Közösségi oldalak cikkek
Ész nélkül hirdetni a Facebook-on is csak pénzkidobás
Sokan tapasztalták már azt a jelenséget, hogy az első hirdetések elindítása után, hosszú távon csökken a céges profiljuk látogatóinak aktivitása, mivel ahogy abbahagyják a hirdetést, a posztok elérése a töredékére csökken. Szakértőnk ennek a jelenségnek ered a nyomába.
Így költsünk okosan a közösségi oldalakon
Mára megkerülhetetlen hirdetési felület a közösségi média. Fontos viszont, hogy gondosan felépített stratégiánk legyen, különben csak elfolyik a pénz.
Egye élesebb a harc a digitális vásárlókért
2015 első félévében 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi piac – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A webáruházak között egyre élesebb a verseny a vásárlókért, így minden online marketingeszközt bevetnek. A vasárnapi zárvatartás jól jött a webshopoknak.
Hat egyszerű lépés a tökéletes LinkedIn profilért
A LinkedIn az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetünk a tömegből.
A bloggereket is magába szippantaná a Facebook
A világ legismertebb közösségi oldalának talán egyik legkevésbé ismert funkciója a Notes szolgáltatás. Az öt éve gyakorlatilag változatlan formátumban létező funkcióval hosszabb lélegzetvételű, de a normál bejegyzésekhez látványvilágban nagyon hasonló posztokat készíthetnek a felhasználók – írta a Bitport.
Kivel szerettessük meg a márkánkat a neten?
A felhasználók többsége a barátoktól és ismerősöktől szerzi be az információkat az interneten, mielőtt vásárlási döntést hozna. Az innen származó információk sokkal többet nyomnak a latban a vásárláskor, mint a legtöbb céges poszt a közösségi oldalakon, vagy blogbejegyzés. Viszont arról keveset tudunk, hogy mi alapján és kik mondanak véleményt a márkánkról, mi motiválja a megmondó-embereket. Egy friss kutatás most a nyomukba eredt.
Most csábítsunk reklám nélkül
Nem a nyár a leggyengébb időszak a toborzók szempontjából. A BrandJob tapasztalatai szerint a jól felépített és működtetett közösségi média aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb. Ha tudjuk, mit és hogyan csináljunk.
Érdeklődnek a mai fiatalok is – csak nem úgy
A fiatalok az olthatatlan információ- és ingerigényüket ma leginkább az internet nyújtotta szinte korlátlan világban tudják kiélni. A kommunikációs csatornák hangsúlyai is egyértelműen az online világ felé tolódnak el. De kétségbe esni nem érdemes: a mai fiatalok egyszerűen ugyanannyira és ugyanarra kíváncsiak, mint a szüleik voltak, csak nekik már van internet-hozzáférésük – derült ki az eNET a HTE-vel (a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesülettel) közösen készített felméréséből.
Facebook-függő a magyar
A többi vizsgált országhoz képest a Twitter szinte érdektelen hazánkban, sőt az Instagram is inkább még egy szűkebb kör játszótere. A magyar fiatalok azonban lelkesen facebookoznak: 89 százalékuk számít „keményvonalas” felhasználónak. Mindeközben a tévé sem veszített népszerűségéből.
Hol nyomulnak a cégek?
Feljövőben vannak a kisebb közösségi oldalak is a céges aktivitást és profilokat tekintve, a LinkedIn a B2B szegmensben be is előzte a Facebookot.
Mit érdemes kiszervezni a marketingből?
A legtöbb cég nem tud fenntartani egy teljes marketinges csapatot, és nem is érdemes, hiszen a legtöbbször nincs is meg helyben a speciális feladatokhoz szükséges szaktudás. Csakhogy ész nélkül kiszervezni a marketingtevékenységet sem vezet jóra. Csokorba szedtük, mik azok a tevékenységek, amelyet elvégezhet egy külsős cég és vállalkozás.
Már a SEO sem csodafegyver?
A közösségi oldalak térhódításával és a fogyasztói szokások megváltozásával bizony már a keresőoptimalizálás sem az a csodafegyver, ami valaha volt. Már sok esetben ugyanis nem az a nyerő, aki a lista tetején trónol.
A cégé, vagy a dolgozóé a LinkedIn kapcsolat?
A hazai cégek sem hagyhatják figyelmen kívül a LinkedIn és más közösségi médiák használatából eredő esetleges jogvitákat. A legtöbb tisztázatlan kérdés általában arra irányul, hogy rendelkezhet-e a munkáltató a munkavállalója LinkedIn-profilján található kapcsolatokkal.
Hátrányba kerülnek a céges posztok
A Facebook felülvizsgálta a hírfolyam algoritmusát a visszajelzések alapján, és három változást jelentett be, amelyek komolyan érinthetik majd a felhasználók fogyasztási szokásait és a céges posztok elérését is.
A szülők többsége nem ismeri az online zaklatás fogalmát
A vezető, proaktív védelmet kínáló biztonságtechnológiai vállalat, az ESET kutatásából kiderül, hogy a brit szülők 54 százalékának fogalma sincs róla, ha a gyerekét az interneten keresztül zaklatták. Ez azt is jelenti, hogy a legtöbb szülőnek nincsenek a kezében a megfelelő eszközök, hogy felismerje és kezelje ezt, a gyerekekre egyre gyakrabban leselkedő problémát. A hazai helyzet hasonló, az ismeretek hiánya a szülők és a gyerekek részéről is komoly problémákat okoz.
Öt dolog, amit csak profik tesznek a Facebook-on
Mi különbözteti meg a profi Facebook marketingeseket a nagy átlagtól? Sok dolog, de néhányat most bemutatunk a legfontosabb marketingeszközök közül, amelyeket a profik másként használnak.
Gombnyomással vásárolhatnak a Facebook-felhasználók
Az Amerikai Egyesült Államokban a Facebook-felhasználók nemsokára pénzt is küldhetnek egymásnak. Ezért az applikáció egy új, dollár-szimbólumos gombot fog kapni. Az újítás várhatóan felpörgeti a közösségi oldalon folytatott online kereskedelmet.
Hogyan tűnjünk ki a közösségi médiában?
Az internet elterjedése előtt viszonylag könnyű volt kitűnni a szakemberek közül, hiszen egy szép, keretes hirdetés a helyi lapban minden környékbeli emberhez eljutott. Az online világban már nehezebb kitűnni, de nem lehetetlen.
Újraszámolja a vállalati lájkokat a Facebook
Az ingyenes céges kommunikáció folyamatos és szisztematikus megfojtása után most újabb visszaeséssel kell kalkulálniuk a vállalati Facebook oldalakat üzemeltetőknek. Jó hír viszont, hogy ez a változás valóban érthető és jogos.
Négy digitális trend, amit érdemes szem előtt tartani
A fiatalokat még mindig a Facebookon keresztül érik el a cégek, újabb technológiai robbanást jelent az 5G mobilinternet és hamarosan 50 milliárd eszköz fog kommunikálni egymással a világhálón.
Így lesz a baj a munkahelyi pletykából
A közösségi média terjedésével egyre több olyan tartalom válik nyilvánossá a munkahelyeken, melyek régebben csak a céges folyosókon vagy a liftben elejtett pletykák szintjén léteztek.Tekintettel arra, hogy ezek a tartalmak akár egy nagyobb közösség előtt is nyilvánossá válhatnak, komoly fejtörést okozhatnak a munkaadónak is.
Erre vigyázzunk, ha a Facebook-on keresünk állást
A munkáltatók előszeretettel használják a közösségi oldalakat a megfelelő utánpótlás megtalálására, az álláskeresőknek azonban érdemes vigyázniuk az ilyen hirdetések esetén, mert a személyes oldalukat és posztjaikat is megnézik.
Influenzaszezonban a marketing is lehet fertőző
Egyre komolyabb veszély fenyegeti a felhasználókat a közösségi oldalakon is, azonban lehet tanulni is a vírusoktól. Mutatunk néhány tippet, hogyan lehet a marketingüzenet is fertőző!
Miért kell egy cégvezetőnek regisztrálnia a LinkedInre?
A LinkedIn a világ egyik legnagyobb online üzleti, közösségi portálja közel 330 millió felhasználóval. Bár az elmúlt években igazi munkaerő-közvetítő szerepet is betölt az oldal, azonban elsődleges szerepe az üzleti kapcsolatok létrehozásában van.
A kiválasztásnak is lépést kell tartania a világgal
Ma már a megfelelő munkaerő kiválasztásához elengedhetetlen az interneten való jelenlét, hogy bárhol a világon utol lehessen érni a cégünket. A legfontosabb a weboldal, ahol sokszor először találkoznak a cégünkkel, de a közösségi oldalakon való részvétel is egyre népszerűbb.
Bármire össze lehet kalapozni a pénzt
Ön fizetne azért, hogy Jézus képét nézegesse a pirítóson? Vagy egy görögdinnye-hordozóért? Van, aki igen: nincs az az őrült ötlet, amelyhez ne lehetne támogatókat találni, ez a közösségi finanszírozás egyik legnagyobb előnye.
Hét fotó, amit soha ne töltsünk fel profilképnek!
Habár virágkorát éli az önmagunkról készített fotók megosztása a közösségi oldalakon (selfiezés), a professzionális szakmai közösségekben, így például a LinkedInen jobb, ha alaposan megválasztjuk, milyen képet töltünk fel magunkról.
Hat Facebook-trend, amire idén ügyelni kell
Itt a január, és újra beindulhat a marketing a közösségi oldalakon. Azonban már most látszik hat olyan trend a legnagyobb közösségi platform esetében, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagynunk az eredményes online jelenlét érdekében!
Jövőre is megéri Facebookozni
Habár a Facebook az év folyamán egyre nehezebbé tette a cégeknek, hogy elérjék a rajongóikat, a vállalkozások többsége még mindig úgy vélekedik, hogy megéri aktívan jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon. A célok azonban változtak: már nem a meglévő ügyfelek megtartására koncentrálnak, hanem újak szerzésére.
Ami igazán fontos, azt nem tesszük közzé
A közösségi médiahasználat több mint hatvan százaléka „fű alatt” zajlik, azaz nem kerül nyilvánosságra.Pedig a téma marketing szempontból is releváns: itt történik az utazási és karriertémák megosztásainak 80 százaléka.
Munkaidőben sem szakadunk ki a közösségi hálóból
A netezők egyharmada munkaidőben is használja a közösségi oldalakat, 16 százalékuk pedig úgy érzi, ha napokig nem lép be, sok mindenről lemarad. A legaktívabbak még mindig a nők és a fiatalok.
A közösségi oldalak nélkül nem találunk állást!
Ma már a közösségi média az új álláspiac, és ez a jövőben egyre inkább így lesz. Ennek ellenére sem az álláskeresők, sem pedig a felvételiztetők számára nem mindig egyértelműek melyek a leginkább bevált jó gyakorlatok, módszerek.
Meglepő, mi dönt a netes vásárlásnál
Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?
Újabb átverés terjed a Facebook-on
Az ESET biztonságtechnológiai vállalat szakemberei minden felhasználót figyelmeztetnek a legújabb Facebookos átverésre, amely Robin Williams színész halálával kapcsolatban próbálja megtéveszteni a közösségi hálózaton felelőtlenül kattintgatókat.
Öt tipp, hogyan gyűjtsünk követőket az Instagramon!
Mivel az Instagram szépen terjed itthon is, ráadásul egyre több cég használja, tényleg érdemes elmerülni benne. Azonban itt sem mindegy, hogyan fogunk hozzá a követők gyűjtéséhez: ehhez adunk most tippeket.
Novembertől vége a promóciós lájkvadászatnak
A legnagyobb közösségi oldal illegálisnak minősítette azokat az alkalmazásokat, amelyek lájkolásért cserében engedték valamilyen nyereményjátékon indulni a felhasználókat. Az indok az oldalak követői összetételének "minőségibbé" tétele.
11 tipp, hogy többen olvassák Facebook posztunkat
A közösségi oldalakon folytatott kommunikációban kevés dolog érintette olyan súlyosan a cégeket, mint a Facebook-posztok elérésének korlátozása. Ha azt akarjuk, hogy sokan olvassák a bejegyzéseinket, mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, de szerencsére van olcsóbb megoldás is.
Facebook: jöhet az üzenőfalas vásárlás
Eddig a céges weboldalakra terelgették a cégek a közösségi oldal látogatóit, de a Facebook megszüntetné ezt a gyakorlatot és a vásárlás folyamatát teljes egészében a saját oldalaira helyezné át.
Így készüljünk fel a Facebook halálára!
Az IwIw vége megmutatta, milyen gyorsan derékba törhet egy közösségi oldal karrierje. Sok magyar cég már felfedezte a Facebookot, de mihez kezdhetnek, ha a piacvezető közösségi oldal is megroppan? Szakértők válaszoltak a kérdésre.
Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások
Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.
Virtuális marketing: csak óvatosan!
A 21. század eleje robbanásszerű változásokat hozott a marketing területén. A korábbi megoldásokhoz képest ma jóval egyszerűbben és olcsóbban szerezhetnek maguknak klienseket a talpraesett cégek, a szabályok azonban szigorúak, így érdemes tisztában lenni vele, hogyan és hová lehet reklámot küldeni, ha nem akar valaki méretes hatósági büntetésbe belefutni.
Termékfejlesztés "önök kérték" módra
A közösségi oldalakon folyó össznépi csevegés átveszi a fókuszcsoportok szerepét a termékdizájn és a fejlesztés terén. Így a fogyasztók közvetlenül elmondhatják, hogy mit és hogyan szeretnének - csak győzzék követni őket a fejlesztők!
Mire lenne jó a Facebook emberkísérlete?
700 ezer felhasználójával kísérletezett a Facebook úgy, hogy erről nem értesítette őket. Kiderült, a közösségi oldal valóban tud hatni a hangulatunkra. Végtelenek a lehetőségek...
Így szabadulhatunk meg a Facebook vírusoktól!
A Facebookon nap mint nap lehet találkozni olyan alkalmazásokkal, melyek a felhasználók nevében posztolnak, és kéretlen üzeneteket jelenítenek meg az ismerőseik számára. Ezeket sokszor Facebook vírusoknak hívjuk, de valójában nem hagyományos kártevők, és a vírusirtó sem véd ellenük.
Hogyan kommunikáljunk a közösségi oldalakon?
Egyre több vállalkozás ismeri fel, milyen remek terepet kínálnak számukra a közösségi oldalak. Azonban még mindig sok cég gondban van azzal, hogy milyen formában szólítsa meg potenciális ügyfeleit – hangzott el a Piac & Profit KKV Akadémiáján.
Bevált Facebook-trükkök kisvállalkozásoknak
Mindenhonnan azt hallani, hogy a Facebookon minden cégnek jelen kell lennie. De mibe érdemes tényleg energiát fektetni? Hogy lehetünk hatékonyabbak? A Piac&Profit KKV-Akadémiáján elhangzott hasznos tanácsokat gyűjtöttük össze.
5 tipp az énmárka kiépítéséhez
Az énmárka nem más, mint amit mások mondanak rólunk az alapján, amit a külvilág szűrőjén keresztül látnak belőlünk. Az alábbiakban öt tippet mutatunk be, amelyek segítségével könnyebben felépíthetünk egy sikeres stratégiát.
Nem mindegy hol keressük az igazit!
Napjainkban az internet és a közösségi oldalak segítségével megnövekedett a keresési módszerek száma, ám ez nem feltétlenül gyakorol kedvező hatást a korábban megszokottá vált toborzási tevékenységek hatékonyságára.