Félnek a magyarok a nukleáris katasztrófától, megugrott a jód forgalma

A következő hónapokban egyre több kicsi és közepes bioboltot láthatunk majd bezárni.

Már egy éve tart az Oroszország és Ukrajna között zajló háború, amely ugyanúgy jelentős hatással volt az inflációra, mint a banki kamatokra és az energiaárakra, azonban emellett olyan szokásokra is, mint a vitaminvásárlás vagy a bikiniszezonra való készülődés. Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója, e-kereskedelmi szakértő összefoglalta az elmúlt egy év tapasztalatait.

A liszt és az élesztő után a jód volt a sláger

„A tavaszi és a nyári időszakban jellemzően csökkenni szokott az érdeklődés a vitaminok iránt, ugyanis ezeket leginkább az őszi időszakban, illetve a téli szezon elején szokták beszerezni a vásárlók. Éppen így történt ez tavaly is, a háború kitörését követően, ami szembetűnő volt, hogy kiugróan megnőtt a keresések száma a jódra. Mindezt a nukleáris katasztrófától való félelem váltotta ki, azonban az egészségügyi szakértők is több ízben próbálták felhívni a figyelmet arra, hogy ez nem jó megoldás” – mondta el Jánvári András.

Az egészséges életmód is kapott egy pofont (Fotó: Pexels)
Az egészséges életmód is kapott egy pofont (Fotó: Pexels)

Bár a fiatalabb generáció tagjai mindössze csak a nagyszülők történeteiből és a történelemkönyvekből ismerte korábban, hogy milyen az, amikor valamiből hiány van az üzletekben, azonban mára már mindenkinek bőven lehet ebben tapasztalata. A koronavírus-járvány kezdetekor hiány keletkezett élesztőből vagy lisztből – nem is beszélve a wc papírról –, a tavalyi évben pedig többször találkozhattunk a helyzettel, amikor hiány volt üzemanyagból a pánikszerű vásárlás hatására, az orosz-ukrán háború kitörésének hírére egy évvel ezelőtt pedig jódból kezdtek betárazni az emberek.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo