A közösségi oldalakon is pörög a Foci-EB

A foci drukkerek leginkább a Facebookot használják a közösségi médiumok közül (63%). A legnagyobb arányban az olasz válaszadók választják ezt az oldalt (81%), őket a románok (78%) és a portugálok (77%) követik a sorban. A YouTube a második legnépszerűbb közösségi média, megelőzve a Twittert. A Twitteren a spanyol és a török drukkerek a legaktívabbak (23 illetve 27%), 10 százalékponttal megelőzve a briteket – derült ki a Mastercard kutatásából.

A jelentés rávilágít, hogy az európai rajongók nagy része (69%) szerint fontos, hogy a közösségi médiában is követhessék kedvenceiket. Ez az arány a török megkérdezetteknél 92 százalék, a spanyoloknál 86 százalék. Ugyanakkor a brit drukkerek fele gondolja csak úgy, hogy a játékosoknak ilyen módon is elérhetőnek kell lenniük.

A szurkolók akár a meccsek ideje alatt is szívesen használják a közösségi médiát meccsnézésre, információgyűjtésre vagy véleménynyilvánításra. Meccsnézés közben az olaszok és a spanyolok inkább az élő közvetítéseket követik ezeken a csatornákon, míg az oroszok, a románok és a csehek elsősorban szurkolótársaikkal csevegnek.

Kép: Pixabay

Az európai drukkerek 64 százaléka friss hírek követésével tölti az időt meccsnézés közben, de szép számmal vannak azok a szurkolók is, akik szívesen posztolnak ilyenkor. A felmérés alapján a spanyolok a legaktívabbak a meccsek idején, 24 százalékuk legalább négyszer posztol meccsnézés közben, ez közel duplája az olasz átlagnak (15%). A török szurkolók szenvedélyessége gyorsan utat tör magának a közösségi médiában is, 71 százalékuk például egy-egy bejegyzés formájában is megünnepli csapata győzelmét. Ez több mint kétszerese az angol rajongók átlagának (29%).

Nagyot lehet szakítani a foci EB-n
Az Európa Bajnokság körüli szurkolói láz pozitívan hat a műszaki cikkek online értékesítésének alakulására, egyben növeli az ár-összehasonlító oldalak forgalmát is.
A Social Fanalytics Report eredményei azt mutatják, hogy a szurkolók számára fontos, hogy meccsnézés közben az online térben is jelen legyenek, még akkor is, ha élőben követik a játékot. Erre utal, hogy a szurkolók 69 százaléka szeretné, ha minden stadionban lenne Wi-Fi. Az átlaghoz képest Portugáliában és Olaszországban még magasabb az arány (79 és 70%), míg Németországban (39%) ennél kevesebben tartják fontosnak a szolgáltatás telepítését.

Az egyérintéses fizetés elérhetősége a stadionokban szintén nagyon népszerű gondolat Európában: a rajongók 31 százaléka szeretné, ha a technológia minden stadionban rendelkezésre állna. Ez az arány a törökök esetében a legmagasabb (54%), míg a cseh és a román szurkolók (54% és 44%) az elektronikus belépést és más, stadionon belüli egyérintéses szolgáltatásokat is fontosnak tartanak.

„Ahogy a technológia egyre nagyobb szerepet tölt be az életünk minden területén, a szurkolói beszélgetések, megnyilvánulások is a digitális térbe terelődnek át.  A Social Fanalytics Report rámutat arra, hogy a kommunikációs csatornák különbözőek lehetnek, de mindenki számára az a legfontosabb, hogy kapcsolatba léphessen a többiekkel. A közösségi média pedig a futball esetében is ledönti a nemzetközi elválasztó falakat, lehetővé téve, hogy a rajongók összegyűljenek és megoszthassák szenvedélyüket” – mondta Ann Cairns, a MasterCard nemzetközi piacokért felelős vezetője.

Nem sörös? Akkor is örülhet a foci EB-nek
Nemcsak a sörmárkák, az elektronikai cikkek és a sportmárkák, hanem a játékok forgalmára is jelentős hatással van a futball Európa-bajnokság. A focilázhoz köthető játékvásárlás a Formatex szerint akár egy átlagos nyári havi forgalom dupláját is jelentheti. Felmérésük szerint a foci és a magyar válogatott népszerű, jó presztízsű márkának számít most a magyarok körében.

Véleményvezér

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo