Itt az öt legfontosabb marketing trend a közösségi oldalakon

Kétségtelen, hogy meghatározza az életünket a mobilok és közösségi média világa. Tudja meg mire kell odafigyelnie, és felkészülnie jövőre. Ismerje meg a öt legújabb közösségi marketing trendet, és a hatásukat a cégérre 2017-ben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

kép: Fotolia

1: Live streaming video

2004-ben a Youtube még szenzációnak számított, hiszen az volt az egyetlen elérhető csatorna arra, hogy, feltöltsünk és megnézzük, videókat, minket érdeklő tartalmakat. Alig telt el 12 év és a mindenki zsebében ott lapuló mobiltelefonok lettek a közvetítő eszközök: és már nem csak az előre felvett, és szerkesztett verziójú videókat látjuk hanem a nyers valóságot is, és lehetőség nyílik - akár - az élő pillanatok elkapására is.  Amikor megosztjuk a történeteinket (privát és üzleti oldalt is), élőben közvetítünk eseményeket, oktatást, az semmi más, mint egy újabb csatorna, ami alkalmas arra, hogy hassunk a közönségre, és bizalmat építsünk azzal, hogy valódi, szűretlen tartalmat osztunk meg.

2: Chatbotok megváltoztatják a beszélgetéseinket

A mesterséges intelligencia korszakában minden arról szól, hogyan építsük be az emberi tudást a gépekbe. Az egyik ilyen, előremutató applikáció a Facebooké, mely hatalmas népszerűségre tett szert, és hihetetlen lehetőségeket biztosít a marketingeseknek. A Facebook Messengeren belüli automatikus chatbotok rugalmasak (képesek automatizálni a feladatokat) és segítséget tudnak nyújtanak az adatok lekérésében.

A chatbotok, az egyre több interakció, és az elvárt egyre magasabb színvonalú vevőszolgálat miatt elengedhetetlen kellékek lesznek, hiszen növelik a vevők bizalmát, és mióta Mark Zuckerberg bejelentette, hogy egy harmadik fél is tudja használni a messengert, hogy saját csoportot hozzanak benne létre, világszerte gyorsan nő az alkalmazás terjedése

Negyedik Marketing Fesztivál
 A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tartson velünk és kezdje ezzel az új évet. Ismerje meg a legújabb üzleti- és marketing trendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017.01.26-án.
Az emberek mindig gyors, és már készen lévő válaszokat keresnek a kommentjeikre, kérdéseikre. A chatbotok pontosan arra lesznek tervezve, hogy képesek legyenek válaszolni a legtöbb vevő által feltett kérdésre emberi beavatkozás nélkül. Ez a megoldás segít majd abban, hogy szorosabb kapcsolatot tartsunk a vevővel, és a potenciális célcsoporttal anélkül, hogy túl sok költségünk merüljön fel a személyzet miatt. Ez nem a jövő, ma már a legnagyobb cégek elkezdték használni a chatrobotokat.

3: Lejáró közösségi tartalmak

Az online figyelem felkeltésére, és megtartására mindig hatalmas volt a verseny a bevezetett brandek, és a hozzáértő, de kisebb büdzsével rendelkező marketingesek között, hiszen minden vállalkozás legnagyobb kihívása kitűnni a tömegből, és elnyerni a figyelmet, miközben látszik, hogy az eddig használt, és bevált marketing taktikák már nem fognak úgy működni, mint eddig.

A Snapchat úgy döntött, taktikát vált, és olyan tartalmakat készítenek, amik - idővel - elvesznek: a látogatók tisztába vannak azzal, hogy (24 órára) limitálva van az idejük a tartalmak megtekintésre, mielőtt azok eltűnnek. Azt a taktikát az Instagram is lemásolta a saját platformjára, így az eltűnő (bizonyos ideig elérhető) tartalmak mára a közösségi média részévé váltak.

Ezt az előremutató trendet, mindenképp ki kell próbálnunk, és le kellene tesztelnünk a későbbi digitális média kampányaink során.

4: A közösségi média konszolidálása

Előbb vagy utóbb minden fejlődő ágazat centralizálódik, ez történik a közösségi médiával is. A Facebook megvette a WhatsAppot, az Instagramot és az Oculus Riftet, a Twitter fizet a Periscopenak, a Microsoft pedig nemrég szerezte meg 27 milliárd dollárért a LinkedIn-t. Modern marketingesként nem szabad azt hinni, hogy a dolgok változatlanok maradnak. Muszáj folyamatosan követnek az átrendeződéseket, a piaci szerepeket, és megújítani a taktikádat ha a versenyben szeretnél maradni, mert a kisebb - közösségi - startupoknak küzdeniük kell majd, hogy áttörjék a gátakat.

5:  Az organikus közösségi forgalom egyre nehezebb lesz

A figyelem magunkra irányításánál, és fenntartásánál nincs fontosabb az online világban. Ezt eddig elértük a lájkokkal a Facebookon, és követőkkel a Twitteren: nem kellett se könyörögnünk, se fizetnünk érte, de ez éppen most változik. A Facebook, az Instagram és a többiek sem időrendi sorrendben teszik ki az idővonalra a frissítéseket, és amíg nem húzzuk elő a hitelkártyát, - szinte - láthatatlanná tesznek: egy ideje a közösségi médiára is úgy kell tekintenünk, mint egy fizetős hirdetési felületre.

Ez a tendencia sok üzletet arra kényszerít, hogy visszatérjenek a digitális alapokhoz. Mi tehát a marketinges feladata? Mindent meg kell tenni, hogy minél előrébb kerüljünk a Google találatok között. Készítsünk email listákat, hogy elérd a saját közönségünk anélkül, hogy a Google vagy a Facebook “beleszólhatna” Dolgozzunk keményebben a kialakulóban lévő, fejleszthető képességeken, ez az új művészete és tudománya a marketingnek.

Itt az ideje, hogy elkezdjünk új csatornát kialakítani, és nem csak a közösségi médiába fektetni minden energiánk és pénzünk.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo