A Facebook elérés növelése fontos téma, főleg mióta az óriáscég drasztikusan csökkentette a posztok láthatóságát, azaz egy-egy üzleti oldal követőinek csak töredékénél jelenik meg az oldal aktuális bejegyzése. Komoly számokról van szó: a korábbi 60-80 százalékos posztonkénti elérés ma már 5-10 százalék közé csökkent. Sőt, néhány oldalnál 1-2 százalék közelébe zuhant.
(Szakértőnk egy meglepő stratégiát javasol ennek a problémának a megoldására.)
Ez pedig mindenkinek fáj, hiszen ha hasonló eredményeket szeretnénk elérni, mint korábban, akkor bizony mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Főleg a nagyobb oldalaknál. Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő ezért blogbejegyzésében bemutat néhány technikát, amelyek segítségével többen fogják olvasni bejegyzéseinket.
(Persze mindez mit sem ér, ha a kiposztolt szövegek nem megfelelők, nem véletlenül ezek a kommunikáció igazi mumusai a céges honlapokon is.)
1. Figyeljünk oda a posztolási időre!
Próbáljunk ki extrém időzítést is, pl. munkaidőn kívül, hétvégén, stb. pl. ez a poszt este fél kilenckor jelent meg, és másfélszeresét érte el az átlagos organikus elérésnek.
2. Legyen idő a bejegyzések között!
Ha túl gyakran posztolunk, akkor előfordulhat, hogy a posztok “kannibalizálják” egymás közönségét. Hagyjunk közöttük időt, jellemzően néhány órát!
Van olyan üzleti felhasználó, aki naponta 18 bejegyzést ír átlagban, ráadásul ezek jelentős része közvetlen értékesítés. De a rajongói szeretik, a napi elérése bőven az átlag feletti. Ha olyat írunk, ami tetszik a célcsoportodnak, mert élményt, tudást, információt ad, akkor bátran posztolhatunk többet is. Ha viszont olyat írunk, ami nem érdekli őket, akkor napi egy poszt is sok, ha nincs megfelelő témánk, inkább hagyjuk ki a napot.
4. Variáljunk a bejegyzések hosszával!
Legegyszerűbb, ha olyan röviden írunk, amilyen röviden csak lehetséges. Könnyen megértik, gyorsan átolvassák, könnyen tudnak rá reagálni. De vannak esetek, amikor a hosszú bejegyzés is nagyon jól működik, főként ha olyan a téma, ami érdekességet, hátteret tartalmaz, amit szívesen elolvas a célközönségünk.
5. Használjunk sztorikat!
A hosszú bejegyzések főleg a sztorik esetén működnek jól. Lehet teljesen meseszerű a poszt, akár címmel, alcímmel. Ha érdekes, és megmozgatja az embereket, bármekkora szöveget el fognak olvasni. Persze egy sztori is lehet rövid.
6. Variáljunk a poszttípusokkal!
Alapelv, hogy a kép alapú bejegyzések jól működnek és sok reakciót gyűjtenek. Ez igaz is, mert képekkel könnyű érzelmet kiváltani, az érzelem több interakciót jelent, az interakció pedig nagyobb elérést. De nem mindig a kép a jó. A linkek, a sima szövegek, a videók is jók lehetnek. Legyen az arány 50 százalékban fotók, 25 százalékban linkek, 25 százalékban szöveges bejegyzések.
Ami egyszer már bejött, ne hagyjuk veszni! Vegyük elő néhány hónap, vagy fél év múlva, ugyanakkorát fog ütni.
8. Csináljunk tematikus napokat!
Egy-egy napot érdemes egy témának szentelni, és ugyanaznap minden héten azzal foglalkozni. Ez segít közösségtudatot kialakítani, és odakötni a rajongókat az oldalunkhoz!
9. Alakítsunk ki saját nyelvezetet!
Akár szóhasználatban, akár megjelenésben (pl. speciális karakterek a poszt elején, speciális logó a fényképeken) érdemes egyedinek lennünk. Így a rajongók már a hírfolyamban kiszúrják, hogy az a bejegyzés tőlünk jön, nagyobb az esély, hogy elolvassák, és reagálnak. Feltéve, hogy korábban (számukra) jó tartalmakat adtunk nekik.
10. Óvatosan az ösztönző elemekkel!
A poszt végén kérdés, lájkolásra, kattintásra, megosztásra, hozzászólásra biztatás általában jól működik. De néha nem árt ezt is pihentetni. Nem kell “túlhasználni” ezeket sem.
11. Ne engedjünk a csábításnak!
Olyan témákat használjunk, ami illik a rólunk kialakított képhez, még akkor is, ha egy cuki cicás videó nagyobb reakciókat ér el. Ha elindulunk a vicces irányba, akkor ugyan nő az elérés és az interakció, de könnyen lehet, hogy olyan emberek fognak csak maradni, akikre ügyfélként nem számíthatunk.
Márpedig a Facebook marketing erről szól: előbb-utóbb bevételt kell csinálnunk a posztolgatásból.