Orbán Viktor megmondta a kereskedőknek, mekkora hasznot rakhatnak a termékekre

A kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési ára – mondta a miniszterelnök pénteken a Kossuth Rádióban. 

Orbán Viktor a hétfőn életbe lépő árrésszabályozás bevezetését azzal indokolta, hogy számos gazdasági történés volt, amelyek miatt az áraknak csökkennie kellett volna, ugyanis ahogy az ukrán-orosz háború közeledik a béke felé, annak jelei megjelentek a gazdaságban. Ezek között említette, a forint-euró árfolyamát, a gáz és az olaj világpiaci árának csökkenését.

A kormányfő elmondta, a kereskedők tettek javaslatot az árcsökkentésre, de az olyan minimális volt, ami „messze elmaradt a kormány elvárásaitól, meg attól, amit az emberek érezhettek volna”.

Orbán Viktor azt mondta, az árstop alkalmazása esetén módja van a kereskedőnek arra, hogy az árcsökkenés hatását tovább hárítsa a feldolgozóra, vagy a felvásárlóra, csökkentve így a magyar gazdának fizetett árat. Amikor az árrést szabályozzák, azt mondja meg a kormány, „mindegy mennyiért vásároltad meg az árut, kedves kereskedő”, amit te rárakhatsz a beszerzési árra, az nem lehet több mint 10 százalék, ebben benne van a költség és a profit is. Így nem lehet tovább hárítani a termelőkre az árcsökkentés hatását, így a magyar gazdák nem járnak rosszabbul.

(MTI) 

Véleményvezér

Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.
Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo