11 tipp, hogy többen olvassák Facebook posztunkat

A közösségi oldalakon folytatott kommunikációban kevés dolog érintette olyan súlyosan a cégeket, mint a Facebook-posztok elérésének korlátozása. Ha azt akarjuk, hogy sokan olvassák a bejegyzéseinket, mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, de szerencsére van olcsóbb megoldás is.

Kevesebb embert érünk el - Kép: Pixabay

A Facebook elérés növelése fontos téma, főleg mióta az óriáscég drasztikusan csökkentette a posztok láthatóságát, azaz egy-egy üzleti oldal követőinek csak töredékénél jelenik meg az oldal aktuális bejegyzése. Komoly számokról van szó: a korábbi 60-80 százalékos posztonkénti elérés ma már 5-10 százalék közé csökkent. Sőt, néhány oldalnál 1-2 százalék közelébe zuhant.

(Szakértőnk egy meglepő stratégiát javasol ennek a problémának a megoldására.)

Ez pedig mindenkinek fáj, hiszen ha hasonló eredményeket szeretnénk elérni, mint korábban, akkor bizony mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Főleg a nagyobb oldalaknál. Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő ezért blogbejegyzésében bemutat néhány technikát, amelyek segítségével többen fogják olvasni bejegyzéseinket.

(Persze mindez mit sem ér, ha a kiposztolt szövegek nem megfelelők, nem véletlenül ezek a kommunikáció igazi mumusai a céges honlapokon is.)

1. Figyeljünk oda a posztolási időre!

Próbáljunk ki extrém időzítést is, pl. munkaidőn kívül, hétvégén, stb. pl. ez a poszt este  fél kilenckor jelent meg, és másfélszeresét érte el az átlagos organikus elérésnek.

2. Legyen idő a bejegyzések között!

Ha túl gyakran posztolunk, akkor előfordulhat, hogy a posztok “kannibalizálják” egymás közönségét. Hagyjunk közöttük időt, jellemzően néhány órát!

Így készüljünk fel a Facebook halálára!
Az IwIw vége megmutatta, milyen gyorsan derékba törhet egy közösségi oldal karrierje. Sok magyar cég már felfedezte a Facebookot, de mihez kezdhetnek, ha a piacvezető közösségi oldal is megroppan? Szakértők válaszoltak a kérdésre.
3. Bátran posztoljunk többször egy nap!

Van olyan üzleti felhasználó, aki naponta 18 bejegyzést ír átlagban, ráadásul ezek jelentős része közvetlen értékesítés. De a rajongói szeretik, a napi elérése bőven az átlag feletti. Ha olyat írunk, ami tetszik a célcsoportodnak, mert élményt, tudást, információt ad, akkor bátran posztolhatunk többet is. Ha viszont olyat írunk, ami nem érdekli őket, akkor napi egy poszt is sok, ha nincs megfelelő témánk, inkább hagyjuk ki a napot.

4. Variáljunk a bejegyzések hosszával!

Legegyszerűbb, ha olyan röviden írunk, amilyen röviden csak lehetséges. Könnyen megértik, gyorsan átolvassák, könnyen tudnak rá reagálni. De vannak esetek, amikor a hosszú bejegyzés is nagyon jól működik, főként ha olyan a téma, ami érdekességet, hátteret tartalmaz, amit szívesen elolvas a célközönségünk.

5. Használjunk sztorikat!

A hosszú bejegyzések főleg a sztorik esetén működnek jól. Lehet teljesen meseszerű a poszt, akár címmel, alcímmel. Ha érdekes, és megmozgatja az embereket, bármekkora szöveget el fognak olvasni. Persze egy sztori is lehet rövid.

6. Variáljunk a poszttípusokkal!

Alapelv, hogy a kép alapú bejegyzések jól működnek és sok reakciót gyűjtenek. Ez igaz is, mert képekkel könnyű érzelmet kiváltani, az érzelem több interakciót jelent, az interakció pedig nagyobb elérést. De nem mindig a kép a jó. A linkek, a sima szövegek, a videók is jók lehetnek. Legyen az arány 50 százalékban fotók, 25 százalékban linkek, 25 százalékban szöveges bejegyzések.

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
7. Ne féljünk újrahasznosítani!

Ami egyszer már bejött, ne hagyjuk veszni! Vegyük elő néhány hónap, vagy fél év múlva, ugyanakkorát fog ütni.

8. Csináljunk tematikus napokat!

Egy-egy napot érdemes egy témának szentelni, és ugyanaznap minden héten azzal foglalkozni. Ez segít közösségtudatot kialakítani, és odakötni a rajongókat az oldalunkhoz!

9. Alakítsunk ki saját nyelvezetet!

Akár szóhasználatban, akár megjelenésben (pl. speciális karakterek a poszt elején, speciális logó a fényképeken) érdemes egyedinek lennünk. Így a rajongók már a hírfolyamban kiszúrják, hogy az a bejegyzés tőlünk jön, nagyobb az esély, hogy elolvassák, és reagálnak. Feltéve, hogy korábban (számukra) jó tartalmakat adtunk nekik.

10. Óvatosan az ösztönző elemekkel!

A poszt végén kérdés, lájkolásra, kattintásra, megosztásra, hozzászólásra biztatás általában jól működik. De néha nem árt ezt is pihentetni. Nem kell “túlhasználni” ezeket sem.

11. Ne engedjünk a csábításnak!

Olyan témákat használjunk, ami illik a rólunk kialakított képhez, még akkor is, ha egy cuki cicás videó nagyobb reakciókat ér el. Ha elindulunk a vicces irányba, akkor ugyan nő az elérés és az interakció, de könnyen lehet, hogy olyan emberek fognak csak maradni, akikre ügyfélként nem számíthatunk.

Márpedig a Facebook marketing erről szól: előbb-utóbb bevételt kell csinálnunk a posztolgatásból.

Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások
Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo