Megérkezett a fizetős Facebook a munkahelyekre

Új irányba nyitott a legnagyobb közösségi oldal, ezúttal a cégeken belüli kapcsolattartásra alkottak meg egy új felületet, a Facebook Workplace-t. Az alkalmazás segítségével a belső céges kommunikációt átköltöztethetjük a webre - de nem ingyen.

A Facebook évek óta dolgozik a céges folyamatok támogatására szolgáló verzióján. „A Workplace olyan, mintha a Facebookból kihagynánk az oldalakat, de a csoportok, az események, a személyes profilok maradnának, plusz videós kapcsolattartási lehetőség jár melléjük és egy jó kereső. No meg a kihagyhatatlan hírfolyam, ahol a különböző csoportokba és eseményekbe születő posztok jelennek meg” – írta Lévai Richárd online marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

A felület megtévesztésig hasonlít a Facebookra, a kék helyett inkább a szürke színei jelennek meg. Ez jelenti a Facebooknál a céges felhasználást a Business Managerben is. Első ránézésre a Workplace nem egy projekt menedzsment alkalmazás, hanem inkább a céges kapcsolattartást, munkacsoportok kommunikációját támogatja. Viszont azt akár több cégen átívelve. Már persze, ha a különböző cégek mindegyike is használja a Workplace-t.

Nem ingyenes.

Három hónap után minden aktív felhasználóért fizetni kell. Egy és három dollár között, attól függően, mennyi emberről van szó. Kisebb cégek (1.000 fő alatt) 3 dollárt, nagyobb cégek (10.000 fölött) 1 dollárt.

Független a Facebooktól

Önálló felület, eltérő felhasználói fiókok.

Hashtag kisokos – hol, hogyan?
A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.
Nincsenek reklámok

A Workplace felületén nincsenek reklámok, és a rendszeren belül megosztott információkat nem használja fel a Facebook a hirdetéseihez.

A cégek kontrollálják az adataikat

Letölthetik, törölhetik az adataikat, exportálhatják, sőt még API-n keresztül is hozzá lehet férni.

Mobilra tervezve

Olyan rendszer, amit a mobil felülethez találtak ki. Két mobilos alkalmazás segítéségével lehet kihasználni az összes funkciót. Az egyik a chat-et, a másik a többi funkciót támogatja.

Az egész bolygón becélozhatjuk az ügyfelet
Hasznos célzást vezetett be a Facebook azoknak, akik egyszerre szeretnének több országban is hirdetést futtatni. Eddig egyesével kellett hozzáadni a különböző országokat, most viszont régiók, illetve kereskedelmi zónák is megjelentek a célzások között.

Véleményvezér

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo