Most pótolják be a magyarok a hét szűk esztendőt

Az első félévben közel 7 százalékkal bővült a kiskereskedelem, elsősorban nem élelmiszerek, ezen belül is a tartós cikkek jelentős forgalma miatt. Az év egészében közel 7 százalékos növekedés várható, jövőre viszont némi lassulásra lehet számítani Németh Dávid, a K&H vezető elemzője szerint.

Júniusban a nyers adatok szerint 6,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom éves szinten, így az első félévben 6,9 százalékos volt a bővülés. A naptárhatással korrigált adatok szerint az első félévben szintén 6,9 százalékos növekedést ért el a kiskereskedelmi szektor.

Pótolnak a háztartások

Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője szerint friss adatok illeszkednek az eddigi trendbe, a kiskereskedelmi bővülést leginkább a nem élelmiszerek, ezen belül a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet hajtja. Ezt mutatja az is, hogy a naptárhatással tisztított adatok szerint a nem élelmiszerek forgalma az első félévben közel 10 százalékkal nőtt.

Kép:Flickr

Ráadásul júniusban az előző hónaphoz képest gyorsult a növekedés üteme. Júniusban sok termékkörben volt jelentős növekedés, az iparcikkek forgalma például 16, a bútoroké és műszaki cikkeké 12 százalékkal emelkedett, közben a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer-forgalom 9,2 százalékkal gyarapodott. Miközben a nem élelmiszereknél jókora növekedés volt, az élelmiszerek forgalma az első félévben 4,4 százalékkal, az üzemanyagoké 7,5 százalékkal nőtt. A szakember szerint az látszik, hogy a lakosság pótolja a korábban – a válság utáni években – elhalasztott vásárlásait.

Már a boltban megisszák a sört a fesztiválozók
A legnagyobb nyári fesztiválokon több mint egymillió látogató bulizott. És vásároltak a boltban is, leginkább az alkohol és élelmiszerek fogynak.
Szintén kiderül a friss adatokból, hogy autóeladásokhoz köthető forgalom is meredek emelkedőn van. „Összességében a fogyasztói bizalom pozitívnak mondható. Ugyanakkor a korábbi időszakban a háztartások a magasabb jövedelemből származó többletből fogyasztottak, mára azonban az alacsony kamatkörnyezet miatt egyre többen kezdenek el hitelből előre fogyasztani. Ha pedig a fogyasztás bővülése tartósan meghaladja a jövedelmi helyzet javulását, az egyensúlytalansághoz vezethet” – tette hozzá.

Mire lehet számítani?

A mostani kilátások alapján a következő hónapokban 7 százalék körüli növekedés várható a kiskereskedelemben, az év utolsó hónapjaiban ez a bázishatás miatt 6 százalékra lassulhat.

Az év egészében pedig közel 7 százalékos többletre lehet számítani. Németh Dávid szerint jövőre már lassabb, 4-5 százalékos bővülés várhat a kiskereskedelemre. Egyrészt a szektor növekedését megalapozó béremelkedés kisebb mértékű lehet 2019-ben, emellett a magas idei bázis is a lassulás irányába mutat.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo