Munkaszervezés cikkek
A szervezés a kulcsa, hogy bárhonnan dolgozhassunk
A jövő azé a munkaszervezésé, amikor az emberek tartózkodási helyüktől függetlenül dolgoznak együtt. Ugyanakkor ma még nemritkán az is gondot okoz, ha valaki otthonról, a „home office”-ból kapcsolódik vissza a közös helyszínen végzett munkába. Mi a megoldás ezekre a gondokra?
Jön a kánikula, így éljük túl a munkahelyen
A hőség mindenkit megvisel, de talán a legnehezebb helyzetben azok vannak, akik kénytelenek a hőhullámot a munkahelyükön végigszenvedni. A nagy melegben különösen ügyelni kell néhány óvintézkedés betartására, és bevetni néhány praktikát.
Lehet, hogy nem kéne beleélni magunkat a távmunkába?
Magyarországon éppen mostanában kezdik a cégvezetők is meglátni a távmunka előnyeit, de van, ahol már éppen túl is vannak ezen az „őrületen”. Miért éri meg belevágni?
7 ok, hogy ne adjon több munkát a legjobbaknak
Nagy a kísértés, hogy még több munkával bízzuk meg a legjobban teljesítő alkalmazottainkat, de most szólunk, hosszú távon lehet, hogy nem éri meg.
Korai még temetni a munkahelyi e-mailt
Az elektronikus levelezés alig néhány évvel ezelőtt is még a kommunikáció legkényelmesebb, leggyakrabban használt eszköze volt. Ám az okostelefonok és az azokon futó alkalmazások elterjedése itt is változásokat hozott. Azonban garantálható, hogy az e-mailezés nem fog egyhamar kikopni mindennapi életünkből.
Közös, de nem egyterű az ideális iroda
Az egyterű irodák pár éve mindent átíró trendje nem fog megtörni - bár egyre több látszik a hátrányokból is. Szó sincs róla, hogy megszűnne az iroda és mindenkit távmunkába küldenek, a formák és a terek viszont átrajzolódnak.
7 dolog, amit gondoljunk át, ha felmondásra kerül a sor
A felmondás, bármelyik fél kezdeményezi, nehéz helyzet. Előfordul, hogy munkáltatóként vagy munkavállalóként úgy érezzük, mindent megtettünk, hogy a helyzet menthető legyen, ám mégis eljött a pillanat, hogy pontot kell tennünk a közös munkakapcsolat végére. Mielőtt döntenénk, jobb mindent alaposan átgondolni, annak érdekében, hogy a lehető legkönnyebben léphessünk túl a szituáción.
100% hatékonyság, 0% bürokrácia - ilyen az új munkaszervezés
Nem a munkavállalónak kell idomulnia a szervezethez, hanem a szervezetnek az emberekhez. Ha a dolgozók kellően motiváltak és elkötelezettek, jobb munkaszervezési rendszer alapját teremtik meg, mint bárki, egy papír fölé görnyedve.
Így készüljünk fel az őszi rohanásra
Bár még kellemes, nyárias napoknak örülhetünk, sajnos visszavonhatatlanul itt az ősz. A szeptembertől karácsonyig tartó időszak a legtöbb szervezet számára a legsűrűbb. Készüljünk fel!
Irodai etikett – avagy így lesz kellemesebb egy légtérben
Sok érv szól az egyterű irodák mellett és ellen is, mi most azt néztük meg, ha ilyenben dolgozunk, mik az alapvető illemszabályok, amelyekkel mindenkinek kellemesebb lesz az „együttélés”.
Így kerüljük el a nyári veszteségeket
Ahhoz, hogy biztosak lehessünk benne, hogy a cég nem szenved komoly károkat ameddig a vezető, vagy a kollégák nyaralnak, át kell gondolni és meg kell oldani néhány alapvető dolgot.
Ezért kéne mindenkinek „laza péntek”
A legtöbb cégvezető azt szereti, ha a kollégák szép rendben ülnek az asztaluknál, legyen fagy vagy hőség. Egy nyári péntek délután viszont a dolgozók többsége valójában már csak a túlélésre hajt. Ha megszervezzük, hogy leléphessenek, a cégnek is megéri.
Korlátlan szabadság? Van, ahol beválik
Miközben a többség azon sakkozik, hogy kevéske szabadságát hogyan ossza be az évre, vannak cégek, ahol nem számolják, ki hány nap szabadságra megy. És megéri nekik.
Nem kéne, hogy rémálom legyen a nyári szünet
Amint kitör a nyári szünet az iskolákban a kollégák is kánikula üzemmódba kapcsolnak. Ha nem is támogatjuk a „lógást”, főnökként is lehetünk ilyenkor kicsit engedékenyek, megéri.
Így dolgozzunk eredményesen virtuális kollégával
A távmunka előnyeit a dolgozók mellett már a legtöbb cégvezető is kezdi látni. De az is elképzelhető, hogy nem csak néhány napra a héten, hanem teljes egészében virtuális kollégákra támaszkodunk. Olcsóbb is lehet, hatékonyabb is lehet, de persze megvannak a kritikus pontok.
"Ez is az én dolgom? Hol van ez leírva?"
Egy általános munkaköri leírás körülbelül két oldal. Megjelöli a feladatköröket, a munkaterületet, de a mindennapi munkavégzéshez nem ad támpontokat, hiszen nem ez a célja. Nem készítünk 8-10 oldalas munkaköröket minden részfeladat részletezésével. Ez rendben is van, de munkavégzés közben aztán jönnek a kérdések: Ezt is nekem kellett volna megcsinálnom? Az nem valaki máshoz tartozik? Én azt hittem… Nekem nem mondta senki… Hol van ez leírva?!... Itt kerülnek a képbe a szabályzatok, mint az „egyéb apró dolgok” tárhelyei, ahol részletesen megjelenik, hogy az egyes pontokon kinek mi a feladata és felelőssége.
Határt kell szabni a távmunkának is
A home office és a kötetlen munkaidő manapság nagyon divatos, főleg a fiatalok várják el az effajta szabadságot. A cégnek is jó, ha hagyja, hogy a dolgozók szabadabban osszák be az idejüket - de nem határok nélkül.
4 gyors spórolási tipp cégvezetőknek
A legtöbb kkv a szakértők szerint két dolgot akar: növekedni és csökkenteni a költségeit. Néhány hasznos ár-összehasonlító oldal segítségével egyszerűen rájöhetünk arra, hogy hogyan tudnánk spórolni az energia-, a telefon- és internet-előfizetésen. De ha átnézzük a költségtételeket, számos olyan területet találhatunk, ahol jelentős megtakarítást is el lehet érni viszonylag kis erőfeszítéssel.
Elmúlt 40? Akkor lehet hazamenni
Háromnapos munkahetet javasol a 40 év felettieknek egy új tanulmány. Az anyag szerint a hosszabb munkahét "kifárasztja" a középkorú dolgozókat, akik így nem dolgoznak olyan hatékonyan, mintha kevesebb feladatuk lenne.
Így üldözzük el a legjobb kollégákat
Lehet, hogy nagy a kísértés, hogy a legjobban teljesítő alkalmazottainknak még több munkát adjunk, de mérlegeljünk, mert lehet, hogy hosszú távon a túlterhelés visszaüt.
A főnök irányít? Ugyan már!
A marsallbot mindenki zsebében ott lapul, vagyis mindenki irányíthatja, optimálisan alakíthatja és eredményessé teheti a saját munkáját. Ha pedig már mindenki vezető, akkor az elsőszámú vezető részéről hiú ábránd, hogy továbbra is ő irányítja a változást.
Kiégés? A főnök tehet ellene!
Vállalkozóként sokszor többet és hektikusabban dolgozunk, mint az átlag. De az alkalmazottaktól nem várhatjuk el, hogy érezzék ezt a belső késztetést. Ha rosszul és túlterheljük őket, bizony kiégnek.
Ezért kell a főnöknek is vakációra mennie
Sok vállalkozó, cégvezető úgy érzi, nem mehet el vakációra, hiszen addig ki törődik a céggel, ki felügyeli az alkalmazottakat és mi lesz az így kieső bevételekkel? Mutatunk három indokot, hogy miért fontos a szabadság és adunk néhány tippet, hogyan kerülhetjük el a veszteségeket.
A főnöknek se éri meg a szabi alatt dolgoztatni
Nyáron kiürül az iroda, kevesebb az aktív, megoldandó ügy a legtöbb irodai környezetben. De amikor ügy jön, azonnal meg kell oldani. Sokan már riasztják is a szabadságon lévő kollégát. Pedig a cégnek sem éri meg.
Változóképesség nélkül lehúzhatjuk a rolót
A multikulturális környezetben működő cégeket nem lehet már ugyanolyan módszerekkel és attitűddel sikerre vinni, mint húsz éve. Dinamizmus, innováció képesség - kortól függetlenül erre van szükség.
Nem a vezető a legfontosabb a cégben
Nem a hierarchia tetején kell keresnünk a kulcsszereplőket egy cégben. Mi történik, ha tényleg azt vizsgáljuk, hogy ki nélkül állna le a munka?
Eredményes meeting mindössze egy óra alatt? Így lehet!
Hány órát tölt évente egy vezető megbeszéléseken? Lehetne kevesebb ez az idő és hatékonyabb a felhasználása? Biztos, hogy lehetne! Az OPERA új távlatokat nyit a meetingek hatékony és eredményes megtartásában.
Így előzheti meg a hibákat a cégben
A hibákat nem javítani, hanem megelőzni kell a hatékony működéshez. Erre pedig kiválóan alkalmas a világ egyik legegyszerűbb menedzsment eszköze. A Piac&Profit szakértője elmondja, hogy használjuk jól!
Hogy meneküljünk meg a bumeráng feladatoktól?
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy mások nem végzik jól a munkájukat. Vagy ha igen, akkor is mi magunk még egy kicsit jobban csinálnánk. Nem könnyű elcsitítani a bennünk lakozó kontroll mániást, de megéri! Íme néhány tipp, hogy delegáljunk úgy, hogy a feladatok ne jussanak vissza hozzánk.
Tippek a mesteri munkaszervezéshez
Manapság senkinek nincs ideje semmire és folyamatosan éppen „tüzet oltunk”. Pedig ha megfelelő teret biztosítanánk a teendőkhöz, nagyságrendekkel nyugodtabban és hatékonyabban végezhetnénk el őket. Mutatjuk, hogyan!
Miért lehet jobb egy középszerű stratégia egy kiválónál?
Egy középszintű stratégia kiváló, fegyelmezett megvalósítása a tapasztalatok szerint sokkal jobb eredményeket hoz, mint egy kiváló stratégia középszintű megvalósítása. Hogy miért? És hogy leszünk mi eredményesek? Segítünk!
Így vezessük a céget, ha több tulajdonos van
Ha több tulajdonosa is van egy cégnek, akkor az a szerencsés, ha hosszú távon mindenki azzal foglalkozik, amiben a legjobb. Egyrészt azért, mert azt tudja a leghatékonyabban ellátni, másrészt azért, mert nem tehernek érzi az ezzel való foglalatoskodást, örömmel csinálja. Mire figyeljünk még? Összefoglaltuk a lényeget.
Kilenc tipp a sikeres otthoni munkához
Az alkalmanként otthonról vagy egyéb alternatív helyekről történő munkavégzés ugyanolyan hatékony, és számos előnnyel jár mind a cégvezetés, mind az alkalmazottak számára. A hosszú távú távmunkás életformára való átállás azonban alapos előkészítést igényel.
Foci-vb az irodában – legyünk rugalmasak!
Jogosulatlan távolmaradás, ad-hoc szabadságigénylés, a közösségi média felfokozott használata munkaidőben – leginkább ezekkel a problémákkal találkozhat egy munkáltató a június 12-én kezdődött labdarúgó-világbajnokság óta.
5 tanács, hogy működő cég legyen a káoszból
Se éjjele, se nappala és mégsem úgy működik a cége, ahogy szeretné? Ideje változtatni egy kicsit. 5 kézzelfogható tanács, mivel érdemes kezdeni a működés megreformálását.
Tippek a túlterheltség csökkentésére
Ez vezetőnek mindenre figyelnie kell - ez sajnos elengedhetetlen. De ha túlterheli magát, azzal semmire nem megy. Bárki bármit állít, senki nem képes több lovat megülni egyszerre. Szakértőnk ad néhány tippet, hogy utat mutasson a feladatok káoszában.
Mit kezdjünk a visszatérő kollégával?
Gyakori gond a cégeknél a hosszabb távollét – például szülési szabadság – után visszatérő munkavállalók kezelése. A jogi kérdéseken túl fontos munkaszervezési és emberi feladat is felmerül. Szakértőnk segít, hogy mit tegyen a vezető!
Nap mint nap meglopják és észre sem veszi?
Ha valaki ellopja a pénztárcáját, hogy aztán a tartalma nélkül adja vissza, biztosan tolvajt kiált. Ha arra ér haza, hogy a lakás fenekestül felforgatva áll, és minden értékes hiányzik, minden bizonnyal a rendőröket hívja rablás miatt. De vajon miért nem veszi észre, ha valaki az idejét rabolja, ami az üzletben értékesebb minden aranyékszernél és hitelkártyánál?
Így edzze az agyát, hogy ne kalandozzon el!
Vállalkozóként rengeteg szálat kell egyszerre kézben tartania. Rettentő nehéz koncentráltnak maradni a munkavállalók, ügyfelek, e-mailek és telefonhívások vég nélküli áradata közepette. Ahhoz, hogy ki tudja zárni a zavaró hatásokat, meg kell tudnia, hol húzódnak az agya korlátai és keményen kell edzenie, hogy javuljon a koncentrálóképessége és hatékonysága.
Egy jó terv aranyat ér!
Egy jó termelési terv lehet a kulcsa annak, hogy az adott piaci keretek között a maximumot hozzuk ki a vállalkozásunk kapacitásaiból, márpedig hosszú távon akár ezen is állhat vagy bukhat a siker. Segítünk, mikre figyeljen, amikor a tervet írja.
Miért kell bizonyosság a vezetéshez?
Aki azt mondja és érzi, hogy bizonyos abban, amit csinál és ezért képes határozottan döntést hozni, az értékes tagja bármely munkaszervezetnek. Legyen akár vezető, akár alkalmazott, ez a tulajdonság aranyat ér.
Így növelje dolgozói hatékonyságát
Akár 20%-kal is nőhet a szellemi foglalkozású alkalmazottak termelékenysége, méghozzá anélkül, hogy a vezetőknek különleges eljárásmódokat vagy nagyösszegű ösztönzőket kellene bevezetnie. Megmutatjuk, hogyan.
Üres levelesláda, kevesebb gond!
Néhány évvel ezelőtt jött divatba az Egyesült Államokban az Inbox Zero mozgalom, ami egy egészen egyszerű célt fogalmazott meg: teljesen kiüríteni a Beérkezett üzenetek (Inbox) mappát, vagyis végére járni minden fennálló feladatnak. De valójában megtalálták a szakértők a hatékony munkavégzés csodafegyverét?
A jó hozzáállás a siker záloga
Nem elég a piacképes termék, az igazi sikerhez, a mérhető piaci jelenléthez megfelelő hozzáállásra is szükség van! Mindenkinek pontosan tudnia kell, hogy mi a feladata és azt hogyan kell elvégeznie a közös siker érdekében.
Miért nem vagyunk jól szervezettek?
Ha megvizsgáljuk a magyarországi cégeket, nagyon kevés példát láthatunk valóban jól szervezett csapatokra. Két jellemző hiba a „szervezetlenség”, illetve a szervezés „túlbonyolítása”. Óriási tartalékok vannak a cégekben, amelyek szervezetfejlesztéssel kiaknázhatók.
Hogyan kerüljük el a munkahelyi csapdahelyzeteket?
Ha egy cég nem dolgozik azon, hogy minden dolgozója lássa el a saját munkáját, akkor egyes részei életképtelenné válnak, és állandóan szükség lesz arra , hogy valaki beavatkozzon a folyamatokba – figyelmeztet szakértőnk.
Életmódváltás a kommunikációban
Ahogy hajszolt, stresszes életünkben sokszor szinte luxusnak számít az egészséges életmódnak időt és energiát szentelni, így tűnik a kkv-k működésben „luxusnak” az ügyfelekkel és a munkatársakkal való kommunikáció minőségének tudatos fejlesztése, az erre szánt pénz és figyelem -, annak ellenére, hogy ennek a hanyagságnak hosszútávú, akár végzetes hatása feltehetőleg mindenki előtt nyilvánvaló.
Önámítás helyett hatékony cégvezetés
Patyomkin neve gyakran juthat eszünkbe egy-egy vállalatnál, amikor a „nagykutya” látogatásra érkezik. Ilyenkor számtalan olyan feladatot is elvégeznek, amely a mindennapos élet része lenne ideális esetben, de valójában köztudottan nem az. Hat tipikus esetet mutatunk be, hogy segítsünk a vállalatoknál ilyen vagy olyan okokból felépült „Patyomkin-falvakat” meglátni, és igazi, tündöklő épületekké formálni.