Kereskedelem cikkek


Ingyenes ivókutak = kevesebb hulladék

Ingyenes ivókutak = kevesebb hulladék 

A nagy múltú londoni piac, ahol júniusban terrortámadás történt, betiltja a biológiailag le nem bomló plasztikcsomagolások és az egyszeri használat után eldobható műanyag italos dobozok árusítását nemcsak az árusainál, de a piac szélén levő kávézókban is. Ingyenes vízkutakat létesítenek a turisták és a vásárlók számára.
Nem mindegy, melyik német tartományban üzletelünk

Nem mindegy, melyik német tartományban üzletelünk 

A német piac nagyon szegmentált, minden tartományban más az ipar és a piac szerkezete, mások a húzóágazatok, a slágertermékek. Egy exportálni kívánó cégnek tehát pontosan kell céloznia.
Amióta kereskedelem van, számla is van

Amióta kereskedelem van, számla is van 

A számla olyan bizonylat, amelyet áru értékesítésekor vagy szolgáltatás teljesítésekor állítanak ki. 1426 óta tudunk áruszámlákról, amit az áru értékesítésekor állítottak ki. Ezek az ekkor Európa gazdasági központjának is nevezhető itáliai városállamokban jelentek meg először. A Stallum adótanácsadó iroda kiállításán korabeli számlák és más gazdasági irat segítségével mutatta be Magyarország gazdaság- és társadalomtörténelmének alakulását a 18-20. század között.
Exporthitel nélkül nem megy: hogyan szerezzek?

Exporthitel nélkül nem megy: hogyan szerezzek? 

Manapság nem elég a külföldi piacokon való érvényesüléshez, ha egy cégnek jó terméke van. Ha be akar törni a hazai cég a uniós vagy EU-n kívüli régióba, az exportot is finanszíroznia kell. A magyar terméket megvásárló külföldi áruházlánc vagy a beszállítókat kereső termékgyártó semmit sem szeret finanszírozni.
Óriási siker: lejárt szavatosságú élelmiszerek 35 forintért

Óriási siker: lejárt szavatosságú élelmiszerek 35 forintért 

Egy angliai élelmiszerboltlánc 125 kereskedelmi egységében kezdi meg lejárt szavatosságú élelmiszereket árusítását. A projekt csak a nem romlandó árukra terjed ki, mint például a rizs vagy a tészták.
50.000 forintot szánunk karácsonyi ajándékokra

50.000 forintot szánunk karácsonyi ajándékokra 

Karácsonyi dalok a plázákban, tömeg és fahéjillat: indul az év legnagyobb bevásárlássorozata. Az ajándékkeresők több mint 85 százaléka a következő hetekben tervez megvenni szinte mindent, amit majd a fa alá tesz december 24-én – többek között ez derült ki a Vatera saját felhasználói körében végzett friss felméréséből. A válaszadók zöme (36%) 4-5 fő számára tervez vásárolni, valamivel kevesebben (32%) pedig 1-3 személynek. Átlagosan 46.870 forintot szánunk a karácsonyi ajándékokra, és ennek majdnem a felét online költjük majd el.
Kevesebb idén a kukorica

Kevesebb idén a kukorica 

Jelentősen elmarad a tavalyi rekordterméstől idén Magyarországon a kukorica mennyisége, ám a minőség továbbra is megfelelő. A hazai termés minőségi problémái egyelőre nem a toxinfertőzöttségből, hanem a nem megfelelő szárításból és árumozgatásból adódhatnak.
Európa gyanakvó a kínai befektetőkkel szemben

Európa gyanakvó a kínai befektetőkkel szemben 

Az évtized végére elérheti a 100 milliárd dollárt a közép-kelet-európai régió és Kína közötti kereskedelem volumene, ami a 2012-es érték közel kétszerese. A fejlődéshez azonban szorosabb koordinációra és együttműködésre lesz szükség a régió országai között – hangzott el egy szakmai konferencián. 
A hurrikánok is hajtják fel az árakat

A hurrikánok is hajtják fel az árakat 

Az árupiacok 2017 utolsó negyedévét sokkal jobb helyzetben kezdik, miután a harmadik negyedévben az árak folyamatosan emelkedtek. A dollár tovább gyengült, ami kedvező hatással volt a legtöbb szektor teljesítményére.
Ezért szívás a szabadkereskedelmi egyezmény

Ezért szívás a szabadkereskedelmi egyezmény 

A szabadkereskedelmi egyezmények lehetővé teszik a multinacionális nagyvállalatok számára, hogy akár dollármilliárdokra pereljék a kormányokat, ha környezetvédelmi törvény tiltásai miatt beruházásaik elakadnak, vagy nem kapnak engedélyt. Ez elveheti a nemzetállamok kedvét attól, hogy szigorú környezetvédelmi törvényeket hozzanak, illetve betartassák azokat . Kiárusította az Európai Bizottság alapvető jogaink egy részét. A GDP fontosabb Brüsszelnek.

Nem az a kérdés mit adunk el a neten, hanem az, hogyan 

Világszerte – így hazánkban is – évről évre többet és többször vásárolunk online. Ráadásul a vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a perszonalizált marketingeszközök használatára – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből, melynek fókuszában a webáruház-marketing állt.

Budapestet is elérte az új életre kelt történelmi selyemút 

Budapestre érkezett a kínai Changsa tartományból az első, 41 vagonból álló konténervonat, amely Kína hagyományos Selyemútvonalán jött, és közel 20 magyar és nemzetközi vállalat kereskedelmi termékét szállította.

Néhány év és a teljes globális össztermék tíz százalékát blockchainben tárolják 

A blockchain új üzleti modellek és a költségek csökkentése által a pénzügyi szolgáltatók előnyére válhat – derül ki a Roland Berger tanulmányából. A piacon már léteznek kísérleti megoldások, de a széles körű alkalmazásra még várni kell. A bankoknak és biztosítóknak azonban minél hamarabb meg kell kezdeniük a tudatos, blockchainre épülő megoldások feltérképezését

Az ipar gyorsabban, a kereskedelem lassabban bővült a vártnál 

2017 első negyedévében a magyar GDP 4,1%-kal, a vártnál gyorsabban bővült. Ezért a GKI már a részletes adatok megismerése előtt felfelé módosította növekedési előrejelzését, s legalább 3,5%-os éves növekedésre számít. Az építőipar és az ipar eddig a korábban gondoltnál gyorsabban, a kereskedelem lassabban bővült. Ez utóbbi különösen a rendkívül gyors béremelkedés fényében meglepő.

Varga szerint a közúti szektorra nem érvényes az uniós irányelv 

Magyarország álláspontja továbbra is az, hogy a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya - jelentette ki Varga Mihály azt követően, hogy Hans Jörg Schelling osztrák pénzügyminiszter tárgyalt hétfőn Budapesten.

Az éves forgalom 15%-a is bejöhet most hétvégén 

A játékkereskedők számára a második legfontosabb időszak az évben a húsvét, akár az éves forgalom 15%-a is bejöhet ilyenkor. A többség 4-5000 forintot költ ilyenkor játékra.

Cash flow problémákat hozhat a Brexit 

A magyar vállalkozásoknak is végig kell gondolniuk, mennyire lehetnek érintettek a Brexit okozta kereskedelmi, gazdasági változásokban – hívja fel a figyelmet a Mazars. Az ismét bonyolultabbá váló vámeljárások az adminisztratív terheket növelik majd meg; az import során megfizetett áfa nehézkesebb visszaigénylése pedig cash flow problémákat okozhat. Egyes cégek számára a vámeljárások terén megoldást jelenthet az engedélyezett gazdálkodói státus (AEO) engedély megszerzése.

Kereskedelem lehet az agráriumból 

Az agrárkamarai törvényben felsorolt tevékenységi körök módosítását kéri a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ), mert a szervezet álláspontja szerint az élelmiszer, az ital, és a dohányáru nagykereskedelme nem az agrárium, hanem a kereskedelem része.

A diszkontdivat is fenntarthatóra vált 

Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.

Élénkülhet a belföldi kereskedelem 

A nagy cégek belföldi értékesítésük élénkülésében bíznak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás legutóbbi adataiból. A vállalatok bevétel-várakozása javult ugyan, profitvárakozásaik azonban romlottak az előző negyedévhez képest: átlagosan 2,6%-kal nagyobb árbevétellel, de csupán 1,6%-kal nagyobb nyereséggel számolnak az előttünk álló egy évben - olvasható a K&H közleményében.

A vásárlók érdekeit is sértheti a kormány tervezete 

A kormány a tervezett, egyes fogyasztóvédelmi és a munkavállalók védelmével kapcsolatos legújabb intézkedéseket a szakmai szervezeteket bevonása nélkül készítette elő – olvasható az Országos Kereskedelmi Szövetség közleményében. Az OKSZ megítélése szerint ennek következményeként olyan intézkedéscsomagot készítettek elő, ami fékezi a kereskedelem egészének – így a kisvállalkozásoknak is – a további fejlődését, a korszerű szervezési megoldások alkalmazását, ami súlyosan sérti a vásárlók érdekeit és egyes esetekben hátrányosan érinti az alkalmazottakat is.

Diszkriminatív a reklámköltés szabályozása az MRSZ szerint 

Durva és indokolatlan beavatkozásnak nevezte a Magyar Reklámszövetség a tervet, hogy maximalizálnák, mennyit költhetnek reklámra a napi fogyasztási cikkeket áruló üzletek. A szakmai szervezet szerint a gazdaságnak és a kisboltoknak is rossz lenne a korlátozás.

Újabb sarcot vetne ki a kormány a kereskedelemre 

Újabb, a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok életét megnehezítő javaslatcsomag került a kormány el az Index információi szerint. Az élelmiszerbotrányra hivatkozva húszmilliárdos parkolódíjat, korlátozott reklámozási lehetőséget és kötelező munkaerő felvételt írnának elő.

Áremelkedés lesz, de többet kapunk a pénzünkért 

A kormányzati ösztönzők hatására növekedhet az építőipar, amiben az uniós források is segíthetnek. Az alapanyag drágul, de a vevők többet is várnak el.

Előre menekülnek a kereskedők 

Fokozódik a verseny a magyar kereskedelemben, az érdekelt vállalkozások pedig a fejlesztések felé nyitnak: a többségi állami tulajdonban lévő Garantiqa Hitelgarancia Zrt. ugyanis tavaly 121 milliárd forint értékben vállalt kezességet a kis- és nagykereskedelmi cégek által felvett hitelekhez, ami 26 százalékos növekedést jelent éves szinten. A Garantiqánál arra számítanak, hogy a következő időszakban még nagyobb lesz a kereslet a garanciakonstrukciók iránt, nem csak a kereskedelemben, hanem a többi ágazatban, például a mezőgazdaságban vagy éppen az építőiparban.

A válság óta nem volt ekkora gond a divariparban 

Az e-kereskedelem térnyerése a legnagyobb kereskedelmi cégeknek is komoly fejtörést okoz. Butik helyett Amazon, ruhák helyett tech-cuccok és élmények. És ez még csak a kezdet.

5 dolog, amit érdemes tudni a jótállásról 

Érdemes tisztában lenni a jótállás - más szóval garancia - legfontosabb jellemzőivel, így többek között azzal, hogy mikor áll fenn jótállási kötelezettség, mi a különbség a jótállás és a szavatosság között, és így tovább. Szakértőnk segít!

Digitális tinta és láthatatlan kép szűri ki a hamisítványokat 

Felhő alapú alkalmazások, digitális tinták, terméken elrejtett képek alapján azonosítják a valódi, márkás árut, és szűrik ki a hamis termékeket. Nagy biznisz lesz ez, hiszen sok-sok milliárd terméknél követeli meg a vevő, hogy tudja, az igazit kapja-e. Az újrafelhasználás megszervezésében is hasznosak ezek az új appok.

Egyenlő jogokat a beszállítóknak 

Álljon elő a Bizottság a termelők tisztes megélhetése és a megfelelő árukínálat biztosítása érdekében a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elleni javaslattal - áll egy kedden elfogadott Európai Parlamenti állásfoglalásban. Az egyik cél a gyártók, szállítók és forgalmazók közötti fair és átlátható kapcsolatok előmozdítása, de a tisztességes kereskedelem csökkentené a túltermelést és élelmiszer-pocsékolást is.

Nem sörös? Akkor is örülhet a foci EB-nek 

Nemcsak a sörmárkák, az elektronikai cikkek és a sportmárkák, hanem a játékok forgalmára is jelentős hatással van a futball Európa-bajnokság. A focilázhoz köthető játékvásárlás a Formatex szerint akár egy átlagos nyári havi forgalom dupláját is jelentheti. Felmérésük szerint a foci és a magyar válogatott népszerű, jó presztízsű márkának számít most a magyarok körében.

Nem ingyen zacskó kell a boldogsághoz 

Tavaly év végén nyitott meg az ország első csomagolásmentes boltja, amit a nyitástól hatalmas érdeklődés övez, nemcsak a vásárlók, hanem a befektetők részéről is. Az alapító, Monostori-Kalovits Márk szerint ugyan a betérők először csodálkoznak ezen az alternatív vásárlási módon, de az, hogy csomagolás nélkül nemcsak a környezetért tesznek, hanem a pénztárcájukra is jó hatással van, mindenkit meggyőz a létjogosultságáról.

Ócska bolt, vagy kiváló marketing? 

A cégek sokszor hihetetlen bonyolult megoldásokkal igyekeznek felhívni a vásárlók figyelmét magukra. Pedig sokszor éppen az emel ki a tömegből, ha valami meglepően puritán.

Ész nélkül pazarlunk, pedig nem kéne 

Az élelmiszerek egyharmada még mindig a kukákban végzi, a korszerű csomagolószerek egyszerre képesek hozzájárulni a pazarlás megszüntetéséhez és a környezetterhelés csökkentéséhez és még üzletileg is jobban járnak a gyártók.

Elönt minket a kínai acél 

Fél évvel ezelőtt a kínai acélipari alapanyagok még logisztikai költségek nélkül is drágábbak voltak, mint a nyugat-európaiak, azonban most a kínai belső kereslet visszaesése miatt a - sokszor államilag támogatott – kínai gyártók nyomott áron Európában próbálják értékesíteni termékeiket, állítja a Carboferr Zrt. A cég szerint számos teherhajó úgy indul acélipari nyersanyagokkal megrakodva Kínából Európába, hogy még nincs konkrét vevő a termékekre.

Kellenek a vendéglátásnak a külföldről visszatérők 

A turizmus-vendéglátás területén tapasztalható szakemberhiány elsősorban a szakácsoknál és felszolgálóknál érezhető, a felsőfokú végzettséget igénylő munkaköröknél kevésbé. A friss pályakezdőktől a kiváló angol nyelvtudás mellett elsősorban pontosságot, megbízhatóságot és kreativitást várnak el, míg a kereskedelmi vállalatok az eredményorientált szemléletet és a mobilitást értékelik.

Két hét, és indul a karácsonyi szezon 

Amerikai mintára itthon is előrébb került a karácsonyi szezon kezdete a Fekete Péntek akciók megjelenésével. Érdemes kihasználni a lehetőséget!

Napokon belül újra itt a sarc - már mindenkinek 

Napokon belül visszaállíthatja a kormány az élelmiszer-felügyeleti díjat – értesült kormányzati és piaci forrásokból a Népszabadság. Miközben az Európai Bíróságon támadja a korábbi szabályozás felfüggesztését, a lap értesülései szerint a kormány már előkészítette az új, mindenkire érvényes teher szabályait.

Nem a kereskedelem szárnyal, hanem az online kassza 

200 milliárd forint többlet-áfabevételt hoz az államnak az online kasszarendszer. Ez több mint ezermilliárdnyi forgalom láthatóvá válását jelenti, ami a teljes tavalyi kereskedelmi bevétel több mint a tizede. Ez magyarázza, hogy a statisztikák a kereskedelem szárnyalását mutatják a vg.hu szerint.

Újabb tévhitek a szavatossággal kapcsolatban  

Az elmúlt héten foglalkoztunk néhány szavatossággal kapcsolatos tévhittel. A fokozott érdeklődésre tekintettel nézzünk meg újabb három szavatossággal kapcsolatos tévhitet. Garancia csak számlával vagy blokkal? Jótállási jegy nélkül elvesztünk? Csere csak eredeti, bontatlan doboz estén?

Három tévhit a szavatossággal kapcsolatban  

Számos tévhit létezik a köztudatban a szavatossággal kapcsolatban. A kereskedő három munkanapon belül köteles visszavenni vagy kicserélni a terméket? Akciós termékekre nincs szavatosság? A hibát minden esetben a vásárlónak kell bizonyítania? Nézzük mi igaz ezekből.

Nyolcszáz állással megint kevesebb 

A Baumax 2015 második negyedévében kivonul Magyarországról. A 14 magyarországi áruházat áprilisig sorban bezárják, a munkavállalók megfelelő támogatást kapnak, amelynek kidolgozása folyamatban van. A telephelyek ingatlanjait a XXXLutz Bútorlánc veszi át és hasznosítja a továbbiakban.

Több ezer munkahelybe kerülhet a fű alatt módosított törvény 

A korábbi kormányzati ígéretekkel szemben mégis minden ital-nagykereskedőnek le kell tennie a 150 millió forintos jövedéki biztosítékot, a kormány ugyanis csendben eltemette a saját frakciója által benyújtott módosítót.

40 éve pittyeg, ha vásárolunk 

A hatalmas logisztikai központok rakodóterétől az áruházi raktárakon keresztül az egészen apró boltok kasszájáig az emberek nem kevesebb, mint 5 milliárd alkalommal hallják naponta az ismerős pittyentést, amely a vonalkódok leolvasását jelzi. Ez a hang 40 évvel ezelőtt, 1974. június 26-án hangzott fel első alkalommal, amikor a világon először olvastak le vonalkódot egy Wrigley’s Juicy Fruit rágógumiról egy amerikai szupermarketben, az Ohio állambeli Troy városában.

Nem szeretik a nagykereskedők az internetet 

A nagykereskedők jelentős részének sikerült növelnie tavaly a partnerei számát, ugyanakkor egyre élesebben jelentkezik az a tendencia, hogy a gyártók közvetlenül a fogyasztóknak, vagy a kiskereskedőknek értékesítik a termékeiket, a nagykereskedőket kihagyva így a láncolatból.

Karácsonykor is megy a trükközés 

A karácsonyi vásárlást egyre többen kezdik az interneten. Idén a vásárlók kétharmada 30.000 Ft alatt fog költeni. A legtöbben a neten néznek utána egy-egy termék tulajdonságainak és árainak. A nők több ajándékot vesznek, lassabban és megfontoltabban.

Kevésbé félünk a hitelektől 

A 18-69 éves korosztály közel harmada gondolja úgy, hogy lehet okosan hitelt felvenni, illetve, hogy korrekt feltételeket kínáló pénzintézet esetén nem kell tartani a kölcsön felvételétől - derült ki a Cofidis Hitel Monitor harmadik negyedéves elemzéséből.

Biztató kilátások a háztartási nagygép piacon 

A háztartási nagygép piacon beindult fejlődés az idei év első hónapjainak Retail&Technology adatai szerint továbbra is pozitív irányban halad. A nyári hónapokban nagyobb arányban keresett hűtő- és fagyasztókészülékek iránti igény idén már tavasszal fokozottan jelentkezett, így a fő szezonnak számító július-augusztus biztató kilátásokkal kecsegtethet.

Beindult a lakossági fogyasztás 

Májusban tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom. A 2,5 százalékos bővülés elsősorban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem, illetve az üzemanyag-értékesítés emelkedésének volt köszönhető. A pozitív trend elemzői várakozások szerint az esztendő hátralévő részében is megmaradhat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo