1: Live streaming video
2004-ben a Youtube még szenzációnak számított, hiszen az volt az egyetlen elérhető csatorna arra, hogy, feltöltsünk és megnézzük, videókat, minket érdeklő tartalmakat. Alig telt el 12 év és a mindenki zsebében ott lapuló mobiltelefonok lettek a közvetítő eszközök: és már nem csak az előre felvett, és szerkesztett verziójú videókat látjuk hanem a nyers valóságot is, és lehetőség nyílik - akár - az élő pillanatok elkapására is. Amikor megosztjuk a történeteinket (privát és üzleti oldalt is), élőben közvetítünk eseményeket, oktatást, az semmi más, mint egy újabb csatorna, ami alkalmas arra, hogy hassunk a közönségre, és bizalmat építsünk azzal, hogy valódi, szűretlen tartalmat osztunk meg.
2: Chatbotok megváltoztatják a beszélgetéseinket
A mesterséges intelligencia korszakában minden arról szól, hogyan építsük be az emberi tudást a gépekbe. Az egyik ilyen, előremutató applikáció a Facebooké, mely hatalmas népszerűségre tett szert, és hihetetlen lehetőségeket biztosít a marketingeseknek. A Facebook Messengeren belüli automatikus chatbotok rugalmasak (képesek automatizálni a feladatokat) és segítséget tudnak nyújtanak az adatok lekérésében.
A chatbotok, az egyre több interakció, és az elvárt egyre magasabb színvonalú vevőszolgálat miatt elengedhetetlen kellékek lesznek, hiszen növelik a vevők bizalmát, és mióta Mark Zuckerberg bejelentette, hogy egy harmadik fél is tudja használni a messengert, hogy saját csoportot hozzanak benne létre, világszerte gyorsan nő az alkalmazás terjedése
3: Lejáró közösségi tartalmak
Az online figyelem felkeltésére, és megtartására mindig hatalmas volt a verseny a bevezetett brandek, és a hozzáértő, de kisebb büdzsével rendelkező marketingesek között, hiszen minden vállalkozás legnagyobb kihívása kitűnni a tömegből, és elnyerni a figyelmet, miközben látszik, hogy az eddig használt, és bevált marketing taktikák már nem fognak úgy működni, mint eddig.
A Snapchat úgy döntött, taktikát vált, és olyan tartalmakat készítenek, amik - idővel - elvesznek: a látogatók tisztába vannak azzal, hogy (24 órára) limitálva van az idejük a tartalmak megtekintésre, mielőtt azok eltűnnek. Azt a taktikát az Instagram is lemásolta a saját platformjára, így az eltűnő (bizonyos ideig elérhető) tartalmak mára a közösségi média részévé váltak.
Ezt az előremutató trendet, mindenképp ki kell próbálnunk, és le kellene tesztelnünk a későbbi digitális média kampányaink során.
4: A közösségi média konszolidálása
Előbb vagy utóbb minden fejlődő ágazat centralizálódik, ez történik a közösségi médiával is. A Facebook megvette a WhatsAppot, az Instagramot és az Oculus Riftet, a Twitter fizet a Periscopenak, a Microsoft pedig nemrég szerezte meg 27 milliárd dollárért a LinkedIn-t. Modern marketingesként nem szabad azt hinni, hogy a dolgok változatlanok maradnak. Muszáj folyamatosan követnek az átrendeződéseket, a piaci szerepeket, és megújítani a taktikádat ha a versenyben szeretnél maradni, mert a kisebb - közösségi - startupoknak küzdeniük kell majd, hogy áttörjék a gátakat.
5: Az organikus közösségi forgalom egyre nehezebb lesz
A figyelem magunkra irányításánál, és fenntartásánál nincs fontosabb az online világban. Ezt eddig elértük a lájkokkal a Facebookon, és követőkkel a Twitteren: nem kellett se könyörögnünk, se fizetnünk érte, de ez éppen most változik. A Facebook, az Instagram és a többiek sem időrendi sorrendben teszik ki az idővonalra a frissítéseket, és amíg nem húzzuk elő a hitelkártyát, - szinte - láthatatlanná tesznek: egy ideje a közösségi médiára is úgy kell tekintenünk, mint egy fizetős hirdetési felületre.
Ez a tendencia sok üzletet arra kényszerít, hogy visszatérjenek a digitális alapokhoz. Mi tehát a marketinges feladata? Mindent meg kell tenni, hogy minél előrébb kerüljünk a Google találatok között. Készítsünk email listákat, hogy elérd a saját közönségünk anélkül, hogy a Google vagy a Facebook “beleszólhatna” Dolgozzunk keményebben a kialakulóban lévő, fejleszthető képességeken, ez az új művészete és tudománya a marketingnek.
Itt az ideje, hogy elkezdjünk új csatornát kialakítani, és nem csak a közösségi médiába fektetni minden energiánk és pénzünk.