A vállalat stratégiai célja, hogy egyre több helyen, a kisebb településeken is elérhető legyen, ebben a saját hálózat mellett fontos szerep jut a franchise partnereknek. Mára a teljes magyarországi Spar hálózat kiskereskedelmi forgalmának 10 százalékát bonyolítja a franchise rendszer.
Az elmúlt tíz évben a franchise programhoz csatlakozott 237 üzlet közül 34 Spar partner, 66 Spar market, 86 OMV-Spar Express és 51 Lukoil-Despar üzlet.
A Spar partner programhoz évente átlagosan 23 új üzlet csatlakozik. A Spar olyan, elsősorban családi vállalkozásokkal keresi a kapcsolatot, amelyek több éves kereskedelmi, kiskereskedői tapasztalattal és stabil pénzügyi háttérrel rendelkeznek. Előnyt jelenthet, ha van a kiskereskedelemben, vagy akár más területen - vendéglátásban - franchise működési tapasztalatuk.
A Spar Magyarország több mint 16 ezer terméket biztosít a partnerek áruválasztékához, ezek között a saját márkás termékek, a Regnum húskészítmények, valamint a Spar enjoy. termékek is megtalálhatók.
A hálózat működését központi logisztikai szolgáltatások, informatikai rendszer, értékesítési tanácsadók és külön friss termékekkel foglalkozó tanácsadók is segítik.
Az elmúlt tíz év tapasztalatai alapján a helyi igényekre szabott választék, a helyi termelők termékeinek szélesebb megjelenítése, valamint az üzlet tulajdonosa és a Spar közötti közvetlen kapcsolat miatt a csatlakozott üzletek forgalma rövid idő alatt megnőtt - fejtette ki a közleményben Maczelka Márk, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője.