Termékfejlesztés "önök kérték" módra

A közösségi oldalakon folyó össznépi csevegés átveszi a fókuszcsoportok szerepét a termékdizájn és a fejlesztés terén. Így a fogyasztók közvetlenül elmondhatják, hogy mit és hogyan szeretnének - csak győzzék követni őket a fejlesztők!

Az igazi interaktivitás, ha a fogyasztó alakítja a terméket
Kép:Fotolia

Ki mondta, hogy egy csapat csak akkor tud együtt gondolkozni, ha fizikailag is együtt vannak a tagjai? A távolról dolgozás korszakában az ötletelő értekezleteket sem kell az irodában tartani. Ahhoz azonban hogy hatékony legyen a virtuális brainstorming, meg kell tanulni az alapvető szabályait.(Mivel egyre több kis- és középvállalatnál terjed a távmunka, a startupokról nem is beszélve, érdemes megtanulni a távoli ötletelőértekezlet szabályait.)

A világmárkák saját Facebook-, Twitter- és Pinterest-oldalaikat fürkészik, hogy jelzéseket kapjanak termékeik hibáiról és a vásárlók új igényeiről. A virtuális véleménybörze lefaragja a marketing- és termékfejlesztési költségeket, s mérsékli az időráfordítást. Az így kigondolt áruk pedig átlag 6 százalékkal jobb piaci részesedést szereznek maguknak, mint a régi módszerekkel tervezettek – derült ki a Kalypso tanácsadó cég kutatásából.

Virtuális brainstorming-eredmények

● A Nissan a rajongói javaslataiból állította össze a 370Z sportkocsi luxusváltozatát.

● A Unilever a Facebookon indított versenyt a Cup a Soup ízének kitalálására.

● A General Mills netes beszólásokra hallgatva vonta ki Yoplait joghurtjából a magas fruktóztartalmú szirupadalékot.

● A Tesco #tescosocialwine jelszóval kollektív ötletelés révén kreált egy új bort, majd a bor-bloggereket és a véletlenszerűen kiválasztott lájkolókat meghívták a kóstolóra.

● Az Edison Nation kozmetikai cégeknek bonyolít közösségi ötletbörzéket, és talán egyedüliként gondoskodik arról, hogy a civil ötletadó is részesüljön a bevételből!

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo