Termékfejlesztés "önök kérték" módra

A közösségi oldalakon folyó össznépi csevegés átveszi a fókuszcsoportok szerepét a termékdizájn és a fejlesztés terén. Így a fogyasztók közvetlenül elmondhatják, hogy mit és hogyan szeretnének - csak győzzék követni őket a fejlesztők!

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az igazi interaktivitás, ha a fogyasztó alakítja a terméket
Kép:Fotolia

Ki mondta, hogy egy csapat csak akkor tud együtt gondolkozni, ha fizikailag is együtt vannak a tagjai? A távolról dolgozás korszakában az ötletelő értekezleteket sem kell az irodában tartani. Ahhoz azonban hogy hatékony legyen a virtuális brainstorming, meg kell tanulni az alapvető szabályait.(Mivel egyre több kis- és középvállalatnál terjed a távmunka, a startupokról nem is beszélve, érdemes megtanulni a távoli ötletelőértekezlet szabályait.)

A világmárkák saját Facebook-, Twitter- és Pinterest-oldalaikat fürkészik, hogy jelzéseket kapjanak termékeik hibáiról és a vásárlók új igényeiről. A virtuális véleménybörze lefaragja a marketing- és termékfejlesztési költségeket, s mérsékli az időráfordítást. Az így kigondolt áruk pedig átlag 6 százalékkal jobb piaci részesedést szereznek maguknak, mint a régi módszerekkel tervezettek – derült ki a Kalypso tanácsadó cég kutatásából.

Virtuális brainstorming-eredmények

● A Nissan a rajongói javaslataiból állította össze a 370Z sportkocsi luxusváltozatát.

● A Unilever a Facebookon indított versenyt a Cup a Soup ízének kitalálására.

● A General Mills netes beszólásokra hallgatva vonta ki Yoplait joghurtjából a magas fruktóztartalmú szirupadalékot.

● A Tesco #tescosocialwine jelszóval kollektív ötletelés révén kreált egy új bort, majd a bor-bloggereket és a véletlenszerűen kiválasztott lájkolókat meghívták a kóstolóra.

● Az Edison Nation kozmetikai cégeknek bonyolít közösségi ötletbörzéket, és talán egyedüliként gondoskodik arról, hogy a civil ötletadó is részesüljön a bevételből!

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo