A közösségi oldalakon is pörög a Foci-EB

A foci drukkerek leginkább a Facebookot használják a közösségi médiumok közül (63%). A legnagyobb arányban az olasz válaszadók választják ezt az oldalt (81%), őket a románok (78%) és a portugálok (77%) követik a sorban. A YouTube a második legnépszerűbb közösségi média, megelőzve a Twittert. A Twitteren a spanyol és a török drukkerek a legaktívabbak (23 illetve 27%), 10 százalékponttal megelőzve a briteket – derült ki a Mastercard kutatásából.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jelentés rávilágít, hogy az európai rajongók nagy része (69%) szerint fontos, hogy a közösségi médiában is követhessék kedvenceiket. Ez az arány a török megkérdezetteknél 92 százalék, a spanyoloknál 86 százalék. Ugyanakkor a brit drukkerek fele gondolja csak úgy, hogy a játékosoknak ilyen módon is elérhetőnek kell lenniük.

A szurkolók akár a meccsek ideje alatt is szívesen használják a közösségi médiát meccsnézésre, információgyűjtésre vagy véleménynyilvánításra. Meccsnézés közben az olaszok és a spanyolok inkább az élő közvetítéseket követik ezeken a csatornákon, míg az oroszok, a románok és a csehek elsősorban szurkolótársaikkal csevegnek.

Kép: Pixabay

Az európai drukkerek 64 százaléka friss hírek követésével tölti az időt meccsnézés közben, de szép számmal vannak azok a szurkolók is, akik szívesen posztolnak ilyenkor. A felmérés alapján a spanyolok a legaktívabbak a meccsek idején, 24 százalékuk legalább négyszer posztol meccsnézés közben, ez közel duplája az olasz átlagnak (15%). A török szurkolók szenvedélyessége gyorsan utat tör magának a közösségi médiában is, 71 százalékuk például egy-egy bejegyzés formájában is megünnepli csapata győzelmét. Ez több mint kétszerese az angol rajongók átlagának (29%).

Nagyot lehet szakítani a foci EB-n
Az Európa Bajnokság körüli szurkolói láz pozitívan hat a műszaki cikkek online értékesítésének alakulására, egyben növeli az ár-összehasonlító oldalak forgalmát is.
A Social Fanalytics Report eredményei azt mutatják, hogy a szurkolók számára fontos, hogy meccsnézés közben az online térben is jelen legyenek, még akkor is, ha élőben követik a játékot. Erre utal, hogy a szurkolók 69 százaléka szeretné, ha minden stadionban lenne Wi-Fi. Az átlaghoz képest Portugáliában és Olaszországban még magasabb az arány (79 és 70%), míg Németországban (39%) ennél kevesebben tartják fontosnak a szolgáltatás telepítését.

Az egyérintéses fizetés elérhetősége a stadionokban szintén nagyon népszerű gondolat Európában: a rajongók 31 százaléka szeretné, ha a technológia minden stadionban rendelkezésre állna. Ez az arány a törökök esetében a legmagasabb (54%), míg a cseh és a román szurkolók (54% és 44%) az elektronikus belépést és más, stadionon belüli egyérintéses szolgáltatásokat is fontosnak tartanak.

„Ahogy a technológia egyre nagyobb szerepet tölt be az életünk minden területén, a szurkolói beszélgetések, megnyilvánulások is a digitális térbe terelődnek át.  A Social Fanalytics Report rámutat arra, hogy a kommunikációs csatornák különbözőek lehetnek, de mindenki számára az a legfontosabb, hogy kapcsolatba léphessen a többiekkel. A közösségi média pedig a futball esetében is ledönti a nemzetközi elválasztó falakat, lehetővé téve, hogy a rajongók összegyűljenek és megoszthassák szenvedélyüket” – mondta Ann Cairns, a MasterCard nemzetközi piacokért felelős vezetője.

Nem sörös? Akkor is örülhet a foci EB-nek
Nemcsak a sörmárkák, az elektronikai cikkek és a sportmárkák, hanem a játékok forgalmára is jelentős hatással van a futball Európa-bajnokság. A focilázhoz köthető játékvásárlás a Formatex szerint akár egy átlagos nyári havi forgalom dupláját is jelentheti. Felmérésük szerint a foci és a magyar válogatott népszerű, jó presztízsű márkának számít most a magyarok körében.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo