Erre vigyázzunk, ha a Facebook-on keresünk állást

A munkáltatók előszeretettel használják a közösségi oldalakat a megfelelő utánpótlás megtalálására, az álláskeresőknek azonban érdemes vigyázniuk az ilyen hirdetések esetén, mert a személyes oldalukat és posztjaikat is megnézik.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megnézik a digitális nyomainkat - Kép: Pixabay

Egy - az egész világot átszövő - kutatás eredménye szerint ma már a közösségi média az új álláspiac. 2014-ben az álláskeresési/hirdetési tevékenység több mint fele már az interneten zajlott. Nincs ez másképp Magyarországon sem. A hirdetők előszeretettel használják a közösségi médiát, hiszen könnyen sok ember érhető el vele. Ha állást keresünk, nem árt azonban, ha nagyobb gondot fordítunk a profilunkra, hiszen a hirdetések mellett ellenőrzés, előzetes információszerzésre is fordíthatja leendő munkáltatónk a közösségi oldalakat. Ha nem vigyázunk, kedvezőtlen képet alkothatunk magunkról. Akár az ideális munkától is eleshetünk egy átgondolatlan kép vagy poszt miatt. Még mindig kevesen veszik észre, hogy nem mindegy, mit posztolnak magukról.

Molnár Kristóf, az OpenJobs ügyvezetője szerint a profi HR-esek a jelöltek személyiségét is igyekeznek feltérképezni. Nem titok, hogy sokan utasítottak már el szakmailag megfelelő jelöltet a profilján szereplő tartalom vagy képek miatt. Egy kimutatás szerint a Facebook felhasználók negyede nem foglalkozik az adatvédelmi beállításokkal. Ez azt jelenti, hogy az általunk jóváhagyott képek, állapotok és posztok mellett mások megjelölése is az oldalunkra kerülhet és - akár ismeretlenül is – bárki megnézheti azokat. Az OpenJobs szakemberei felhívják a figyelmet, hogy egyszerű adatvédelmi módosítással vagy külön csoport létrehozásával elérhető, hogy csak azok a személyek lássák állapotunkat, akikkel személyes kapcsolatban állunk.

Habár továbbra is a Facebook számít a legnépszerűbb közösségi oldalnak, hiszen egy milliárd feletti aktív felhasználója van világszerte, emellett sokan használják a LinkedIn oldalát is. Előnye és erőssége abban áll, hogy más közösségi oldalakkal szemben a regisztráló szakmai hozzáértése és tapasztalata kerül előtérbe a magánélet helyett. Világszerte minden másodpercben kettő, Magyarországon minden 5 percben egy új tag csatlakozik a LinkedInhez. 2014 nyarán több mint 313 millió felhasználója volt az oldalnak, míg Magyarországon ekkor lépte át a félmilliós határt. Az állást hirdetők előszeretettel használják ezt a csatornát, hiszen egyfajta online önéletrajznak is tekinthető az oldal. A szakmai kapcsolatépítés mellett itt szakmai fejlődésre is lehetőség nyílik: számos olyan csoporthoz csatlakozhatsz, ahol hozzád hasonló érdeklődésű körű tagokkal vitathatsz meg szakmai kérdéseket.

Miért kell egy cégvezetőnek regisztrálnia a LinkedInre?
A LinkedIn a világ egyik legnagyobb online üzleti, közösségi portálja közel 330 millió felhasználóval. Bár az elmúlt években igazi munkaerő-közvetítő szerepet is betölt az oldal, azonban elsődleges szerepe az üzleti kapcsolatok létrehozásában van.

Véleményvezér

Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo