióra is fel kell készülni – figyelmeztet az Euler Hermes Hitelbiztosító legfrissebb iparági jelentésében.
Már nem a használt a menő: mi várható 2019-ben a kereskedelemben?
A szeptemberben 5,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, elsősorban a tartós fogyasztási cikkek népszerűsége miatt. Az adatokból most már arra is lehet következtetni, hogy mi várható jövőre.
Ma tömeg lesz az offline és online üzletekben is
A Black Friday erősen kötődik a karácsonyhoz: az akcióban részt vevők 83 százaléka karácsonyi ajándékokat is tervez ekkor vásárolni. A teljes lakosság 40 százaléka vásárolt már valaha a Black Friday-en, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló - derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásának friss adataiból.
Pénteken kezdődik a roham, brutális évvégére számíthatnak a játékboltok
A közel 45 milliárd forintos játékpiac fele realizálódik az idei karácsonyi időszakban, amikor hagyományos áruházi vásárlás esetén 6800 forintot, online 8300 forintot költenek a magyar családok játékokra alkalmanként – derült ki a REGIO JÁTÉK adataiból. A legtöbb fa alá társas- és kreatív játékok, ruhák és sporteszközök kerülnek karácsonykor, az ajándékokat a szülők több mint kétharmada a Black Friday akciók keretében tervezi megvásárolni.
Black Friday még a turiban is
A kettéfűrészelt Black Friday második fordulója erősebb lesz. Akik egy héttel előbb belevágtak, most ismételhetnek. A turkáló sem marad ki a sorból. Háromszorosára ugrott ugyan a novemberi webáruházi forgalom, de az ajándékok nagyját decemberben vesszük meg, amiben a hagyományos boltok vastagon tarolnak.
Black Friday: a négy leggyakoribb jogsértő trükk
A fekete péntek a hazai piacon internetes áruházak környezetéből terjedt el néhány éve, majd az akcióval egyre több fizikai bolt, sőt szolgáltató is élni kezdett. Idén már autós, fodrász, sőt cégfigyelő szolgáltatást nyújtó cég is hirdet ilyen akciót. Mivel pedig emiatt szinte mindenütt találkozhatunk ilyen ajánlatokkal, a CP Contact segít áttekinteni, mikor számít mindenképpen tisztességtelennek egy-egy visszautasíthatatlannak látszó ajánlat.
Idén már két hétig tart a Fekete Péntek
Ebben az évben nagyon elhúzódik a Black Friday, akár 2 hétig is tarthat az év végi kiskereskedelmi szezont felvezető legnagyobb akciós időszak, az online forgalom pedig elérheti a 40 milliárd forintot – derült ki az Euronics-GKI Digital jelentéséből.
Nem aprózza el a szeszt novemberben a magyar
Nem tükröződik a száraz november a hazai kiskereskedelem forgalmában: értékben 13, míg mennyiségben 12 százalékkal ugrott meg az égetett szeszek iránti kereslet 2017 októberéről novemberre. A „legszárazabb” a délnyugat-magyarországi régió.
Csak nem bírják elengedni a vasárnapi boltzárat
Egy hónappal ezelőtt megírtuk, hogy a kormányzat sötét berkeiből újból előugrott Semjén Zsolt kedvenc krampusza, a vasárnapi boltzár ötlete. Az akkori hivatalos cáfolat után most mégis dolgoznak a vasárnapi nyitva tartás eltörlésén. Most újra végigvesszük az érveket, hogy miért káros a kiskereskedelmet felforgató szabályozás.
Ital a weben, avagy az internet tömény oldala
Legyen szó tömény italokról, ásványvizekről vagy épp gyümölcslevekről, a weben csak úgy ömlik az információ. A SentiOne social listening & engagement ügynökség pedig összegyűjtötte az összes releváns publikus tartalmat az elmúlt hónapokból – feltérképezve az online világ legüdítőbb oldalát. Melyik whiskyről beszélgetünk a legtöbbet? Mit keres a tripadvisor a legnépszerűbb források között? Vagy épp melyik óra az energiaitalok online csúcspontja? Az adatok mesélnek.
A tanulság: éhesen ne vásároljunk
Elég tudatosan vásárolunk vagy pazarolunk? Gondolunk a holnapra, a jövőnkre is vagy csak jelen szükségleteink kielégítésére? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Generali kutatása.
Ez a péntek más lesz, mint a többi
Alig másfél hónap és újra itt az év legjobban várt akciós napja, a Fekete Péntek, azaz a Black Friday, amellyel egyébként a karácsonyi kereskedelmi szezon is kezdetét veszi. A korábban csak az Amerikai Egyesült Államokban ismert esemény vitathatatlanul népszerűvé vált világszerte, most már a magyarok csaknem 90 százaléka hallott már róla és felük tervezi is, hogy vásárol ezen a napon valamit.
Több ezer pénztár nélküli boltot nyitna az Amazon
2021-ig akár 3000, pénztáros nélküli üzletet nyitna az Egyesült Államokban az Amazon. Az ilyen boltok a szupermarketek és a gyorséttermek számára is veszélyt jelentenek.
Van zsákjában minden jó... Így terjeszkedik az Amazon
Az Amazon, amely már az amerikai kiskereskedelemnek mintegy a felét lebonyolítja, új, rendhagyó módszerekkel kíván további piacokat szerezni.
Tovább csökken a magyar boltok száma
A legutóbbi statisztikai adatok szerint 2010 és 2017 között 23 ezerrel csökkent a kiskereskedelmi boltok, a vendéglők, valamint a nagykereskedelmi raktárak száma - írja a blokkk.com.
Magyarországon is betilthatják a műanyag zacskókat
Szeptember végén várható egy jogszabálytervezet a műanyag zacskók számának korlátozására, de hosszú távon a zacskók forgalmazásának a teljes tiltását is tervezi a kormány.
Ezzel a hozzáállással a munkaerőhiány sosem lesz leküzdhető
Az elmúlt időszakban újra előkerült a vasárnapi boltzár ötlete, mint az egyik megoldás a kiskereskedelmet (is) sújtó munkaerőhiányra. Szakértőnk szerint azonban ez az elképzelés nem megoldás a fennálló problémára, azt csak a hatékonyság növelésével lehet orvosolni.