A lehetséges platformok számának növekedése azonban nem jelenti azt, hogy könnyebb megtalálni az ideális munkatársat, mint korábban. Az utóbbi időben ugyanis a vállalatok több munkaerő-közvetítő céget bíznak meg egyidejűleg, ami azt jelenti, hogy egy potenciális jelöltet rövid időn belül többen is megkeresnek egy-egy állásajánlattal. A jelölt ettől úgy érzi, hogy számos választási lehetősége van, így kevésbé lesz motivált arra, hogy állásra jelentkezzen, mert úgyis felkeresik, ha van olyan lehetőség, mely a profiljához illik – olvasható a BDO Magyarország hírlevelében.
A keresési módszerek hatékonysága alapján egyre inkább az látható, hogy a megváltozott kommunikációs és kapcsolattartási felület, a Magyarországon megjelenő nemzetközi vállalatok által felállított igények és ez által a megváltozott munkaerő-piaci trendek erősen megváltoztatták a sikeres munkaerő kereséshez szükséges eszközöket.
Álláshirdetés feladása
A legrégebbi módszerek közé sorolható az álláshirdetés megírása és közzététele. Egy jól megírt állásajánlat általában felkelti az emberek érdeklődését, és elküldik rá a jelentkezésüket. Ezzel a módszerrel azonban csak azokat a jelölteket találhatjuk meg, akik aktívan keresnek új munkahelyet. A legújabb statisztikák viszont nem mutatnak jó eredményeket az álláshirdetésekre vonatkozóan, egyre kevesebben nézik ugyanis az álláshirdetéseket. Míg az elmúlt években egy könyvelő-hirdetést 1500-2500 ember tekintett meg, addig idén ez a szám ugyanannyi idő alatt nem éri el az ezret sem. A jelentkezők száma is ezzel arányosan csökken, ami azt eredményezi, hogy az álláshirdetésen keresztül érkező releváns pályázatok lassan nem elegendőek ahhoz, hogy abból 3-4 olyan jelölt kerülhessen kiválasztásra, akik az ügyfél személyiségbeli elvárásainak is megfelelnek.
A legismertebb állásportálok adatbázisai sem annyira hatékonyak, mint korábban. Egy teljes körű könyvelő állásra jóval kevesebb releváns tapasztalattal rendelkező önéletrajz található. Illetve egyre gyakoribb az a jelenség is, hogy bár a pályázat fent van a portálon, ugyanakkor a pályázó egyáltalán nem keres állást, csak az állásportál által elvárt profil frissítési kötelezettségnek tett eleget.
Saját adatbázis
Szinte minden egyes új projekt alkalmával érdemes átnézni a korábbi releváns jelentkezők pályázatait, és megkérdezni őket a jelenlegi helyzetükről. Ez a módszer nagyjából ugyanolyan eredményeket hoz, mint korábban, hiszen ebben az esetben olyan szakembereket keresünk fel, akiket már korábbról ismerünk, és akikről sokkal jobban tudjuk mi az, amit ők keresnek, és mi az, ami a profiljukhoz, elképzeléseikhez és személyiségükhöz illik.
A közösségi oldalak használata
Az egyik legújabb trend a közösségi portálokon való kapcsolatépítés. Ez azért előnyös, mert ezeken az oldalakon nemcsak munkahelyváltás céljából, hanem szakmai kapcsolattartás és piaci információszerzés miatt is regisztrálnak az emberek. Azonban ezt a módszert csak abban az esetben tudjuk hatékonyan alkalmazni, ha az általunk hirdetett állás nagyobb kihívást jelent a megkeresett személy számára, vagy a pozíció kedvezőbb feltételeket kínál, mint a jelenlegi munkahely. Hiszen ebben az esetben általában nem aktív álláskeresőkkel vesszük fel a kapcsolatot, hanem olyanokkal, akik akkor is állással rendelkeznek, amikor mi megszólítjuk őket. A módszer azonban komoly kockázatokat is rejt magában.