Az amerikai gazdaság köszöni, jól van

Áprilisban az elemzők által vártnál nagyobb mértékben, 0,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban az előző hónaphoz képest - közölte az amerikai kereskedelmi minisztérium.

Az elemzők átlagosan 0,5 százalékos áprilisi kiskereskedelmi forgalomnövekedést vártak a márciusi 1,4 százalékos bővülés után.

Szépen fejlődik az amerikai gazdaság (Fotó: Pixabay)

Az Egyesült Államokban az autóeladások nélküli kiskereskedelmi forgalom 0,6 százalékkal emelkedett áprilisban a márciusi jóval nagyobb, 2,1 százalékos növekedést követően. Az autó- és üzemanyageladások nélkül számítva a kiskereskedelmi forgalom 1 százalékkal nőtt áprilisban márciussal összevetve, amikor 1,2 százalékos bővülést jegyeztek fel.

A ruházati cikkek értékesítése 0,8 százalékkal nőtt, a sport- és hobbicikkeké 0,5 százalékkal csökkent, az autókereskedők eladásai ugyanakkor 2,2 százalékkal bővültek márciushoz képest.

Éves alapon a kiskereskedelmi forgalom 8,2 százalékkal nőtt áprilisban, ami gyorsulás a márciusi 7,3 százalékos bővüléshez képest.

Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo