Kiskereskedelem cikkek


Németországban tovább szigorítanak az energiafogyasztás csökkentéséért

Németországban tovább szigorítanak az energiafogyasztás csökkentéséért 

Az energiafogyasztás csökkentése érdekében az üzletek kirakatainak világítását is kikapcsoltathatják éjszakára Németországban szeptembertől a kormány új terve szerint, a kiskereskedelmi ágazat vezető érdekképviseletének ez nem tetszik.
Csalódást keltő adat jött a tengerentúlról

Csalódást keltő adat jött a tengerentúlról 

Júliusban megtorpant a kiskereskedelmi forgalom növekedése az Egyesült Államokban.
A Lidl nyomába ered a Spar

A Lidl nyomába ered a Spar 

A Spar 78 millió eurót (mintegy 30,7 milliárd forintot) fektet be az idén Magyarországon a tavalyi 32 milliárd forintot követően.
Behúzta a féket az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom is

Behúzta a féket az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom is 

Éves bázison a forgalom a vártnál jobban csökkent júniusban.
Belekezdtek a spórolásba a magyarok

Belekezdtek a spórolásba a magyarok 

Jelentősen fékezett a kiskereskedelmi forgalom bővülése 2022 júniusában. Habár éves bázison 4,5 százalékos növekedést mért a KSH, havi alapon – szezonális és munkanaphatással kiigazítva – 0,5 százalékkal csökkent a forgalom volumene. Emellett a májusi adatot is lefelé revideálta a statisztikai hivatal, így már egy három hónapja tartó, érdemi visszaesésről, egy csökkenő kiskereskedelmi fogyasztási trendről beszélhetünk.
Benzinkútra jártak a magyarok a nyár első hónapjában

Benzinkútra jártak a magyarok a nyár első hónapjában 

23,6 százalékkal emelkedett az üzemanyag-kiskereskedelemben az értékesítés volumene tavaly júniushoz képest.
Majd 10 százalékkal zuhant Németország kiskereskedelme

Majd 10 százalékkal zuhant Németország kiskereskedelme 

Minden korábbinál nagyobb mértékben csökkent a kiskereskedelmi forgalom reálértéken Németországban júniusban az egy évvel korábbihoz képest, nominálisan azonban 1 százalék alatt maradt a visszaesés a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) jelentése szerint.
Nagyot lökött a boltok forgalmán az árstop és a kormány pénzszórása

Nagyot lökött a boltok forgalmán az árstop és a kormány pénzszórása 

A várakozásokhoz közeli mértékben a nyers adat szerint 12 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 11,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos időszakihoz képest, míg az árbevétel az magas infláció miatt 25,3 százalékkal 1437,7 milliárd forintra ugrott.
Őrület, ami a hazai benzinkutakon történik

Őrület, ami a hazai benzinkutakon történik 

Májusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 12, naptárhatástól megtisztítva 11,1 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit. Ezen belül 37,5 százalékkal emelkedett a kutak értékesítése - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Ma és holnap megrohamozhatják a boltokat a magyarok

Ma és holnap megrohamozhatják a boltokat a magyarok 

Sietnie kell annak, aki még élelmiszert akar venni SZÉP-kártyára a boltokban. Ha a kormány az utolsó pillanatban nem hosszabbítja meg a határidőt, akkor az pénteken lejár.

Egyre többet költünk a kiskereskedőknél 

Azután, hogy a kiskereskedelmi szektor a 27 uniós tagállamban 2020-ban a COVID-19 évben első évében 1,5 százalékos forgalomnövekedést ért el, 2021-ben már jelentősen, 6,8 százalékkal bővült az értékesítés. A legnagyobb növekedési ütemet a kisebb kelet-európai országok, például Litvánia (17 százalékos növekedés), Szlovénia (16 százalékos növekedés) és Észtország (13 százalékos növekedés) realizálták. A nagyobb piacok úgy, mint Franciaország, Spanyolország és Olaszország szintén 7 százalék feletti kiskereskedelmi növekedést tudhattak magukénak. Ez derül ki az európai kiskereskedelemről szóló új tanulmányból, amelyben a GfK a kulcsfontosságú mutatókat vizsgálja.

Kiderült, mennyit keresnek a csehek 

Több mint 7 százalékkal nőttek a bérek az első negyedévben.

Extraprofit adó helyett adócunami érkezett 

Az extraprofit adóból pótadó és új adók rendszere lett. Van benne repülőjegyadó, cégautó adóemelés, banki tranzakciós illeték, és a kiskereskedőknek pótadó. 500 millió forintos árbevétel felett minden boltosnak ugrik felfelé a kisker adója. Óvatos becslés szerint a 2021-es közel 80 milliárdnyi kisker adót megkétszerezik 2022-ben a pótadóval.

Dübörgött a vásárlási kedv áprilisban Magyarországon 

Áprilisban reálértéken egy éve a legnagyobb mértékben csökkent havi bázison a német kiskereskedelmi forgalom, ehhez képest a magyarok dőzsöltek.

Mely áruházláncoknak fájhat igazán az extraprofit-különadó? 

Miközben tavaly csökkent a legnagyobb áruházláncok profitja. Az élelmiszeres áruházakban a forgalom nőtt, a költség is, így nem is dobtak mindent rá a vásárlóra. Az iparcikkeseknél tarkább a kép. Mit jelenenthet számukra a különadó?

Elsősorban az evésen spórolnak a németek 

Áprilisban reálértéken egy éve a legnagyobb mértékben csökkent havi bázison a német kiskereskedelmi forgalom. Éves bázison az infláció miatt nagy eltérés alakult ki a reálértékben és nominálisan vezetett kiskereskedelmi forgalom között.

Adócunami a kereskedők nyakába 

Már most 400 milliárd extra felett taposnak a boltosok. A kormány pedig bejelentette a multi szolgáltatók újabb adóját, extraprofitjuk elvonását. A boltosok számára ez már a harmadik extra kasszafúrás, hiszen a kiskereskedelmi adó és az árstop egyaránt elvonást jelent. Az árstop is egy adóféleség a végeredményt tekintve.

Az amerikai gazdaság köszöni, jól van 

Áprilisban az elemzők által vártnál nagyobb mértékben, 0,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban az előző hónaphoz képest - közölte az amerikai kereskedelmi minisztérium.

Így használják a magyarok a SZÉP-kártyát 

Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás. A boltok is nyitottak az új fizetési eszközre.

Vesszük az üzemanyagot, de nagyon 

2022. márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene – jelentős bázishatás eredményeként – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 16,2 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit.

Mi várhat még ebben az évben a kiskereskedelmi szektorra? 

2022-ben sem dőlhetnek hátra a kiskereskedelmi szektor szereplői – az elmúlt két év kihívásai után a változó vásárlási szokásokhoz és fogyasztói elvárásokhoz történő adaptálódás kulcsfontosságú a növekedés fenntartásához.

Súlyos veszteség és nagy gond a cégek: egyre több a visszaélés 

A kiskereskedelmi ágazatban még sosem volt ilyen magas a csalásokból és visszaélésekből származó veszteségek szintje. A termék visszaváltás a kereskedők éves bevételének 12 százalékába kerül, amelyből 8 százalék visszaélés. Tízből hét kiskereskedő pedig 1,62 százalékos éves veszteséget szenvedett.

Járvány, korlátozások: így plázáztak a magyarok 2021-ben 

A pandémia ellenére is inkább személyesen vásároltak a magyarok a hazai plázákban, többségük pedig már nem csak hagyományos vásárlási céllal kereste fel a bevásárlóközpontokat – többek között ez derült ki az Indotek Group által készített, nem reprezentatív felmérésből. Hazánkban a legkiterjedtebb plázaportfólióval rendelkező ingatlanpiaci társaság a portfóliójába tartozó plázák közül 16 bevásárlóközpont esetében vizsgálta a vásárlási és plázalátogatási szokásokat. A felmérés többek között a látogatás gyakoriságát, az eltöltött idő mennyiségét, az online és személyes vásárlás közötti megoszlást, valamint az alternatív vásárlási helyszíneket vizsgálta.

Olcsóbb lesz a Tesco a nyugdíjasoknak 

Keddenként kedvezményesebben vásárolhatnak.

Nagy változás jön az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál - ezt minden vevő észre fogja venni 

Május 2-ától a vásárlók az eMAG online platformján keresztül érhetik el a két márka termékeit és szolgáltatásait. 

Mennyire érződik a magas infláció az üzletek húsvéti forgalmán? 

Erős húsvéti forgalomra számítanak az áruházláncok, idén kelendőbbek lehetnek az olcsóbb és az akciós termékek.

Elképesztő mértékben nőtt a kereslet a használt cikkek iránt 

Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 9,8 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit. A használtcikk-üzletekben 50 százalékkal nőttek az eladások.

Melyik áruházláncot szeretik legjobban a magyarok? 

A 2020-ban kirobbant koronavírus-járvány a feje tetejére állította a világot: a járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte az élelmiszerláncokat, az áruházak felé fordított rendkívüli figyelem pedig 2021-ben sem csökkent. A megváltozott élethelyzetben, a folyamatosan változó korlátozások közepette szinte társadalmi eseménnyé vált a bevásárlás, az ezzel kapcsolatos problémákat, változásokat és élményeket pedig idén is előszeretettel vitattuk meg az interneten.

Kijött a tavalyi számokkal a Spar 

A vállalat a pandémia ellenére 791,8 milliárd forint forgalmat realizált a tavalyi évben, amely 7,2 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest.

Az IKEA is reagált a háborúra 

Az intézkedések nem csak Oroszországra, Fehéroroszország is vonatkoznak.

Razzia az árstop miatt: kik akadtak fent az ellenőrzésen? 

Jó hír, hogy csak elvétve akad csak gond az árak csökkentésével.

Több mint 10 százalékkal nőtt az üzemanyagok forgalma 

2021. decemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 6,7, naptárhatástól megtisztítva 6,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 2,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,7, az üzemanyag-kiskereskedelemben 11,5 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Magyarország első okosplázájában csak beírod a mobilodba mit szeretnél és már láthatod is hová parkolj, az utat a bolthoz, és a választékot 

Az Etele Plazát választották az Év legjobb kiskereskedelmi projektjének a kelet-közép-európai régióban. A Futureal által megvalósított bevásárló- és szórakoztatóközpontot a 14. alkalommal megrendezett nemzetközi EuropaProperty CEE Retail Awards and Marketplace díjátadón ismerték el, amelyen kifejezetten a kiskereskedelmi ingatlanfejlesztéseket értékeli a zsűri.

A 2020-as bukta után a magyar kiskereskedelem újra csúcsközelben 

3,8 százalékkal emelkedett novemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma az előző év azonos időszakához képest.

2021-ben is nyögte a pandémia hatásait a magyar kiskereskedelem 

Ahogyan 2020, úgy 2021 is rendkívüli év volt minden szempontból, ami egyetlen szektorral, így a magyar kiskereskedelemmel sem kivételezett. A tavaszi boltzártól a berobbanó inflációig: összeszedtük az év legfontosabb mozzanatait.

Beszolgáltatási kötelezettség és magasabb adó – ezt kapták karácsonyra a nagy üzletláncok 

Hétfőn este benyújtották, majd kedden a parlament meg is szavazta azt a törvénymódosítást, aminek a célkeresztjében a 100 milliárd forintnál nagyobb forgalmú élelmiszerkereskedelmi láncok állnak.

Még hátra van egy hónap, de milyen évre számíthatnak a kereskedők? 

Csúcsot dönthetnek a webáruházak.

Céges védőoltás: elárulta a Spar, mit lépnek 

Az áruházlánc nem teszi kötelezővé a koronavírus elleni védőoltást, de annak felvételére buzdítják dolgozóikat.

Átverős akciók, spórolás - miért nem jön be a Black Friday a magyaroknak? 

Ez lesz már a hetedik éve, hogy ránk köszöntött az eredetileg amerikai fogyasztási ünnep, a Black Friday. Ami lassan hagyományosan a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét is jelenti. Ugyanakkor hiába a felhajtás és a reklámáradat: kevesen vannak, akik kifejezetten a Fekete Péntekre időzítik az ünnepi vásárlást - sokan ugyanis csalódtak az akciókban, minden harmadik magyar átverésnek tartja. 

Vásárlási láz: nem kell az évvégi hajrára várni ahhoz, hogy tömeg legyen a boltokban 

A kiskereskedelem minden részterületén erős növekedés volt szeptemberben, az online közben tovább hasít. 

Egy porszívó és egy kávéfőző simán jöhet - hogyan vásárolunk elektronikai cikkeket? 

Elsősorban ár alapján választanak elektronikai eszközt a magyarok, a termék márkája közepesen meghatározó szempont, míg dizájnja szinte alig – derül ki az Euronics Műszaki Áruházlánc nemrégiben készült belső kutatásából, amelynek során a cég saját dolgozói körében mérte fel a magyarok elektronikai cikkekkel kapcsolatos vásárlási szokásait. A felmérés eredményeiből kiderül, hogy milyen elektronikai termékeket keresnek leginkább a hazai vásárlók és mi alapján döntenek egy-egy eszköz mellett.

Előbb zárhatnak a boltok karácsonykor 

Egységes iparági álláspont kezd kialakulni az idei szenteste napján érvényes kiskereskedelmi nyitvatartásról. Az ágazati képviselők 2021-ben várhatóan azt javasolják, hogy szenteste az üzletek a jelenleg érvényes 14 óra helyett délben zárjanak be - írja a Magyar Nemzet.

Jön a karácsony: több száz embert vesz fel a Tesco 

500 áruházi kollégát terveznek felvenni a bolti és online területek ellátására.

Nagyot ment a Tesco az elmúlt hónapokban 

Javuló üzleti adatokról számolt be szerdán Londonban közzétett féléves eredményjelentésében a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat tájékoztatója szerint a cég nyereségessége javult a közép-európai térségben is.

Bolt helyett online: ennyire jött be a fiataloknak a netes vásárlás 

A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatja azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.

Kiürülhetnek a boltok? Bajban a britek 

A legnagyobb brit élelmiszeripari szakmai szervezet vezetője szerint most már olyan méreteket ölt a munkaerőhiány a szektorban, hogy javulás kilátása nélkül állandósulhatnak az egyre érzékelhetőbb hiányok a brit élelmiszer-kiskereskedelemben.

A járvány után: megjött a magyarok kedve a pénzszóráshoz? 

Az emelkedő fogyasztói árak ellenére is egyértelműen többet költekezünk most, mint korábban.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo