Már egy éve tart az Oroszország és Ukrajna között zajló háború, amely ugyanúgy jelentős hatással volt az inflációra, mint a banki kamatokra és az energiaárakra, azonban emellett olyan szokásokra is, mint a vitaminvásárlás vagy a bikiniszezonra való készülődés. Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója, e-kereskedelmi szakértő összefoglalta az elmúlt egy év tapasztalatait.
A liszt és az élesztő után a jód volt a sláger
„A tavaszi és a nyári időszakban jellemzően csökkenni szokott az érdeklődés a vitaminok iránt, ugyanis ezeket leginkább az őszi időszakban, illetve a téli szezon elején szokták beszerezni a vásárlók. Éppen így történt ez tavaly is, a háború kitörését követően, ami szembetűnő volt, hogy kiugróan megnőtt a keresések száma a jódra. Mindezt a nukleáris katasztrófától való félelem váltotta ki, azonban az egészségügyi szakértők is több ízben próbálták felhívni a figyelmet arra, hogy ez nem jó megoldás” – mondta el Jánvári András.
Bár a fiatalabb generáció tagjai mindössze csak a nagyszülők történeteiből és a történelemkönyvekből ismerte korábban, hogy milyen az, amikor valamiből hiány van az üzletekben, azonban mára már mindenkinek bőven lehet ebben tapasztalata. A koronavírus-járvány kezdetekor hiány keletkezett élesztőből vagy lisztből – nem is beszélve a wc papírról –, a tavalyi évben pedig többször találkozhattunk a helyzettel, amikor hiány volt üzemanyagból a pánikszerű vásárlás hatására, az orosz-ukrán háború kitörésének hírére egy évvel ezelőtt pedig jódból kezdtek betárazni az emberek.