Vesszük az üzemanyagot, de nagyon

2022. márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene – jelentős bázishatás eredményeként – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 16,2 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Márciusban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben lényegében nem változott, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 29,7, az üzemanyag-kiskereskedelemben – a hó közepi többletvásárlások miatt – 51,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakihoz viszonyítva. 2022. január–márciusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 10,3 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.

2022. márciusban, az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:

  • Az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 16,2 százalékkal nőtt.
  • Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene lényegében nem változott. Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 0,3 százalékkal csökkent, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 2,4 százalékkal emelkedett.
  • A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 29,7 százalékkal nagyobb volt. Az eladások volumene a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben négyszeresére, a használtcikk-üzletekben háromszorosára, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 75, a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-üzletekben 59, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 13, a gyógyszer-, gyógyászati termék-, illatszerüzletekben 8,3 százalékkal növekedett.
  • Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,9 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 7,3 százalékkal csökkent.
  • Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene – a hó közepi többletvásárlások hatására – 51,4 százalékkal nagyobb volt.
  • A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 9,1 százalékkal nőttek.

2022. márciusban:

  • Az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1375 milliárd forintot ért el.
  • Az országos kiskereskedelmi forgalom 44 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 20 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
2022. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:
  • A kiskereskedelem forgalmának volumene 10,3 százalékkal emelkedett.
  • Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 1,1, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 16,9, az üzemanyag-kiskereskedelemben 27,4 százalékkal nőtt az értékesítés volumene. (KSH)

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo