Az Egyesült Államok júliusi kiskereskedelmi és élelmiszeripari szolgáltatási forgalmának szezonális ingadozásokkal, valamint ünnep- és kereskedési napokkal, de nem árváltozásokkal kiigazított előzetes becslése 682,8 milliárd dollár volt, gyakorlatilag nem változott (0,0 százalék) az előző hónaphoz képest, de 10,3 százalékkal haladta meg a 2021 júliusit.
Elemzők a kiskereskedelemi forgalom 0,1 százalékos havi növekedését várták júliusra, mivel az infláció enyhén mérséklődött, de júliusban is magas maradt. Az előző hónapban, júniusban a kiskereskedelmi forgalom 0,8 százalékkal nőtt havi bázison, és 8,7 százalékkal éves bázison.
A nem bolti kiskereskedők eladásai 2,7 százalékkal ugrottak meg júliusban, amit nagyrészt az Amazon július 12-i és 13-i Prime Day eseménye lendített fel.
Növekedést regisztráltak az építőanyagok, kerti eszközök és kellékek kereskedőinél (1,5 százalék), a kis vegyesboltoknál (1,5 százalék), az elektronikai és háztartási gépek forgalmazóinál (0,4 százalék), az egészségügyi és testápolási cikkek esetében (0,4 százalék), valamint az élelmiszerboltokban (0,2 százalék) is. Az élelmiszerárak 1,1 százalékkal emelkedtek júliusban.
A benzinkutak forgalma viszont 1,8 százalékkal csökkent. Csökkenés volt a gépjármű- és alkatrészkereskedőknél is, 1,6 százalékos, a ruházati cikkek és ruházati kiegészítők esetében, 0,6 százalékos, és az áruházakban is, 0,5 százalékos.
A benzinkutak nélkül a kiskereskedelmi eladások 0,2 százalékkal nőttek, szemben a júniusi 0,6 százalékkal. A gépjárművek, a benzin, az építőanyagok és az élelmiszeripari szolgáltatások nélkül az úgynevezett "mag" kiskereskedelmi forgalom 0,8 százalékkal emelkedett, szemben a júniusi 0,7 százalékkal. Elemzők ebben 0,6 százalékos növekedést vártak.
(MTI)