Kiskereskedelem cikkek


Egyre többet költünk a kiskereskedőknél

Egyre többet költünk a kiskereskedőknél 

Azután, hogy a kiskereskedelmi szektor a 27 uniós tagállamban 2020-ban a COVID-19 évben első évében 1,5 százalékos forgalomnövekedést ért el, 2021-ben már jelentősen, 6,8 százalékkal bővült az értékesítés. A legnagyobb növekedési ütemet a kisebb kelet-európai országok, például Litvánia (17 százalékos növekedés), Szlovénia (16 százalékos növekedés) és Észtország (13 százalékos növekedés) realizálták. A nagyobb piacok úgy, mint Franciaország, Spanyolország és Olaszország szintén 7 százalék feletti kiskereskedelmi növekedést tudhattak magukénak. Ez derül ki az európai kiskereskedelemről szóló új tanulmányból, amelyben a GfK a kulcsfontosságú mutatókat vizsgálja.
Kiderült, mennyit keresnek a csehek

Kiderült, mennyit keresnek a csehek 

Több mint 7 százalékkal nőttek a bérek az első negyedévben.
Extraprofit adó helyett adócunami érkezett

Extraprofit adó helyett adócunami érkezett 

Az extraprofit adóból pótadó és új adók rendszere lett. Van benne repülőjegyadó, cégautó adóemelés, banki tranzakciós illeték, és a kiskereskedőknek pótadó. 500 millió forintos árbevétel felett minden boltosnak ugrik felfelé a kisker adója. Óvatos becslés szerint a 2021-es közel 80 milliárdnyi kisker adót megkétszerezik 2022-ben a pótadóval.
Dübörgött a vásárlási kedv áprilisban Magyarországon

Dübörgött a vásárlási kedv áprilisban Magyarországon 

Áprilisban reálértéken egy éve a legnagyobb mértékben csökkent havi bázison a német kiskereskedelmi forgalom, ehhez képest a magyarok dőzsöltek.
Mely áruházláncoknak fájhat igazán az extraprofit-különadó?

Mely áruházláncoknak fájhat igazán az extraprofit-különadó? 

Miközben tavaly csökkent a legnagyobb áruházláncok profitja. Az élelmiszeres áruházakban a forgalom nőtt, a költség is, így nem is dobtak mindent rá a vásárlóra. Az iparcikkeseknél tarkább a kép. Mit jelenenthet számukra a különadó?
Elsősorban az evésen spórolnak a németek

Elsősorban az evésen spórolnak a németek 

Áprilisban reálértéken egy éve a legnagyobb mértékben csökkent havi bázison a német kiskereskedelmi forgalom. Éves bázison az infláció miatt nagy eltérés alakult ki a reálértékben és nominálisan vezetett kiskereskedelmi forgalom között.
Adócunami a kereskedők nyakába

Adócunami a kereskedők nyakába 

Már most 400 milliárd extra felett taposnak a boltosok. A kormány pedig bejelentette a multi szolgáltatók újabb adóját, extraprofitjuk elvonását. A boltosok számára ez már a harmadik extra kasszafúrás, hiszen a kiskereskedelmi adó és az árstop egyaránt elvonást jelent. Az árstop is egy adóféleség a végeredményt tekintve.
Az amerikai gazdaság köszöni, jól van

Az amerikai gazdaság köszöni, jól van 

Áprilisban az elemzők által vártnál nagyobb mértékben, 0,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban az előző hónaphoz képest - közölte az amerikai kereskedelmi minisztérium.
Így használják a magyarok a SZÉP-kártyát

Így használják a magyarok a SZÉP-kártyát 

Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás. A boltok is nyitottak az új fizetési eszközre.
Vesszük az üzemanyagot, de nagyon

Vesszük az üzemanyagot, de nagyon 

2022. márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene – jelentős bázishatás eredményeként – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 16,2 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit.

Mi várhat még ebben az évben a kiskereskedelmi szektorra? 

2022-ben sem dőlhetnek hátra a kiskereskedelmi szektor szereplői – az elmúlt két év kihívásai után a változó vásárlási szokásokhoz és fogyasztói elvárásokhoz történő adaptálódás kulcsfontosságú a növekedés fenntartásához.

Súlyos veszteség és nagy gond a cégek: egyre több a visszaélés 

A kiskereskedelmi ágazatban még sosem volt ilyen magas a csalásokból és visszaélésekből származó veszteségek szintje. A termék visszaváltás a kereskedők éves bevételének 12 százalékába kerül, amelyből 8 százalék visszaélés. Tízből hét kiskereskedő pedig 1,62 százalékos éves veszteséget szenvedett.

Járvány, korlátozások: így plázáztak a magyarok 2021-ben 

A pandémia ellenére is inkább személyesen vásároltak a magyarok a hazai plázákban, többségük pedig már nem csak hagyományos vásárlási céllal kereste fel a bevásárlóközpontokat – többek között ez derült ki az Indotek Group által készített, nem reprezentatív felmérésből. Hazánkban a legkiterjedtebb plázaportfólióval rendelkező ingatlanpiaci társaság a portfóliójába tartozó plázák közül 16 bevásárlóközpont esetében vizsgálta a vásárlási és plázalátogatási szokásokat. A felmérés többek között a látogatás gyakoriságát, az eltöltött idő mennyiségét, az online és személyes vásárlás közötti megoszlást, valamint az alternatív vásárlási helyszíneket vizsgálta.

Olcsóbb lesz a Tesco a nyugdíjasoknak 

Keddenként kedvezményesebben vásárolhatnak.

Nagy változás jön az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál - ezt minden vevő észre fogja venni 

Május 2-ától a vásárlók az eMAG online platformján keresztül érhetik el a két márka termékeit és szolgáltatásait. 

Mennyire érződik a magas infláció az üzletek húsvéti forgalmán? 

Erős húsvéti forgalomra számítanak az áruházláncok, idén kelendőbbek lehetnek az olcsóbb és az akciós termékek.

Elképesztő mértékben nőtt a kereslet a használt cikkek iránt 

Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 9,8 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit. A használtcikk-üzletekben 50 százalékkal nőttek az eladások.

Melyik áruházláncot szeretik legjobban a magyarok? 

A 2020-ban kirobbant koronavírus-járvány a feje tetejére állította a világot: a járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte az élelmiszerláncokat, az áruházak felé fordított rendkívüli figyelem pedig 2021-ben sem csökkent. A megváltozott élethelyzetben, a folyamatosan változó korlátozások közepette szinte társadalmi eseménnyé vált a bevásárlás, az ezzel kapcsolatos problémákat, változásokat és élményeket pedig idén is előszeretettel vitattuk meg az interneten.

Kijött a tavalyi számokkal a Spar 

A vállalat a pandémia ellenére 791,8 milliárd forint forgalmat realizált a tavalyi évben, amely 7,2 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest.

Az IKEA is reagált a háborúra 

Az intézkedések nem csak Oroszországra, Fehéroroszország is vonatkoznak.

Razzia az árstop miatt: kik akadtak fent az ellenőrzésen? 

Jó hír, hogy csak elvétve akad csak gond az árak csökkentésével.

Több mint 10 százalékkal nőtt az üzemanyagok forgalma 

2021. decemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 6,7, naptárhatástól megtisztítva 6,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 2,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,7, az üzemanyag-kiskereskedelemben 11,5 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Magyarország első okosplázájában csak beírod a mobilodba mit szeretnél és már láthatod is hová parkolj, az utat a bolthoz, és a választékot 

Az Etele Plazát választották az Év legjobb kiskereskedelmi projektjének a kelet-közép-európai régióban. A Futureal által megvalósított bevásárló- és szórakoztatóközpontot a 14. alkalommal megrendezett nemzetközi EuropaProperty CEE Retail Awards and Marketplace díjátadón ismerték el, amelyen kifejezetten a kiskereskedelmi ingatlanfejlesztéseket értékeli a zsűri.

A 2020-as bukta után a magyar kiskereskedelem újra csúcsközelben 

3,8 százalékkal emelkedett novemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma az előző év azonos időszakához képest.

2021-ben is nyögte a pandémia hatásait a magyar kiskereskedelem 

Ahogyan 2020, úgy 2021 is rendkívüli év volt minden szempontból, ami egyetlen szektorral, így a magyar kiskereskedelemmel sem kivételezett. A tavaszi boltzártól a berobbanó inflációig: összeszedtük az év legfontosabb mozzanatait.

Beszolgáltatási kötelezettség és magasabb adó – ezt kapták karácsonyra a nagy üzletláncok 

Hétfőn este benyújtották, majd kedden a parlament meg is szavazta azt a törvénymódosítást, aminek a célkeresztjében a 100 milliárd forintnál nagyobb forgalmú élelmiszerkereskedelmi láncok állnak.

Még hátra van egy hónap, de milyen évre számíthatnak a kereskedők? 

Csúcsot dönthetnek a webáruházak.

Céges védőoltás: elárulta a Spar, mit lépnek 

Az áruházlánc nem teszi kötelezővé a koronavírus elleni védőoltást, de annak felvételére buzdítják dolgozóikat.

Átverős akciók, spórolás - miért nem jön be a Black Friday a magyaroknak? 

Ez lesz már a hetedik éve, hogy ránk köszöntött az eredetileg amerikai fogyasztási ünnep, a Black Friday. Ami lassan hagyományosan a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét is jelenti. Ugyanakkor hiába a felhajtás és a reklámáradat: kevesen vannak, akik kifejezetten a Fekete Péntekre időzítik az ünnepi vásárlást - sokan ugyanis csalódtak az akciókban, minden harmadik magyar átverésnek tartja. 

Vásárlási láz: nem kell az évvégi hajrára várni ahhoz, hogy tömeg legyen a boltokban 

A kiskereskedelem minden részterületén erős növekedés volt szeptemberben, az online közben tovább hasít. 

Egy porszívó és egy kávéfőző simán jöhet - hogyan vásárolunk elektronikai cikkeket? 

Elsősorban ár alapján választanak elektronikai eszközt a magyarok, a termék márkája közepesen meghatározó szempont, míg dizájnja szinte alig – derül ki az Euronics Műszaki Áruházlánc nemrégiben készült belső kutatásából, amelynek során a cég saját dolgozói körében mérte fel a magyarok elektronikai cikkekkel kapcsolatos vásárlási szokásait. A felmérés eredményeiből kiderül, hogy milyen elektronikai termékeket keresnek leginkább a hazai vásárlók és mi alapján döntenek egy-egy eszköz mellett.

Előbb zárhatnak a boltok karácsonykor 

Egységes iparági álláspont kezd kialakulni az idei szenteste napján érvényes kiskereskedelmi nyitvatartásról. Az ágazati képviselők 2021-ben várhatóan azt javasolják, hogy szenteste az üzletek a jelenleg érvényes 14 óra helyett délben zárjanak be - írja a Magyar Nemzet.

Jön a karácsony: több száz embert vesz fel a Tesco 

500 áruházi kollégát terveznek felvenni a bolti és online területek ellátására.

Nagyot ment a Tesco az elmúlt hónapokban 

Javuló üzleti adatokról számolt be szerdán Londonban közzétett féléves eredményjelentésében a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat tájékoztatója szerint a cég nyereségessége javult a közép-európai térségben is.

Bolt helyett online: ennyire jött be a fiataloknak a netes vásárlás 

A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatja azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.

Kiürülhetnek a boltok? Bajban a britek 

A legnagyobb brit élelmiszeripari szakmai szervezet vezetője szerint most már olyan méreteket ölt a munkaerőhiány a szektorban, hogy javulás kilátása nélkül állandósulhatnak az egyre érzékelhetőbb hiányok a brit élelmiszer-kiskereskedelemben.

A járvány után: megjött a magyarok kedve a pénzszóráshoz? 

Az emelkedő fogyasztói árak ellenére is egyértelműen többet költekezünk most, mint korábban.

Béremelés jön Amerika legismertebb kiskereskedelmi mamutjánál 

A Walmart amerikai áruházlánc 1 dollárral, 12 dollárra emeli az órabérminimumot.

Kitört a nyár, és megjött a magyarok kedve a vásárláshoz? 

Júliusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 2,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 3,0 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

Eladóhiánnyal küzdenek a boltok, míg a magyar dolgozókat külföldre csábítják? 

Egyre kevesebbet fogják kérdezni a boltban, lehet-e két dekával több, vagy kevesebb, hiszen az adatok szerint nincs, aki kérdezzen – írja közleményében a blokkk.com.

Lenyomta a Lidl a Tescót 

A hitelfizetési moratóriumnak is köszönhetően, stabilan megállta a helyét itthon a lakossági vásárlóerő a pandémia évében, olyannyira, hogy az áruházláncok forgalma - a Tesco kivételével - tovább nőtt, a nyereség után pedig több cég tízmilliárd forintos osztalékokat utalt át a külföldi részvényeseknek - írja a Magyar Nemzet.

Mit vásároltak a magyarok, mikor kitört a nyár? 

Júniusban a nyers adat szerint 6,2 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelemi forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

A járvány után: nehézségekbe ütköztek a budapesti boltok 

Az ingatlanvadászat, a járvány előli költözködés is megjelenik a kiskereskedelemben, hiszen a főváros környékének és a balatoni megyék boltjai májusban a járvány előtti időszakhoz képest is nagyot ugrottak. Budapesten a helyzet azonban még mindig nem az igazi, ráadásul úgy tűnik, hogy a fővárosiak egy része ragaszkodik az online vásárláshoz.

Kilőtt az online vásárlás a pandémia alatt 

A pandémia alatt mintegy felével nőtt azoknak a száma, akik főbevásárlásaikat hosszútávon is online tervezik elvégezni, és negyedével csökkent azoké, akik továbbra is elsősorban üzletekben vásárolnának - derül ki a világ vezető logisztikai vállalata, a UPS 2021-es Smart E-commerce Report című jelentéséből. A kutatásban Európa-szerte 10 ezer fogyasztót kérdezett meg, arra keresve a választ, hogy a közelmúltban lezajlott világjárvány milyen hatással bírhat az e-kereskedelem fogyasztói keresletére az elkövetkező évek során.

Fordulatot hozott a boltokban a korlátozások feloldása 

Egyértelműen látszik a kiskereskedelem áprilisi adatain a boltzár feloldásának hatása.

A játék kiskereskedelemet is megviselte a járvány 

2020 első felében a játékkiskereskedők alkalmazottjaik közel 40 százalékát voltak kénytelenek leépíteni, és a javuló helyzet ellenére is a koronavírus előtti szint még nagyon messze van.

Fejlesztések segítik az újlipótvárosi kereskedelmet, épül sok lakás is 

Újabb infrastrukturális és kereskedelmi fejlesztések lesznek Újlipótvárosban, ahová - bár nem olcsó környék, de - sok budapesti szeretne költözni. 
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?

Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak? 

Egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek.

Költségkímélés

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik  

A magyarok harmada nem tud bejáratott, megbízható szakemberhez fordulni otthoni műszaki probléma vagy egyéb váratlan javítást, szerelést igénylő helyzet esetén.

Pénzszerzés

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok 

A 13. havi nyugdíj kifizetésének módosítása emberiességi aggályokat is felvet.

Cégblog

Lázár János örülhet ennek a hírnek

Lázár János örülhet ennek a hírnek  

Augusztusban mintegy 7 százalékkal pontosabbak voltak a vonatok, mint egy évvel korábban.

Klímablog

Fontos pályázat rajtol: így szerezhet cégének akár 1 milliárd forintot energiatárolásra

Fontos pályázat rajtol: így szerezhet cégének akár 1 milliárd forintot energiatárolásra 

Hamarosan elindul a pályázat a vállalkozásoknak a Jedlik Ányos Energetikai Programon belül.

Társadalom

Megtámadták Magyarföldet

Megtámadták Magyarföldet 

Tömeges betelepülés miatt meg kell ismételni Magyarföldön az időközi választást.

Infokom

Gigabefektetés a Google-nél

Gigabefektetés a Google-nél  

A technológiai óriás 5 milliárd fontot fektet be Nagy-Britanniában a következő két évben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo