Közösségi oldalak cikkek


A Facebook tényleg megkerülhetetlen

A Facebook tényleg megkerülhetetlen 

Kétmilliárdot közelíti a felhasználók száma, 65 millió vállalat van jelen, közülük négymillióan hirdetnek is, így több mint 8 milliárd dollárt költöttek csak hirdetésekre. A legnagyobb közösségi oldal valóban megkerülhetetlen a magyar cégek számára is.
Egy csoportkép feltöltése is lehet jogsértés a Facebookon

Egy csoportkép feltöltése is lehet jogsértés a Facebookon 

Az internet, különösen a közösségi oldalak az emberi kapcsolatokra gyakorolt pozitív hatásai mellett számos veszélyt is rejt - könnyen sérülhetnek például a személyiségi jogok, még ha nem is gondolnánk rá. Elég lehet hozzá egy viccesnek szánt komment, vagy egy csoportkép feltöltése. A Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértője, Dr. Parázsó Helga segít átlátni a pontos szabályokat a Facebookon elkövethető személyiségi jogsértésekkel kapcsolatban.
Álhírek és hazug ismerősök miatt menekülünk a Facebook-ról

Álhírek és hazug ismerősök miatt menekülünk a Facebook-ról 

Idén jelentősen csökkenhet a közösségi oldalak, így például a Facebook népszerűsége, egyre többen meg is szüntethetik regisztrációjukat - többek között ez derül ki a Telenor 2017-es technikai előrejelzéséből.
Ki és mit csinál a közösségi oldalakon?

Ki és mit csinál a közösségi oldalakon? 

Még most, az év elején érdemes átnézni, hogy állnak a különböző közösségi média platformok a hazai piacon, hogy megtervezhessük, melyikre optimalizáljuk online marketingünket a 2017-es évben.
Itt az öt legfontosabb marketing trend a közösségi oldalakon

Itt az öt legfontosabb marketing trend a közösségi oldalakon 

Kétségtelen, hogy meghatározza az életünket a mobilok és közösségi média világa. Tudja meg mire kell odafigyelnie, és felkészülnie jövőre. Ismerje meg a öt legújabb közösségi marketing trendet, és a hatásukat a cégérre 2017-ben.
Csak irigykedni járunk a Facebook-ra?

Csak irigykedni járunk a Facebook-ra? 

A közösségi média alapvetően azért jött létre, hogy könnyen tudjuk tartani a kapcsolatot a barátainkkal és meg tudjuk osztani a boldog emlékeinket. A Kaspersky Lab szakemberei által végzett legújabb kutatási eredmények azonban azt jelzik, hogy a közösségi médiumok hatása sok emberben negatív érzést kelt. A lájkok utáni vadászat központi szerepet játszik ebben: az emberek többsége rosszkedvű vagy ideges lesz, ha nem annyi lájkot kap egy bejegyzésére, mint amennyit remélt, és 42% -uk féltékeny, ha a barátaik népszerűbbek, mint ők. Ezen túlmenően a vizsgálatok azt mutatják, hogy az emberek irigyek, ha az ismerőseik látszólag boldogabb életet élnek.
Korai még temetni a munkahelyi e-mailt

Korai még temetni a munkahelyi e-mailt 

Az elektronikus levelezés alig néhány évvel ezelőtt is még a kommunikáció legkényelmesebb, leggyakrabban használt eszköze volt. Ám az okostelefonok és az azokon futó alkalmazások elterjedése itt is változásokat hozott. Azonban garantálható, hogy az e-mailezés nem fog egyhamar kikopni mindennapi életünkből.  
A Facebook-videókba is rakhatunk reklámot

A Facebook-videókba is rakhatunk reklámot 

Ismét olyan hirdetési formátumot vezet be a Facebook, amit sokan gyűlölni fognak: videókat megszakító reklámok érkeznek hamarosan. A videók közzétevői részesednek a hirdetési bevételekből, így várhatóan népszerű lesz a felhasználók körében.
Hogyan legyünk biztonságban a közösségi oldalakon?

Hogyan legyünk biztonságban a közösségi oldalakon? 

Ma már a közösségi média, az online videók és az azonnali üzenetküldés képezik az internetes felhasználói élmény alapjait, és ez a fiatalabb generációra különösen igaz. Azonban a barátokkal és az ismerősökkel való kapcsolattartás kényelmének ára van.
Mire kattintanak a vásárlók az ünnepek alatt?

Mire kattintanak a vásárlók az ünnepek alatt? 

A hi-tech vásárlókat a termékkritikák és értékelések befolyásolják leginkább, több forrást és csatornát is megvizsgálnak a vásárlási döntés meghozatalakor. Őket érjük el a legkönnyebben a közösségi oldalakon, de a termékek cserélésére bizony fizikai üzlethelyiségre is szükség van.

Mikor érdemes posztolni a Facebook-ra? 

A legjobb Facebook-posztunk is elveszhet a tartalmak tengerében, ha nem pontosan akkor küldjük ki, amikor a lehető legtöbb felhasználót elérhetjük vele. De honnan tudjuk, mikor érjük el a legtöbb embert? Adunk néhány tippet ehhez!

Hat súlyos tévhit a Facebook-hirdetésekről 

A szakemberek gyakran kerülnek szembe olyan fals elképzelésekkel, amelyek egy facebook-os hirdetés kudarcához vezethetnek. Lévai Richárd segítségével végigvesszük a legalapvetőbb tévhiteket, amelyeket a cégvezetők még mindig szívesen dédelgetnek.

A Facebook olyan mint egy levehetetlen szemüveg – és torzít 

Egy olyan jelenség elharapózására figyelmeztetett bennünket Eli Pariser, amely ma már szinte levehetetlen szemüvegként torzítja a látásunkat. Egy „szűrőbuborék” jelenségről beszél, amely miatt a közösségi oldalak felhasználóinak személyre szabott szűrőkön keresztül jelennek meg a hírek és az információk. A TOPTALQ elemzése szerint az amerikai elnökválasztás a gyakorlatban is rávilágított erre a jelenségre.

A Facebookon megjelenő reklámokat is figyeli a GVH 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közösségi médián megjelenő kommunikációs tartalmakat is vizsgálni fogja, mivel a fogyasztó sokszor nem tudja eldönteni az itt megjelenő tartalomról, hogy az fizetett reklám vagy csak például egy közéleti szereplő megosztása egy termékről, illetve szolgáltatásról.

Nem érdemes etetni a trollokat 

A kommenteket lehet szeretni, lehet utálni, de mindenképpen előre meghatározott módon kezelni kell azokat. Hogy hogyan, arra is vannak remekül bevált technikák. Alapvetően meg kell őrizni a hidegvérünket, de bizonyos esetekben felléphetünk drasztikusan is.

Megérkezett a fizetős Facebook a munkahelyekre 

Új irányba nyitott a legnagyobb közösségi oldal, ezúttal a cégeken belüli kapcsolattartásra alkottak meg egy új felületet, a Facebook Workplace-t. Az alkalmazás segítségével a belső céges kommunikációt átköltöztethetjük a webre - de nem ingyen.

Trendek, amik megváltoztatják a jövőt 

Úgy tűnhet, hogy néhány most meghatározó trend, mint a fogyasztók igénye az azonnali ügyfélkapcsolatra, vagy a technológiától való elfordulás, egyik pillanatról a másikra jelenik meg a piacon. A technológiai forradalom által (is) kiváltott változások valóban félelmetes sebességgel következnek be, alig néhány hónap vagy év alatt teljesen felforgatva korábban évtizedekig működő piacokat. A cégek nem nagyon tehetnek mást, alkalmazkodniuk kell a megváltozott körülményekhez. Ehhez nyújtunk most fogódzót és néhány tanácsot a PwC friss tanulmánya segítségével.

Őrültségnek tűnik, de nem az 

Elsőre talán őrültségnek tűnhet, hogy élőben, forgatókönyv nélkül jelentkezzen be egy cégvezető a közösségi hálón, vagy mobil applikáción, mégis egyre többen vállalják és érik el követőiket live streaming, azaz élő közvetítés segítségével.

Az egész bolygón becélozhatjuk az ügyfelet 

Hasznos célzást vezetett be a Facebook azoknak, akik egyszerre szeretnének több országban is hirdetést futtatni. Eddig egyesével kellett hozzáadni a különböző országokat, most viszont régiók, illetve kereskedelmi zónák is megjelentek a célzások között.

Chat a mobilról, vásárlás az asztali gépről 

A hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, az elektronikus levelezés és a hírolvasás, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők. Fix eszközökön zajlik viszont a nagyobb elmélyülést megkívánó online ügyintézések többsége.

Twitteren törnek be a telefonunkba 

Az ESET kutatói felfedezték az első Twitter-üzenetek segítségével irányítható androidos kártevőt. A kiberbűnözők a jövőben a Facebook és a LinkedIn oldalait is felhasználhatják majd hasonló kártevők irányítására.

Még nem késtünk le a Pokémon őrületről 

Milliók hajkurásszák a pokémonokat, a kis képzeletbeli lényeket az okostelefonjaikon: az idei nyár nagy őrülete még egyáltalán nincs lecsengőben. Ezért mindenkinek érdemes megfontolnia, hogyan csatlakozhat rá a Pokémon Go-mániára, hogy ezzel is növelhesse forgalmát. Adunk néhány filléres tippet!

Na, ezt ne tegye a Facebookon, ha jót akar 

A Facebook még mindig hihetetlenül népszerű a cégek körében, valóságos új marketing csodafegyverként tekintenek rá. Tuti receptekről már sokat olvashattunk, ha ezeket betartottuk, már álom számú követőnk, van, akik roppant aktívak az oldalunkon. Most megmutatjuk, hogy mit ne tegyünk, ha nem szeretnénk, hogy rohamosan megcsappanjon a követőink és a lájkjaink száma.

Hashtag kisokos - hol, hogyan? 

A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.

Kicsi a #, de erős 

A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.

Digitális darwinizmus: aki lemarad, kimarad 

A magyar cégvezetők radikális változásokat várnak a digitalizáció hatására, de a legújabb technológiák átvételében még nem jeleskednek, például csak a hazai vállalatok alig fele alkalmazza a big data analitikát – derült ki a GE legfrissebb kutatásából.

Itthon tarthatók a fiatalok - legalább nyaralni 

Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója, Dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából. Számos magyar régió felismerte már ezt, de van még hová fejlődni.

A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki? 

A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.

Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak 

Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

A közösségi oldalakon is pörög a Foci-EB 

A foci drukkerek leginkább a Facebookot használják a közösségi médiumok közül (63%). A legnagyobb arányban az olasz válaszadók választják ezt az oldalt (81%), őket a románok (78%) és a portugálok (77%) követik a sorban. A YouTube a második legnépszerűbb közösségi média, megelőzve a Twittert. A Twitteren a spanyol és a török drukkerek a legaktívabbak (23 illetve 27%), 10 százalékponttal megelőzve a briteket – derült ki a Mastercard kutatásából.

Alapfokú kisokos a Linkedinhez 

A közösségi oldalak között is különlegesség a Linkedin, amely üzleti, szakmai profilja révén különül el elsősorban a többitől. Az egyre fontosabb felülethez ad használati kisokost a téma szakértője.

Helló like, üdv reakciók! 

6 éve jelentek meg a like gombok a Facebook felületén kívül, akkor 24 óra alatt egymillió weboldalra telepítették az új funkciót. Most az újdonság a többi reakció gomb, aminek a cégek kommunikációjára lehet hatása. Szakértőnk segít, mit kezdjünk vele!

Öt fontos trend a közösségi médiában 

Fontos, a közösségi marketing alapjait felforgató irányok bontakoznak ki a szemünk előtt. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő vázolta az idei év legfontosabb trendjeit a közösségi médiumokban.

Irány az Instagram! De ne fejvesztve! 

A cégek többsége még csak ismerkedik a tudatos Facebook használattal, pedig a fiatalok már az Instagramon vannak! Látja ezt a cég is, szóval ideje belevágni, ha még ingyen akar jó elérést magának!

Így győzhetjük le a konkurenseket a Facebook aukciókon 

Napvilágot láttak a részletek a legnagyobb közösségi oldal aukciós hirdetéseinek rendszeréről, így végre tudjuk, mi alapján válogat a Facebook a hirdetések között. Lévai Richárd online marketing specialista foglalta össze a lényeget.

7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen 

A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.

Kétszer annyit lógunk a „fészen”, mint a jenkik 

Átlagosan közel napi másfél órán keresztül használjuk a Facebookot, ami több mint kétszerese az Egyesült Államokban mért adatnak – derült ki az Evolution & Mobile Hungary konferencián. Itthon 5,1 millió felhasználója van a legnépszerűbb közösségi oldalnak, ebből mintegy négymillióan napi rendszerességgel látogatják a szájtot. A tinédzserek viszont tömegesen hagyják el a Facebookot, és fordulnak más platformok felé.

Itt a Facebook legnagyobb változása – és amit jelent 

A Facebook világszerte elkezdte élesíteni a reakció gombokat, amik a Like gomb kiegészítései lesznek. Elsőként az ismerősök posztjait lehet majd a like mellett egyéb módon is lereagálni. Később érkeznek ugyanezek a reakciók a Facebook oldalak posztjaira is. A változás az eddigi céges kommunikációt is felülírja.

Divatos stratégiák - és amiért ne dőljünk be nekik 

Szakértőktől és tanácsadóktól gyakran kapunk olyan intelmeket, hogy fordítsunk nagyobb gondot a kapcsolatépítésre, feküdjünk rá a közösségi médiára, vagy minősíttessük a cégünket. Amire egyik tanács sem hívja fel a figyelmet: mindezek önmagukban nem elegendőek a sikerhez.

Napi másfél órát lájkol a magyar 

Naponta átlagosan 86 percet Facebookozik egy magyar felhasználó, a legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak, akiknek 86 százaléka lefekvés előtt is ránéz a közösségi oldalra. 46 százaléka a felhasználóknak követ úgy is online tartalmat, hogy a Facebookon olvassa a megosztott híreket, és már nem kattint át a híroldalra.

Jönnek az új Facebook gombok 

Globálisan is elérhetőek lesznek a Facebookon az új like gombok, a „tetszik” mellé hat új gomb érkezik. A Bloomberg gazdasági lapnak adott interjúban jelentette be a Facebook, hogy „heteken belül” globálisan, így Magyarországon is elérhetővé válnak az új l gombok – írja az ite.hu.

Használjuk a Facebookot és a Youtube-ot 

Minden kétséget kizárva megállapíthatjuk, hogy a világ talán két legnagyobb virtuális tere a Facebook és a Youtube, melyek egyfajta globális médiumként működnek. A kereskedők részéről is hiba lenne nem kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

Pusztító hibák a közösségi médiában 

Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.

Segítség, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében  

A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók.

Osztogatnak, vagy fosztogatnak? 

A „sharing economy” cégek – Couchsurfing, Airbnb, Uber és társaik – úgynevezett „teremtő rombolással” forgatnak fel teljes iparágakat néhány év leforgása alatt – és hagyományos versenytársaiknak követnük kell a példájukat – derült ki a PwC Magyarország szakértői tanulmányából.

Egyre mobilabb a munkavégzés és az álláskeresők is 

A munkakeresés egyre inkább mobillá válik, csakúgy, mint a munkahelyek. A közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a munkakeresésében és a toborzásban, miközben olyan új trendek jelennek meg, mint a smartworking, ami nemcsak a vállalati munkakörnyezetre van hatással, de a munkáltató és a munkavállaló közti hagyományos kapcsolatot is újraértelmezi.

Öt tipp, hogy ne égjünk le a LinkedInen 

Nem véletlenül nevezik a LinkedInt az üzleti élet Facebookjának, ma már egyre több cégvezető és HR-es használja ugyanis arra, hogy a leendő partnereket, alkalmazottakat „lemeózza”. Ezért is fontos, hogy a LinkedIn adatlapunk igazán profi legyen: ehhez adunk most néhány tippet.

Negatív komment? Így reagáljunk rá! 

Amíg régen legfeljebb szájról-szájra járt, ha valaki kritizálta a cégünket vagy panaszt tett, most az internetnek hála, néhány percen belül több száz vagy ezer emberhez is eljuthat. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan reagálunk ezekre.Szakértőnk segít!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo