Fájdalmas folyamat zajlik a hazai boltokban 

Történelmi csúcson a nagybevásárlás.

Januárban 9,7 százalékkal került többe a nagybevásárlás, mint egy évvel ezelőtt, míg egy hónapos távlatot nézve az áremelkedés mértéke 3,2 százalék lett – mutatott rá laptársunk, szintén a Klasszis Médiához tartozó Privátbankár havi Árkosár-felmérése.

Ami az átlagos kosárértéket illeti: a múlt havi történelmi csúcsról jelentős mértékben, közel 1200 forinttal még feljebb került a végösszeg: a Privátbankár Árkosár közel 18 éves történetének új történelmi csúcsa 38 378 forint – ennyibe kerül egy átlagos élelmiszer-bevásárlás egy családnak.

Rossz hír a nyugdíjasok számára, hogy alig 150 forint híján minden idők legmagasabb értékét mérte szintén a lapcsoporthoz tartozó Mfor Nyugdíjas Árkosár-felmérése is.

A kávé és a margarin ára ugrott meg a legnagyobb mértékben decemberhez képest, 30 százalékot is meghaladóan. A pezsgő és az UHT tej 20, a banán és a száraztészta pedig 10 százaléknál jobban drágult egy hónap alatt. Legalább 20 százalékot csökkent viszont a sajt, a krumpli és az alma átlagára egy hónap alatt, de a teáért és a párizsiért is legalább 10 százalékkal kevesebbet kell adni most, mint decemberben.

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo