A Facebook évek óta dolgozik a céges folyamatok támogatására szolgáló verzióján. „A Workplace olyan, mintha a Facebookból kihagynánk az oldalakat, de a csoportok, az események, a személyes profilok maradnának, plusz videós kapcsolattartási lehetőség jár melléjük és egy jó kereső. No meg a kihagyhatatlan hírfolyam, ahol a különböző csoportokba és eseményekbe születő posztok jelennek meg” – írta Lévai Richárd online marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.
A felület megtévesztésig hasonlít a Facebookra, a kék helyett inkább a szürke színei jelennek meg. Ez jelenti a Facebooknál a céges felhasználást a Business Managerben is. Első ránézésre a Workplace nem egy projekt menedzsment alkalmazás, hanem inkább a céges kapcsolattartást, munkacsoportok kommunikációját támogatja. Viszont azt akár több cégen átívelve. Már persze, ha a különböző cégek mindegyike is használja a Workplace-t.
Nem ingyenes.
Három hónap után minden aktív felhasználóért fizetni kell. Egy és három dollár között, attól függően, mennyi emberről van szó. Kisebb cégek (1.000 fő alatt) 3 dollárt, nagyobb cégek (10.000 fölött) 1 dollárt.
Független a Facebooktól
Önálló felület, eltérő felhasználói fiókok.
A Workplace felületén nincsenek reklámok, és a rendszeren belül megosztott információkat nem használja fel a Facebook a hirdetéseihez.
A cégek kontrollálják az adataikat
Letölthetik, törölhetik az adataikat, exportálhatják, sőt még API-n keresztül is hozzá lehet férni.
Mobilra tervezve
Olyan rendszer, amit a mobil felülethez találtak ki. Két mobilos alkalmazás segítéségével lehet kihasználni az összes funkciót. Az egyik a chat-et, a másik a többi funkciót támogatja.